Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Lanzarote] Costa Teguise

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Bobbert
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s 107 Pocket wave 95 Mauisails legend 4.2 4.7 5.3 5.7 Global 6.2
Contacteer:

[Lanzarote] Costa Teguise

Bericht door Bobbert » zo okt 10, 2010 3:50 pm

Ik ben vorig jaar naar El madano geweest en zeg top!
Dit jaar wil ik weer ergens anders heen. Ik zit te denken aan lanzarote.
Wie kan mij alles vertellen over de spot.

Graag zou ik willen weten:
- Waar kan ik spullen huren die echt goed zijn! skinny masten etc.
- Welk appartementen complex met zwembad ligt het dichts bij de spot?
- Zijn er golven of is het alleen maar vlak bump en jump?
- Kan ik mijn spullen vlakbij de spot stallen?
- Is er voor de vrouw en kind nog wat te doen?
- Kun je er s'avonds nog gezellig uit eten?

Wie o wie voorziet mij van info?

Alvast bedankt

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Re: lanzarote Costa Teguise

Bericht door dimossss » zo okt 10, 2010 6:48 pm

hoi bobbert

Ik ben twee jaar in Costa teguise geweest , ik heb daar een supervakantie gehad In de zomer
Wij hadden elke dag wind en huurde mijn spullen bij windsurfers paradise op ongeveer 200 meter van ons appartement http://www.windsurflanzarote.com/uk/index.php
Ik kon gebruik maken van het nieuwste Jp spul en voor waven angulo boards met Np zeilen
er zijn heel veel appartementen in de buurt rond het verhuurbedrijf , wij zaten in het http://www.sandsbeach.eu/
een super park en zeer geschikt voor kinderen die al wel kunnen zwemmen of je moet er constant bij blijven .
Dit park zit aan het strand waar de pwa freestyle op dat moment bezig was al die gasten zaten ook in dit park .
Eten kun je ook overal en ook wel betaalbaar

Er is nog een verhuurbedrijf in dezelfde baai , hier kon je toen Tabou en np huren ook had men daar Tiga boards
Dit was van Natalie Simone ff google en je vindt genoeg info

Er was altijd veel wind ook op de stranden bij costa teguise ( niet altijd prettig voor de kids )

even een voorproefje
Groeten Dick http://www.google.nl/url?sa=t&source=vi ... QHFFd_fsaQ

ps als je meer info wil , stuur even een pb

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Puls Boards, Ka sails
Contacteer:

Re: lanzarote Costa Teguise

Bericht door sea_surfer » ma okt 11, 2010 7:10 pm

Ik heb er net drie weken gezeten en elke week wel paar goede dagen met wind en golven gehad en wat dagen zonder golven maar wel met wind. (de voorspelling van windfinder kloppen niet)
Huren kan idd bij windsurfers paradise, volgens mij is dat de enige nog. Maar je kan natuurlijk ook eigen spullen meenemen, dan kan je wat langer op het water zijn :wink: of ergens anders varen.

Wij hadden een appartement via Jiba (Celeste) met uitzicht op de baai, ongeveer 50m lopen van strand. Golven zijn er als er swell is en dan breken ze links buiten de baai. Vrouw en kind kan je op het strand stallen of bij het zwembad :wink: En als het een dag niet waait zit je zo met de bus in de hoofdstad of kan je een auto huren.

s'avonds kan je uit eten, maar dan zit je vaak tussen de Engelsen. (je moet er van houden :z ) Hou je hier niet van dan is het aanbod erg beperkt. (Ik heb twee echte tapas tentjes kunnen ontdekken.)

in het filmpje van de PWA freestyle 2009 kan je de golven mooi zien:
http://www.youtube.com/watch?v=k8_cIvX5kZ4

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Re: [Lanzarote] Costa Teguise

Bericht door Retep » vr dec 11, 2015 6:08 pm

In de laatste week van november 2015 ben ik met mijn gezinnetje naar Lanzarote geweest. Het klimaat was er nog zeer aangenaam en een aantal dagen waaide de wind vrij krachtig schuin aflandig, waarvan twee dagen een enorme swell de baai van Costa Tequise binnen kwam rollen. Als wave-surfer werd ik daar heel gelukkig van en heb dan ook heerlijke sessies meegemaakt. Over het algemeen zijn er een aantal surfspots op Lanzarote maar dan moet je wel je eigen gear meenemen want de verhuur zit min of meer alleen in Costa Tequise. Twee heb ik er bezocht:

1.) Windsurf paradise: http://www.windsurflanzarote.com/
2.) http://www.lanzarotewindsurf.com/

Gehuurd heb ik bij de eerste omdat deze iets dichter bij het strand zit en ik leuke gesprekken had met de eigenaar en het personeel.
De all inclusive hotels hebben ook wat windsurf spullen maar dat is meer geïnitieerd op beginners en kinderen (plankzeilers).

Wat mij op valt is dat de wind in het begin van de baai van Las Cucharas erg vlagerig is. Dat komt door de enorme all inclusive hotels die aan de rand gebouwd zijn. (erg jammer). Maar niet getreurd verder op zee of iets meer up-wind varen zal je veel plezier beleven. Als wave surfer is het wel oppassen geblazen want de riffen kunnen met laag water verraderlijk zijn. Er vaart een bootje in de baai die afgematte watersporters van het water af kunnen halen.

Natuurlijk kun je ook een dagje gaan golfsurfen op Famara maar verwacht van het dorpje zelf niet al te veel.

Zelf heb ik niet in Costa Tequise gelogeerd maar meer in de richting van Puerto del Carmen. Beide plaatsen zijn erg ingericht op toerisme maar dat vond mijn gezinnetje niet erg.. Winkeltjes en restaurant te kust en te keur.

Al met al een super vakantie gehad, 11 dagen was voor mij persoonlijk meer dan zat maar er is genoeg te doen op Lanzarote en het Vulkanische eiland heeft een eigen sfeer. De wegen zijn echt super goed en de natuur oog zeer schoon en wonderbaarlijk.. Mocht je tijd hebben bezoek eens de vulkanische grotten (Cueva de los Verdes) of (Timanfaya) het nationale vulkanische park.

Plaats reactie