Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Zuid Afrika] verplaatst: Zuid-Afrika

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Jeroen_surfcom
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Wave 261 en 252, NP core 4.4, arrows impact 5.3 en arrows irokee 6.2

[Zuid Afrika] verplaatst: Zuid-Afrika

Bericht door Jeroen_surfcom » ma nov 11, 2002 7:34 pm

Weet iemand hoe de wind is in juli/aug. in Kaapstad?

Jaime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Hotsails 4.2, 5.0, 5.9, 6.6 en NP 7.7

Bericht door Jaime » ma nov 11, 2002 7:42 pm

Nee, maar in de winter januari/februari schijnt het daar goed te vertoeven te zijn.

MagicSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tiga, Mistral, Gaastra, North Sails, Arrows!
Contacteer:

Bericht door MagicSurfer » zo nov 24, 2002 2:21 pm

Weet iemand dan hoe ik zo goedkoop mogelijk mijn windsurfsetje in kan vliegen. Zeven maanden in Kaapstad wonen gaat me namelijk al genoeg geld kosten en dan wil die blauwe zwaan me nog rippen...... Ik heb ooit wel eens gehoord dat er vanuit een Duitse company wel goedkoop kan worden ingevlogen.

grtz michiel

Jaime
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Jaime » zo nov 24, 2002 7:48 pm

Ja volgens mij via dusseldorf als ik het goed begrepen heb

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » zo nov 24, 2002 7:50 pm

en anders ff informeren bij belgische vliegmaatschappijen,die moeten ook een stuk goedkoper zijn heb ik van horen zeggen.

MagicSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tiga, Mistral, Gaastra, North Sails, Arrows!
Contacteer:

Bericht door MagicSurfer » vr nov 29, 2002 8:11 pm

Bedankt voor de tips. Zijn er nog meer tips of dingen die ik zeker moet gaan zien, laat t me dan ff weten.
grtz michiel

funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door funkypunk » ma dec 16, 2002 6:53 pm

http://vliegtickets.pagina.nl
daar staan alle vliegtuigmaatschappijen. Gewoon onder baggage of voorwaarden condities kijken en bij vrijwel alle maatschappijen staat vermeld hoeveel het je gaat kosten om je surf zooi mee te nemen.
En inderdaad geen KLM vliegen.
http://www.happytravel.nl
is een aardige site waar je kunt zoeken voor een ticket ( alleen waar plek is komt op het scherm, scheelt een hoop frustraties.)
Verder altijd zorgen dat je geen lose pakketjes hebt, zoveel mogelijk een geheel en dan krijg je bijna altijd wel meer dan een setje mee voor de prijs van 1.
En altijd vriendelijk blijven, verziek het niet voor de rest

Oakley
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: een bus, 2 boards en 4 zeilen
Contacteer:

nog meer z-afrika vragen...

Bericht door Oakley » di feb 18, 2003 2:09 pm

surfcollega RAZOR heeft gisteren een thread geopend om wat info over Zuid Afrika te krijgen. Helaas is deze thread gesloten en werd verwezen naar deze thread.
Ik ben ook reuze benieuwd naar antwoorden op de vragen van RAZOR en helaas ben ik ze in de bovenstaande posts nog niet allemaal tegengekomen. Vandaar hier nog een keer de vragen van RAZOR:
Geplaatst: Ma Feb 17, 2003 8:52 pm Onderwerp: Zuid Afrika
--------------------------------------------------------------------------------
Doelstelling januari 2004: TRIP NAAR ZUIDAFRIKA

Wie kan mij helpen??

1: @adressen,websites mbt onderdak,heb gehoord/gelezen dat Erik van Tol,Erik Groenewoud en meerdere Hollanders aldaar het eea in de verhuur hebben.

2: Info over vliegtickets heb begrepen dat LTU via Dusseldorf met sportkaart de goedkoopste optie is.Zijn er mensen die daarover kunnen meepraten???

3: Alle info is welkom!!

Thanx!

Windsurf may easily cause a lifetime
addiction that may affect your performance
at work and the way you interact with
other people.... :)

ZoRRuQ
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Vision 130; North Sails
Contacteer:

Bericht door ZoRRuQ » vr dec 26, 2003 11:12 am

LTU moet je hebben.... en neem een LTU kaart voor je windsurfspullen, 30 EUR kost dat geloo fik en kan je +- 40 kg sportmateriaal meenemen.

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » do jul 22, 2004 2:09 pm

Van de winter ben ik in Kaapstad (sunset beach) een maandje te vinden!!

