Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Freeride op Noordzee?

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Basvalk
Deur-surfer
Deur-surfer

Freeride op Noordzee?

Bericht door Basvalk » ma mei 07, 2018 11:31 pm

Ik vaar normaal gesproken altijd op vlak binnen water met een tabou rocket 125 en tusbinghamstorm 5.0, gaastra savage 6.6 en savage 7.8. Nu ga ik deze week naar Noordwijk aan zee. Ik vraag me af of het mogelijk is om met zo'n freeride set de Noordzee op te gaan..? Hoor graag enige ervaringen.
Bedankt

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Freeride op Noordzee?

Bericht door Jeroensurf » di mei 08, 2018 7:34 am

Met 6.6 en 7.8 weer kan dat vaak wel, de zee is dan redelijk vlak.
Met 5.0 wordt dat TE ruig en kun je beter uitwijken naar de Westeinderplassen die het perfect doen met ZW.

Vereisten voor op zee:
200% zeker kunnen waterstarten!!. De deinig op zee is vaak meer als je gewend bent en zeiltje optrekken lukt de meeste mensen er niet! trapeze, voetbanden spreken voor zich. Als je die nog niet gebruikt dan is het ronduit gevaarlijk op zee.
*Ik zou persoonlijk nergens met brakke onderdelen het water op gaan, maar check in ieder geval ff de staat van je touwtjes, diabolo en giek.
**Ga niet verder als je denkt terug ter kunnen zwemmen en ga bij dikte van pak ervan uit dat je moet zwemmen.
*** Neem sideshorer of onshore en nog ff geen offshore wind (de andere kant is namelijk nogal ver als je niet terug kunt komen)
****Liever niet alleen/zonder dat anderen op de hoogte zijn van dat je aan het surfen bent.

Voor de rest veel plezier op/in de mooiste speeltuin van Nederland want als je eenmaal zee gewend bent, wil je nooit meer wat anders.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 Thruster83 P7 AC-One MUF Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di mei 08, 2018 8:01 am

Op zee nooit alleen!
Vraag andere surfers altijd naar de omstandigheden op de spot, zandbankje, stroming, andere bijzonderheden ed.

Voor de rest kan het allemaal wel, kwestie van doen. En ja het is ff spannend als het je niet lukt, blijf rustig ff uitrusten op de plank kan (je drijft wel af door de stroming)
met je 5.0 en 125ltr zal het zeker een uitdaging zijn, maar andere kant je leert er vreselijk veel van

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di mei 08, 2018 3:23 pm

Tot donderdag zijn je zeilen te klein en donderdag is de windrichting verkeerd, het zit je niet mee, zo lijkt het.
Mijn eigen ervaring, uit een ver verleden is dat je met 125 liter en 5.0 best naar buiten kan, het worden gewon niet zulke mooie golfritten en je bent meer tijd en moeite kwijt om je setje op het water te houden.
Maar ik heb vorig jaar ook gevaren met iemand met zo'n maat board, die had best plezier ;-)

Plaats reactie