Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Marokko] Alles over Marokko!!

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 MauiProject 8'5; Fanatic Rush Randle 248; Arrows Impact 3.6; North Voodoo 4,5; Instinct 5.3

Bericht door RatherBeWindsurfing » di okt 14, 2003 2:01 pm

Skep schreef:
RatherBeWindsurfing schreef:
Met alle respect, maar waarom zou je iets van 4200 km gaan reizen om in Marokko in een of ander baaitje heen en weer te gaan cruisen :-?
En met alle respect terug, maar wat is dit voor een vraag. Om een aantal punten te noemen waarom het logisch is dat mensen Nederland willen verlaten.

Het weer is er beter, warmer, meer windzekerheid.
Het is interessant om mensen te ontmoeten uit andere culturen.
Je kunt veel leren van andere windsurfers.
Je kunt de opgedane kennis, bijvoorbeeld wat betreft golven, stroming e.d, ook in Nederland toepassen.
Het is ontzettend veel leuker als werken.
Je leert veel over je zelf.

Misschien is Nederland voor jou genoeg, en das oke. Sommige mensen willen ook andere omstandigheden bekijken en leren. Ik ben zelf drie maanden in Tarifa geweest en heb daar de tijd van mijn leven gehad.
Ok, misschien een misverstandje, ik bedoel eigenlijk dat het ontzettend jammer is om zover te gaan reizen en dan alleen maar te gaan freeriden daar....maar da's mijn mening natuurlijk.
Nederland is voor mij zeker niet genoeg, dan was ik deze zomer echt niet naar Marokko gegaan. Marokko is echt gewoon een erg mooi land, met hele aardige mensen en goeie surfcondities....

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » di okt 14, 2003 3:01 pm

Skep schreef:

Tidalwave, is dat Guincho? Ziet er best heftig uit. die gast op de rechter foto had een vette tuberide kunnen maken :)
moet je wel een ontzettende grote tube hebben wil je daar met een windsurfplank in kunnen :-?

Stijl Voorover
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Wave Score 88, Naish 8"2 Search 5.4, Zone 4.7, Impact 4.2, Voodoo 3.7
Contacteer:

Bericht door Stijl Voorover » di okt 14, 2003 3:09 pm

Jeroen D schreef:
Skep schreef:

Tidalwave, is dat Guincho? Ziet er best heftig uit. die gast op de rechter foto had een vette tuberide kunnen maken :)
moet je wel een ontzettende grote tube hebben wil je daar met een windsurfplank in kunnen :-?
Ik vraag me af of dat °ƒÆ’°‚¼berhaupt wel eens een windsurfer gelukt is... Zulke vette tubes produceren namelijk een enorme windstoot als ze dichtklappen, het zogenaamde "pipeline" effect. Golfsurfers worden hierdoor vaak al van hun plank geblazen, dus met een zeil erop wordt het nog lastiger...

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » di okt 14, 2003 3:35 pm

ach gewoon zorgen dat je op tijd weg bent he :+

vraag me dan weer af hoe :-?

maar goed dat is dan weer een ander probleem :evil: eerst nog een tube zien te vinden waar je met een windsurfplank in kan komen :P

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » di okt 14, 2003 9:37 pm

RatherBeWindsurfing schreef: Ok, misschien een misverstandje, ik bedoel eigenlijk dat het ontzettend jammer is om zover te gaan reizen en dan alleen maar te gaan freeriden daar....maar da's mijn mening natuurlijk.
Nederland is voor mij zeker niet genoeg, dan was ik deze zomer echt niet naar Marokko gegaan. Marokko is echt gewoon een erg mooi land, met hele aardige mensen en goeie surfcondities....
Oke sorry. ik neem hierbij dan maar aan dat je waver bent. Dat voor jou freeriden niet genoeg is oke, maar of dat jij nou 4200 kilometer reist voor golven en een ander voor freeriden. Het gaat om de lol die je hebt, maar ik denk dat je dat ook wel met me eens bent.

Voor de rest, die tube ride was niet echt serieus bedoeld. maar als je effe alle optische zij effecten en vertekeningen vergeet, blijft er een windsurfer over met op de achtergrond een evengrote golf. Respect voor degene die dat lukt. en overleeft :x

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP/Naish/Gun

Bericht door Michael » wo nov 12, 2003 8:40 pm

De baai van Essaouira is voor slalom condities, d.w.z. vlak water en veel wind, vooral in de zomer van juni t/m augustus. Dan waait er wind uit het noorden. Als de wind uit het zuiden komt, meestal in de winter,staan er ook mooie golven in de baai.
De wavespots in de zomer zijn Sidi Kaouki en Moulay.
Ik heb net een web page in elkaar geflanst van mijn laatste reis naar Moulay.
http://members.lycos.nl/essaouira
Veel kijkplezier,

Mas salaama...

