Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Griekenland] Rhodos

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

Re: [Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za sep 22, 2012 9:06 pm

patrick91 schreef:Eigenlijk bizar als je ziet wat je moet betalen uiteindelijk.. oh well..
je wil niet weten wat 6 dagen kost inclusief verzekering...

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo sep 23, 2012 10:56 am

Ik had 8 dagen genomen, was 355, verzekering was 50 euro maar dat heb ik dus niet gedaan. Trapeze was 30 euro voor 8 dagen, heb er zelf geen dus had geen keus.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » zo sep 23, 2012 7:07 pm

Tomk schreef:Altijd verzekering nemen daar, het spul heeft daar veel meer te lijden en het gaat aan de lopende band stuk ( bij beide centers overigens )
Die ervaring heb ik ook, en of je het nou zelf hebt gedaan of iemand anders...
Als het jouw fixed board is, proberen ze de rekening bij jou neer te leggen.

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Bericht door ekanis » zo sep 23, 2012 8:06 pm

Vandaag gevaren daar, lekker dagje, supersport 136l en H2 8.2 waar er maar eentje van lag. Doen ze er ook nog een x3 giek omheen (wel bijna nieuw), nog een wonder dat deze niet is gebroken. Beetje pompen durf ik er niet mee. Ook de vin is een flex en te klein ding maar goed...wel warm water, wind en lekker heen en weer stuiteren maakt alles helemaal goed en dan boeit het ook niet zo of het nou een tientje meer kost...het is tenslotte vakantie :-)

Ps. Erg behulpzaam zijn ze trouwens niet, luie gasten, tot Jurgen Niens zelf me even gedag kwam zeggen (3x eerder geweest) en toen kwamen ze ineens netjes helpen.

RWEEDA
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 JP NEIL PRYDE

Bericht door RWEEDA » zo sep 23, 2012 9:09 pm

ekanis schreef:Vandaag gevaren daar, lekker dagje, supersport 136l en H2 8.2
@ ekanis
Ik zag op de website van procenter Rhodos dat het gisteren en eergisteren aardig hard heeft gewaaid (30-35 knopen)

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door ekanis » zo sep 23, 2012 10:27 pm

@RWEEDA dat klopt, net gemist, jammer maar vandaag was ook leuk.

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

[Griekenland] Rhodos

Bericht door ekanis » ma sep 24, 2012 8:38 pm

Wederom een mooie dag met de H2 8.2m met eerst de x-cite ride (?) 146l en daarna de 118l Supersport.

Voor alle anderen is dat tussen 6.2m en 7,6m overigens :-)

Ondanks dat windguru minder aangeeft toch weer goed, de mannen van surfcentrum geven aan dat de guru het al een half jaar fout heeft.

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za okt 06, 2012 8:24 pm

Dat wisten ze ook over windfinder te melden

Die x3 is idd echt geen lekkere giek voor die 8,2, die hebben ze overigens überhaupt niet. Carbon stopte bij 210 of oude afgetrapte north giek

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

[Griekenland] Rhodos

Bericht door Tomk » za okt 06, 2012 8:26 pm

ekanis schreef:Wederom een mooie dag met de H2 8.2m met eerst de x-cite ride (?) 146l en daarna de 118l Supersport.

Voor alle anderen is dat tussen 6.2m en 7,6m overigens :-)

Ondanks dat windguru minder aangeeft toch weer goed, de mannen van surfcentrum geven aan dat de guru het al een half jaar fout heeft.
Bij het totale aantal vanwel 1 h2 (gezien het feit dat ze kennelijk die ene die ik gesloopt heb niet gerepareerd hebben) is dat kleiner varen noodzakelijk.. Of een hellcat ........

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door ekanis » za okt 06, 2012 9:02 pm

Dan naar de Hellcats of de North zonder cambers. Waren wat mensen die dat prima varen vinden maar zelf vind ik dat helemaal niks. Gelukkig was er een Duitse man, een stuk kleiner en lichter, die goe begreep dat als het voor hem te zwaar werd hij deze aan mij moest geven. Dat werkte een paar dagen prima zo rond 14:30uur.

Blijf het eens dat ze meer camber zeilen moeten voeren aan begin en einde van het seizoen.

