Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Zevenhuizerplas; woningbouw Noorderstrand en ruimte voor surfers (AKTIE VEREIST)

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Iceskater77
Deur-surfer
Deur-surfer

Zevenhuizerplas; woningbouw Noorderstrand en ruimte voor surfers (AKTIE VEREIST)

Bericht door Iceskater77 » vr jul 28, 2017 10:24 pm

Afbeelding

Het Noorderstrand in Nesselande is een van de weinige opstaplocaties voor windsurfers die nog over is. Steeds meer worden de oevers van de Zevenhuizerplas bebouwd. Bovenstaand kaartje komt uit het definitieve bestemmingsplan. Waar we nu altijd parkeren, optuigen en het water op gaan wordt dus flink bebouwd met huizen en zelfs een appartementencomplex. Daar is niets meer aan te veranderen helaas!

Goed nieuws is dat in het bestemmingsplan is opgenomen: "Voor de windsurfers wordt een voorziening gemaakt met parkeergelegenheid nabij het water."
Hoe deze parkeergelegenheid er uit komt te zien en de exacte locatie ervan liggen nog niet vast. Hoog tijd dat we ons hier mee gaan bemoeien en ons als surfers verenigen. Anders is de kans groot dat er voor ons iets onbruikbaars komt.

Om wat inspraak te hebben is het belangrijk dat de groep (wij surfers) aanzienlijk is. Surf je op de Zevenhuizerplas wordt dan lid van de Facebook-groep: https://www.facebook.com/groups/Zevenhuizerplas/
Dan kunnen we je straks bereiken als je stem en of handtekening nodig is!

Ook als je mensen kent die hier surfen, maak ze even attent op deze FB-groep! :thumbup:

Kanarie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Falcon 140, Ray111, Rocket125, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Re: Zevenhuizerplas; woningbouw Noorderstrand en ruimte voor surfers (AKTIE VEREIST)

Bericht door Kanarie » vr jul 28, 2017 11:15 pm

Volgens mij heb je dan wel een plas, maar geen wind.
Dan is de plas écht aan alle kanten omringt door hoogbouw of bomen, waardoor je daar nooit meer een normale wind kunt krijgen.
Dus laat die parkeergelegenheid dan ook maar zitten. :)

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou, Gaastra

Re: Zevenhuizerplas; woningbouw Noorderstrand en ruimte voor surfers (AKTIE VEREIST)

Bericht door TheoH » za jul 29, 2017 6:49 am

De plas is een vlagerige spot. Maar waarom zou de nieuwe bebouwing de wind beïnvloeden? De wind komt zelden van die kant (oostelijk). Als dat al voorkomt, stappen we aan de overkant op. Natuurlijk wordt de wind dan beïnvloed. Maar dat is nu al zo door de bebouwing aan de boulevard.
De spot is al eerder verkloot door de waterskibaan. Ik kom er daarom zelden meer. Alleen bij een harde wester tot noordwester is het nog wat. Maar hij gaat me wel aan het hart. Het verlies van de opstapplaats zou de spot definitief de das om doen. Gelukkig wordt er aan ons gedacht. Dat op zich valt me al mee van de gemeente. En wat een goed initiatief Ralph. Ik heb geen FB maar zal me via die van mijn vrouw aanmelden.

pbrink
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Speedster 79 Ltd, GUN Vector 7.1 & 8.0 & 9.6, Gaastra Pilot 6.5
Contacteer:

Bericht door pbrink » za jul 29, 2017 8:10 am

Aangemeld, goed initiatief! :clap:

Plaats reactie