Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Zomervakantie, windsurfen

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Zomervakantie, windsurfen

Bericht door Bob123 » zo okt 22, 2017 3:12 pm

Beste surfers,

Mijn ouders en ik willen een zomervakantie gaan boeken. Mijn ouders zelf zijn geen surfers. Wij zijn op zoek naar een plek waar je lekker kan surfen maar waar ook andere dingen te doen zijn. Heb het forum al afgestruind en zie door de bomen het bos niet meer :roll:
Wel ben ik tot de volgende conclusies gekomen (graag corrigeren als ik fout zit):
1. Karpathos, zeer extreme omstandigheden in de vorm van hele harde wind. Ik weet niet of mijn ouders hierop zitten te wachten.
2. Tarifa is een en al surf. Je kan er perfect surfen maar er zijn niet echt andere leuke dingen te doen. (heb nog geen goede verhuur gevonden). (ook weet ik niet of je hier lekker kan freeriden, dan bedoel ik niet alleen wave)
3. El Medano, Tenerife. Lijkt me tot nu toe de beste optie ook al zitten ze vaak vol in de zomer.
Hebben jullie nog andere opties en tips? Ik hoor het graag!

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou, Gaastra

Re: Zomervakantie, windsurfen

Bericht door TheoH » zo okt 22, 2017 10:43 pm

Club Vass in Vassiliki op Lefkas. 's Ochtends andere dingen doen en 's middags wind om te surfen. Wij gaan waarschijnlijk ook weer. Phoenix hotel is prima en vlakbij Club Vass.

jipsteenbrink
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider bij mijn vader
Surf spul: Tabou, Manta 116(75), 3s,87 SBQuad,81,Simmer Blacktip 4.2,4.7,5.3,6.0 Ka race 9.0,7.9

Bericht door jipsteenbrink » ma okt 23, 2017 7:46 am

Als je gewoon wil freeriden en veel andere dingen doen is Torbole (Garda meer) ook een goede optie. Al moet je een klein beetje geluk hebben qua wind omstandigheden. Ik heb er altijd lekker kunnen varen als we daar met mijn ouders naar toe gingen, maar heb wel eens gehoord dat er mensen een week bijna niet hebben kunnen varen. Mocht je het Garda meer overwegen zorg dat je groot materiaal hebt, boven de 7 meter kom je al een heel eind mee.

Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bob123 » ma okt 23, 2017 1:14 pm

Bedankt voor de tips! We gaan er zeker naar kijken!
Tarifa staat voor ons nog wel op nummer 1. ION Club ziet er ook heel netjes uit. Iemand hier ervaring mee?

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » ma okt 23, 2017 2:10 pm

Bob123 schreef:
zo okt 22, 2017 3:12 pm
2. Tarifa is een en al surf. Je kan er perfect surfen maar er zijn niet echt andere leuke dingen te doen. (heb nog geen goede verhuur gevonden). (ook weet ik niet of je hier lekker kan freeriden, dan bedoel ik niet alleen wave)
Het dorpje Tarifa is hartstikke leuk. Echt een surf/kunstenaars/muzikanten dorpje. Je van daaruit een dagje naar Marokko, of op excursie om dolfijnen en walvissen te spotten. Ook het achterland is super mooi.

Hier is een surfverhuur: (ION CLUB)

https://www.google.nl/maps/@36.0546463, ... 227,16.25z

Ik vond het niet zo geweldig surfen daar als ik verwacht had. Maar misschien had ik pech. Wij hebben een paar dagen snoei harde offshore wind gehad. en 1 dag 5 bft. Ik heb toen wel gevaren. Wat ik ook tegen vond vallen waren de zones. Je mag lang niet overal naar buiten varen, en je moet dus door een soort straat naa buiten steken. Met niet de juiste windrichting kan dat nog lastig zijn. Het is inmiddels wel een jaar of 10 geleden. Dus dit kan nu anders zijn natuurlijk.

Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bob123 » ma okt 23, 2017 3:45 pm

Bedankt voor je reactie Coen! Wat is snoeiharde wind voor jou? Zo hard dat het niet meer leuk is het water op te gaan? Dat kwam ik inderdaag ook al tegen, er zijn echt heel veel kiters daar.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » ma okt 23, 2017 3:54 pm

Naar mijn idee was het toen 9 bft ongeveer. Volgens mij was er toen ook nauwelijks iemand op het water. Geen idee of dit vaak voor komt.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » ma okt 23, 2017 5:50 pm

Lefkas en dan vasiliki dus. Worden ook je ouders blij van! Goeie wind, perfect materiaal, leuk dorpje.

jordy
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jordy » ma okt 23, 2017 5:55 pm

Ik ben dit jaar op Rhodos (lallysos) geweest, het is een mooi eiland met genoeg te doen.
15 min met de taxi, en je bent in rhodos stad.
Je heb hotel blue horizon , met daarachter gelijk het procenter waar je gear kan huren.
Condities dit jaar waren ok, van de 15 dagen kon ik er 13 surfen.
Meeste dagen rond de 5.0 gevaren, en kleiner.

Groeten,
Jordy

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » ma okt 23, 2017 6:30 pm

Club Vass Vasiliki inderdaad erg leuk. Supergoed materiaal.
Ze doen ook mtb tochten, je kan suppen, etc. En het gaat er allemaal lekker relaxed en gezellig aan toe.

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » wo okt 25, 2017 9:11 pm

Ik ben dit jaar met het gezin naar Lefkas geweest en heb o.a. op Vasiliki gevaren bij Club Vass. (We logeerden in een ander dorpje) Zie wat foto's op onderstaande link.
https://plus.google.com/photos/11515740 ... __X0djShQE

Het eiland heeft prachtige stranden en een leuk stadje maar vergeleken bij andere Griekse eilanden die we bezocht hebben was er wat minder te doen en te beleven, dat had ook wel weer zijn charme. Eindelijk mijn boek eens rustig uit kunnen lezen die ik al jaren meeneem en ongelezen terugneem.....

We hebben een prachtige vakantie beleefd (zon, zee, heerlijk eten, plezier, natuur, wandeltochten en super vriendelijke mensen), het minpunt van alles vind ik de prijzen bij de surfcenters. Het had me bijna weerhouden om überhaupt te gaan surfen.. Niet normaal.. Ik ben best wel wat gewend en geef ook wel wat uit als we op vakantie zijn. Maar ik heb het gevoel dat ik bestolen ben. Dit heb ik ook zo besproken met een van de centermedewerkers, die mij volkomen begreep maar het argument opbracht dat iedereen elk jaar het nieuwste van het nieuwste wil huren... Toen ik om me heen keek realiseerde ik dat dat ook zo was...en dat er ook heeeeel veeeel spullen lagen. We zijn na afloop van de dag met wat centerleden een biertje gaan drinken bij de bar en hebben een toost uitgebracht op Lefkas.

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » za okt 28, 2017 11:19 am

karpathos is niet alleen maar snoeiharde wind, die dagen zijn meestal maar een aantal achter elkaar, heb nog niet meegemaakt dat het langer dan een dag of 4 duurt, en dan alsnog kan je tijdens die dagen in de ochtend of in de latere uren nog rustig het water op, en je kan altijd nog in chicken bay terecht

Hangloose44
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura , Neil Pryde H2

Bericht door Hangloose44 » zo okt 29, 2017 8:30 pm

Ik ben in 2015 naar Samos geweest ,bij het familie surfcentrum in Kokkari.
(http://samoswindsurfing.gr)
Het surfcentrum ligt aan de rand van Kokkari.
Het ligt tegen het apartementcomplex Dimitra aan (dit kun je boeken bij Sunweb).
Vanuit het appartementen complex kijk je uit op het surfcentrum en de zee.
Dichter bij het water kan bijna niet.
Kokkari is een heel leuke toeristisch plaats met in de haven veel restaurantjes en winkeltjes.
Samos is een groen eiland met meerdere dorpjes met leuke havens en restaurantjes,zeer zeker leuk voor de hele familie.
als je meer wil weten stuur maar een PB
afz Hans

Plaats reactie