Welkom op het vernieuwde forum van Windsurfing.nl!

Nieuwe dingen en vragen kun je hier vinden : Forum

[Marokko] Dakhla?

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 5.2 4.8

[Marokko] Dakhla?

Bericht door theArthurrrr » ma jun 06, 2016 3:01 pm

Is hier iemand ooit naar Dakhla gegaan om te windsurfen?
Ik wil er misschien de eerste week van oktober naar toe, lijkt me een top vlakwater spot.
Niet te ver vliegen en redelijk windzeker. Alhoewel oktober altijd een beetje tricky is.

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71 + H2R 8.7, H2 7.2 / JP Freestyle 100 + NP NR 5.4, The Fly 4.8, combat 4.0

Re: [Marokko] Dakhla?

Bericht door eicher4048driver » ma jun 06, 2016 3:30 pm

Ja een kennis van me is er net voor de tweede keer geweest. Is idd zeer windzeker. Gemiddeld 20-30kts dacht ik. Hij gaat er vooral voor het windsurfen op de golven en te kiten op het vlak water. Hij logeerde daar in zo'n Resort met allemaal van die lemen huisjes. Gewoon Basic maar top voor te surfen.

Mikk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic, Starboard, NP, Hot Sails Maui

Bericht door Mikk » ma aug 15, 2016 5:49 pm

Houd er wel rekening mee dat je nog een binnenlandse vlucht moet pakken. Reistijd zal hierdoor wel flink oplopen.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 5.2 4.8

Bericht door theArthurrrr » di aug 16, 2016 9:15 am

Mikk schreef:Houd er wel rekening mee dat je nog een binnenlandse vlucht moet pakken. Reistijd zal hierdoor wel flink oplopen.
Valt wel mee toch? Ongeveer 7 uur, vanaf Brussel, met overstap Casablanca voor rond de €325.

Dakhla hebben het dit jaar maar uit ons hoofd gezet, is toch wel erg prijzig voor een weekje. Misschien volgend jaar.

Mikk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic, Starboard, NP, Hot Sails Maui

Bericht door Mikk » wo aug 17, 2016 9:52 am

7 uur is pure vlieg en overstaptijd maar daar komt dan nog reistijd naar Brussel en in Dakhla bij, toch? Ben je totaal toch snel 10 uur kwijt oftewel een hele dag.... je zou ook aan bv Fuerte kunnen denken, zal goedkoper zijn en met directe vluchten.

Succes met de keuze!

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » wo nov 02, 2016 8:21 am

Zo, mijn trip naar Dakhla is geboekt. Periode: 4/02/2017 - 11/02/2017

Een vriend van mij heeft er 2 jaar geleden in de baai tussen de dolfijnen gesurft. Dezelfde periode. Dat wil ik ook. :)

Semi directe vlucht vanaf Brussel met tussenstop in Casablanca. Totaal 7 uur. Basisprijs 296 euro per persoon. Kwam nog wel 25 euro dossierkosten bij en heb ook maar een annulatievezekering van 29 euro genomen.

Het verblijf hebben we in het Attitude Dragon Camp geboekt. 2 bungalows en 2 personen per bungalow. 720 euro per week voor 1 bungalow en op basis van full board en airport transfer inbegrepen. Of terwijl 360 euro per persoon. Door de verkregen korting is dat goedkoper dan op hun website. Het Attitude Windhunter Camp is 120 euro/bungalow goedkoper maar ligt wat verder weg van het restaurant. http://dakhla-attitude.ma/project/dragon-camp/

Is er iemand die er ook al is geweest ? Laat maar weten. Alle tips zijn welkom.
Bij terugkomst doe ik zelf een klein verslag.
Cheers.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » vr dec 30, 2016 1:48 pm

Laat even weten Hoe het was. Misschien iets voor de toekomst

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » ma feb 13, 2017 5:39 pm

Net terug van Dakhla.
Het was een zeer geslaagde reis. Een echte aanrader.
5 dagen van de 6 gevaren met een GA Pilot 6.0 en een Tabou Rocket 105 bij 18-22 knopen.
Mijn vrienden die wat lichter zijn met 5.5 en 5.0 op kleinere boards.
Spijtig dat we geen dolfijnen hebben kunnen spotten. Wel talrijke flamingo's.

