Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Frankrijk] Lac du Monteynard

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
herintreder pietje
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Frankrijk] Lac du Monteynard

Bericht door herintreder pietje » do jun 30, 2011 7:12 pm

Al een paar jaar op camping Savel gestaan en afgelopen jaar gezien dat ze er wel surf spullen verhuren. Het is niet het aller nieuwste spul, maar ook weer niet heel oud. Zover ik heb kunnen zien kun je er aardig mee voor de dag komen. Ze hebben ook een heel groot beginners board waar je wel met 10 man op kunt staan voordat die down under gaat.
Super leuk surf meer, waar het op zijn tijd aardig waait. Wel zou ik grote zeilen meenemen wil je echt een beetje vooruit komen.
Altijd veel plezier gehad daar, 's avonds kampvuurtje stoken ( ja dat mag daar nog) met een flesje bier en heerlijk dromen onder de sterren van je geweldige surfsessie die je die dag hebt gehad.
Dit jaar maar eens voor een andere locatie gekozen. Veel plezier voor diegene die hier naar toe gaan.

Surfreek
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Witchcraft, Naish en Gun sails

Bericht door Surfreek » vr jul 01, 2011 12:42 pm

herintreder pietje schreef:Al een paar jaar op camping Savel gestaan en afgelopen jaar gezien dat ze er wel surf spullen verhuren. Het is niet het aller nieuwste spul, maar ook weer niet heel oud. Zover ik heb kunnen zien kun je er aardig mee voor de dag komen. Ze hebben ook een heel groot beginners board waar je wel met 10 man op kunt staan voordat die down under gaat.
Super leuk surf meer, waar het op zijn tijd aardig waait. Wel zou ik grote zeilen meenemen wil je echt een beetje vooruit komen.
Altijd veel plezier gehad daar, 's avonds kampvuurtje stoken ( ja dat mag daar nog) met een flesje bier en heerlijk dromen onder de sterren van je geweldige surfsessie die je die dag hebt gehad.
Dit jaar maar eens voor een andere locatie gekozen. Veel plezier voor diegene die hier naar toe gaan.
Klinkt goed opzich! Grootste is een 7.3 en een 106 liters, weeg 65/70 kilo. We gaan het zien :)

Waver
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quad 86, Gaastra Manic 4.0 Gaastra Manic 4.7 Severne 5.4 Severne S-1 5.9 North RAM 5.8, GTX 7.5
Contacteer:

Bericht door Waver » ma jul 04, 2011 1:34 pm

Ha,
Met een mooie 7 meter of groter kan je er zeker varen. Ik ben er 4 jaar geleden ook een aantal keer wezen windsurfen. (onze camping was en is aan de andere kant van La Mure)
Ook deze zomer hoop ik er weer een paar dagjes mee te pakken. Het is een leuk meertje waar het af en toe leuk kan waaien. Ik neem mijn e-ray en Gaastra GTX 7.5 mee.

heinie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: hotsails, gunsails, neilpryde en f2

Bericht door heinie » za jul 09, 2011 10:53 pm

@surfreek

vorig jaar kon je heel redelijk materiaal huren voor zoon kleine camping weet niet meer welke planken.

ik heb een 6.4 een 100ltr. en kan goed planeren weeg 63 kg dusss. jij kunt ook wel planeren!
hopelijk komt de mistral dit jaar weer lekker met een 4,7 varen.

Surfreek
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Surfreek » vr jul 15, 2011 10:10 am

Toch maar een plankje gekocht, een mistral concept malibu (325). Geweldige beginners/doorstroom plank! Ben benieuwd wat Dian ervan gaat bakken op deze plank.

Morgen richting Savel, Ben zondag op 't water te vinden! Zin in!!!