Elia
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, Gaastra, Choco fins, AL360

Bericht door Elia » ma okt 08, 2012 8:34 am

Van 20/9 tot 30/9 bij het Pro-center materiaal gehuurd. Viel niet tegen. Ik had niet veel verwacht van deze maand maar toch nog 6 dagen kunnen varen en het hadden er meer kunnen zijn als ik geen andere verplichtingen had :) . Met name gevaren met de Vegas 136 en 126 en de 7,8 en 7,3 S-type. Setjes waren prima voor de omstadigheden daar. Boardje planeert lekker vroeg dus ook in de ochtend kon ik snel het water op. 2 dagen gevaren met een 6,4 Duke en een Hawk 100. Ook een prima combi. Het duidelijke minpunt van het center zit em in de North gieken. Wat een bende. (De X3 van NP zijn duidelijk beter )Ik zei al dat ik die North gieken zou breken als luciferhoutjes, maar goed...dat maakte hun niet uit. Ik begreep van Bertrand dat ze die dingen kopen voor 40 euri en zij ze gewoon claimen bij North als ze breken.Wel een verzekering genomen omdat ik geen zin had in gezeik... 3 gieken gesloopt maar gelukkig iedere keer wel terug kunnen varen. :lol:

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » vr okt 12, 2012 12:38 am

Ik lees helaas meer nadelen over het JP/NP center dan voordelen, Spullen die niet goed zijn getrimd, kut masten en gieken. Vinnen vaak te klein. De prijzen zijn zonder verzekering enz enz... we wilde volgend jaar daar eens heen maar nu bedenk ik me wel 2x voordat ik ga.
Ik lees ook erg veel dat er te weinig grote zeilen zijn, waait het daar dan niet ofzo of hangt er dik 100kg aan de zeilen...

windsurfer79
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: starboard sonic 100 f2 xss f2 missile north warp 6.8,6.3,5.8,5.4 gaastra vapor 7.6

[Griekenland] Rhodos

Bericht door windsurfer79 » vr okt 12, 2012 9:23 pm

Je kan over wegen om naar karpathos te gaan.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » za okt 13, 2012 11:25 pm

martijn van wees schreef:Ik lees helaas meer nadelen over het JP/NP center dan voordelen, Spullen die niet goed zijn getrimd, kut masten en gieken. Vinnen vaak te klein. De prijzen zijn zonder verzekering enz enz... we wilde volgend jaar daar eens heen maar nu bedenk ik me wel 2x voordat ik ga.
Ik lees ook erg veel dat er te weinig grote zeilen zijn, waait het daar dan niet ofzo of hangt er dik 100kg aan de zeilen...

Zo erg is het allemaal niet hoor, in tegendeel het is denk ik een van de betere stations in Europa (dat is zolang ze daar nog bij horen dan hè..) Maar zoals bij elk station moet je even goed letten op zaken als verzekering en over het algemeen is de verhuur schreeuwend duur. Wat betreft de 'kut' spullen waar je het over hebt, ook dat valt mee. North / F2 gebruikt gewoon North gieken en masten (geen platinum) en NP/JP gebruikt NP masten en gieken (nee geen x9). Wat betreft de trim kan het best eens niet naar je zin zijn maar wat let je om zelf een sjor aan de downhaul te geven? Qua grote zeilen, er zijn er genoeg, ik heb in juli 2012 nooit hoeven wachten op een 8.2-tje bijv. De meeste klanten varen niet zo groot hoor. Kan best een keer dat je i.p.v. een camberzeil dan een camberloos zeil moet pakken maar varen kun je echt wel.

De vinnen zijn de standaard vinnen die bij het board horen. Je kan altijd je eigen vin erin steken.
Ik heb de medewerkers daar niet als lui of ongeïnteresseerd ervaren, maar ze gaan er wel van uit dat als je zegt dat je je wel redt dat je dat dan ook doet.

Al met al heb ik daar een prima surfvakantie gehad; wellicht ga ik wel weer een keer. :D

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » zo okt 14, 2012 12:48 am

Kijk dat zijn berichten, ik las het hele topic even door en kwam veel negatieven dingen tegen. Maar als het (waarschijnlijk na veel geklaag van de klanten) nu wel goed geregels is ga ik t toch maar eens proberen. Ik vaar zelf overigens niet zo groot. 7.0 was mijn grootste maat op 107ltr. Als het goed woei wappert neem ik aan dat er genoeg spul (boards en zeilen) beschikbaar zijn?

