Ha forum lezers en vooral Hans en Michiel, hier een verslagje van mijn vakantie in Kroatie.
Wij zijn net terug uit Kroatie, schiereiland Peljesac, camping Perna net na Orebic. e mail:
kamp.perna@club-adriatic.hr )
Wij hebben er 19 dagen gestaan en een super leuke vakantie gehad.
Op een dag of 5 na konden we elke dag surfen, 1 keer had gekund, maar toen vonden we een rust dagje wel goed.
Gebruikt materiaal: van 4.5 tot 10 meter. Meest gebruikt, van 6.7 tot 8.5 op 110 liter boards, maar ook 90 liter boards gebruikt.
Daarnaast zeker een dag of 5 alleen met Formula board met 10 meter goed kunnen varen, en mensen die niet groter hadden dan 8.5 kwamen net wel of net niet in plane.
De camping was goed, omdat wij nog vroeg in het seizoen aankwamen konden we een plek uitzoeken dicht bij zee met veel schaduw. (op de dag van aankomst was het iets van 38 graden) Wat absoluut een voordeel was van deze camping is dat ze zelf een eigen (kiezelstenen) strand hebben. Bij alle andere campings in de buurt was het een zeer klein smal strand en erg vol. Vooral als je door gaat naar Viganji, daar is het echt propvol. Schijnt wel net iets meer wind te staan, maar heb het niet zelf kunnen uitproberen.
De weg erna toe was super (buiten het geval dat wij een stuk gaande airco hadden en zodoende bij Munchen in de buurt een reparatie van 2 dagen hadden) maar de tolwegen zijn echt super in Kroatie. Wel duur, iets van 70 euro enkele reis. Als je alle tol en verder vignetten erbij optelt is het rijden wel erg duur aan het worden. Kost je wel 2 dagen heen en 2 dagen terug, maar zoals Hans al schreef: daar krijg je wel wat voor.De camping daar en tegen is weer goedkoop. Wel jammer dat ze voor een surftrailer geen apart tarief hebben, dus die maar als caravan in de boeken deden. Na wat onderhandelen kon ik mijn vw camperbus als gewone auto laten inboeken.Scheelde iets in de prijs.
Kort om, ik kan dit iedereen aanraden als je minimaal 3 weken daar naar toe kan (vanwege de lange reis). Volgend jaar blijven we denken we wat dichter bij huis, maar na deze positieve ervaring staat Bol ook op onze wens lijstje.
Robert