Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Geen brouwerseiland, veranderd jachthaven v. Toekomst

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
RobC
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: GA - Exocet / Sonntag

Re: Geen brouwerseiland, veranderd jachthaven v. Toekomst

Bericht door RobC » za mar 19, 2016 12:33 am

Done !

Flitz
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD X-Fire 80 / PD 110 / Falcon 132 / freewave / Loft / North

Bericht door Flitz » za mar 19, 2016 12:13 pm

Gedaan!

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Bericht door Radical Rob » za mar 19, 2016 4:47 pm

Ook! :P

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » ma mar 21, 2016 9:48 am

vdervalk schreef:het is vechten tegen de bierkaai... toeristische (lees: economisch) belang is immers veel groter dan die paar surfers
btw de grevelingen is vrij groot en opstappen kun je bijna overal! en mensen, nl ligt aan de kust en laat je niet beperken tot brouwersdam
Dat het vechten is tegen de bierkaai, ga je me niet horen ontkennen. De economische belangen van de gemeente Schouwen Duiveland zijn veel te groot (wie weet wat er zich werkelijk achter de schermen afspeelt qua lobbywerk en wat de persoonlijke belangen van een aantal van die gemeenteraads-*lieden* zijn bij dat waanzinnig project? Als je de tekst van de zienswijze aandachtig leest, wordt een en ander toch wel duidelijk).

"Paar" surfers is dan weer een understatement van formaat: de Brouwersdam wordt elk jaar bezocht door honderden windsurfers uit D, NL en België. Nu minimaliseer je wel schromelijk. (ik had eerst "duizenden" geschreven, maar dat is dan weer overdrijving van mijn kant, schat ik 8) ) De kwaliteit van de spot (vaarbaar bij haast elke windrichting, goede voorzieningen, surfshop, gezelligheid, veilige omgeving voor beginners en gezinnen en bij materiaalbreuk steeds een oever waar je uit het water kan...) maakt dat ie voor velen met kop en schouders boven andere spots in de regio uitsteekt. Als Brouwersdam binnenkort zo goed als onvaarbaar wordt, gaan die honderden windsurfers noodgedwongen moeten uitwijken naar het Veerse Meer, de Grevelingendam, ... met alle ongemakken en gevaren vandien.

Als we geen actie ondernemen en alles lijdzaam ondergaan onder het motto "NL is groter dan enkel de Brouwersdam", dan geef je die lui in de feiten al gelijk, nl. dat ze met ons surfers de vloer kunnen en mogen aanvegen. Dat ze overal alles mogen volbouwen. Want maak je geen illusies: na de teloorgang van de Brouwersdam (ook de zeekant wordt weldra "aangepakt" met een grote getijdencentrale, met alle nare gevolgen vandien) is de kans bijzonder groot dat ook andere windsurfspots bedreigd geraken. Ook op de Grevelingendam gaan al stemmen op om de dam te verhogen bvb. Dus even ruimer en toekomstgerichter denken en dan besef je wellicht beter het belang van het protest, de Brouwersdam zou wel eens een grotere, meer symbolische waarde kunnen hebben dan je lief is.

Vandaar het belang om als windsurfer je stem te laten horen en niet zomaar je schouders op te heffen en te denken: "het waait wel over". Het verdwijnen van Brouwersdam als windsurfspot zou weleens een akelig precedent kunnen scheppen. Vergeet niet dat De Punt West, jarenlang een uitstekende spot vlak boven de Kabbelaarsbank, door privatisering en bouwwoede al verloren gegaan is als uitwijkmogelijkheid bij Z-gerichte wind. En dat is nog maar een begin. Als we onze stem niet verheffen, geen media-ophef maken, leveren we ons als lammetjes over aan de slachtbank. Politici willen niets liever dan dat je je mond houdt.

Brouwersdam is uiteraard niet de enige surfspot, maar ongetwijfeld wel een van de beste binnenwaterspots in Zeeland. "Overal opstappen" op het Grevelingenmeer is overigens niet zonder risico en niet binnen de mogelijkheden van gezinnen of gelegenheidssurfers die de omgeving niet zo goed kennen.
Laatst gewijzigd door Wisecoonie op ma mar 21, 2016 2:57 pm, 6 keer totaal gewijzigd.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » ma mar 21, 2016 9:49 am

-

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69&79, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7.0&8.5&9.2
Contacteer:

Bericht door Endewerf » ma mar 21, 2016 9:49 pm

Goed gesproken!

mistral4u
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door mistral4u » vr jun 24, 2016 10:38 am

Een droom...
een ontwikkeling naar een nieuwe plek te creëren, dat bijna werkt met alle windrichtingen.
(sorry ik weet niet goed NL praten)

Afbeeldingimagik
Laatst gewijzigd door mistral4u op vr jun 24, 2016 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » vr jun 24, 2016 10:41 am

Ik snap hem niet?

