Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Italie] Lago di Bracciano - of - Lago di Bolsena

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
KidxRude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD, Loftsails

[Italie] Lago di Bracciano - of - Lago di Bolsena

Bericht door KidxRude » wo jun 25, 2008 7:11 pm

Iemand anders nog ervaring mee?

Ben zelf vorig jaar met mijn vriendin op camping, jawel, Roma Flash!! :P aan het Bracciano meer geweest. Prima omgeving, vlakbij Rome (half uurtje) en vlakbij de zee. Ik heb echter geen mooie spots aan de zee kunnen ontdekken, wel overbodig veel strandstoelen te huur!! Bah...

Anyway, we stonden letterlijk op 10 meter van het water met uitzicht op het meer. Echt super! Helaas was van ons kant (zuid-westelijk) de wind vaak van de kant af of zeer draaierig omdat wij hoge heuvels en veel bomen aan de kant hadden. Niet ideaal voor mijn vriendin om op te stappen dus. Ze heeft inmiddels veel geleerd en zal dat ook wel kunnen overwinnen, maar toch vraag ik mij af of iemand nog andere spots/campings aan het meer weet of ervaring mee heeft? Ook eventueel lago di Bolsena of aan de kust daar of aan de kust in de provincie Toscane.

Verder best veel dagen kunnen surfen en soms SNOEI harde wind waardoor het Bracciano meer veranderd in een enorme klotsbak! Je kan op 10 meter uit de kant nergens staan.

mtb2000
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Goya FXR 105 -Starboard EVO 80 2009 - Angulo Sumo 125 - Gaastra Remedy 6.4 2009 - Gaastra Manic 5.3
Contacteer:

Re: [Italie] Lago di Bracciano - of - Lago di Bolsena

Bericht door mtb2000 » do jun 26, 2008 9:03 pm

Wij gaan volgende week net als vorig jaar naar het meer van Bolsena. Camping met strand aan het meer, met aparte plek om je plank neer te leggen.
Elke dag waait het wel 3 bft en eind van de middag 4 bft. Als je geluk hebt krijg je nog een tramontane erbij. De wind staat schuin aanlandig dus je kan makkelijk wegvaren. ideaal voor beginners dus.
Het water is helder, warm en schoon.

WilM
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Drops,Mistral,Arrows,Gaastra

Bericht door WilM » vr jul 04, 2008 11:31 am

Lago di Bracciano zelf is weinig surfs :S
Indicenteel een leuk windje.

BGijzen
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-230
Surf spul: Gestopt - Lezer

Bericht door BGijzen » vr aug 06, 2010 5:03 pm

Even deze topic weer omhoog brengen.
Heeft iemand nog meer ervaring met Lago di Bracciano?
Rudi, ben jij er toen geweest?

josine1
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door josine1 » di aug 17, 2010 4:41 pm

Wij zijn vanaf 26 juli t/m 6 augustus 2010 aan het Lago di Bracciano geweest ,Camping Internazionale.
Iedere middag nam de wind van 3 naar 4 en 5 toe . Gedurende 6 dagen zelfs 5-6 .Prima zeil en surf meer met wel wat hoge golfslag aan onze kant .Heerlijk zuiver water !!
Aanrader voor de vakantie ,surfen en Rome e.o !! Stranden in de buurt stellen niet veel voor , wel zuidelijker maar daar is het druk.OP windfinder staat de gemiddelde wind goed aangegeven , zoek op bracciano . De wind op het meer is meer dan wordt aangegegeven op deze site

BGijzen
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-230
Surf spul: Gestopt - Lezer

Bericht door BGijzen » di aug 17, 2010 10:58 pm

Super bedankt voor jou bericht, wij hebben besloten om hier een kijkje te gaan nemen.
Zodra ik terug ben lezen jullie wel een klein verslagje van dit meer!

Marnol
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Marnol » wo aug 18, 2010 3:34 pm

Hallo,

Hoe heet de camping en is dit een aanrader?
Zijn de plekken ruim?

groet Margot

mtb2000 schreef:Wij gaan volgende week net als vorig jaar naar het meer van Bolsena. Camping met strand aan het meer, met aparte plek om je plank neer te leggen.
Elke dag waait het wel 3 bft en eind van de middag 4 bft. Als je geluk hebt krijg je nog een tramontane erbij. De wind staat schuin aanlandig dus je kan makkelijk wegvaren. ideaal voor beginners dus.
Het water is helder, warm en schoon.

Marcello
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Net voldoende!

Bericht door Marcello » di dec 07, 2010 9:17 pm

zie dit artikel: http://www.surf-magazin.de/reise/windsu ... i-bolsena/

Echte artikel kan je gratis downloaden.

Ik ga zomer 2011 naar lago di bolsena. Mijn zus komt er al een paar jaar en zegt dat in de namiddag er elke dag wel een windje 4 opkomt. Iets dergelijks staat er ook in dat artikel van de Duitse surf.

Ik ben van plan mijn formula mee te nemen en dan zou het toch wel moeten lukken. Lijkt me best lekker; elke dag effe lekker surfen in shorty :wink:

Marcello
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Net voldoende!

Bericht door Marcello » ma aug 29, 2011 10:27 pm

Ben inmiddels op vakantie geweest in Lago di Bolsena. 12 en 10 meter mee en formulaplank.

Bij mijn aankomst waaide het en na het opzetten van de tent, nog een uurtje met 10 meter kunnen knallen. Volgende dag wederom wind (4bft) en wederom met 10 meter heerlijk kunnen varen. Ik dacht dit wordt de vakantie van mijn leven. Maar toen .... :x

14 dagen werkelijk waar rimpelloos. Geen zuchtje wind en als er al eens wind kwam dan was dat niet harder dan 5 knopen. Zelfs mijn 12 meter was nog te klein :-? Elke middag trouw gewacht op de thermiek ... maar die kwam niet. Ja van 1 knoop naar 5 knopen :z

Dus samenvatting: prachtig meer, heerlijke temperatuur, veel te zien in de omgeving, prima uitvalbasis voor bezoek aan Rome maar om er een windsurfvakantie te houden in de zomermaanden :lol: :r doe maar niet en bespaar je de moeite om je windsurfspullen mee te nemen.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » wo jun 15, 2016 9:14 pm

Niet zozeer voor het surfen, maar aanstaande zomer komen wij ook uiteindelijk terecht bij het meer van Bolsena na wat omzwervingen. Op camping Blu International Bolsena welke ik als tip kreeg.

Zal er verslag van doen als we er geweest zijn.

Plaats reactie