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Bericht door Sven » do nov 13, 2003 6:18 pm

Jeroen D schreef:Wow foto's zien er wel bruut mooi uit zeg :P
Ja, alleen als ik erop klik krijg ik een error :-?

Verder ziet dat water er niet erg 'blauw' uit, maar is het meer bruinig. Zou je niet denken van Marokko.

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael » vr nov 14, 2003 8:26 pm

Het is inderdaad net alsof je in een bak koffie met melk aan het surfen ben. Andere kleuren hebben ze niet, tenminste in Moulay.
Volgens mij hadden Sidi Kaouki en Essaouira een andere kleur, maar ja, je gaat toch voor de golven?

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » za nov 15, 2003 9:46 am

Mooie foto's heey! wil ik zeker ook nog een X naartoe..

Ik heb begrepen dat je daar een zandbodem heb, als hier golven op breken krijg je dus een donkere zee.

Stijl Voorover
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Wave Score 88, Naish 8"2 Search 5.4, Zone 4.7, Impact 4.2, Voodoo 3.7
Contacteer:

Bericht door Stijl Voorover » zo nov 16, 2003 2:43 pm

Michael schreef:De baai van Essaouira is voor slalom condities, d.w.z. vlak water en veel wind, vooral in de zomer van juni t/m augustus. Dan waait er wind uit het noorden. Als de wind uit het zuiden komt, meestal in de winter,staan er ook mooie golven in de baai.
De wavespots in de zomer zijn Sidi Kaouki en Moulay.
Ik heb net een web page in elkaar geflanst van mijn laatste reis naar Moulay.
http://members.lycos.nl/essaouira
Veel kijkplezier,

Mas salaama...
Wanneer ben je naar Moulay geweest? Ik zat er de hele maand Juli, misschien hebben we elkaar wel gezien ?!

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael » ma nov 17, 2003 10:36 am

In juli kon ik alleen nog maar dromen over Moulay.
Ik was er begin juni. Veel Nederlanders heb ik daar trouwens niet ontmoet, °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n maar, en hij woont in Essaouira de hele zomer. Daar was ik wel jaloers op zoals je kan begrijpen.
Ga jij volgend jaar weer terug?

Groetjes, Michael

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » do nov 27, 2003 1:23 am

Ik ben er vorige jaar in oktober geweest om ruim 2 weken te wandelen en 2 weken te surfen.
OKTOBER MOET JE DAAR NIET ZIJN!!!
Ik wave, ben niet kritisch in de omstandigheden, maar ik heb maar 3 uur in matige omstandigheden op mijn plankje gestaan met een 5.7
een paar dagen met een 7.4m2 in de baai gevaren, maar als je komt met het idee te gaan rammen met een 5.0 in 2m+ golven valt het vies tegen.
En de baai uitsurfen om de buurt te verkennen is ivm de stroming gevaarlijk, dus nemen ze ook niet in dank af
Moulay is leuk maar heeft ook wat rotsen, met eb vaar je daar mooi je setje kapot, uitkijken met wat voor tij je dus vaart daar
.
Sidi, heeft iets mooier/blauwer water, een beetje zoals de frans atlantische kust.
De wind is daar nog het sterkst, maar de surfomstandigheden met wind net zandvoort/noordzee shit met een heftige shorebreak.
Wel lekker gebodyboard daar.

Al met al is het daar best aardig, maar volgens mij kun je als freerider beter blijven hangen bij Tarifa. Marokko heeft dan weinig toe te voegen los van een snuif vreemde cultuur

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 MauiProject 8'5; Fanatic Rush Randle 248; Arrows Impact 3.6; North Voodoo 4,5; Instinct 5.3

Bericht door RatherBeWindsurfing » do nov 27, 2003 3:19 pm

Michael schreef:In juli kon ik alleen nog maar dromen over Moulay.
Ik was er begin juni. Veel Nederlanders heb ik daar trouwens niet ontmoet, °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n maar, en hij woont in Essaouira de hele zomer. Daar was ik wel jaloers op zoals je kan begrijpen.
Met een beetje geluk, een betrouwbaar vervoermiddel en wat geld zitten we (StijlVoorover en ondergetekende) volgende jaar denk ik wel weer in Moulay. (toch?)