De Kraai
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Eigenaar Intersurf

Bericht door De Kraai » zo okt 14, 2012 8:09 am

Helemaal eens met Zero! Als je een beetje scherp bent wanneer de wind aantrekt, ben je als 1 van de eersten op het water met de spullen die je wilt, en met 70kg maakt een 7.7 of 8.2 niet zoveel uit en heb je ineens 8 zeilen ter beschikking. Alleen de grotere SuperSports waren regelmatig gereserveerd en moest je het doen met een X-Cite, maar als je die goed trimt kom je er ook wel goed mee vooruit! In de kleinere maten sowieso geen issue gehad.

Qua gieken: er is in mijn ogen niets mis met een X3. Ja, ze zijn wat slapper dan ik gewend ben, maar so what? En het kopstuk is super, wat het een goed giek maakt. En als je verwacht dat er 4 mannetjes klaar staan om alles voor je te doen, dan moet je naar Egypte gaan. Zelf een beetje trimmen en je spullen pakken vind ik nog leuk ook. En die gasten die het center runnen moet je gewoon voor de admistratieve dingen beschouwen ....

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » ma okt 15, 2012 9:47 pm

De Kraai schreef:En als je verwacht dat er 4 mannetjes klaar staan om alles voor je te doen, dan moet je naar Egypte gaan.
Ben dr geweest (Bij tommy friemel in hurgada), geen hond die je helpt!!!! Nou had ik geen hulp nodig, en vond ik het niet erg ook. Maar er is niemand die je helpt hoor, je krijgt na betaling een mast base mee en zoek t maar uit..

Maar in welke maanden heb je de meeste kans op elke dag wind in Rhodos? Wij gaan meestal net na de grote vakantie ff 14 dagen weg. Waait het in september nog of is eerder gaan beter?

De Kraai
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Eigenaar Intersurf

Bericht door De Kraai » di okt 16, 2012 8:57 am

Klopt, bij dat station ben je ook een nummer. In Dahab bij diverse stations wel goede hulp!

En qua wind in Griekenland: er zijn diverse sites waarop je e.e.a. kunt vinden, maar juni t/m augustus is het beste.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » di okt 16, 2012 10:22 am

martijn van wees schreef:
Maar in welke maanden heb je de meeste kans op elke dag wind in Rhodos?
In juli en augustus. Ik heb dit jaar in juli elke dag kunnen varen, grootste door mij gebruikte materiaal was 8.2 met 120 ltr en kleinste was 92 met 4.7 bij 83 kg. Ik heb er geen dag geen goed zeil kunnen krijgen; en ja soms moet je net een keer een maatje kleiner of groter pakken dan je in gedachten had; uiteindelijk blijk je daar ook altijd prima mee te kunnen varen. De zeilmaat die wij in gedachten hebben als we wind zien en voelen, is vaak toch niet de meest optimale

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » di okt 16, 2012 10:56 pm

In jullie of aug, zit je toch net nog in het hoog seizoen, wij gaan altijd net erna i.v.m de kosten en minder druk. We hoeven niet van de 14 dagen dat we er zijn 12 dagen te varen hoor. Als er in die 14 dagen maar 4x wind staat is het mij goed. Ik zou wel meer willen maarja, ben niet alleen he :lol:

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » do dec 27, 2012 8:18 pm

Ben alweer aan het kijken voor 2013. Wil wel weer naar Rhodos :)
Nog wel even eigen trapeze scoren op MP.

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » do mei 09, 2013 7:55 pm

Eerste week meivakantie geweest ,4 dagen gesurft met 5.7 tot 6.6
Alles nieuw spul bij pro center echt top
Ik ging telkens een uurtje en betaalde 30 euro incl verzekering
Meestal kwam ik na 2 uur weer aan de kant maar dat was geen probleem
Sunbeach was het hotel waar ik zat .
Goedkoop en heel goed
Ik weet het al ,volgend jaar weer
vlak water maar verderop mooie golven 1 a 1.5 meter in shorty gevaren zonder schoentjes .
Het is gelijk diep dus geen zee egels
Bij een paar dagen meer wind worden de golven hoger 1.75 2 meter volgens de locals .
Dit heb ik niet meegemaakt
Windkracht 4 ,5 ,kleine 6 dat ik er was
Buiten temp 25 graden
Water 20 a 21 graden

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » do mei 09, 2013 8:15 pm

Klink lekker.. wij gaan er in augustus weer 2 weken heen :)
Zonder schoenen doe ik nooit, vind het niet zo lekker lopen over de stenen.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr jul 26, 2013 10:57 am

Komen net terug van Rhodos.

