Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Nieuw schiereiland voor recreatie in het Veerse Meer

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
SonicSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Nieuw schiereiland voor recreatie in het Veerse Meer

Bericht door SonicSurfer » vr nov 04, 2016 9:57 am

Volgende week donderdag 10 november wordt dit besproken in een informatieve raadsvergadering. Gemeentehuis van Wissekerke, 19.30 uur. Punt 2 op de agenda is spreekrecht burgers.

http://www.noord-beveland.nl/actueel/be ... 43465.html

Info:

http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/nieu ... -1.6602910

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Re: Nieuw schiereiland voor recreatie in het Veerse Meer

Bericht door JP-T1surfer » vr nov 04, 2016 12:10 pm

is dit dan niet 'de druppel'....'!!!????

Kunnen 'de watersporters' én plaatselijke inwoners en natuurgroeperingen edm zich dan niet verenigen om net als op de Brdam-Kabbelaarsbank te proberen deze plannen te laten 'herbekijken' ?

Wij, de Belgische watersporters-windsurfers, die al véééél jaren bijna wekelijks 'te gast' zijn bij jullie daar, zijn alvast ook hier (zie Brouwerseiland) bereidt om petities ed te steunen.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » vr nov 04, 2016 12:53 pm

Het risico lopend om hier volledig op afgebrand te worden denk ik dat we toch ook de andere kant moeten bekijken .

De lokale middenstand verdiend aan heel veel van de "een dag toeristen" die de meeste windsurfers zijn niet echt veel .
Een Knoks burgemeester noemde het ooit "frigobox" toeristen , brengen alles mee en gebruiken de gratis voorzieningen , en laten een hoop vuil achter .

Eerlijk hoeveel geld laten we de lokale economie verdienen aan een dagje Kabbelaarsbank of Veersemeer ?
Vind je het dan gek dat ze uitkijken naar mensen die Wél een hotelkamer betalen en gezellig gaan Winen en Dinen voor een €100+ ...

Veel meer als parkeergeld (meestal een jaarvignet) laten we niet achter en daar moeten dan alle voorzieningen van betaald worden .
Kan zo een lokaal bestuur best snappen dat ze een projectontwikkelaar die al die kosten op zich neemt graag zien komen .

Misschien zijn jullie ooit wel eens in Tarifa geweest waar de lokale campings de stranden in de gaten houden en de mensen die wild kamperen niet toe laten op hun camping omdat die enkel de watertank komen vullen , stroomladen en de het sanitair gebruiken om dan weer dagen "lekker goedkoop" op de parkeerplaatsen gaan staan ... Ik kan ze geen ongelijk geven .

Voor wat hoort wat en als we dus op de eerste rij willen (blijven) zitten op de mooiste en bereikbare spots dan zullen we daar een behoorlijk bedrag voor moeten gaan betalen .

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » vr nov 04, 2016 2:05 pm

Laat ze lekker wat bouwen in dat hoekje, met zuidwesten windje kruipt iedereen weer naar de spot voor het restaurant van de schotsman.
Niks aan de hand..

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr nov 04, 2016 3:40 pm

Voor wat hoort wat en als we dus op de eerste rij willen (blijven) zitten op de mooiste en bereikbare spots dan zullen we daar een behoorlijk bedrag voor moeten gaan betalen .

en...daar hebben volgens mijn inziens de meeste watersporters echt geen probleem mee! Ik betaal graag iets meer voor kwaliteit MAAR...als ze de 'plassen' of het 'vaarwater' hier telkens willen inperken (of de turbulentie verhogen, of aantal opstapplaatsen direct aan het water drastisch verminderen), is de vraag of er nog wel kwalitatief goed aanbod zal overblijven op beide locaties

Laat ze lekker wat bouwen in dat hoekje, met zuidwesten windje kruipt iedereen weer naar de spot voor het restaurant van de schotsman.
Niks aan de hand..

Dat wil ik toch tegenspreken want..als ik de plannen zag, zal bvb van een huidige constante NW-wind thv Schotsman niet veel meer overblijven én...het vaarwater voor bvb de raceboarders en Formula-liefhebbers onder ons... én de zeilers en motorjachten, zal soieso verkleinen, neen?

