Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Griekenland] Rhodos

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve // NP V6 7.0 // NP H2 8.2

Re: [Griekenland] Rhodos

Bericht door breakaway » do jul 19, 2012 10:53 pm

RWEEDA schreef:@ekanis

Bij het JP center is de grootste maat 8.2 en deze was er zowel in de H2 als de Hellcat.
Bij het andere center is de 8.2 ook de grootste maat (North Natural)

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » vr jul 20, 2012 7:59 am

Dacht dat er ook een gecamberde north boven de 8m2 hing. Heb die 8,2 hellcat bij gebrek aan beter geprobeerd toen de h2s het water op waren. Misschien dat het werkt op een wat mee freeride board dan de supersport maar het vaarcomfortt komt laten we zeggen niet overeen met het kleine kapitaal wat je moet betalen om die spullen te mogen gebruiken. Echt zonde.

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » vr jul 20, 2012 8:02 am

Twijfel wederom of ik dit keer ga fanatic/f2/north of np/jp. De toegevoegde waarde om met mn 98 kg te zitten wachten op een fatsoenlijk zeil en giek terwijl je er ook nog eens veel meer voor betaal....

AK
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: PD slalom 87+110+135 /Angulo SuperGu102 / HiflyWave79 - 4.0 t/m 9.2

Bericht door AK » vr jul 20, 2012 11:08 am

Zelf was ik de laatste week van Juni in Rhodos. Topvakantie gehad. Alle 8 dagen die ik er was heb ik kunnen planeren. De eerste dagen de surfsessies begonnen met groot materiaal. In de middag nam de wind toe en kon er met smallere boards gevaren worden. De 8,2 North Natural liet ik meestal liggen en pakte een S-Type 7,8 (stabieler, nagenoeg evenveel power). Bij het North-center lag ook een prima board voor het snelle aanplaneren: F2 SX Silberpfeil LTD 85 (+ 49 cm choco). Wel een uitdaging om met zo'n breed board over de chop te jagen. Het kleinere zusje (69) lag er ook maar voor die week helaas gereserveerd voor een Rus.

En bij een net niet wind heb ik eens een Fanatic Viper beginners board uit het rek gepakt. Mastvoet voorin, zwaard uit. Lomp board natuurlijk, geen eindsnelheid maar wel leuk om al die hekgorgelende shortboards voorbij de varen. Prachtig.

Ik zou wel een verzekering erbij nemen als je bij JP/NP gaat huren. Niet al hun masten waren bestand tegen het gestuiter op de Griekse wateren. De laatste dag mijn vakantie afgesloten met 5.0 en een 84 liter FSW board. Met een big smile ging ik het vliegtuig weer in.

En Suzy (North verhuurmeisje) kan de in het vliegtuig stukgelezen tijdschriften uit Nederland wel waarderen.

Mijn gewicht is 92 kg en op mijn thuiswater vaar ik voornamelijk slalom.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » vr jul 20, 2012 7:56 pm

Voor de geïnteresseerden dan:

Er zijn 3 H2's van 8,2 en 5 Hellcat's van 7,6
Er zijn 5 Natural's van 8,2 en 5 S-types van 7,6

Het north /f2 center heeft veeel meer materiaal en (en tegenwoordig ook wat fanatic boards) daardoor is er regelmatig een boardje vrij.

Vandaag begonnen met 7.6 S-type en Fanatic Hawk 120
Daarna f2 XTC 105 met 6.6
Uiteindelijk afgesloten met Vibe 94 en 5.7 ICE

Extra vinnen hebben ze wel maar stel je daar niets van voor. Wil je zeker neem dan je eigen mee.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » vr jul 20, 2012 11:58 pm

Thanks, Zero.
Hou het materiaal een beetje netjes, he. :wink:

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » za sep 01, 2012 10:41 pm

Wij zijn ook weer naar Rhodos geweest. 5 jaar geleden waren we er ook (toen sun beach). Nu zaten we in Blue horizon en we waren er 13 dagen. Heb de dag na aankomst board geregeld voor 8 dagen, geen verzekering en 355 euro kwijt.
Had een F2 136 liter genomen... Rhodos 2007 was de laatste keer surfen voor mij.
Heb 3 dagen een paar uurtjes kunnen surfen, voor de rest geen wind gehad (9-21/08). Alleen met de 8,2 gevaren. Eerste dag natuurlijk spierpijn voordat mijn touwtjes goed stonden.. prut trapeze gehuurd voor 30 euro.. maar ja, ik heb geen eigen spullen meer.
Bertrand vond ik een verschrikkelijk chagrijnige vent, blonde (NL) meisje was wel aardig en een paar instructeurs ook.
Ligging is wel ideaal voor ons. WInkelstraatje voor rondje na het eten (ik ga met mijn vrouw en dochter (nu 12) en die willen ook wat. Lekker iedere dag beachvolleyballen.
Ga zeker nog eens terug naar Rhodos maar voor volgend jaar ben ik al aan het kijken voor iets wat vergelijkbaar is (tips welkom!)

