Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hyeres of Sanary of ... (1 weekje eind juni) ?

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
BartV
Deur-surfer
Deur-surfer

Hyeres of Sanary of ... (1 weekje eind juni) ?

Bericht door BartV » di mei 24, 2016 3:44 pm

Hoi allemaal,

Ik ben van plan eind juni een week te gaan windsurfen.
Ik vind dat les noodzakelijk is (anders blijf ik maar knoeien) en zou het relatief dichtbij (slechts 1 week) en relatief goedkoop willen houden.
Terwijl zou ik toch graag iets warmer weer opzoeken.

Door een recent topic bij 'Te koop' op het Belgische surfforum ben ik bij UCPA terecht gekomen, daar krijg ik niet direct reactie, dus probeer ik het hier even.
UCPA heeft onder andere een vakantie in Hyeres en Sanary.
Heeft er iemand ervaring met deze 2 spots, of misschien nog een beter voorstel?
Niveau is 'knoeien vanaf meer wind (+4Bft) en hopen een powergijp en waarschijnlijk betere stance op kleiner (nu=135L) board te leren.'

B.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Hyeres of Sanary of ... (1 weekje eind juni) ?

Bericht door WsurfMarc » di mei 24, 2016 9:34 pm

Ik vind hun locatie op Hyeres zeer goed. Aanlandig met Vent d'est en slecht weer. Aflandig bij Mistral en goed weer.
Hou wel rekening dat het soms stevig kan poeieren ...

In Sanary ben ik ooit ook lang geleden geweest. Catamaran stage toen. Ik vond dat daar de wind niet zo goed doorkwam.

Beter is dan hun site in Port Camarque. Mistral gemengd met Tramontana. Kan er ook soms hevig aan toe gaan.
Zeer mooie locatie.

BartV
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door BartV » wo mei 25, 2016 10:49 am

Ik zag Port Camarque niet in het lijstje, maar dat is waarschijnlijk omdat er geen plaats meer is in Juni.

'Stevig poeieren' had ik nog niet gelezen :)

Bedoeling is uiteraard wel om te planeren en te leren gijpen... alle dagen +4Bft kan uiteraard zwaar worden, maar zo leren we bij zeker :)
Wat bedoel je met niet zo goed doorkomen van de wind in Sanary?
Is dat echt geen planeer-condities of gewoon wat minder.
Enig verschil naar chop en golven toe tussen beide locaties dat je kan inschatten?
Ik ben zelf niet zo'n fan van grote drukte waardoor ik Sanary begon te overwegen.

Als er nog tips zijn, laat maar komen.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » wo mei 25, 2016 10:22 pm

Als ik me nog goed herinner is de UCPA site in Sanary op een heuvel gelegen en moest je altijd langs een helling naar beneden wandelen om aan het water te geraken. De Mistral wind kwam dan tevens aflandig en was heel vlagerig dicht bij de kust. Geen probleem voor Catamaran maar voor windsurfen niet ideaal.

In Hyeres bij aanlandige oostenwind kan je aardig wat golven krijgen. De UCPA site ligt vlak bij de bekende surfspot "La Bergerie". Bij Mistral is het volledig vlak, maar ook enorm vlagerig.
Aan de andere kant van het schiereiland van Giens (de beroemde plage d'Almanarre) is het net omgekeerd, maar daar ligt niet de UCPA site.
Toen ik daar was had ik m'n eigen materiaal meegenomen en kon ik kiezen waar ik ging surfen. Ik deed bij UCPA een catamaran stage tijdens de dag en daarbuiten ging ik nog lekker wat windsurfen. Ik herinner me een dag dat er veel te veel wind was voor catamaran en dat ik met een 3.7 zeil + 80L wave board heerlijk heb gevaren op "La Bergerie". Gehuurd materiaal want mijn eigen materiaal was toen die dag veel te groot. Maar geen schrik, het waait er niet altijd zo hard.

Plaats reactie