:D

twalis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: ouwe zooi, gestopt met windsurfen in Nl

Bericht door twalis » za jul 16, 2011 12:22 am

@Freek Ik ga zondag rijden en ben er maandag, reserveer ff wat wind voor de komende 3 weken :D :D

Surfreek
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Surfreek » vr jul 22, 2011 10:21 am

Kwamen we daar, regen en half in de wolken (letterlijk). regen = geen wind en dat zou er voorlopig ook niet komen. Toen besloten de reis door te zetten naar een plaats in de buurt van Lac du Serre Poncon en daar gister heerlijk gevaren! Mistral kwam opzetten en het was feest. Mogen meer van deze dagen zijn daar.. Nu over anderhalve week richting monteynard, hopelijk is het weer daar gekeerd en kunnen we knallen! Het water stond trouwens behoorlijk hoog, serre poncon ook best wel en alle rivieren ook, zal wel door de regen komen deels.
Groeten uit France

twalis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door twalis » vr jul 22, 2011 6:08 pm

@Freek, het weer is gelukkig opgeknapt. Ook wij hadden bij aankomst bagger weer. :x

Nu drie dagen op rij kunnen surfen met zelfs voor een zwaargewicht goede wind. Vooral gisteren heerlijk kunnen knallen met de Ka Koncept 7.3 van Lorchsurfer. :D

Komende week loopt de temperatuur op naar 25gr wat goed is voor de thermiek. 8) 8)

Surfreek
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Surfreek » wo jul 27, 2011 9:31 pm

Komende maandag kom ik die kant op, ben benieuwd!

Gerardo
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard formula 155 liter,futura 122,Thommen CrossX107, zeilen Simmer 4.7 tm 9.0m2

Bericht door Gerardo » di aug 02, 2011 9:00 am

ik denk dat we de afgelopen dagen niet mogen klagen,
elke middag is er volgens mij wel te varen, door mij wel in iedergeval.
welliswaar met de grote maten zeilen ( 9.0 en 7.7) en mijn formula board
en een keer met een 6.0 en de een carve 110ltr. maar wel altijd kunnen planeren met mijn 92kg!
het weer is heerlijk en wind aardig goed van mij mag het zo blijven.

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle 103, JP Freestyle 98, Gun Wave MC 4.5, Gaastra 4.0 + 4.5 + 5.3 + 6.5

Bericht door sytse-rvn » wo aug 03, 2011 1:18 am

Ik ben er een paar dagen geweest (sinds 2 dagen terug van vakantie) en opzich een prachtige plek
om te surfen, maar bij een beetje fatsoenlijke wind vind ik het al snel een klotsbak worden.
Misschien was het contrast ook wel wat groot met ervoor, toen ben ik 10 dagen in Leucate geweest.
Keiharde wind en behoorlijk vlak water. Ben ik de enige die vind dat bij Lac de Monteynard zoveel geklots etc is, daar ik er verder niemand over hoor?

Surfreek
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Surfreek » wo aug 17, 2011 2:37 pm

sytse-rvn schreef:Ik ben er een paar dagen geweest (sinds 2 dagen terug van vakantie) en opzich een prachtige plek
om te surfen, maar bij een beetje fatsoenlijke wind vind ik het al snel een klotsbak worden.
Misschien was het contrast ook wel wat groot met ervoor, toen ben ik 10 dagen in Leucate geweest.
Keiharde wind en behoorlijk vlak water. Ben ik de enige die vind dat bij Lac de Monteynard zoveel geklots etc is, daar ik er verder niemand over hoor?
Het klotst aan de zuidkant van de camping (in de inham zegmaar) best aardig ja. Wat is trouwens eerder leuk dan erg vindt! Maargoed, volgens mij is het iets meer naar boven (voor de splitsing wel anders)

Ulrik
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB AtomIQ 120 '14, Tabou 3S 96 '12 en 3S 116' 15, Zeilen North (4.2-8.4)

Bericht door Ulrik » di okt 07, 2014 11:47 pm

Even een vraag in dit oude topic. Is er bij Lac du Monteynard (bijvoorbeeld Herbelon) ook wat te doen voor tieners (15 en 17). Zijn er meer kinderen in die leeftijd, uitgaan e.d.?