Woehoe heb er zin in :)

Bobke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bobke » do jul 22, 2004 7:35 pm

Sunset Beach is een mooie stek !! Ben afgelopen december in Kaapstad geweest voor 3 weken. Vrij relaxte omstandigheden, geen grote klotsbak maar hele nette, cleane golven. Pas op voor de watertemperatuur !! Als er een paar dagen achter elkaar de "black south-easter" waait (windkracht 9 of meer) heb je watertemperaturen van 7 °ƒÆ’°‚  8 graden !! Hoe verder je van de Tafelberg af gaat hoe minder krachtig wordt. Leuk gezicht: als je je 4.5-je niet meer houdt zie je langzaamaan iedereen aftuigen en naar het 10 kilometer verderop gelegen Melkbosstrand gaan.

Ook een tip: ga eens naar Langebaan, (btw zie avater) dit is een Lagune met ideale speed-omstandigheden. Lekkere watertemperatuur, kun je prima in je shorty varen. Nadeel is dat het ruim een uur rijden is richting Namibi°ƒÆ’°‚« (het noorden).

Enjoy your trip !! Misschien dat ik komende winter weer ga, 't is echt een SUPERSPOT, niet alleen qua surfen maar ook stappen is fantastisch.
Hou er rekening mee dat Kaapstad DE plaats is voor (mode)fotoshootings, gevolg: allleen maar lekkere wijven !!

Bjorn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bjorn » zo okt 17, 2004 5:25 pm

Iemand tips ivm huren windsurfmateriaal in Cape Town? Meenemen van eigen materiaal is moeilijk met ons vliegtuigticket. Vraag was ook al gesteld op surfforum.be maar blijkbaar gaan er niet zoveel Belgen naar SA.

(had al enkele sites van verhuur gevonden maar 850°ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬/maand vind ik net iets teveel) :roll:

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » zo okt 17, 2004 7:19 pm

Met welke luchtvaart maatschappij ga je dan?
De meesten hebben toch wel een surfspullen regeling.

Jaime
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Jaime » zo okt 17, 2004 11:37 pm

De duitse luchtvaartmaatschappijen volgens mij wel. Bekenden van mij konden hun surfspullen met de luchtvaartmaatschappij Lufthansa mee laten vervoeren vanuit Dusseldorf. Alleen als je soms hoort hoe ze met koffers omgaan...........vraag ik me af of het verstandig is om je eigen spullen mee te nemen. (of het moet echt niet anders kunnen)

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma okt 18, 2004 8:17 pm

Ik ga met LTU vanuit Dusseldorf, ik koop dan een membership kaartje die 30 euro kost en dan kost het niks meer om je spullen mee te nemen.

Geloof trouwens maar niet dat ze in Nederland of een ander land voorzichtiger om zullen gaan met je pakketje surfspullen :lol:

Als je het goed verpakt zou er opzich niet verschikkelijk veel mee kunnen gebeuren.
Maarja, ik neem ook geen formula board mee :lol:
(klopklopklop)

Trouwens wel zin!! nog minder dan 2 maanden dat ik er zit :)

Bobke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bobke » do okt 21, 2004 7:38 pm

Kwestie van goed inpakken. Lekker veel schuimplastic om je boardje heen, wetsuitje erom, kan (bijna) niet misgaan, denk ik altijd maar..

Bovendien vaar je altijd veel lekkerder met je eigen setje als een rental.

nog minder als 3 maanden.. :9~ :9~ .... en lekker rippen op Sunset !!

Bjorn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bjorn » zo nov 07, 2004 1:41 pm

Tidalwave schreef:Met welke luchtvaart maatschappij ga je dan?
De meesten hebben toch wel een surfspullen regeling.
Mijne maat werkt bij SN Brussels. Mogelijk kunnen we via "free-ticket" goedkoop daargeraken.

Bjorn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bjorn » za dec 25, 2004 12:09 pm

Voor iedereen die zich nog kan vrijmaken in januari: Thomas en ik zoeken nog 2 surfers om kosten van appartement in directe nabijheid van Grootbaai te verdelen:4-persoonsappartementje voor 4000 rand/maand. Dat is ongeveer 500 Euro per maand voor 4 personen.Reken uit...

De vliegtuigtickets naar SA staan nu ook super goedkoop. Om echt te profiteren moet je vertrekken op 1 januari en terugkomen op 31 januari: 610 Euro. Goedkoper kan het volgens mij niet. Wel vertrekken vanuit Dusseldorf; kijk op http://www.ltu.de

Voor meer inlichtingen: http://www.surfteamtoro.tk onder varia; surfari, on the road 8)

Mail naar B_Vanoppen@yahoo.com

Plaats reactie