Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Nederland] Vrouwenpolder

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Skate+f2wave+naish 8'6 freeride, Arrows/Ezzy/North/Neilpryde

[Nederland] Vrouwenpolder

Bericht door To surf or not to surf » wo mei 12, 2004 8:57 am

Hoe zijn de condities daar kwa stroming en branding?
En hoe zit het met de faciliteiten daar?
met welke richtingen heb je daar de wind side-shore? :)
Iemand heeft mij aangeraden om daar eens een kijkje te gaan nemen en ik wil de volgende keer dat het waait er maar eens heen gaan.. :P

Souldragon
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: All Naish: WaveQuest 248, Floater 255, Session 3.8, Boxer 4.0/4.7/5.4/6.2
Contacteer:

Re: Vrouwenpolder

Bericht door Souldragon » do mei 13, 2004 9:52 am

To surf or not to surf schreef:Hoe zijn de condities daar kwa stroming en branding?
En hoe zit het met de faciliteiten daar?
met welke richtingen heb je daar de wind side-shore? :)
Iemand heeft mij aangeraden om daar eens een kijkje te gaan nemen en ik wil de volgende keer dat het waait er maar eens heen gaan.. :P
Bij NW en NO is het er goed varen. Bij allebei de windrichtingen is het cross sideshore. De stroming kan best sterk zijn maar dat merk je vanzelf als je geen hoogte meer kunt lopen :P
Pas alleen op dat je niet heel ver naar buiten vaart want dan kun je in de stroming terecht komen die je (als je kapotte spullen hebt) meeneemt naar de stormvloedkering.

Je kunt parkeren (betaald) op een redelijk grote parkeerplaats maar wees erg wel vroeg bij als het een lekker temperatuurje is en het lekker waait want ook deze spot heeft in de duitse Surf gestaan en het kan er best druk zijn met duitsers ( :r ) en sommige van die gasten zijn er een partij vroeg bij zeg... ik heb ze gezien zo rond een uurtje of acht (op zaterdagochtend!?! :-?)
Bij de parkeerplaats staat een soort van snackbar en wc's.

Ik zou je zeker ook aanraden daar eens te gaan varen. Misschien zie ik je daar wel.... 8)

Greetzz
Souldragon

r0xXx
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Angulo / Ezzy

Bericht door r0xXx » do mei 13, 2004 9:21 pm

bij vrouwen polder kun je goed surfen.

in de zomer zijn er alleen heel veel duitsers. je kunt makkelijk met je surf spullen over de dam. je kunt ook over een soort bruggen over de dam in het midden. er zijn ook redelijk wat kiters, het is betaald parkeren ( 50 cent per uur als het goed is) van mei tot oktober geloof ik van 8.00 tot 18.00 uur ( voor een heledag dacht ik dat het 3 euro was) dus als je gaat zorg dat je wat klein geld bij je hebt, er staat onder aan de dam een friet winkel. en er staat op elke parkeer plaats wel een WC die heel schoon zijn worden 2/3 keer per week schoon gemaakt.

T-o-M-M-i-E-J
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Exocet, F2, Gaastra, Select + Overig.

Bericht door T-o-M-M-i-E-J » vr mei 14, 2004 8:46 am

als je bij vrouwenpoldert aan t veerse emer gaat moet je oppassen voor de stenen in het water, schuine supergladde betonblokken
dat kan je spul aardig beschadigen
aan zee is het wel beter

r0xXx
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door r0xXx » vr mei 14, 2004 9:00 am

bij het veersemeer zijn die beton blokken zeker glad, ik ga meestal naar dat strandje aan het einde. daar heb je geen probleem met die stenen. als je op het veersemeer gaat surfen, let dan op dat je niet te dicht langs de kant gaat want overal liggen stenen die niet zo vriendelijk voor je vin zullen zijn( heb er ervaring mee :( ). maar verder een hele goede spot. als de wind goed staat is het water super vlak. en als hij draait staan er lekkere freestyle golfjes. ( weet alleen niet hoe de wind dan moet staan )

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » vr mei 14, 2004 9:04 am

Nee ik bedoel sowieso de zeekant. :)
Alleen stroming naar de stormvloedkering brr.....
Naja, bij vlissingen ook gesurft dus stormvloedkering eitje :lol: :roll:

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » vr mei 14, 2004 11:50 am

Wat ik me kan herinneren aan de zeekant van de Veersegatdam is dat de branding een stuk verder de zee in ligt. Er vormt zich daar een soort binnenmeer voordat je aankomt bij de zandbank waar de branding begint.

De zoon van een kennis van mn ouders heeft daar vroeger op het strand kano's enzo verhuurt.

Souldragon
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: All Naish: WaveQuest 248, Floater 255, Session 3.8, Boxer 4.0/4.7/5.4/6.2
Contacteer:

Bericht door Souldragon » vr mei 14, 2004 12:26 pm

Jeroen D schreef:Wat ik me kan herinneren aan de zeekant van de Veersegatdam is dat de branding een stuk verder de zee in ligt. Er vormt zich daar een soort binnenmeer voordat je aankomt bij de zandbank waar de branding begint.

