Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Kroatië, Viganj

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Kroatië, Viganj

Bericht door Arbee » vr mei 22, 2015 12:25 pm

Beste mede forum leden,
is er wel eens iemand van jullie in Viganj in Kroatië geweest?
Ik ben op zoek naar tips, bv over campings, de reis er naar toen enz.
Op het forum vind ik vooral veel over het EK Formula van vorig jaar, en oude berichten.
Was/ben dus benieuwd naar verhalen van mensen die daar vorig jaar hun vakantie hebben gehouden.

Dus wie o wie kan er wat over vertellen? :D

de kale
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: ouwe zooi, maar wel functioneel ;-)

Re: Kroatië, Viganj

Bericht door de kale » vr mei 22, 2015 9:56 pm

waar zal ik beginnen ;-)
we zijn daar afgelopen augustus in de buurt geweest op camping Perna bij Orebic, met de caravan.

ik heb elke dag kunnen surfen en vaak s'middags ook planeren meest gebruikte zeil 7.8, ik gebruikte meestal mijn tiga race, en bij voldoende wind een free diamond77
op de camping kan je makkelijk spullen huren en ze geven er surf en kite les

wij stonden bijna aan het water en kon mijn spullen opgetuigd op het kiezelstrand laten liggen, mijn spullen waren al afgeschreven dus daar ben je dan al niet bang meer voor;-)

we hadden trouwens niet geboekt, ivm slecht weer in istrie zijn we doorgereden, en op deze camping terecht gekomen.

even overvaren naar Korcula (evt ook met surfplank) is leuk, veel betaalbare restaurants.

om kort te gaan we hebben er een zeer goede vakantie gehad,
ik zal er iig nog eens naar toe gaan

michiel

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » za mei 23, 2015 3:47 pm

Hoi Michiel, bedankt voor je info. De camping waar je over schrijft ziet er mooi uit. Zeil maat die je beschrijft lijkt me goed, alles onder de 8.0 wordt steeds leuker.
Verder nog tips, de route er naar toe of iets wat je echt mee moet nemen. Zijn er net als in Istrie veel zeeegels?

Alvast bedankt,
Robert

Ps een website van de camping zelf kan ik niet vinden.

de kale
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: ouwe zooi, maar wel functioneel ;-)

Bericht door de kale » zo mei 24, 2015 9:56 pm

als we die kant op gaan nemen we meestal de caravan mee, campings zijn goed betaalbaar, in het hoogseizoen zeker in istrie reserveren, hoe zuidelijker je komt hoe meer ruimte.

wij rijden meestal in 2 dagen heen en in 1dag terug.
in croatie rijden we dan op de tolweg, anders kan je er nog een dag bij optellen.

naast surfspullen neem ik iig mijn MTB en gps mee, het is een mooie omgeving om te fietsen

snorkel setjes ook onmisbaar ;-)

veel plezier daar iig, ik had me al ingesteld om weer naar camping perna te gaan, maar de democratie in ons gezin heeft besloten dat we dit jaar Noorwegen doen ;-)

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » ma mei 25, 2015 7:50 pm

Hoi Robert, :wink:
Wij zijn vorig jaar in Viganj geweest, een prachtige stek om te surfen.
Wij hadden de pech dat de termiek niet lekker door kwam ivm het minder mooie weer.
Maar het jaar ervoor zaten we op het eiland Brac bij het plaatje Bol.
Daar was mijn grootste zeil 6.5 ,zelfs een dag met 4.7 kunnen varen.
Een piepklein campingetje met een klein rotsstrandje waar je het water in kan.
Die camping heet Aloha.
Bij Viganj heb je veel campings direct aan de weg/strand.(strand ligt direct links van de weg)
Daar is een mooi kiezelstrand waar veel meer ruimte is om op en af te tuigen en je setje neer te leggen.
Camping Anthonio vond ik het mooist.
Het is een is een aardig stukje rijden maar je krijgt er een mooie vakantie met SUPER surfspot voor terug.
Nog een tip: neem een keertje de boot in de avond (opstap plaats op loopafstand) naar Korcula ligt aan de overkant, echt de moeite waard.
Groeten Hans :wink:

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » vr mei 29, 2015 12:33 pm

Hoi Hans, leuk dat jij afgelopen jaar daar was in Kroatie.
Goede tips zo, en we zullen zeker naar dat eiland Kordula gaan.
@ Michiel, Noorwegen lijkt me ook mooi hoor, alleen niet om te surfen ;-)
Wij zullen iig een snorkelset meenemen, en voor de zekerheid ook een klein zeil. Je weet maar nooit.