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » vr jun 24, 2016 10:47 am

Eh Ik weet niet hoe oud jij bent maar eind jaren 70- begin 80 van de vorige eeuw (voor dat de bank volgebouwd werd met wat meer heeft van een sloppenwijk ) WAS dit de spot ! ...

In 1983 is er een speedweek geweest en toen kan je met iedere windrichting een mooi rak trekken .

De Talking Heads hade toen een Hit die beschrijft wat er best gebeurt , Nothing but flowers :9

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » vr jun 24, 2016 1:20 pm

Ik vind het goed om zo te dromen. We zijn straks alles kwijt mochten ze het voorontwerp bestemmingsplan definitief worden, misschien dat de gemeente mee wil helpen om alternatieven te realiseren als we onze dromen uittekenen. Nee heb je ...

NB. Ik kreeg vandaag een brief van de gemeente Schouwen-Duivenland waarin staat dat B&W het antwoord op onze inspraak bij het voorontwerp bestemmingsplan tegelijkertijd ter inzage leggen bij het ontwerpbestemmingsplan. Het is nog niet bekend wanneer dat plan wordt vastgesteld maar uiterlijk dit najaar hebben we antwoord op onze inspraakreacties.

Speedpete
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Inmiddels een aanhanger vol....
Contacteer:

Bericht door Speedpete » vr jun 24, 2016 2:19 pm

Brouwerseiland is zoals wellicht al eerder vermeld een feestje van de provincie Zeeland. Alternatieven voor de Kabbelaarsbank zullen waarschijnlijk allemaal op gebied van de provincie Zuid Holland liggen. Eerste uitdaging: hoe krijg je Zuid Holland zover om te gaan betalen voor de ontwikkeling van dat alternatief?

Ecco
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ecco » do sep 08, 2016 8:24 pm

UITERLIJK 12 September indienen van de "Zienswijze namens de surfers". Snel doen dus!!!

ZIE:
https://www.facebook.com/jachthavenvandetoekomstNEE

Hier is hij dan de Zienswijze namens de surfers. Iedereen kan hem gebruiken. Je kan hem aanpassen, dingen toevoegen, gebruik eruit wat je wilt. Je kan hem ook zo gebruiken.
Wel belangrijk om datum, naam, adres en handtekening toe te voegen, hiervoor zijn ‘invullijntjes’ opgenomen.
Uiterlijk 12 september schriftelijk moet hij zijn ingediend bij de Gemeente Schouwen-Duiveland, Postbus 5555, 4300 JA Zierikzee
Je kan hem ook inscannen en ondertekend opsturen naar sossurfspot@gmail.com. Wij brengen ze dan op het gemeentehuis.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » do sep 08, 2016 10:00 pm

Hebben jullie hem al ingestuurd. Zoniet doen en steun ons in de strijd tegen Brouwereiland.

gr martin

https://www.facebook.com/jachthavenvandetoekomstNEE

Hier is hij dan de Zienswijze namens de surfers. Iedereen kan hem gebruiken. Je kan hem aanpassen, dingen toevoegen, gebruik eruit wat je wilt. Je kan hem ook zo gebruiken.
Wel belangrijk om datum, naam, adres en handtekening toe te voegen, hiervoor zijn ‘invullijntjes’ opgenomen.
Uiterlijk 12 september schriftelijk moet hij zijn ingediend bij de Gemeente Schouwen-Duiveland, Postbus 5555, 4300 JA Zierikzee
Je kan hem ook inscannen en ondertekend opsturen naar sossurfspot@gmail.com. Wij brengen ze dan op het gemeentehuis.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr sep 09, 2016 10:53 pm

UITERAARD blijven we jullie 100 % steunen!!!!!!!!!!!!!!!!

Deze avond vanuit Gent/Belgie met héél veel plezier effe ingevuld en ingescand en .....doorgestuurd naar sossurfspot@

Sammysurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Sammysurf » za sep 10, 2016 3:54 pm

Gisteren ook ingestuurd

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » za sep 10, 2016 5:36 pm

+1

mistral4u
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door mistral4u » ma sep 12, 2016 10:13 pm

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » di sep 13, 2016 9:30 am

De aangekondigde dood van een surfspot. Dan nog wel een van de grootste en de mooiste binnenwaterspots van Europa. Toch volgens sommigen. Het is niet voor niets dat ik twee uur enkel rijd om daar te kunnen surfen.