Ik zoek iets waar we lekker kunnen surfen en de kinderen (15 en 17) ook aanspraak hebben in hun eigen leeftijd.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo okt 08, 2014 10:34 am

Dit jaar twee weken geweest op camping Savel. Geen uitgaansgelegenheden in de buurt, dichtstbijzijnde dorp is ook wel stukkie verder weg. Er is recreatieteam aanwezig, barretje, restaurant en elke dag wat activiteiten. Er lopen ook kinderen rond van 15 -17 jaar maar camping staat vooral bekend als vrij rustige familiecamping. Denk dat je al snel op de grotere campings moet staan voor meer entertainment.

twalis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door twalis » do okt 09, 2014 6:47 pm

@Ulrik, ben zowel op Herbelon als Savel geweest.

Zoals Eckerdt schreef is Savel behoorlijk afgelegen en een rustige camping waar men zich voornamelijk bezighoudt met windsurfen en wielrennen.
Als jouw kinderen ook surfen dan heb je een toptijd, de kids vermaken zich vaak met een kampvuurtje en tafeltennis, er is animatie maar dat stelt niet zo veel voor.
Je kunt makkelijk het water inkomen, ik heb er heerlijk kunnen surfen ondanks dat de rakken relatief kort zijn en ik vaak last had van die klote boot (Samira).

Herbelon zit aan de andere zijde en is gunstiger gelegen ten op zichte van de uitvalswegen.
Is een kleine camping met soms erg kleine plaatsen direct aan het water.
Grootste probleem vond ik hier dat je over rotsen het water in moest zien te komen, de wind komt hier wel beter door dan op Savel.
Voor kids is er weinig te beleven, zowel Herbelon als Savel hebben een (klein) zwembad.

Zelfs een zwaargewicht kan goed aan zijn trekken komen op het Lac du Monteynard, veel beter dan de laffe wind die vaak op Serre Poncon staat.

Vrouw en kids willen er helaas niet meer naar toe omdat er voor niet windsurfers te weinig te beleven is :cry: :cry:
Als het aan mij lag ging ik elk jaar naar.....Savel 8)

ThomasdeLange
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic / KA Sails

Bericht door ThomasdeLange » zo aug 02, 2015 12:45 pm

Afgelopen week weer naar camping Savel geweest voor de 5e keer. Heerlijk kunnen surfen, van de 5 dagen dat we er waren alle 5 dagen kunnen planeren (het meest toch echt wel met de 9.0). Grote zeilen zijn bij het Lac de Monterynard dus zeker een must als je veel TOW wilt hebben in je vakantie. Ook voor het eerst een zeil gesloopt... :oops:. De een-na-laatste dag dreigde er zware onweer en daar kwam enorm veel wind bij kijken. Toch maar het water op gegaan met de 6.0 en 104 liter terwijl anderen al met een 4.5 en 85 liter flink gepowered stonden. Zoals verwacht dus veel te groot. Verloor de controle al vrij snel wat resulteerde in een enorme katapult (volgens de gps met 52.8km/h) dwars door het x-ply van de gtx heen waardoor het hele paneel uitscheurde. Opgehaald door een vriendelijke fransman die me zag chrashen en vervolgens mijn allereerste echte zeiltje uitgezwaaid :(.

Foto's zeggen meer dan woorden, afscheid nemen bestaat niet :cry: :cry: :cry: :lol:
DSC_0424.JPG
Het zeil vóór de schrik van zijn leven

ThomasdeLange
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door ThomasdeLange » zo aug 02, 2015 12:50 pm

20150729_155841.jpg
Het hele paneel doormidden..
20150729_155847.jpg
Gedetailleerder

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Tyto Alba » zo aug 02, 2015 1:28 pm

ThomasdeLange schreef:
20150729_155841.jpg
20150729_155847.jpg
IK ben ook is gecrashed en ik had dezelfde schade als jij. Zeil heb ik toen laten repareren en was weer perfect mee te varen!! Dus repareren is zeker een optie

ThomasdeLange
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door ThomasdeLange » zo aug 02, 2015 1:53 pm

Ik was sowieso al aan het oriënteren op een ander zeil aangezien de gtx echt een ramp is met op- en aftuigen. Maar goed, op deze manier had ie nou ook weer niet vervangen hoeven worden.. :razz:

Plaats reactie