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » za nov 05, 2016 4:59 pm

patrick91 schreef:Laat ze lekker wat bouwen in dat hoekje, met zuidwesten windje kruipt iedereen weer naar de spot voor het restaurant van de schotsman.
Niks aan de hand..
Nou er is wel degelijk iets aan de hand, want de Schotsman is v.w.m betreft met noord een mooie stek, ik stap dan op aan de Trailerhelling en vaar dan richting dam waar het lekker vlak wordt, dat is dus weg dan en dus niet alleen voor mij, maar voor velen.
Verders kom ik niet zo vaak op de Schotsman want ik vind het een klotsbak, maar vele anderen hebben daar wel veel plezier.
En ja als de wind uit alle andere richtingen waait dan Noord - Noordwest dan zul je niet veel last hebben van dat eiland.
Maar wat mij meer zorgen baart is dat we hier in Nederland blijkbaar allerlei dingen doen, of de grond uitstampen voor mensen met geld en de kleine man kan naar de klote lopen, die ontnemen we zijn plezier ten behoeve van het kapitaal :r
Er wordt dus haast nooit eens iets ontwikkeld waarvan de normale mens plezier heeft zonder dat ie daarvoor ook moet betalen.

Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou/JP/Gaastra/North

Bericht door Bolus » za nov 05, 2016 6:37 pm

Jammer hoor, gemeentes laten (weer eens) de geldstroom van de kapitalistische toekomstige huiseigenaren voor het welzijn van de lokale bevolking gaan.
Ik vind het volstrekt overbodig, zeker omdat amper een halve kilometer terug/verder momenteel ook een villapark uit de grond wordt gestampt.
Last het gewoon zoals het is.

Als toch; Behalve de in containers gehuisveste surfschool zal je er als surfer denk ik weinig last van hebben.
Vroeger werd er volop gevaren langs de veerse dam, maar dat is sinds de invoering van betaald parkeren drastisch afgenomen.
De schotsman ondervind denk ik geen hinder. Ik vaar er vaak bij gebrek aan een betere ruime spot binnen korte afstand, maar 't blijft inderdaad wel vaak een klotsbak.

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft Wave 83 + Haka ST 98 / Starboard Futura 101+122 / Ezzy Elite & Lion

Bericht door edwingr » za nov 05, 2016 6:54 pm

Ongeacht of het een plaats is die voor 'ons windsurfers' van belang is, vind ik het grootste probleem met dit soort projecten dat schaars gebied, wat nu toegankelijk is voor publiek, wordt omgezet naar privéterrein. Wat mij betreft moet je daar als gemeente extreem terughoudend mee zijn, zodra het om direct aan (of in) het water gelegen land gaat. Je kan het ten slotte maar één keer verkopen en vanaf dat moment staat er een hek omheen of een gebouw op, en kan het publiek er niet meer vrij gebruik van maken. Nu is het dit stukje aan de Veerse Dam, maar waarom zou een tijdje later een volgende ondernemer niet een stukje verderop iets mogen neerzetten ?

Ik begrijp het economisch belang van het toerisme heel goed, maar bouw de accomodaties dan niet precies de locaties waar diezelfde toeristen juist in de huidige vorm voor komen. Volgens mij zijn er echt wel alternatieve plaatsen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het Groote Duynen park (http://grooteduynen.eu/), wat op dit moment wordt gebouwd, een klein stukje verderop vanaf de Veerse Gatdam. Dat ligt op een prachtige locatie, op een voormalig stuk landbouwgrond. Een plek waarmee volgens mij niet zoveel mensen een probleem zullen hebben.

SonicSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door SonicSurfer » ma nov 07, 2016 5:32 pm

Voor degene die de petitie tegen het schiereiland willen ondertekenen, dat kan hier:

https://petities.nl/petitions/geen-bebo ... ?locale=en

cjt
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door cjt » vr nov 11, 2016 11:17 am

http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/noor ... -1.6632967

Teken de petitie zou ik zeggen. Kleine moeite.

De schets in het artikel klopt niet met de werkelijkheid en de plannen worden kleiner voorgesteld dan ze daadwerkelijk zijn. Zo lijkt het me toch. Er zou immers tot 2 meter boven de maximale hoogte van de dam worden gebouwd.

Gelet op de omvang van de plannen heeft dit denk ik wel degelijk impact bij noord, noordwest, noordoost, misschien zelfs bij west. Hoe dan ook, het stuk aan de dam is het mooiste stuk om te varen.

Wat het argument van het toerisme betreft: toeristen komen naar dit stuk van Nederland net omwille van het gebrek aan bebouwing en het behoud van de open ruimte. Tot nu toe vind ik dat men de bebouwing rond het Veerse meer op een goede manier heeft geordend. Een paar honderd meter van de plek waar men wil bouwen ligt overigens al een aanzienlijk hotel, maar dit ligt meer verdoken.
De laatste tijd echter lijkt het alsof men in Nederland de Zeeuwse kust aan het vol bouwen is. Op termijn wordt de kust hierdoor minder aantrekkelijk.

Plaats reactie