Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Bretagne Noord] wind en spots rond Saint Malo

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Carlo89
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom, Freestyle en Wave

[Bretagne Noord] wind en spots rond Saint Malo

Bericht door Carlo89 » wo jan 20, 2016 8:32 pm

Komende september gaan we naar het noordelijke deel van Bretagne, rond Saint Malo. Ik heb even gegoogled en zie dat hier regelmatig word ge(wind)surft. Zo ook is er een windsurfschool, windsurfverhuur en windsurfwinkel gevestigd. Is iemand hier al eens op vakantie geweest om ook te windsurfen? Ik zou graag wat tips over spots en de wind willen verkrijgen. Is er in Saint Malo ook genoeg vertier voor vriendin met hond?

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Re: [Bretagne Noord] wind en spots rond Saint Malo

Bericht door niels40+ » wo jan 20, 2016 10:46 pm

Heerlijke omgeving daar! Veel spots daar maar realiseer je dat bij eb het water echt weg is, soms wel een paar km blubber... Veel te zien daar ook. Lange stranden, leuke dorpjes, fijne huisjes en campings. Maarrrrr het weer kan ook enorm tegenvallen. Bretagne he ;)

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » wo jan 20, 2016 11:48 pm

Hele mooie streek. Ik vond st malo niet de leukste plaats van de regio. Dinard is bijvoorbeeld een stuk leuker. Qua windsurfen is Lancieux een aanrader. Als je van goed eten houdt, dan zul je je in ieder geval niet vervelen daar. Een doodgewoon eettentje daar serveert beter eten dan een goed restaurant in NL en de gemiddelde slager heeft mooiere spullen liggen dan de beste traiteurs in NL.

Waver
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quad 86, Gaastra Manic 4.0 Gaastra Manic 4.7 Severne 5.4 Severne S-1 5.9 North RAM 5.8, GTX 7.5
Contacteer:

Bericht door Waver » do jan 21, 2016 9:45 am

Inderdaad, een mooi gebied. Ik ben een paar jaar geleden wel iets westelijker geweest, bij Lancieux en heb daar ook gesurft. Die zomer was er wind zat, the thermiek wil daar ook wel meewerken. In september is de thermiek wel weg (geldt ook voor St Malo) en dan moet je het meer van de westelijke windrichtingen hebben.
Bij Lancieux heb je prachige roodkleurige rotsen en mooi azuurblauw water. Misschien bij St Malo ook wel.

Nog weer een stuk westelijker, bij Finisterre, ben ik wat vaker geweest.

KidxRude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD, Loftsails

Bericht door KidxRude » do jan 21, 2016 11:11 am

Prachtige omgeving! Weet weinig van spots daar verder.

Carlo89
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom, Freestyle en Wave

Bericht door Carlo89 » do jan 21, 2016 2:46 pm

Bedankt voor jullie reacties, klinkt positief en vermakelijk! Qua wind verwacht ik persoonlijk ook meer een Nederlandse kust situatie, dat je geluk met een drukgebied moet hebben o.i.d. Enfin, ik neem in ieder geval van 8.6 slalomspul tot 4.0 wavespul mee en verwacht daar ook grotendeels mee uit de voeten te komen. Zelf liggen we iets ten oosten van St. Malo, namelijk bij Cancale. Google leverde eigenlijk gelijk spots rond St. Malo op. Wie weet is er korterbij ook iets te beleven. Anders is het even een ritje in de auto, het is tenslotte toch vakantie niet waar :) .

GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135

Bericht door GJMeijer » di jul 10, 2018 7:07 pm

Wij gaan in juli richting Noord Bretagne. Ik ben een freerider, die redelijk kan surfen met een 135 l board.
Ik zoek een goede plek om te surfen. Ik dacht zelf aan camping Saint Pabu, bij Erquy in de buurt of in de buurt van Lancieux.

Heeft iemand tips of adviezen voor een goede turfplek met een goede camping in de buurt?

Dank alvast!

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » di jul 10, 2018 8:26 pm

Camping weet ik niet, maar Lancieux vond ik echt een schitterende spot. Er staan nogal wat windsurf filmpjes over Lancieux op youtube. Geven wel een goed beeld. Deze bijvoorbeeld:

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Bericht door Ron Gijzen » wo jul 11, 2018 8:57 am

Ik was vorig jaar op deze campings:
http://domainedetrestraou.com/
en http://www.camping-port-blanc.com/nl/

Heb er verder geen studie aan gewijd (ongetwijfeld zijn er betere spots), maar ik heb er kunnen varen en de campings waren ook OK.
Op google maps kun je het eigenlijk al goed inschatten. Campings zat daar, veel aan (of dicht bij) het water.

Plaats reactie