Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Malta]

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Joost
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: wetsuit, shorty, trapeze
Contacteer:

[Malta]

Bericht door Joost » za apr 17, 2004 10:19 pm

Is er iemand van julie ooit op Matla geweest? Ik ga er de eerste week van mei heen. In principe niet om te windsurfen maarrrr 't zou natuurlijk wel leuk zijn om er een paar uurtjes te surfen. Ik hoor het graag!

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: wetsuit, shorty, trapeze
Contacteer:

Bericht door Joost » di mei 11, 2004 2:55 pm

Tja, dan geef ik zelf maar het antwoord. Voor zover ik dat kan tenminste....
Ik ben net terug van een weekje Malta (van 2 t/m 9 mei). Ik heb helaas geen meter gesurft :(

Qua wind had dat prima gekunt. Of deze week maatgevend was voor een eerste week in mei, wie zal het zeggen.
Het heeft een dag dik zes gewaait. Het water woei uit het rooftop zwembad (vijfde verdieping)...
Meerdere dagen rond de vier bauforit.

Het eiland heeft veel baaien maar de kust is heel rostachtig en er zijn maar weinig stranden. Die dan ook nog een keer vrij klein zijn.
Als je wilt surfen zal je je eigen materiaal mee moeten nemen. Er schijnt wel surfmateriaal verhuurt te worden maar windsurfstations van de bekende merken zijn er volgens mij niet.

Bij Melieha (locatie zoek ik nog ff uit) worden kite cursussen gegeven. Ik heb er over gedacht maar toch maar niet gedaan.

TomH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish, HTS, Neilpryde, gaastra, unifiber

Re: [Malta]

Bericht door TomH » wo feb 06, 2013 1:47 pm

Is er inmiddels al een goed verhuurcentrum op malta?

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » wo feb 06, 2013 2:20 pm

Klinkt als een NEE
windsurfing rentals in Malta do not cater for the more advanced windsurfers, only beginners
bron: http://www.malta.com/en/attraction/leis ... indsurfing

Als pleister op de wonde :lol:

[/vimeo]

TomH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish, HTS, Neilpryde, gaastra, unifiber

Bericht door TomH » wo feb 06, 2013 3:33 pm

Helaas... Eigen materiaal mee dus.
Is er iemand die weet of er spots zijn waar meerdere surfers dagelijks varen?

nickyb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Nog niet genoeg!
Contacteer:

Bericht door nickyb » wo feb 06, 2013 9:53 pm

Ik als beginner zou toch niet zo blij zijn met zulke golven....dan heb ik elk uur een nieuwe onderbroek nodig :oops:

MrHugo
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door MrHugo » do jul 10, 2014 4:14 pm

Ik zit momenteel op Malta, ondanks een perfect weertje (30gr en 6 bft) nog geen wind- of kitesurfer kunnen ontdekken. En geen verhuurcentrum te vinden, op geen van de eilanden. Omgeving is uitstekend, warm water en prachtige baaien, behalve de rotsachtige ondergrond, dat maakt starten en aanland komen lastig.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » ma nov 06, 2017 5:24 pm

Is er iemand recent nog geweest?

Ik moet er voor werk een weekje heen dus zou handig zijn als ik wat spullen kan huren.
Er lijkt wel wat aanbod te zijn, hier lees ik wel wat over 'advanced' en 'wave material' maar vraag me af of het een beetje knap spul is:

http://surfingmalta.com/equipment-hire/

http://www.hangloosemalta.com/rent/

wavemaker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door wavemaker » zo apr 01, 2018 12:45 am

Voor Rop, zal het waarschijnlijk te laat zijn. Maar ik wil hier mij ervaringen van de afgelopen week wel delen.

Vergeet hangloosemalta maar. Die hebben vrijwel alleen HiFly boardjes met ik vermoed nog de originele voetbanden. De zeiltjes heb ik niet gezien omdat ze dicht waren. Wel contact met ze gehad. Volgens mij hebben ze alleen interesse in catamaran zeilers, SUP en misschien af en toe wat beginner windsurfers en alleen als het lekker warm is. Ze zitten pal naast Mellieha Bay Hotel en trekken denk ik vooral die hotelgasten.