Goed bezig Schouwen Duiveland.

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » wo nov 02, 2016 11:52 pm

Het stopt niet hoor, men gaat ook door op het Veerse Meer http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016 ... BpsJ_rhCM8 , daar staat letterlijk te lezen dat de surfschool ook mag wijken want het zal toch niet meer kunnen door de veranderde (wind) omstandigheden door het project (alle, men is het nog niet zeker, mja.... ja, ja, we kennen dat al). Windsurf wordt gewoon weg gepest lijkt het wel, je krijgt stilaan de indruk dat je daar in Zeeland mag beginnen oprotten voor de heren projectontwikkelaars en wethouders :x

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » do nov 03, 2016 9:35 am

Vandaag kreeg ik een ingeving en heb ik de volgende bericht/brief aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Edith Schippers gestuurd.
Lees hieronder een passage....

Uit naam van vele watersporters zouden wij graag de vraag willen stellen aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Edith Schippers, of zij op de hoogte is van de plannen om een groot watersportgebied in Zeeland op te offeren voor een luxe jachthavens en vakantiehuisjesparken en wat haar visie is op Sport ontwikkeling en instandhouding. Vele watersporters uit binnen en buitenland worden door de bebouwing en ontwikkelingen bedroevend gedupeerd en zijn de wanhoop nabij om dit unieke en specifieke plekje in Europa verloren te gaan zien. De sporten waar Nederland op de Olympische spelen 2016 weer aantoonbaar aanwezig was, worden op deze manier hard getroffen door de ontwikkelingen. Watersporters zien deze plek met unieke en uitermate goede condities in Europa verloren gaan.

Ik verwacht eigenlijk niets uit deze actie maar niets betekenend toekijken zit niet in mijn aard. Wat hier in Zeeland gebeurd is onrechtvaardig.

Mocht ik er ooit wat van horen zal ik het hier posten maar het lijkt me voor de hand liggend om de politiek er op aan te gaan spreken wat hier gaat gebeuren in Nederland. Wellicht kunnen grotere instanties en en verenigingen dit aanspreken makkelijker realiseren dan dit eenmansleger. :) Mocht iemand het niet eens zijn met de acties die ik heb uitgezet wil ik op voorhand melden dat ik niet in discussie ga en alleen een schamel excuses kan aanbieden.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » do nov 03, 2016 10:07 am

goed initiatief man!

Inderdaad, alles wat kan helpen om deze plannen definitief tegen te houden (of wederom een paar jaar te vertragen!?) zijn uiteraard welkom!

En ik ben erg blij te lezen dat ook de Zeelandse top-speedsurfer Hans K de plannen op Kabbelaarsbank expliciet afkeurde én... dit ook eens neerschreef want...tot nu toe viel de 'steun' van de heren en dames windsurf-PRO's ea uit Nederland en Belgie wel erg tegen hoorde ik ter plaatse .

Nochtans...als je ziet wie er bvb gisteren (de speedmannen) én op Dam-X... allemaal 'gebruik maakte' van dit mooie surfwater....je zou dus toch wat meer 'openlijke' steun mogen verwachten denk ik dan, neen?

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » do nov 03, 2016 10:11 am

Knap dat je initiatief neemt en uiteraard kan elke rechtgeaarde windsurfer (en zelfs buitensporter) het enkel eens met je zijn. Misschien brengt het geen zoden aan de dijk, maar liever dat dan zwijgen of onverschillig alles zomaar ondergaan. Beter de luis in de pels dan het vel van de geschoten beer zijn :wink: :thumbup:

Wat ik in m'n vorige post zei (Brouwersdam zou wel eens het begin van een massale bouwwoede kunnen inluiden en anderen in die richting inspireren), blijkt nu waarheid: ook aan de Veersegatdam zijn er soortgelijke plannen met vakantiehuisjes in het midden van het Veerse meer en een hoteltoren (die laatste is reeds afgeschoten door de gemeente Veere, maar B en W Noord-Beveland is dan weer zeer enthousiast...).

NL is idd groter dan Zeeland maar voor ons Belgen zijn deze plannen een regelrechte ramp. We rijden al gemiddeld drie à vier uur voor een surfdag, veel meer km's afmalen om hogerop in NL te gaan windsurfen is voor ons geen optie.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » do nov 03, 2016 10:17 am

JP-T1surfer schreef:Nochtans...als je ziet wie er bvb gisteren (de speedmannen) én op Dam-X... allemaal 'gebruik maakte' van dit mooie surfwater....je zou dus toch wat meer 'openlijke' steun mogen verwachten denk ik dan, neen?
+ 1000

Nooit gesnapt waarom wereldtoppers freestyle en slalom uit NL, B en D niet meer amok maakten of het doodzwijgen :-? Er zijn er nochtans genoeg voor wie de Kabbelaarsbank de "homespot" is of was.