Wederom top.
Hotel Summerland incl ontbijt.
Hebben ook studio's waar jezelf kunt koken, of je dit wil ?
Eten is echt zeer goedkoop, ga niet naar de bekende plekken om te eten.
Old Town met 2 man een 30 euro, andere plaatsen van 12.70 tot een kleine 20 euro.
Incl drank. Heb nog nooit zo vaak fooi gegeven.

Auto gehuurd via hotel, 25 euries per dag incl full insurance en ongelimiteerde km.

Windsurfen bij Surfers Paradise.,( tegenover Oceanic beach hotel.)
3 jaar geleden ook hier gehuurd en de volgende keer weer.
Kunnen een prachtige fotoshoot maken en op cd branden.
NP/JP spullen.
De tijd dat wij er waren elke dag wind tot zekers dik 6 bfrt, zelf gevaren toen de wind minder was met 7.7 en 7.2 Helcat en 145 en 136ltr board gevaren. ( ivm schouder blessure )

Ga ook een dag naar Prassonissi. Huur daar spullen.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo aug 25, 2013 8:02 pm

Intussen ook weer terug, wederom prima gehad, veel beter dan vorige keer wat wind betreft. Aantal dagen 7,8 / 7,3 en ook een paar dagen 6,6/5,8. Alles op de tabou 135L bij de hardere wind wel wat lastig omdat het een klotsbak blijft. Denk eraan om toch maar weer eens spullen aan te schaffen en het ook buiten de vakantie weer eens op te pakken.

Wel nadeel zijn de oude gieken.. grip is stuk bij allemaal.. en ik brak er 1 (was outside) gelukkig verzekering genomen en snel geholpen met nieuwe giek, op het water erop gezet.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo aug 25, 2013 9:42 pm

patrick91 schreef:Intussen ook weer terug, wederom prima gehad, veel beter dan vorige keer wat wind betreft. Aantal dagen 7,8 / 7,3 en ook een paar dagen 6,6/5,8. Alles op de tabou 135L bij de hardere wind wel wat lastig omdat het een klotsbak blijft. Denk eraan om toch maar weer eens spullen aan te schaffen en het ook buiten de vakantie weer eens op te pakken.

Wel nadeel zijn de oude gieken.. grip is stuk bij allemaal.. en ik brak er 1 (was outside) gelukkig verzekering genomen en snel geholpen met nieuwe giek, op het water erop gezet.
Waar had je gehuurd dan ?

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo aug 25, 2013 9:47 pm

F2 center, een tabou 135 std. Zeilen zijn dan north al hingen er ook wat gaastra zeilen.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » vr jan 10, 2014 1:34 pm

Oud topic even boven gehaald. Wij overwegen om naar Rhodos te gaan dit voorjaar/zomer. Het liefst wil ik waven, maar Griekenland staat daar niet echt bekend om. Nu zag ik laatst dit filmpje:

[/youtube]

Zijn dit soort omstandigheden daar vaker? (is het uberhaubt wel rhodos zoals de titel zegt, ik kan het nauwelijks geloven, lijkt wel pozo)

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit » vr jan 10, 2014 3:38 pm

Ik ben 10 dagen in Prasonisi geweest, en wij hadden 1 dag dat het zo was zoals in de video.
Mijn indruk is dat het met enige regelmatig goede golven staan, maar zeker niet iedere dag. De wind is overigens pal aanlandig. Er staat op het forum ook wel eea over die spot beschreven. Het komt er op neer dat het een puur wind en kitesurf oord is. Er is weinig anders te doen in de omgeving. Je kan ook in het noorden van Rhodos gaan zitten en afgaand op een voorspelling een auto huren en naar prasonisi rijden. Ca. 1,5 uur. Maar wel een vette spot om 100% te focussen op het windsurfen.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » vr jan 10, 2014 3:50 pm

bedankt! Hoe waren de andere dagen dan? Wel redelijke golven?

We willen een huisje huren op maximaal 15 a 20 min van deze spot. Met een auto kan ik dan dus snel even gaan varen. Hoe zit het met de verhuur? mag je met de gehuurde spullen wel de golven in? Ik was laatst in Italie en daar verhuurde ze niks omdat de golven te hoog waren :-?

Plaats reactie