De Kraai
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Intersurf NoveNove

Bericht door De Kraai » zo sep 02, 2012 8:43 am

Wij ook weer terug. Van de 14 dagen er 13 kunnen varen, waarvan redelijk veel met 7.2 tot 8.2 met JP's. Met een beetje pomptechiek, boardje van rond de 70-74 cm breed en dan op zout water ben je toch wel erg snel in planee. Wind was dit jaar niet zo als anders; volgens mij was het gewoon te warm want het gaat daar normaal waaien als het land afkoelt, zo vanaf 14.00 uur en het bleef dit jaar warm. Dinsdag 28 augustus was een unieke dag voor Trianda met side onshore, dikke 6 tot kleine 7 beaufort op een FSW 78. Geweldig!

Dit jaar Blue Horizon. Niet het nieuwste hotel, maar wel goed en schoon, en de appartementen in de tuin zijn handig met kleine kinderen vlak bij het strand en zwembad. Het valt me op dat veel (surf)families daar ieder jaar weer terug komen want hotel, vliegtijd, transfertijd, surflokatie, eten, etc. vormen een prima combi.

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Tomk » zo sep 02, 2012 10:17 pm

wij gaan morgen(nacht) weer 8)

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Tomk » zo sep 02, 2012 10:18 pm

die spierpijn heeft ook veel te maken met dat gruwelijke tekort aan downhaul die ze daar toepassen

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic skate 98 TE-fanatic allwave 72l- 4.7 manic HD - 5.7 expression 08np

Bericht door joep1234 » ma sep 03, 2012 4:22 pm

Tomk schreef:die spierpijn heeft ook veel te maken met dat gruwelijke tekort aan downhaul die ze daar toepassen
dat gruwelijke tekort aan downhaul zal wel te maken hebben met gruwelijk tekort aan wind daar :lol:

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » ma sep 03, 2012 5:20 pm

Ik ben 24-8 terug gekomen na 14 dagen. eerste week idd weinig wind. laatste drie dagen super kunnen varen en op de dag van vertrek de 24st(niet kunnen varen, stond er smorgens om zeven uur al zeker 20+ knopen wind :( )

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » ma sep 03, 2012 7:15 pm

Het is wel OT maar dat downhal kom ik vaker tegen, ik heb echt geen idee wat het is.. "vroegah" hadden we dat niet?

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » di sep 04, 2012 7:25 am

De heren die bij t jp/np stonden hadden de kracht niet, ook leken ze zich niet echt van de noodzaak bewust. Kreeg ook t idee dat ze denken dat de boel sneller kapot gaat(waar t aan ligt ligt maar de uitval was in juni erg hoog dus..)

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Tomk » za sep 15, 2012 9:27 am

afgelopen week weer terug van een fantastische week op Rhodos.
van de effectief 6 dagen 5 dagen gevaren waarvan maar 2 dagen met 7.7/8.2 (gelukkig maar want van die H2s heb ik de buik vol. 1 8.2 duwde ik een gat in met mn hand toen ik de bolling om probeerde te duwen, de 7.7 lat weer (had ik vorige keer ook) door camber heen. Zeilen zijn icm de verlengers die er in zitten en het gruwelijke gebrek aan een fatsoenlijk gereedschap niet te downhaulen. (brengt mij op het idee dat ik mijn trapeze moet vervangen, haak krom getrokken)

de supersportjes waren weer heerlijk maar door de wind snel afscheid genomen en de freestyle wave pro met atlasjes gepakt. HEERLIJK en geen materiaal trubbels meer. (althans niet bij mij). De gebroken gieken en masten vlogen je bij wijze van spreken om de oren maar ik bleef gelukkig buiten schot.

gelukkig zijn ze zelf ook niet tevreden --> komen weer andere masten in de prydes :cry: :cry: (eindelijk x6jes erin en ja die breken om de haverklap maar het voelt iig beter aan).

Maar wat een top spot is het --> dik windje 6 en familie nog steeds blij op het strand, geen wetsuit/shortie oid nodig, 30gr+ en warm water....

't is dat het voor 6 (of 8) dagen surfen niet loont de eigen spullenboel mee te nemen... (financieel misschien nog wel maar sjouw t maar eens mee....)

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » za sep 15, 2012 9:47 am

Dus er gaat veel stuk daar.. ik had geen verzekering genomen omdat ik in mijn surfleven slechts 1 mast+giek+zeil kapot heb gemaakt.. niet nodig gehad achteraf maar als ik het zo lees heb ik dus gelijk.. al had ik dus niet veel wind en alleen de 8.2 en 7.7 gebruikt.

Dat downhaulen zou ik nog steeds meer over willen weten..

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Bericht door ekanis » za sep 15, 2012 12:22 pm

Ik ben er 5 dagen vanaf 23 sept, iemand van het forum ook nog aanwezig?