Het Dakhla Attitude Camp met z'n eigen windsurfclub is zonder twijfel het beste gelegen.
Jammer genoeg hecht men er meer aandacht aan het kiten waardoor er de laatste jaren niet meer werd geinvesteerd in windsurfmateriaal. Dat zag je onmiddelijk.
Volgens de manager te weinig klanten waardoor niet meer rendabel. Volgens mij te weinig of helemaal geen marketing in Nederland en Duitsland.
Ik heb in heel de week dan ook GEEN enkele Nederlander of Duitser kunnen bespeuren.
Het merendeel van de klanten waren Fransen, Engelsen, Belgen en wat Spanjaarden.
Jammer, want als je de condities bekijkt, dan heb je vlak water met VEEEL en constante wind. Je hebt er ook een echte speedspot.
In de surfclub lag er een Falcon maar dan weer geen slalom zeil ....
Wij waren de enige 4 windsurfers van heel het kamp. Gelukkig want anders hadden we een tekort aan materiaal gehad.
Spotoverzicht: http://dakhla-attitude.ma/spots-2/
Langs de kant van de oceaan zijn er ook mooie wave spots.

De Ion windsurf club wat hoger aan de wind gelegen in het Vagabond Camp was veel beter uitgerust, maar heeft een minder gunstige ligging.
Bij laag tij heb je minder water, dus kleinere racks en moet je verder over het strand lopen om bij het water te geraken.

Zeer interessant is dat men wekelijks bij hoog tij (liefst springtij) een georganiseerde down wind run organiseert.
Je kan dan vanaf de windsurf club vertrekken en heel de tijd downwind varen. Eerst voorbij het magische "Dragon Island" om dan vervolgens nog een heel stuk verder af te vallen naar de zogenaamde "White Dune".
Het is een echt avontuur. Aan de surfclub is er eerst een briefing over hoe je precies je racks moet varen en vervolgens ga je met een groep kiters + windsurfers allen tesamen van start.
De hele trip wordt begeleid met motorboot voor in geval van problemen met materiaal, wind, etc...
Eenmaal aangekomen bij de "White Dune" laat men je daar nog een uurtje vrij surfen in de prachtige lagune met de Sahara duinen op de achtergrond.
Vervolgens laadt men alles in 4x4 jeeps & pickups en voert men je terug naar de windsurfclub. Je hoeft dus zelf niet terug upwind te varen.

Na 5 jaar Cabo Verde wouden we nog wel eens iets anders in Februari en dat hebben we gevonden in Dakhla.

Als ik de pros en contras vergelijk met Cabo Verde in Februari dan kom ik tot het volgende besluit:

Pro:
- Vlak water, geen verwoestende shore break
- Ideale speedspot
- Stabiele wind, side shore
- Windsterkte hoger dan vermeld in Windguru, +/- 4 knopen extra bijtellen
- Puur zandstrand, botjes niet echt nodig

Contra:
- Kouder dan Cabo Verde. Winterpak of pak met lange pijpen en korte mouwen is een MUST
- Door de sterke getijden bij laag tij VER wandelen over het strand naar het water
- Accomodatie zeer basic
- Alhoewel iets dichterbij toch langer onderweg dan naar Cabo Verde omwille van de tussenstop in Casablanca
- Je deelt het water met kiters, altijd een beetje opletten met aanvaringen

Tot hier mijn verslag. Aarzel niet om mij te contacteren voor meer info.
Groetjes, Marc.

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » di feb 14, 2017 12:36 am

Goed en duidelijk verslag Marc. Mijn complimenten.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door theArthurrrr » di feb 14, 2017 4:44 pm

Top verslag.

Waarschijnlijk beter om eigen materiaal mee te nemen, zou er van balen als er geen freestyle spullen liggen.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » za feb 25, 2017 10:41 pm

Ons filmpje met wat vaarimpressies.

Plaats reactie