Angst om een politiek standpunt in te nemen (zouden de sponsors daar moeite mee hebben, denk toch niet dat ze van zoiets wakker liggen?) of is het, en dat zou ik nog erger vinden, pure onverschilligheid? Onder het motto, "we zitten zes maanden per jaar in het buitenland, we hebben voldoende alternatieve locaties, dus: who cares?"

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » do nov 03, 2016 12:11 pm

Mooi initiatief en ik ondersteun het, echter één brief gaat niet werken, dat weet ik uit ervaring.
Dit soort instanties, gemeentes, provincie, Rijk komen pas in beweging, althans, nemen pas de moeite iets te bekijken als zij bedolven worden onder bezwaren.
Dus lijkt het mij beter dat velen van ons de brief overnemen van Retep en die aan het zelfde adres zenden.
Als Retep dan hier wil vermelden welk adres hij heeft gebruikt dan doe ik in ieder geval mee.

ja ook het Veerse Meer wordt bedreigt, het lijkt er op dat wij zachtes aan de nek om worden gedraaid door het kapitaal en dat men begint eerst de meest populaire windsurf spots surf onvriendelijk te maken.
Wij zijn toch geen motorclubs, die men wil gaan verbieden :-?

What's next!

Sander37
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Sander37 » do nov 03, 2016 3:15 pm

Reindt schreef:
ja ook het Veerse Meer wordt bedreigt, het lijkt er op dat wij zachtes aan de nek om worden gedraaid door het kapitaal en dat men begint eerst de meest populaire windsurf spots surf onvriendelijk te maken.
Wij zijn toch geen motorclubs, die men wil gaan verbieden :-?

What's next!
Gewoon alles en iedereen waar je niet zwaar aan kunt verdienen/uitmelken of belasting heffen, vul zelf maar in!
Het is overal hetzelfde zoiets hou je gewoon niet tegen.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » do nov 03, 2016 5:32 pm

Ik vind het vooral jammer voor onze kinderen.
Wij hebben er tenminste nog lange tijd van kunnen genieten.

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69&79, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7.0&8.5&9.2
Contacteer:

Bericht door Endewerf » do nov 03, 2016 10:52 pm

Je hebt volgend jaar een stem en dat betekend niet op de VVD stemmen (en ook niet bouwmotor CDA) plus zoveel mogelijk mensen op te roepen niet om op de VVD te stemmen. Als zij niet in de regering of gemeente zitten krijg je dit soort onzinnige bouwprojecteb veel minder de kans. Plus alle zestigplussers met te veel vrije tijd oproepen om het proces te traineren. Elke dag een protestbrief, elke dag een telefoontje. Dit soort praktijken gebeurt regelmatig in Nederland als iemand het niet eens is met de besluitvorming. Netjes spelen gaat niet werken, daarvoor zijn de belangen te groot. Dus traineren, dat kost de opdrachtgever veel geld en frustraties. Net zo lang dat ze opgeven of je een partij hebt die de grootste is en aan jullie kant staat. Plus steun zoeken bij politieke en mileu partijen. Spreek daarmee af en probeer daar een strategie mee te bedenken. Want Facebook, petities en handtekeningen gaan op deze schaal niet werken. Go for it.

SurfZeeland
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 131 2016 / Gaastra Matrix 6,5 2016 / Tabou Bullitt 145 2017 / Severne Gator 8,0 2016

Bericht door SurfZeeland » di nov 08, 2016 8:01 pm

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » di nov 08, 2016 8:46 pm

Geachte mede watersporters,

Op het schrijven aan de minister Schippers heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Hierop heb ik besloten ook de heer Jan Vos (PvdA) aan te schrijven, woordvoerder Economische Zaken (Energie, Innovatie, Duurzaamheid, Klimaat) en Buitenlandse Handel.
Hopelijk kan hij de argumenten gebruiken in zijn pleidooi betreffende Kamervragen over Brouwerseiland.
Hiervan heb ik wel een reactie mogen ontvangen: dat hij het schrijven zal lezen, gebruiken en/of zal doorsturen aan een andere woordvoerder.

Het is niet veel maar in ieder geval wat.. :)

Wordt vervolgd...

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Retep » di dec 06, 2016 9:59 pm

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016 ... geparkeerd

Maar hoe nu verder? Stilzitten is geen optie. Hoe beïnvloedt men het pact dat minister Melanie Schultz noemt?

Plaats reactie