Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Pampus Haven: veiligheid ivm (illegaal) kiten

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Re: Pampus Haven: veiligheid ivm (illegaal) kiten

Bericht door rvdhorst » do aug 10, 2017 6:09 pm

isomis schreef:
do aug 10, 2017 3:50 pm
Sorry, maar waarom zeg je dan iets zoals dit:

"Wat een rust" en "het is weer net zo fijn als vroeger" is wat ik aan de kant hoor en overal zie je vogels terug komen. Het is echt waar en sneller dan verwacht. De natuurorganisaties zijn dus ook al blij.

Klinkt als gevalletje: don't shoot the messenger.
Ik kan bevestigen dat mensen het fijn vinden dat er niet meer gekite wordt. En dat heeft de kitecommunity helemaal aan zichzelf te danken. We kunnen altijd blijven roepen dat er ook goeden tussen zitten, maar daar koop je weinig voor zolang de overlast zo groot is.

Er is daar nooit een vogel te bekennen man. Ik ren daar bijna wekelijks en er is geen enkele vogel te bekennen.
Dan ben je waarschijnlijk aan het droom wandelen (pun intended :) ). De ganzen schijten de boel helemaal onder daar, beetje vreemd als er geen vogels zouden zijn.
iOS upload - do 10 aug. 2017 190611.JPG
Ganzenpoep
Sorry dat ik het moet zeggen Matthijs, maar je vertelt willens en wetens onwaarheden. Doe je dat te vaak dan gaan mensen je niet meer serieus nemen.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » do aug 10, 2017 6:22 pm

RonaldvT schreef:
do aug 10, 2017 3:53 pm
rvdhorst schreef:
do aug 10, 2017 2:27 pm
isomis schreef:
do aug 10, 2017 6:51 am
Ook is volgens de natuurliefhebbers het surfen nooit gedoogd.
Ik heb niet kunnen achterhalen waar dat staat. Bovendien is windsurfen bij wet toegestaan in de meeste delen van Nederland.
Surfers gaat hier over kitesurfers. Er wordt een lijstje met argumenten opgenoemd om kitesurfen niet toe te staan. Dat het kitesurfen er nooit gedoogd is is een van de argumenten.
Je hebt gelijk. Ik had het verkeerd gelezen. :-?

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » vr aug 11, 2017 8:40 am

De ramkoers die bij jullie is ontstaan zie je op meer plekken ontstaan en misschien moet het wel eerst weer slechter worden voor de kitesurfer voordat het beter wordt.
De situatie op Schellinkhout is bij iedereen wel bekent en daar willen we ook jaren graag een verbetering in zien.
Kitesurfers aanspreken heeft over het algemeen weinig nut.
De gene die lopen te klooien willen dat niet inzien en de gene die dat wel doen komen er liever niet en als zij ook wat tegen hun mede Kiters zeggen dan krijgen die ook een reactie waar de honden geen brood van lusten.
De vaste Kiteschool (Kite Feel) zegt er ook wel eens wat van en krijgt vervolgens een het lading ellende over zich heen.
De individuele meldingen/verzoeken komen bij de gemeente aan maar daar wordt niet veel mee gedaan of doorgestuurd naar het Recreatie Schap Westfriesland.
Mede met deze ervaringen, vorig jaar Windsurfing Westfriesland opgezet om dan als duidelijker aanspreekpunt te kunnen fungeren.
Met het Recreatiesschap heb ik een goed contact daar door en die wil wel maar is ook afhankelijk van de besluitsdrift van de gemeente en wat ze hem aanreiken.
Een aantal dagen terug ook maar eens een mail gestuurd naar de NKV maar nog geen reactie.
De NKV heeft blijkbaar ook spot beheerders maar geen een windsurfer heeft deze bij ons ooit gezien om eens een praatje te maken of iets dergelijks.
Doordat de situatie ter plekke steeds wat erger wordt en ondanks de goede wil van het Recreatie Schap er niks veranderd aan het geheel met de kite mentaliteit die er bij een groot deel heerst, wordt de sfeer steeds grimmiger tot dat het echt uit de klauwen loopt.
Er is laatst ook nog een ongeluk op de kant gebeurt waarbij de betrokken kitester vermoedelijk een dwarslaesie heeft opgelopen.
Tel dit allemaal bij elkaar op met alle individuele negatieve ervaringen die de meeste windsurfers hebben ervaren de afgelopen jaren en dan is dat niet iets wat vrolijk stemt.
Het Kiten wordt er nu volgens de gemeente gedoogd maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het mag en de gemeente staat nog altijd niet boven de wet.
Gezien de situatie kan ik me heel goed voorstellen dat het bij ons niet lang meer zal duren voordat men ook handhaving gaat proberen te dwingen.
Dan is er even niks meer om te kiten en zal er moord en brand geschreeuwd worden en wie weet komt er dan wel wat goeds uit.
Want om eerlijk te zijn de Kite gemeenschap even als een geheel gezien, behandeld de kansen die ze heeft gekregen als een hoop stront.
Je zou eigenlijk verwachten dat ze er heel blij mee zouden zijn en er wat leuks van zouden willen maken waarbij ze de mensen waar ze bij zijn gekomen normaal behandelen en de veiligheid hoog hebben zitten.

