Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Marokko] Alles over Marokko!!

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Joe
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Joe » vr nov 22, 2002 1:07 pm

Heb nog een aantal artikelen gevonden. Kan ze helaas niet voor je inscannen oid.

Voor windzekerheid moet (nou ja, je moet niks) je in de periode maart-september gaan, met juli en augustus als piek. De "Cherki" waait dan elke dag en komt van rechts, maar dat was al ergens gemeld geloof ik. In Sidi Kaouiki kun je vrij kamperen, anders wordt het toch een hostel of hotelletje. Verder zouden de wegen er goed zijn en erg goedkoop.

Weer blablabla, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. :wink:

Groet,
Joe

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma nov 25, 2002 2:15 pm

Ja hoor ik heb er wel wat aan, bedankt voor de info allemaal :)

Nog een 2 vraagjes, moet je voor Marokko nog bepaalde inentingen hebben?
En als je bijvoorbeeld 2 maanden gaat, heb je dan een visum nodig?

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » ma nov 25, 2002 7:06 pm

Kris schreef:Ja hoor ik heb er wel wat aan, bedankt voor de info allemaal :)

Nog een 2 vraagjes, moet je voor Marokko nog bepaalde inentingen hebben?
En als je bijvoorbeeld 2 maanden gaat, heb je dan een visum nodig?
je kunt ook wel 2 maandjes hier in amsterdam komen hoor.....veeeeeel dichterbij en geen visum nodig,en een zooitje marrokaans dat er gesproken wordt :evil: :evil: :evil:

maar wat betreft inentingen, zou ik ff aan je huisarts vragen, die heeft er voor geleerd ( geloof dat het nooit weg is om voor de zekerheid te doen)

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma nov 25, 2002 7:43 pm

Er zijn er zoveel hier, dus als ik daarnaartoe ga ben je er alleen nog met wat touristen en een paar oude Marokanen. :wink:

Zeker even vragen ja :)

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP/Naish/Gun

Bericht door Michael » wo nov 27, 2002 10:29 am

Hallo Kris,

Marokko is avontuurlijk.
Ik ben in de buurt van Essaouira geweest; Sidi Kaouki,Cap Sim en Moulay. Is beter dan Europa qua wind en golven.
Je kunt het beste rijden via Bordeaux/Madrid/Malaga/Algeciras/Ceuta/Tetouan/Larache/Rabat/
Casablanca/Essaouira, +- 3 dagen.
De fast-ferry Algeciras-Ceuta duurt 35 min. en is daarmee de snelste en de goedkoopste. De eerste vertrekt om 7:00 en vaart elk uur of twee uur. Tarifa ligt een half uurtje van Algeciras, kan je nog lekker surfen voordat je oversteekt.
Ferry Tarifa-Tanger duurt 2 uur en is veel duurder. Vergeet niet de internationale verzekeringspapieren (groene kaart) mee te nemen. Koop de tickets in de haven zelf, geen commissies (retourtje is goedkoper). Brandstof in Ceuta is belastingvrij, hier tanken dus. Aan de grens moet je een aantal papieren invullen (gratis!) met paspoort- en voertuig gegevens, niet verliezen!
Eenmaal over de grens kan je geld wisselen, 10 Dirham (DH)=1 Euro ongeveer. Dit kan natuurlijk ook bij elke bank in de grote steden, ook kan je pinnen.
De wegen zijn over het algemeen goed met een tolweg tussen Larache en Casablanca. 's Avonds zijn de wegen niet verlicht. Oppassen voor overstekende voetgangers en ezels zonder achterlichten. Verkeersregels? Wat is dat?
Het is 2 uur vroeger in Marokko als wij zomertijd hebben, een voordeel op de heenreis. De locals zijn aardig en niet opdringerig maar ze proberen je altijd wel iets aan te smeren. Altijd afdingen tot een kwart van de beginprijs.
Het is een arm land. Heb je in Nederland weinig geld, dan ben je daar een rijke man.
Eenmaal in Essaouira aangekomen kan je op de camping net buiten de stad (richting Agadir) gaan staan, is niet veel soeps en ligt ook niet aan het strand. Je kunt beter bij een van de spots wildparkeren. Sidi Kaouki ligt 20 Km ten zuiden van Essaouira en heeft een kilometers lang strand met fijn wit zand en perfekte golven. Meestal wordt hier gevaren. Het is wel een gehucht hoor met een paar hutjes waar je lekker gegrilde vis kan eten, verder is er niet veel. No nightlife!
Cap Sim ligt een paar kilometer naar het noorden en berijkbaar via een rotsachtig en stoffig landweggetje. Hier wordt gevaren als de wind in Sidi te zwak is, weinig golven.
Moulay is de meest radikale spot 20 Km naar het noorden. Het is er wel erg druk in de zomer en heeft een rotsachtige bodem, uitkijken!
Neem voldoende reserve materiaal mee, is hier schaars. In de stad zijn wel een paar winkeltjes (N.W.T. en Gipsy Surfer) maar hier wordt hoofdzakelijk kleding verkocht.
In de baai van Essaouira wordt natuurlijk ook gesurft en als er geen wind staat kan je bij "Ocean Vagebonde" surfboardjes en strandzeilers huren of een kopje thee op het terras drinken. Je kan ook een excursie per paard of kameel maken.
In de stad vind je supermarktjes voor inkopen.
Heb je nog oude kleding, neem die dan mee. Kan je ruilen voor sierraden en andere berbersouveniers.
Koop ook genoeg mineraalwater want op de spots vind je geen stromend water, alleen waterputter en daar zou ik echt niet uit drinken. Het eten is goed vond ik zelf (alleseter), veel tajine en cuscus. Een menu kost 35 a 65 DH. Wel eigen bier en whisky (op ferry) meenemen, is hier moelijk te krijgen.
Heb je nog meer vragen, stuur me dan een meeltje.
Ik ga in juni weer terug dus wie weet, misschien zie ik je dan wel.

