Welkom op het vernieuwde forum van Windsurfing.nl!

Nieuwe dingen en vragen kun je hier vinden : Forum

Voorjaars vakantie. Tarifa. Tenerife lanzarote?

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Voorjaars vakantie. Tarifa. Tenerife lanzarote?

Bericht door Jeroen1970 » wo jan 11, 2017 8:39 pm

Eind feb. Weekje vakantie. Twijfel tussen bovenstaande plekken. Beetje surfen (liefst met golven). Maar ook beetje leuke omgeving. Dan wel meer te doen dan in de zee of op het strand liggen. (En dan bedoel ik geen pretpark geneuzel).

Wie heeft ervaring met alle drie de plekken en rond feb maart

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6.nl
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Goya Quad118 Witchcraft Flextail 96+ V4 86 , div SUPS

Re: Voorjaars vakantie. Tarifa. Tenerife lanzarote?

Bericht door Jeroensurf » wo jan 11, 2017 9:14 pm

Tenerife ook wel over nagedacht voor april...totdat je je gaat inlezen...
Lanzarote: schitterend asfalt om op te fietsen op de racefiets, een paar mooie kniediepe breaks om te golfsurfen en dat was het dan wel.
Tarifa zou dan mijn keuze zijn. Bij Canos de Mecca heb je leuke golven en smorgens snowboarden en smiddags surfen waar kan dat nou nog meer?

Arbee
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Mijn eigen portemonaie
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » vr jan 13, 2017 11:37 am

Vorig jaar (krokusvakantie 2016) weekje Tenerife bij TWS geweest. Super veel wind gehad. Hoorde later van de pro's die daar aan het trainen waren en ook langer daar verbleven dat er best wel heel veel wind stond in die week. Kort om hele goede vakantie gehad.
1 dag geen wind, verder heel veel gevaren met zeilmaten van 3.7 tot 5.5 Alleen de laatste dag groter, iets van 7.8. Materiaal gehuurd bij TWS. Had me ingeschreven voor slalom materiaal, maar uiteindelijk alleen maar op wave spul gestaan.
Golven zijn best wel groot als er veel wind staat, alles went, dus ook die golven :wink:

Ben nu net terug van 1 week Fuerteventura, dat is minder goed bevallen. We zaten aan de Costa Calma, en omdat de passaat nu niet waait daar is de wind recht op de kust. Dit gaf heel veel branding, ook erg lang en kort op elkaar. De locals vertelde al dat het lastig tot niet mogelijk was om naar buiten te gaan. De surfstations verhuren niet als de rode vlag omhoog staat, en dat was nu het geval. Gelukkig hadden we eigen materiaal bij ons waardoor we 3 dagen hebben kunnen varen. Windrichting is dus belangrijk: wij hadden oost tot zuid (met alles er tussen in) Dan staat die daar recht op de kust.

Succes met kiezen.

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » vr jan 13, 2017 5:56 pm

Voor een weekje zou ik voor tenerife gaan, huren bij TWS. Voor langere periode zou ik met eigen spullen en auto naar Tarifa gaan.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl
Contacteer:

Bericht door christiaan1111 » vr jan 13, 2017 6:55 pm

Ik zou zekers voor Tenerife gaan.
Bij TWS kan je goed materiaal huren, en eventueel appartement aan de boulevard.
Kom er al 6 jaar op een rij, en elk jaar is het feest.
Tarifa is ook mooi maar vond de omgeving niet zo gezellig.
Net als Lanzarote. Dood eiland.

Tenerife heeft veel meer te bieden ook voor ergens een naar op uit te gaan.

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit » vr jan 13, 2017 11:12 pm

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om afhankelijk van de voorspelling last minute een keuze te maken? Zo heb ik dat gedaan in de voorjaarsvakantie van 2015, we zijn toen naar el Medano Tenerife gegaan voor een week. 5 dagen achter elkaar dikke wind, de laatste dagen gesupt. En een dag gesurft (in las americas). We hebben in die week meer dagen met goede wind gehad dan het jaar ervoor toen we er drie weken mid zomer zaten.
Voor leuke golven op een windstille dag moet je wel een stukje rijden vanuit el Medano (waar TWS zit). Met de bus naar las Americas kan, maar duurde erg lang.

Tarifa ben ik in zomer 2013 geweest. 2x een paar dagen op de heen en terugweg van Marokko. Is wel een leuke plek, maar we hadden pech met wind.. half uurtje 18 knopen en dat was het. Wel goede verhalen gehoord daar over Canos de Mecca.
Ik heb niet de indruk dat je wil gaan kamperen, maar mocht je dat willen dan moet je even goed kijken naar de campings daar want de ene was wel ok, en andere viel van ellende uit elkaar.

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Meneerklaag » za jan 14, 2017 12:44 pm

Hoi!

Ik ben niet in de periode van februari geweest op lanzerote maar de voorspellingen zijn vaak prima.