De zoon van een kennis van mn ouders heeft daar vroeger op het strand kano's enzo verhuurt.
Klopt, alleen de zandbanken veranderen daar errug snel. Je kunt bijna geen enkel jaar met elkaar vergelijken door de grote verschillen in zandbankvormen. Laatste keer dat ik er geweest ben lagen er 2 zandbanken kort op elkaar (2 voor de prijs van 1... :P )

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » vr mei 14, 2004 5:15 pm

Souldragon schreef:
Jeroen D schreef:Wat ik me kan herinneren aan de zeekant van de Veersegatdam is dat de branding een stuk verder de zee in ligt. Er vormt zich daar een soort binnenmeer voordat je aankomt bij de zandbank waar de branding begint.

Klopt, alleen de zandbanken veranderen daar errug snel. Je kunt bijna geen enkel jaar met elkaar vergelijken door de grote verschillen in zandbankvormen. Laatste keer dat ik er geweest ben lagen er 2 zandbanken kort op elkaar (2 voor de prijs van 1... :P )
Heb het dan ook over meer dan 10 jaar geleden dus zal ondertussen misschien wel anders wezen ja 8)

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » za mei 15, 2004 9:53 am

Klinkt wel ideaal, kun je op volle snelheid de branding inknalle?

Souldragon
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Souldragon » za mei 15, 2004 3:38 pm

To surf or not to surf schreef:Klinkt wel ideaal, kun je op volle snelheid de branding inknalle?
Ja bij hoog water gaat dat wel lukken :P

Vakantieganger
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SOS classic 71, 4.7, 5.3 UL superfreak, techno limits, powerex
Contacteer:

Bericht door Vakantieganger » ma mei 17, 2004 4:17 pm

Denk dat ik aankomend weekend maar eens ga kijken. Zit op de schotsman (Veerse meer) maar zal dan wel druk zijn op het meer. Dan maar naar zee.(noordelijk windje)
Wie gaat er mee?

r0xXx
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door r0xXx » wo mei 19, 2004 4:11 pm

ik bne net terug van vrouwenpolder. was even op de zee gaan surfen kon maar net planeren. verder over de zandbanken. er liggen er 2 vlak achter elkaar. een redelijk kleine (10m lang denk ik) en de achterste is heel erg lang. ik ga er morgen weer heen als er wind is

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia

Re: [Nederland] Vrouwenpolder

Bericht door Barbatruc » ma sep 25, 2017 6:03 am

Met de herfstvakantie ga ik waarschijnlijk een week naar Vrouwenpolder. Wordt daar nog veel gewindsurfd aan zeezijde? Bij NW zeker wel, maar ik bedoel dus ik eigenlijk: zijn er ook nog wel regelmatig merrdere mensen met ZW en W wind?
(alléén varen vind ik niks, vandaar de vraag)

Stefan Kostense
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro KT quad 69, M Twinzer 76, T Pocket 80, Combat 3.7 - 5.3, Atlas 5.8 Xcite ride 120, Ezzy 7.5

Bericht door Stefan Kostense » ma sep 25, 2017 10:52 am

Voor mij ookal paar jaar geleden, maar toendertijd was ik daar weleens met westenwind, dat ging goed. Beetje lage golven.
Als het westenwind is staat vrouwenpolder wel op mijn optielijst, maar weet niet of dat tijdens herfstvakantie gaat gebeuren

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » ma sep 25, 2017 9:13 pm

Ik ben deze zomer nog eens gaan surfen op zee bij Vrouwenpolder met W-wind. Middelste brug. Moederziel alleen. Ook nauwelijks kiters daar. Was wel op een vrijdag.
Moet meer dan 15 jaar geleden zijn. Nostalgie. Blijft een mooie spot.
Aan de eerste brug, komende van Neeltje Jans, bij strandpaviljoen VIEW is het strand het smalst. Beduidend minder ver lopen bij laag tij.
Je moet wel met je materiaal de brug over want je kan daar enkel parkeren aan de kant van het Veerse Meer.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » ma sep 25, 2017 9:18 pm

Hmm wij zitten misschien in een huisje op Breezand, ik hoopte daar gewoon de Vroondijk over te lopen met een bolderkar oid.

500m:
https://goo.gl/maps/Y8vK8c4J7u92

Wel jammer als er nooit iemand surft (of alleen met NW), want dan zou ik met de auto een stukje moeten rijden en da's niet t idee.. naar de Schotsman (dichtste bij met altijd wel windsurfers, maar geen zee) of naar Domburg (15km).

Of ik moet de familie aansporen naar Buitenhof bij Domburg te willen ofzo.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » ma sep 25, 2017 9:33 pm

Ja, dat moet wel lukken met een kar.

Aan die kant zie ik altijd wel kiters.
Er zullen vast ook wel wat surfers tussen zitten , maar niet zo veel denk ik.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » di sep 26, 2017 8:21 am

Barbatruc schreef:
ma sep 25, 2017 9:18 pm

Of ik moet de familie aansporen naar Buitenhof bij Domburg te willen ofzo.
De windsurfers zitten allemaal daar waar de duin overgaat in dijk. Dat Is ook nog best een stukje lopen vanaf buitenhof.
Laatst gewijzigd door coen76 op di sep 26, 2017 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » di sep 26, 2017 9:52 am

Zeg je dat de windsurfers opstappen bij
Strandrestaurant De DAM?

https://goo.gl/maps/qCatc1povPr

(Dat is volgens mij ook waar de kiters zijn en het klauter toestel, het Piratenschip leuk voor de family. Maar ik vraag me af of er windsurfers komen bij ZW en W)

Plaats reactie