Groetjes, Michael

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » wo nov 27, 2002 3:37 pm

Je kunt zo verhalen voor de surfmagezine gaan schrijven :wink:

Bedankt voor de info heey, ik ben weer een hele hoop wijzer :)

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP/Naish/Gun

Bericht door Michael » za nov 30, 2002 9:35 pm

Als ik ervoor betaald wordt, heel graag!
Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen uit eigen ervaring over dit reisje naar Marokko.

SurfSmurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Eray 130, Ultra Bee, NS r-type 8.5 freeride 7.0 4.2/ ART 5.2radwing

[Marokko] Essaouira

Bericht door SurfSmurf » do okt 09, 2003 8:51 am

Kent iemand ESSAOUIRA in Marokko. Tis een baai die overgaat in de zee.
Veel wind en dus semi-binnenwater en zee!

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 MauiProject 8'5; Fanatic Rush Randle 248; Arrows Impact 3.6; North Voodoo 4,5; Instinct 5.3

Bericht door RatherBeWindsurfing » do okt 09, 2003 11:23 am

ben deze zomer in Marokko geweest.
de baai van Essaouira is wel aardig, is de wind relatief rustig in de zomer(6bft.) Alleen wienig golven, voor echt leuk varen (wave) adviseer ik Moulay Bouzarkthoun, dat ligt iets verder naar het noorden, klein dorpje waar weinig te doen is behalven surfen, kamperen kan daar op het strand, tussen de andere surfers, en eten doe je bij de lokale bevolking, wat wil je nog meer? (wind is elke dag 6-8 bft. dus 4.5 tot 3.6 varen!)

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » do okt 09, 2003 1:06 pm

In de laatste surfmagazine (geloof ik ) stond er een stukje over, was met Remoc de weird in elk geval.

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Wind Stoot 2004-2005
Surf spul: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Contacteer:

Bericht door Nilsini » do okt 09, 2003 1:21 pm

Tidalwave schreef:In de laatste surfmagazine (geloof ik ) stond er een stukje over, was met Remoc de weird in elk geval.
Ja dat klopt stond een heel verhaal over een shots maken van een surfmovie, stonden wel meer spots in

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » do okt 09, 2003 5:22 pm

RatherBeWindsurfing schreef: voor echt leuk varen (wave) adviseer ik Moulay Bouzarkthoun, dat ligt iets verder naar het noorden, klein dorpje waar weinig te doen is behalven surfen, kamperen kan daar op het strand, tussen de andere surfers, en eten doe je bij de lokale bevolking, wat wil je nog meer? (wind is elke dag 6-8 bft. dus 4.5 tot 3.6 varen!)
dit klinkt allemaal erg goed , kun je misschien iets over de windrichtingen enzo vertellen .... onshore , sideshore....rechts links etc ....
alleen een tentje op het strand opzetten met 8 bft :-? .... mag hopen dat er meer beschutte plekken zijn om zoiets op te zetten

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » do okt 09, 2003 9:00 pm

Heeft lang geleden ooit ook een stuk in de soulmag gestaan. Zomer is meer wind, najaar is beter qua golven. Meer info volgt, heb het nu niet bij de hand.