isomis
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door isomis » vr aug 11, 2017 12:42 pm

Ilja1974 schreef:
vr aug 11, 2017 8:40 am
De ramkoers die bij jullie is ontstaan zie je op meer plekken ontstaan en misschien moet het wel eerst weer slechter worden voor de kitesurfer voordat het beter wordt.
De situatie op Schellinkhout is bij iedereen wel bekent en daar willen we ook jaren graag een verbetering in zien.
Kitesurfers aanspreken heeft over het algemeen weinig nut.
De gene die lopen te klooien willen dat niet inzien en de gene die dat wel doen komen er liever niet en als zij ook wat tegen hun mede Kiters zeggen dan krijgen die ook een reactie waar de honden geen brood van lusten.
De vaste Kiteschool (Kite Feel) zegt er ook wel eens wat van en krijgt vervolgens een het lading ellende over zich heen.
De individuele meldingen/verzoeken komen bij de gemeente aan maar daar wordt niet veel mee gedaan of doorgestuurd naar het Recreatie Schap Westfriesland.
Mede met deze ervaringen, vorig jaar Windsurfing Westfriesland opgezet om dan als duidelijker aanspreekpunt te kunnen fungeren.
Met het Recreatiesschap heb ik een goed contact daar door en die wil wel maar is ook afhankelijk van de besluitsdrift van de gemeente en wat ze hem aanreiken.
Een aantal dagen terug ook maar eens een mail gestuurd naar de NKV maar nog geen reactie.
De NKV heeft blijkbaar ook spot beheerders maar geen een windsurfer heeft deze bij ons ooit gezien om eens een praatje te maken of iets dergelijks.
Doordat de situatie ter plekke steeds wat erger wordt en ondanks de goede wil van het Recreatie Schap er niks veranderd aan het geheel met de kite mentaliteit die er bij een groot deel heerst, wordt de sfeer steeds grimmiger tot dat het echt uit de klauwen loopt.
Er is laatst ook nog een ongeluk op de kant gebeurt waarbij de betrokken kitester vermoedelijk een dwarslaesie heeft opgelopen.
Tel dit allemaal bij elkaar op met alle individuele negatieve ervaringen die de meeste windsurfers hebben ervaren de afgelopen jaren en dan is dat niet iets wat vrolijk stemt.
Het Kiten wordt er nu volgens de gemeente gedoogd maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het mag en de gemeente staat nog altijd niet boven de wet.
Gezien de situatie kan ik me heel goed voorstellen dat het bij ons niet lang meer zal duren voordat men ook handhaving gaat proberen te dwingen.
Dan is er even niks meer om te kiten en zal er moord en brand geschreeuwd worden en wie weet komt er dan wel wat goeds uit.
Want om eerlijk te zijn de Kite gemeenschap even als een geheel gezien, behandeld de kansen die ze heeft gekregen als een hoop stront.
Je zou eigenlijk verwachten dat ze er heel blij mee zouden zijn en er wat leuks van zouden willen maken waarbij ze de mensen waar ze bij zijn gekomen normaal behandelen en de veiligheid hoog hebben zitten.
In gevallen als schellinkhout kan ik het volkomen begrijpen, daar is het gekke werk en ik heb ook last van idiote kitesurfers. We hebben het hier echter over pampus. De locatie is net zo groot als schellinkhout, maar dan met hooguit 10 mensen op het water. Waarvan ook nog eens groot gedeelte kitesurft.