@ Hans, weet je zeker dat die camping Anthonio heette, ik vind die niet op het net, wel een camping Antony boy. Bedoel je die?

Als we geweest zijn zal ik ook een klein verslagje plaatsen, en wie weet ook een filmpje.
Maar als ik het zo lees allemaal, dan wordt het SUPER!

Robert

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Hansie » vr mei 29, 2015 5:54 pm

Arbee schreef: @ Hans, weet je zeker dat die camping Anthonio heette, ik vind die niet op het net, wel een camping Antony boy. Bedoel je die?
Robert
Yep ,die bedoel ik.
Een paar 100 meter voor deze camping langs de smalle weg (kan niet missen) ligt ook nog een camping waar de weg omheen loopt zodat die camping direct aan het kiezel strand ligt. (er is daardoor ook meer ruimte aan de waterkant.) en volgens mij is dit de enigste camping daar niet tegen de helling.
Bij Anthony boy moet je over de weg heen maar die is maar 4 meter, het is daar erg smal en de campings zijn terrassencampings.
Altijd wel mooi uitzicht.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » ma jun 01, 2015 11:16 am

Dank je Hans, ik denk dat je camping Perna bedoelt, die Michiel al omschreef. Wij gaan er kijken. :-) en surfen natuurlijk ;-)

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Hansie » ma jun 01, 2015 7:37 pm

Arbee schreef:Dank je Hans, ik denk dat je camping Perna bedoelt, die Michiel al omschreef. Wij gaan er kijken. :-) en surfen natuurlijk ;-)
:thumbup: Veel plezier!

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » za aug 01, 2015 4:20 pm

Ha forum lezers en vooral Hans en Michiel, hier een verslagje van mijn vakantie in Kroatie.

Wij zijn net terug uit Kroatie, schiereiland Peljesac, camping Perna net na Orebic. e mail: kamp.perna@club-adriatic.hr )
Wij hebben er 19 dagen gestaan en een super leuke vakantie gehad.
Op een dag of 5 na konden we elke dag surfen, 1 keer had gekund, maar toen vonden we een rust dagje wel goed.
Gebruikt materiaal: van 4.5 tot 10 meter. Meest gebruikt, van 6.7 tot 8.5 op 110 liter boards, maar ook 90 liter boards gebruikt.
Daarnaast zeker een dag of 5 alleen met Formula board met 10 meter goed kunnen varen, en mensen die niet groter hadden dan 8.5 kwamen net wel of net niet in plane.
De camping was goed, omdat wij nog vroeg in het seizoen aankwamen konden we een plek uitzoeken dicht bij zee met veel schaduw. (op de dag van aankomst was het iets van 38 graden) Wat absoluut een voordeel was van deze camping is dat ze zelf een eigen (kiezelstenen) strand hebben. Bij alle andere campings in de buurt was het een zeer klein smal strand en erg vol. Vooral als je door gaat naar Viganji, daar is het echt propvol. Schijnt wel net iets meer wind te staan, maar heb het niet zelf kunnen uitproberen.
De weg erna toe was super (buiten het geval dat wij een stuk gaande airco hadden en zodoende bij Munchen in de buurt een reparatie van 2 dagen hadden) maar de tolwegen zijn echt super in Kroatie. Wel duur, iets van 70 euro enkele reis. Als je alle tol en verder vignetten erbij optelt is het rijden wel erg duur aan het worden. Kost je wel 2 dagen heen en 2 dagen terug, maar zoals Hans al schreef: daar krijg je wel wat voor.De camping daar en tegen is weer goedkoop. Wel jammer dat ze voor een surftrailer geen apart tarief hebben, dus die maar als caravan in de boeken deden. Na wat onderhandelen kon ik mijn vw camperbus als gewone auto laten inboeken.Scheelde iets in de prijs. ;-)

Kort om, ik kan dit iedereen aanraden als je minimaal 3 weken daar naar toe kan (vanwege de lange reis). Volgend jaar blijven we denken we wat dichter bij huis, maar na deze positieve ervaring staat Bol ook op onze wens lijstje. :D

Robert

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Hansie » za aug 08, 2015 1:43 pm

Leuk om te lezen dat het jullie ook erg goed bevallen is! :thumbup:

Plaats reactie