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 MauiProject 8'5; Fanatic Rush Randle 248; Arrows Impact 3.6; North Voodoo 4,5; Instinct 5.3

Bericht door RatherBeWindsurfing » vr okt 10, 2003 9:57 am

als alles meezit wordt ons reisverslag binnenkort op de site (http://www.gswv-surface.nl)gezet, zal de link hier dan wel eeven plaatsen, of ik copy/paste het ff.

SurfSmurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Eray 130, Ultra Bee, NS r-type 8.5 freeride 7.0 4.2/ ART 5.2radwing

Bericht door SurfSmurf » vr okt 10, 2003 10:10 am

Maar gezien mijn board is freeride dus ook zeer goed te doen, daaro in die baai?!?

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RatherBeWindsurfing » vr okt 10, 2003 5:31 pm

surfsmurf schreef:Maar gezien mijn board is freeride dus ook zeer goed te doen, daaro in die baai?!?
Op zich wel te doen, als je het leukt vindt om met windkracht 6-7 te gaan freeriden, maar qua golven is freeriden daar wel goed te doen, je weet in elk geval dat je genoeg wind hebt :lol:

Met alle respect, maar waarom zou je iets van 4200 km gaan reizen om in Marokko in een of ander baaitje heen en weer te gaan cruisen :-?

SurfSmurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door SurfSmurf » ma okt 13, 2003 6:45 am

Hebben het plan opgepakt om spots (enkele uit surf magazin #?) langs de kustlijn naar beneden te volgen naar het zuiden; frankrijk portugal spanje en ook Marokko. Beide nog geen wave ervaring.. :cry:

RatherBeWindsurfing
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RatherBeWindsurfing » ma okt 13, 2003 11:23 am

surfsmurf schreef: Beide nog geen wave ervaring.. :cry:
Dat leer je snel genoeg in marokko, ik had voor ik daar heen ging nog nooit op zee gewindsurft, een keer gegolfsurft en verder wel veel op de waddenzee gevaren, als je gewoon goed kunt varen, dan kun je ook prima op zee varen, na 2 of 3 dagen had ik het meeste wel redelijk door, alleen als je dan echt een heftige dag hebt is het wel even slikken (2mtr. golven) en veel spoelen, maar na 2 dagen kun je ook in die omstandigheden goed surfen.

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma okt 13, 2003 11:34 am

surfsmurf schreef:Hebben het plan opgepakt om spots (enkele uit surf magazin #?) langs de kustlijn naar beneden te volgen naar het zuiden; frankrijk portugal spanje en ook Marokko. Beide nog geen wave ervaring.. :cry:
Ga dan meteen even hier langs in Portugal...

Afbeelding

Afbeelding

:9~

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » ma okt 13, 2003 7:02 pm

RatherBeWindsurfing schreef:
Met alle respect, maar waarom zou je iets van 4200 km gaan reizen om in Marokko in een of ander baaitje heen en weer te gaan cruisen :-?
En met alle respect terug, maar wat is dit voor een vraag. Om een aantal punten te noemen waarom het logisch is dat mensen Nederland willen verlaten.

Het weer is er beter, warmer, meer windzekerheid.
Het is interessant om mensen te ontmoeten uit andere culturen.
Je kunt veel leren van andere windsurfers.
Je kunt de opgedane kennis, bijvoorbeeld wat betreft golven, stroming e.d, ook in Nederland toepassen.
Het is ontzettend veel leuker als werken.
Je leert veel over je zelf.

Misschien is Nederland voor jou genoeg, en das oke. Sommige mensen willen ook andere omstandigheden bekijken en leren. Ik ben zelf drie maanden in Tarifa geweest en heb daar de tijd van mijn leven gehad.

Tidalwave, is dat Guincho? Ziet er best heftig uit. die gast op de rechter foto had een vette tuberide kunnen maken :)

Plaats reactie