Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Italië] Garda of Como

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Rubenroes
Deur-surfer
Deur-surfer

[Italië] Garda of Como

Bericht door Rubenroes » di jan 02, 2018 7:33 pm

Hallo allemaal,
Wij willen deze zomer naar Italië met de familie. Graag naar een plek waar veel gesurft kan worden. Als er uitgaansgelegenheden zijn zou het al helemaal ideaalniet zijn. Ik ben zelf 17, mijn broer is dan 19 en onze ouders gaan ook mee. Mijn vraag is; weten jullie een leuke alround camping voor de hele familie met een goede surfspot? En is het gardameer of het comomeer leuker voor onze leeftijd? Of is er toch nog een andere plek die nóg leuker is? Ik hoor het graag.

MR Brick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD X-fire V7 122 / PD 100 / JP IV 60 / Falcon Speed/ GS-r 2015 7.9 / 2014 8.7-7.1-5.6

Re: [Italië] Garda of Como

Bericht door MR Brick » wo jan 03, 2018 9:10 am

Como is niet windzeker (Domaso/Colico) en er is niet heel veel keus aan mogelijkheden om uit te gaan in Domaso. Omringende plaatsen weet ik niet. Ik zit in een andere leeftijdscategorie

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Bericht door e.r. » wo jan 03, 2018 11:42 am

In torbole , is van alles wat doen , ook genoeg campings aan het water , wel druk in het hoogseizoen

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo jan 03, 2018 12:02 pm

Tenerife is the place to be, maar dan trek je nogal wat uit de kast. In mijn herinnering doet het Gardameer het beter dan het Comomeer, als de zon maar goed schijnt, anders kun je in je slaapzak blijven liggen. Dan gaat de wind klokslag één uur aan, ideaal voor 20-minners met een druk uitgaansleven.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » wo jan 03, 2018 1:31 pm

Als je (hard) wilt surfen, dan wil je naar het Gardameer. Como is niet heel bijzonder wat dat betreft.
Ligt natuurlijk ook aan je niveau. Op Garda kan het flink brullen, dus dat is niet iets voor een beginnende surfer.

Kies dan wel voor het topje van het meer, alleen dáár is er wind. :)

dennisdenboer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, Gaastra, NP

Bericht door dennisdenboer » di jan 16, 2018 11:16 am

Afgelopen 2 jaar ben ik naar Torbole geweest aan het gardameer op camping maroadi. Dit was voor ons een prima stek om te zitten, leuk en gezellig en genoeg te doen savonds. Wind overdag is prima te doen. Nadeel is dat het best een klots bak kan zijn op het Gardameer.
Ook al 2 keer aan het como meer geweest maar daar is savonds weinig te beleven. Ook de wind is hier wat meer onzeker, hier raad ik wel een zeil boven de 8 m2 aan!

DemyMatzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: RRD X-Fire V8 108L, Simmer 5,6 - P7 AC1 6,2 - Simmer Vmax 6,6 - P7 AC-K 7,8

Bericht door DemyMatzen » di jan 16, 2018 3:06 pm

Ik zelf ga elk jaar naar het Garda meer, kan je bijna elke dag op de plank staan. Ik zit op een camping vlakbij Malcesine, vol met surfers. inderdaad wel wekker zetten rond 7, want dan begint het met waaien tot 10-11. Als je niet van vroeg opstaan houdt kan je in de buurt van Torbole kijken. Daar is hij in de namiddag weer sterker dan bij ons. Leuk gebied, ik ben zelf 22 en je hebt daar zeker gelegenheden om te stappen. Alleen als je echt uit wilt gaan kan je beter een avondje naar het zuiden van het meer gaan (Garda of Bardolino)

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » wo apr 18, 2018 10:00 pm

Heeft iemand een camping tip voor aan het Comomeer? EN hoe is de wind daar in Augustus? Ik kijk uit naar de tips.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo apr 18, 2018 10:23 pm

jipsteenbrink
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Teamrider bij mijn vader
Surf spul: Tabou, Manta 116, 3s 87 ;Starboard S type 104, Quad,81; Simmer Blacktip 6.0/4.2; Ka race 9.3/6.4

Bericht door jipsteenbrink » do apr 19, 2018 8:27 am

Camping Maroadi, is inderdaad echt top, ben er zelf ook 2 jaar geweest. Loopafstand van wat barretjes in Torbole ('Wind's bar' echt tof). Op de camping is er ook een jongeren outdoor vakantie groep, gewoon bij kampement van ze langs lopen (achterin de camping). Genoeg andere jongeren om een weekje een feestje mee te bouwen.

Qua surfen, ik heb daar bijna de hele week met een 106 fsw en een 7m freeride zeil gevaren. De ene keer wat kleiner, maar kleiner dan 5.3 niet gehad. Bij dagen met wat minder wind is het wel relaxed als je 1 maatje groter bij je hebt. Verkijk je trouwens niet in de wind sterkte, soms lijkt het bijna niet te waaien maar achterin kan het makkelijk een knoop of 7-10 harder waaien. Over het algemeen denk ik dat je met 6-7-8.5 je makkelijk zou moeten kunnen vermaken.

MR Brick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD X-fire V7 122 / PD 100 / JP IV 60 / Falcon Speed/ GS-r 2015 7.9 / 2014 8.7-7.1-5.6

Bericht door MR Brick » do apr 19, 2018 9:33 am

Arbee: In het plaatsje Domaso zijn er een heleboel campings op een rijtje. De beste opstapplaatsen zijn aan de zuidkant van het dorp (tot aan camping Gardenio). Zelf zit ik op Solarium, hemelaal aan de noordkant van het dorp maar voor het surfen dus altijd een stuk lopen met de spullen. Karretje is dan wel handig.
Voor wind ben je erg afhankelijk van de thermiek. is er veel bewolking in de bergen dan komt de wind waarschijnlijk niet goed door.
Hangen er mooie buien dan heb je kans op een stevige noordenwind en dan wordt 8.7 wel wat groot!
In 18 dagen ongeveer 7 - 10 surfbare momenten. De wind komt meestal pas na 13 uur en dan tot 17 uur

jabo1
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jabo1 » ma apr 23, 2018 10:48 pm

Hoe blauwer de hemel hoe beter de wind!! 's Ochtends aanlandige wind, rond het middaguur windstil zodat de Penne niet van je bord waaien en 's middag gaat het weer los, nu aflandig.
Als je op gaat kruisen merk je ook dat de wind minder wordt. Maak niet de fout om te denken dat het in het zuiden ook wel lekker zal waaien. Daar staat geen kloot wind dus...

Oh ja, steenkoud water en nabij de rotswanden realiseer je je wel dat je erg klein bent. En pas op voor de draagvleugel boot (of is die er niet meer??)

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » di apr 24, 2018 10:23 am

Dank jullie voor de tips,
gaat een mooie roadtrip worden dit jaar, maar eerst naar Defi. Dus duimen voor wind. :cheer:

Plaats reactie