Ik heb bij deze spot gevaren LAS CUCHARAS - THE SPOT. Je hebt daar drie verhuurder. 1 fanatic north 2. Jp met neilpryde en 3 goya met een paar starboards.

De spot vond ik even wennen je moet vrij ver uitvaren en je moet in de 'lijn' blijven. Golven dik in orde. Reddingsbootjes ook genoeg aanwezig als je in de problemen komt.

Auto huren kost ook niets op lanzerote. De parkeergarage waar je de auto ophaalt zit letterlijk naast de uitgang van het vliegveld.

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Zurich » za jan 14, 2017 2:14 pm

Las Cucharas, Lanzarote, m'n beste windsurf sessie ooit. Als beginnende wave surfer een ideale spot voor mij. Je kan in de baai met vlak water lekker planerend de golven invaren. Terug al golfrijdend vlak langs een golfbreker (vriendin met camera) op vlak water weer gijpen en het hele verhaal begint weer opnieuw. Ik was er in November, jaren geleden en had eigenlijk maar twee dagen wind in een week. Maar die twee dagen waren wel epic. Veel wind en 2-3 meter hoge golven, misschien nog wel meer.

Lanzarote zelf is een erg interessant eiland om te ontdekken, maar geen party eiland.

El Medano, alleen maar gekite, met vlak water en weinig wind.

Tarifa, perfect in het voorjaar, zowel qua wind als omgeving.

Alle drie interessante opties.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za jan 14, 2017 6:28 pm

Ik zit nu op Tenerife. 3e dag waarvan 2 met wind. Komende 4 dagen 22 plus wind dus dan is de score prima voor 1 week ;). Heerlijk relax varen en chillen. Vlucht 40 euro, app 400 voor week en 300 huren bij TWS. Dus ik wist het wel!

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » za jan 14, 2017 9:44 pm

Zat vorig jaar ook op tenerife met de voorjaars vakantie.
Maar heb dus geen ervaring met de andere 2. Maar als ik t zo terug lees is tenerife de betere optie.

Maar 40 € vindt ik niet. Rond de 350,- ticket wel en dan nog verblijf.
Dus toch maar weer naar coredon. 449 reis verblijf en ontbijt.
Auto huren en surf sjissel. En geen tws. Duur en vaste periode. Buren was toen heel flexie. Uurtjes bij elkaar optellen van alle dagen en aan t eid afrekenen.

Iig tot op tenerife

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za jan 14, 2017 9:53 pm

Betaalde dit jaar 49 euro met Ryanair. Maar altijd onder de 100. Transavia is stuk durfde. Goed kijken waar vandaan je vliegt. Ik meestal vanaf Keulen of Weeze. Brussel is ook goedkoop

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » zo jan 15, 2017 9:26 am

Zit wel vast aan school vakanties en moet vanuit groningen komen. Dus brussel en keulen is weer een halve dag erbij;-)
Waneer gaan ze vliegveld eelde nou eens uitbreiden

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » zo jan 15, 2017 9:40 am

Of de pendeldienst Groningen- Bremen nemen en van vliegveld Bremen vliegen.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » ma jan 16, 2017 10:29 pm

Was een goede tip. Echter ook 136,- dus toch corendonnetje voor net 500 alles dicht getikt;-)
Huren toch auto om rond te trekken

huib67
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD freerace en fsw-board met diverse North zeilen

Bericht door huib67 » di jan 17, 2017 11:56 am

Ja Jeroen als je aan de schoolvakanties gebonden bent, val je steevast in de prijzen :( . Zeker als je met een gezin gaat, tikt dat in € snel aan. Tenerife vond ik vorig jaar super (surfen, snorkelen, wandelen) maar dit jaar wordt het Malta. Daar surfshizzle huren is flink zoeken dus twijfel erover eigen boeltje mee te nemen.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » wo jan 18, 2017 8:52 am

Ja als docent veel vakantiedagen maar altijd prijzig.
Uiteindelijk vlucht transfer verblijf met ontbijt en avond eten voor 550 pp.
Krijg je niet voorelkaar als je zelf boekt.
En je zit niet aan het eten vast maar was vorig jaar zeer divers en gezond en uitgebreid.
Auto huren en huur naast tws. (Was tip van tws zelf, zaten vorig jaar vol) Scheelt heel veel geld. Spullen max 2 jaar oud en rrd flikka en pd board.
Zeilen rrd en maui sails wel voornamelijk wave en freeride. Geen race of slaom spul

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » di feb 14, 2017 6:32 pm

Nog 5 nachtjes

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » vr feb 17, 2017 8:31 am

Veel plezier! En voor de volgende keer: vanaf Keulen zondag vertrekken naar Tenerife voor 1 week: 160 retour...

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » vr feb 17, 2017 11:17 am

ga ik zeker meenemen.
bremen is ook goedkoop.
hopen op wind;-)

Plaats reactie