Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Guincho

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
ruben20
Deur-surfer
Deur-surfer

Guincho

Bericht door ruben20 » ma mei 02, 2016 2:31 pm

Guincho is hier wel al eens voorbij gekomen, maar zo héél veel recente info vind ik hier niet meer over. Ik trek er in juni-juli naartoe. Wat ik mij afvraag, en nergens terugvind, hoe sterk is de invloed van het getij er? Val er net zoals aan de Noordzee nauwelijks te surfen met hoogwater wegens megastroming, of valt dat daar mee?

Voor de rest nog tips? Ik zit er bijvoorbeeld sterk aan te denken om mijn 5.7 zeil thuis te laten (5.0 grootste dan).

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Re: Guincho

Bericht door stylo » ma mei 02, 2016 3:23 pm

Ik ben er afgelopen augustus geweest. Samen met een surfmaat hadden we 4.4 5.0 en 5.7 zeilen meegenomen. Helaas hadden wij in die week erg weinig wind (wat normaal in augustus wel moet waaien). Dus alleen met de 5.7 op verschillende plekken gevaren.

Guincho zijn we wel weze checken. Mooie spot en toen wij er waren stond er best aardig stroming. Wij zijn niet het water opgegaan door te weinig wind maar er waren wel wat windsurfers bezig met 6+ zeilen. zelf zijn we toen doorgereden naar de andere kant van Lissabon, naar Costa de caparica. Beduidend minder hoge golven en minder stroming dan guincho maar voor ons een iets veiligere plek om te surfen.

0:55 tot 3:20 is Costa de caparica, maar verder geen beelden van guincho

[/youtube]

ruben20
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ruben20 » vr mei 13, 2016 10:11 am

Bedankt! Geen andere surfers met meer ervaring in Guincho? Ben vooral benieuwd naar de stroming. Is het daar, net zoals hier, hopeloos om rond hoogwater te surfen?

Allround waterman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD - THOMMEN CUSTOM - SIMMERSTYLE - AERON

Bericht door Allround waterman » za mei 14, 2016 8:05 am

Vroeger meerdere keren in quincho geweest in de zomer.
alleen wave mee in de zomer, 3.5 tot 5.3 met 1x wave 75ltr.
wind was daar dan meestal vol aan of helemaal niets. Knetter harde stroming van rechts naar links en vlagerig vlak voor de kant. Golven bij springvloet tot zeker mast hoog kan je treffen.
Kan extreme spot zijn, echter.........
er werd gestolen als rafen. Elke vakantie was het weer raak. Niet alleen bij ons maar bij alle toeristen.
praat nu wel over 20 jaar terug.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » ma mei 16, 2016 9:52 pm

Vorig jaar geweest met flinke club surfers. Twee weken.
Ben ruim 10 jaar geleden ook geweest.
Algemene ervaring 10 jaar geleden. Mooi. Erg warm. Redelijk heftig. Termiek wind aan dan is het 4,7 tot 3,2. Vooraan vlaggerig. Mooie week.

Afgelopen jaar. Groot stuk van het strand weggeslagen. Betekend dat je de eerste 30 tot 50 meter geen wind hebt.
Helaas hadden wij ook nog spring tij en een flinke swell. Wat betekende een enorme 2 meter hoge shorebreak.
Er is enorm veel gesloopt die week. Zeilen masten planken lichaamsdelen. Probleem was dat je volledig stil viel op je wave board met echt dikke bakken en dan op t strand gekwakt werd en door terug trekkende stroom weer de zee in werd getrokken.
Waren met totaal 20 man en niemand is zonder schade terug gegaan.

Heb ook op bij extreem heftige 8/9 bft wind op cuincho, caparicia opgezocht waar je dan nog net kan planeren als je mazzel heb met een 5,6. Daar wel enorm mooie side off sessie gehad. Met heup tot schouder hoge golf waar 5 tot 8 turns mogelijk zijn.

Korte samen vatting. Het kan er mooi zijn maar ook volledig kut.
Omgeving is een dikke 10. Weer ook dikke 10. Surfclub met stalling ook helemaal prima. Diefstal is verdwenen aangezien je moet betalen om er te parkeren.
Eten en drinken bij het strand met mega uitzicht ook dikke 10.
Maar laag tij. En geen spring tij en geen swell maakt het te doen. Anders is het soort van zelfmoord.

Ik kan je je evt wat foto,s sturen via facebook of mail. Dan zie je wat ik bedoel.

Ps heb op de heen weg ook vina de castello bezocht (voor de derde keer) minder wind zeker maar als t waait en er is swell vergeet je die sessie nooit meer. Afgelopen jaar was echt mega mooie lijnen met side off. Tot 2 meter hoog. Sick :9

ruben20
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ruben20 » di mei 17, 2016 1:58 pm

Bedankt! Daar kan ik wat mee. Ik heb in ieder geval al een extra 370 mast gekocht aangezien ik reken op minstens één mastbreuk :)

Meer info is altijd welkom. Als je tijd en zin hebt, mag je altijd mailen naar rubensteegen(at)hotmail.com

Plaats reactie