Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Marokko] Alles over Marokko!!

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Re: [Marokko] Alles over Marokko!!

Bericht door Jeroen1970 » wo mei 07, 2014 2:36 pm

Jij bentdik 10 kilo lichter jonas. Je hebt nie eens een 5,3 :P

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » zo jul 06, 2014 10:53 pm

Na een week is meest genruikte zeil 4,2 en twee maal 4,7 . 5,3 maar uurtje gebruikt. Ook twee dagen redelijke :D swell van 2 meter.
Nog een week te gaan en voorspellingen weer erg goed.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » ma jul 07, 2014 7:43 am

Enjoy :)

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » ma jul 04, 2016 12:56 pm

Ook een poosje in Marokko geweest, een paar dingen te delen (ook nav bovenstaande vragen);
-Erg fijne bestemming, ook als land om naast het surfen nog rond te reizen erg mooie tijd gehad.
-Essauoira is een mooie spot. Hoe eerder in het jaar, hoe meer golven en minder harde wind, dus daar kun je je eigen keuzes in maken.
-Overtocht vanuit Tarifa was 200 / 250 Euro. Je kunt ook goedkoper vanaf andere vertrekpunten geloof ik, maar wij waren toch in Tarifa...
-Overnachten op de camping in Essaouria is hem niet, vies en lelijk. Er staan veel campers op de parkeerplaats van de spot zelf, dat kan en mag tegen betaling. Zag er helemaal veilig uit, alleen qua sanitair moet je dan wel zelf voorzienend zijn (of genoegen nemen met de douches bij de verhuurcentra / toiletten van de restaurantjes). Wij hebben zelf vooral gekampeerd in Sidi Kaoki (half uurtje rijden) en dan kan je elke ochtend bedenken waar je gaat varen. Er zijn nog twee andere prima campings iets meer in het binnenland (dus geen last van de wind tijdens het kamperen).
-Eten allemaal prima voor mekaar, zelf boodschappen doen in de carrefour is naar Europees assortiment. Allemaal idd goedkoop tov NL.
-Vanaf de surfspot naar het stadje kan je makkelijk lopen (2 KM) of taxi nemen (nog geen Euro)

T.o.v. Guincho (waar ik helaas niet kon varen door een blessure) vond ik het parkeren bij het strand en dan maar klein stukje lopen in Essaouira wel relaxter aandoen dan Guincho

Verder nog specifieke vragen? Laat maar weten.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » do jul 06, 2017 9:26 pm

Morgen weer voor derde keer naar marokko. Mooie riad gehuurd met 16 man. Komt op net 15 euro pppn 5 badkamers. Groot dak terras en grote beneden leef ruimte met binnentuin.
Kok erbij gehuurd. 20 e pp. Voor ontbijt en avond eten.

Lijkt goed te gaan waaien. Schrijf wel verslagje als ik terug ben.

joost_aarts
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door joost_aarts » vr jul 07, 2017 3:50 pm

Ik ben van plan wat langer naar Marokko te gaan en uiteindelijk helemaal door te rijden naar Dakhla. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar relatief vlakke spots. Iemand tips en aanraders voor spots en campings?

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » zo jul 23, 2017 7:42 am

Moulay was weer top. Op een dag na elke dag gevaren. Een dag begonnen met 5.6 en snel weer over op 5.0
Verder alleen 4.7. 4.5 4.2 3.7 2 dagen met mooie swell 2 meter tot 2.5 meter en 9 tot 12 sec. Verder meer windswell van 1.2 tot 1.8 meter met 7 tot 8 sec.
Riad was super eten was super. Club mensen was te gek.
Top trip dus.

Ps als je vlak water zoekt ga dan niet naar marokko. Zelfs essouira heeft nog leuk speel branding. Goed om te oefenen met surfen in de golven.

Gaan geruchten dat er vanaf meer duitse luchthavens gevlogen gaat worden rechtstreeks naar essouira. Dat zou gaaf zijn. Dan ga ik vaker.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » ma jul 24, 2017 7:59 am

Wij zijn vorig jaar naar Essaouira gereden. Kan bevestigen dat we geen vlak-water spots tegen zijn gekomen onderweg. Ook de windsurfing atlas rept niet van vlak water spots anders dan Dakla.
Let ook op je timing, voor in het jaar is Essaouria ook gewoon een wavespot met swell tot 3/4 mast hoog. Dit schijnt 's zomers minder te zijn met meer wind...
Roadtrip die kant op kan ik iig wel zeker aanbevelen

Plaats reactie