Het is gebotst doordat deze twee personen ervoor kiezen om de politie anoniem te bellen en ondertussen aan mij vragen of ik de kitesurfers erop kon aanspreken...... Voor mijn kitesurf sessie ging ik steeds langs bij de windsurfers en het viel op dat eigenlijk niemand een probleem had met ons. Je ziet ze ook bijna als enige reageren op dit topic. De andere windsurfers zijn ook actief op dit forum.

Ik ga nu niet meer posten. Het is duidelijk we kiezen allebei voor onze eigen weg.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » vr aug 11, 2017 1:21 pm

Wat een flauwekul, je NKV vrienden hebben het met hun gedrag aan de stok gekregen met de hele vaste kern van windsurfers aldaar. NKV wilde Pampushaven voor zichzelf ten koste van anderen, daar waar genoeg voorstellen gedaan zijn om het vraagstuk op andere wijze op te lossen. Ik vind het het jammer, maar jij bent pas sinds 14 juni in beeld gekomen als gesprekspartner en dat was helaas te laat.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » vr aug 11, 2017 1:23 pm

isomis schreef:
vr aug 11, 2017 12:42 pm
In gevallen als schellinkhout kan ik het volkomen begrijpen, daar is het gekke werk en ik heb ook last van idiote kitesurfers. We hebben het hier echter over pampus. De locatie is net zo groot als schellinkhout,
Ik heb ff een screenshot gemaakt met google maps, op zelfde schaal van Schellinkhout en Pampus Haven. Kun je zien dat Schellinkhout toch wel een stuk groter is dan Pampus Haven.
vergelijking.jpg
Vergelijk tussen Pampus Haven en Schellinkhout
Het is gebotst doordat deze twee personen ervoor kiezen om de politie anoniem te bellen en ondertussen aan mij vragen of ik de kitesurfers erop kon aanspreken...... Voor mijn kitesurf sessie ging ik steeds langs bij de windsurfers en het viel op dat eigenlijk niemand een probleem had met ons. Je ziet ze ook bijna als enige reageren op dit topic. De andere windsurfers zijn ook actief op dit forum.
Ik weet niet hoe vaak we moeten herhalen dat het meer dan 2 windsurfers zijn. Veel meer. Er staat een groep achter ons van ongeveer 20. Net als bij de kiters is bij de surfers een paar mensen die de groep vertegenwoordigt. En natuurlijk is iedereen altijd bereid het gesprek aan te gaan. En natuurlijk zijn er surfers die nog geen slechte ervaringen hebben met kiters, maar hun aantal neemt steeds verder af.

Nogmaals, als je onwaarheden blijft vertellen gaan steeds minder mensen je serieus nemen.
Laatst gewijzigd door rvdhorst op vr aug 11, 2017 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » vr aug 11, 2017 1:33 pm

Bij schellinkhout gaat het ook om 80+ kiters en 25 surfers, waarbij onder de kiters ook nog +/- 20 klasjes zijn die alle pogingen om hoogte te lopen en achter de kiters in het diepe te komen elimineren...

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » vr aug 11, 2017 1:43 pm

Bij PH waren er dagen dat er 20 kiters waren, maar dat is voor PH al best veel omdat ze allemaal op een strook van max ongeveer 200m breed varen. Dan is het al snel heel erg vol.

Plaats reactie