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za sep 15, 2012 3:52 pm

Altijd verzekering nemen daar, het spul heeft daar veel meer te lijden en het gaat aan de lopende band stuk ( bij beide centers overigens )

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za sep 15, 2012 3:57 pm

Dat downhaulen is vlgns mij geen onwil want de zeilen waarbij t wel lukte hadden t al.

Ik ben echter vervelend: ik ga niet met een hellcat varen 8.2 oid op een supersport. Supersport verdiend cambers, juiste trim en flink oppervlak.
Laatst gewijzigd door Tomk op za sep 15, 2012 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » za sep 15, 2012 3:57 pm

Eigenlijk bizar als je ziet wat je moet betalen uiteindelijk.. oh well..

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Tomk » za sep 22, 2012 9:06 pm

patrick91 schreef:Eigenlijk bizar als je ziet wat je moet betalen uiteindelijk.. oh well..
je wil niet weten wat 6 dagen kost inclusief verzekering...

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo sep 23, 2012 10:56 am

Ik had 8 dagen genomen, was 355, verzekering was 50 euro maar dat heb ik dus niet gedaan. Trapeze was 30 euro voor 8 dagen, heb er zelf geen dus had geen keus.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » zo sep 23, 2012 7:07 pm

Tomk schreef:Altijd verzekering nemen daar, het spul heeft daar veel meer te lijden en het gaat aan de lopende band stuk ( bij beide centers overigens )
Die ervaring heb ik ook, en of je het nou zelf hebt gedaan of iemand anders...
Als het jouw fixed board is, proberen ze de rekening bij jou neer te leggen.

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door ekanis » zo sep 23, 2012 8:06 pm

Vandaag gevaren daar, lekker dagje, supersport 136l en H2 8.2 waar er maar eentje van lag. Doen ze er ook nog een x3 giek omheen (wel bijna nieuw), nog een wonder dat deze niet is gebroken. Beetje pompen durf ik er niet mee. Ook de vin is een flex en te klein ding maar goed...wel warm water, wind en lekker heen en weer stuiteren maakt alles helemaal goed en dan boeit het ook niet zo of het nou een tientje meer kost...het is tenslotte vakantie :-)

Ps. Erg behulpzaam zijn ze trouwens niet, luie gasten, tot Jurgen Niens zelf me even gedag kwam zeggen (3x eerder geweest) en toen kwamen ze ineens netjes helpen.

RWEEDA
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 JP NEIL PRYDE

Bericht door RWEEDA » zo sep 23, 2012 9:09 pm

ekanis schreef:Vandaag gevaren daar, lekker dagje, supersport 136l en H2 8.2
@ ekanis
Ik zag op de website van procenter Rhodos dat het gisteren en eergisteren aardig hard heeft gewaaid (30-35 knopen)

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door ekanis » zo sep 23, 2012 10:27 pm

@RWEEDA dat klopt, net gemist, jammer maar vandaag was ook leuk.

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

[Griekenland] Rhodos

Bericht door ekanis » ma sep 24, 2012 8:38 pm

Wederom een mooie dag met de H2 8.2m met eerst de x-cite ride (?) 146l en daarna de 118l Supersport.

Voor alle anderen is dat tussen 6.2m en 7,6m overigens :-)

Ondanks dat windguru minder aangeeft toch weer goed, de mannen van surfcentrum geven aan dat de guru het al een half jaar fout heeft.

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za okt 06, 2012 8:24 pm

Dat wisten ze ook over windfinder te melden

Die x3 is idd echt geen lekkere giek voor die 8,2, die hebben ze overigens überhaupt niet. Carbon stopte bij 210 of oude afgetrapte north giek

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za okt 06, 2012 8:26 pm

ekanis schreef:Wederom een mooie dag met de H2 8.2m met eerst de x-cite ride (?) 146l en daarna de 118l Supersport.

Voor alle anderen is dat tussen 6.2m en 7,6m overigens :-)

Ondanks dat windguru minder aangeeft toch weer goed, de mannen van surfcentrum geven aan dat de guru het al een half jaar fout heeft.
Bij het totale aantal vanwel 1 h2 (gezien het feit dat ze kennelijk die ene die ik gesloopt heb niet gerepareerd hebben) is dat kleiner varen noodzakelijk.. Of een hellcat ........

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door ekanis » za okt 06, 2012 9:02 pm

Dan naar de Hellcats of de North zonder cambers. Waren wat mensen die dat prima varen vinden maar zelf vind ik dat helemaal niks. Gelukkig was er een Duitse man, een stuk kleiner en lichter, die goe begreep dat als het voor hem te zwaar werd hij deze aan mij moest geven. Dat werkte een paar dagen prima zo rond 14:30uur.

Blijf het eens dat ze meer camber zeilen moeten voeren aan begin en einde van het seizoen.

Plaats reactie