Ik heb wel bij surfingmalta gehuurd. Dat is feitelijk 1 sympathieke kerel met een klein busje/vrachtwagen met surf/SUP materiaal. De keuze aan materiaal is beperkt. Maar wat hij heeft is zeker courant. Hij rijdt iedere dag naar een plek waar hij denk klandizie of een afspraak te hebben. Dus kwestie van vantevoren bellen. In het voor- en naseizoen zit hij veel in Mellieha Bay. In de zomer schijnt die plek echter vol te zitten met jetskies en powerboats en wijkt hij uit (weet niet precies waarheen).

Ik heb dus op Mellieha Bay gevaren. Met meestal westelijke winden is het hier vlak. Vlagerig was het zeker ook dichtbij het strand aan de westzijde. Maar je kan een stuk de baai in waar het best goed kan zijn. Naast de verhuur zag ik hier meer surfers met Formula/Slalom materiaal.

De westkant van het eiland had altijd meer wind en golven (met de westelijke wind). Het is vooral rots met enkele kleine baaitjes met zandstranden (o.a. rond Golden Bay). Die baaitjes zagen er erg mooi uit. Met mijn niveau zou ik er niet gaan varen, maar het lijkt me voor gevorderden wel surfbaar (als je je eigen materiaal mee neemt). Een andere zo'n spot is Ramlay bay op het naastgelegen eiland Gozo. Daar zag ik kitesurfers.

Al met al zou ik Malta niet specifiek aanraden voor windsurfen. Maar er zijn mooie plekjes en dus beperkte huur opties. Als je ook voor niet-windsurfen komt is er echter een mooie combi-vakantie van te maken op Malta.

huib67
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD freerace en fsw-board met diverse North zeilen

Bericht door huib67 » zo apr 01, 2018 6:10 pm

Je bent in ieder geval verder gekomen dan ik wavemaker.
Onlangs in februari een weekje op Malta geweest en had daarbij ook surfplannen. Eiland leek me daarvoor geschikt vanwege de aantrekkelijke windvoorspellingen voor het voorjaar, aangename watertemperatuur en de vele potentiële surfspots waarbij je met een beperkt aantal kilometers reisafstand (klein eiland) de juiste spot kan kiezen. Eerst gekeken naar de boel meenemen: aardige optie bij KLM omdat dat voor de prijs van een normale ruimbagagekoffer gaat. Uiteindelijk niet gedaan (Hoe vervoer je dat op je huurauto? Roofrack kopen? Blijft mijn surfboeltje onder de 23kg en heel?) en besloten te huren bij surfingmalta. Helaas lukte het me die week (miscommunicatie, ook reisplannen voor Gozo) niet een goede afspraak met de verhuurder te maken. Uiteindelijk zoals zoveel anderen op dit forum alleen drooggesurfd :-? :
Al met al is Malta aantrekkelijk als vakantie-eiland met mooie kusten, een aantrekkelijk klimaat en veel (culturele en landschappelijke) bezienswaardigheden. Zoals ik bij de andere posts ook lees zou ik er niet speciaal heen gaan om te surfen, maar als je er toch naartoe gaat kan je als surfverslaafde best van tevoren de weersvoorspellingen in de gaten te houden om te bezien of je enkele dagen wat huurt (Surfingmalta) of toch je eigen boeltje bijboekt en op de huurauto sjort.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » di apr 03, 2018 9:47 am

Thanks voor de tips, ondertussen twee keer geweest maar nog niet gevaren.
Te kort en druk met werk om even uitgebreid op onderzoek uit te gaan, wel al veel wind gezien.
Volgende keer zal ik surfingmalta eens proberen.

Voor een huurauto zou je van die soft roof racks kunnen meenemen.

Plaats reactie