Joost M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Maui Project 8,4"/ Fanatic Goya FW95 / Gaastra Manic-Poison-Echo

Bericht door Joost M » vr nov 28, 2003 7:54 pm

'k Ben zelf locaal niet echt bekend op die plek, vraag me alleen af in hoeverre het verstandig is ten aanzien van je surfspullen, bron:

http://www.windsurfing.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

:lol:

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RatherBeWindsurfing » vr nov 28, 2003 11:24 pm

Tja, enige wat ik kan zeggen is: ga er eens heen.

Het is niet voor te stellen maar de Marokkanen in Marokko zijn echt enorm vriendelijke mensen, en jatten is er op die spot helemaal niet bij. De mensen in Moulay leven van de surfers, gaan ze van je jatten dan maken ze het zichzelf wel erg moeilijk. Een van de brood-verkoop-kotertjes daarzo bracht ons zelfs een keer onze portomonnee terug, met een inhoud van 400 Dirham, voor die mensen echt een enorme hap geld.
Het is jammer dat een groep Marokkanen in Nederland het voor de rest nogal moeilijk maakt.

Stijl Voorover
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Stijl Voorover » zo nov 30, 2003 4:52 pm

Michael schreef:In juli kon ik alleen nog maar dromen over Moulay.

Groetjes, Michael
Ik ben er volgend jaar wel weer bij denk ik! Die Nederlander die daar woonde, was dat trouwens Erik Priester? Die heeft een keer in de Motion (toen nog Soul) gestaan. Naar aanleiding van dat artikel ben iki naar Marokko gegaan..

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael » di dec 16, 2003 9:45 pm

Ja, volgens mij heette hij Erik. Je ziet hem alleen maar als er wind staat. Logisch. Kan aardig varen die gozer zeg. Springt ongeloofelijke hoge en perfecte forwards. Hij vertelde mij dat ie acht maanden hard werkt en dan naar Marrokko gaat om te surfen. Geil leventje!

Stijl Voorover
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Stijl Voorover » ma feb 09, 2004 7:35 pm

Michael schreef: Hij vertelde mij dat ie acht maanden hard werkt en dan naar Marrokko gaat om te surfen. Geil leventje!
Klopt, ik heb over hem gehoord van wat Marokkanen, hij schijnt daar ook een vrouw te hebben...

ZoRRuQ
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Vision 130; North Sails
Contacteer:

[Marokko] Agadir, Essaouria

Bericht door ZoRRuQ » di mar 16, 2004 1:22 pm

Hey allen,

Ik ben van plan deze zomer eind juni/juli naar Marokko te gaan. We wilden eerst met de auto gaan, maar zien daar misschien toch van af. Dus, vliegtuig zal het dan moeten worden. LTU vliegt naar Marokko (retour) voor 370 EUR, voor 30 EUR erbij kan je je surfspullen meenemen geloof ik.

Probleem is alleen dat LTU alleen op Agadir vliegt, en we wilden eerst noordelijker gaan zitten. Anyway, ik heb nog niet echt heel veel kunnen vinden over spots daar, weet iemand die? Heeft iemand ervaring met daar varen?

We dachten er ook aan om vervolgens van Agadir naar Essaouria te gaan, maar dan moeten we dus een auto huren en we hebben geen idee of dat daar een beetje te doen is.. Je komt dus met al je surfspul aan en dan moet je er dus maar vanuit gaan dat je een auto kan huren... :S Iemand ervaring hier mee?

Please let me know! Thanks!

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael » wo mar 17, 2004 10:33 pm

In Agadir kan je bij Hertz, Avis en Europcar een auto huren en waarschijnlijk zijn er meerdere. Misschien kan je wel in Nederland reserveren, lijkt mij wel.
Essaouira ligt dichter bij Agadir dan Casablanca, een voordeel dus om op Agadir te vliegen.
Je hebt daar drie spots: Sidi Kaouki, de baai van Essaouira en Moulay. Zelf ben ik vorig jaar in Moulay geweest, zie http://members.lycos.nl/essaouira/index.html
Juni/juli is perfect. Elke dag wind tot zonsondergang.
In Essaouira kan je appartementen huren. Gewoon aan iemand op straat vragen. Kost ongeveer 200DH/dag. Als er een garage bij is, nog beter.
Zoek aan het eind van het strand, niet in de medina.
Iedereen is erg Hang Loose, tijd is daar niet belangrijk...

Plaats reactie