Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Marokko] Alles over Marokko!!

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP/Naish/Gun

Bericht door Michael » vr feb 03, 2006 12:37 am

Je gaat er niet alleen heen voor de wind en de golven maar ook voor de kultuur, de natuur, het eten...
Alles is gewoon heel anders. Waar je ook gaat, er hangt altijd een "hang loose" sfeer. Tijd is daar niet belangrijk.
Ik was er in juni en dan ziet Moulay er zo uit: http://members.lycos.nl/essaouira/photoalbum.html
De moeite waard.

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Bericht door marcoleer » vr feb 03, 2006 4:13 pm

Van inet gehaald :) :

..Er zijn weinig plekken die zo makkelijk en veilig zijn om in de golven te surfen. Hou wel rekening met de tijd waarin je gaat. Hoogzomer heeft weinig golven maar harde wind, voor en na-zomer zijn er meer golven, en lekkere wind. Voorjaar en najaar kenmerkt zich door hogere golven en minder wind (rond kracht 4).

Dit is geen reclame hoor, maar check ook de rest van 't verhaal op http://www.happysport.nl/marokko.htm :wink:

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Bericht door marcoleer » vr feb 03, 2006 4:21 pm

Oja, er zijn mensen die er heen rijden.. Maar dat doe je toch niet even!? Het is zo ongeveer 24 uur rijden.. tot onder in spanje..:P

MAAR DAT LIJKT ME HET TOCH WEL WAARD! :9~ 8)

F2MP
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Re: [Marokko] Alles over Marokko!!

Bericht door F2MP » di jul 01, 2008 12:04 am

Ik ga deze zomer ook die kant op. In 5 weken totaal ongeveer 10.000 km rijden.

Ik kwam op internet een soort testcenterachtig iets van Hot Sails tegen in Sidi Kaouki. Ik verwacht dat er wel wat materiaal gesloopt gaat worden daar.
Zijn er eigenlijk surfshops in Marokko?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di jul 01, 2008 5:06 am

Geen shops van betekenis.
Dus als ik jou was zou ik de nodige reparatie en reservedingetjes zoveel mogelijk zelf meenemen of in Tarifa inslaan.
Dat Hot centre bij Sidi is niet zo groot als bijv de centers in Fuerte en Egypte, maar wel erg cool.
Voordeel vcan Sidi boven Moulay is vooral meer ruimte, en wat meer wind, alleen de golven zijn er behoorlijk minder.

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » di jul 01, 2008 9:02 am

In Moulay zelf kan je bij het restaurant walgelijk te duur klein spul kopen, baseplate-je, trapezekoordje.
In Essouira zitten in het centrum 2 miniscule shopjes, die wel redelijke prijzen vragen voor b3 en triboard klein spul.
En verschrikkelijk te duur spul aan de boulevard in de verhuurcentra's.

Meenemen is altijd een betere optie. Vergeet geen extra vinnetje

F2MP
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door F2MP » di jul 01, 2008 10:00 pm

Ik heb nu een reservemast en giek geregeld dus dat moet dan wel goed komen. En ik ben handig met boards fixen dus daar heb ik ook wat spullen voor. Vinnen: 4 stuks :)
Ooow ik kan niet wachten :D :D Verslagje volgt :)

F2MP
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door F2MP » ma sep 08, 2008 8:25 pm

Steffen schreef:Verslagje volgt :)
Zo dat is alweer een tijdje geleden maar hier is ie dan:
Op de avond van vertrek hebben we gekeken waar het ging waaien: Siouville. Eerste dag mooie lijntjes voor golfsurfen en daarnaast een dag 5.3 en een dag 4.7/4.0 condities. Vervolgens een dagje gewindsurft bij Quiberon in Bretagne (5.3 fullpull). Daarna 1 sessie gegolfsurft in Biscarosse en 2 sessies in Biarritz. Toen zijn we naar Guincho gegaan omdat de voorspellingen voor Guincho er goed uitzagen. Eerst een dag gegolfsurft op Guincho (lekkere shorebreak trouwens) en een dag 5.3 underpowerd. Daarna de knaller: een dag 4.0 overpowerd op Guincho (Portugezen hadden allemaal 3.0 en 3.3tjes). De laatste dag op Guincho nog wat gegolfsurft. Vervolgens 2 dagen Tarifa: 4.0 (tot de avond overpowerd)en 5.3. Daarna een week Moulay Bouzerktoune met vrijwel elke dag 4.7 omstandigheden. Helaas brak ik mijn enkel op twee plaatsen bij het landen van een jump, dus ben ik naar huis gevlogen voor operatie. Ik ben er nog nooit helemaal over uit hoe het kon, de landing was wel oke maar mijn voetband was heel erg naar binnen getwist. Waarschijnlijk dus een (half)losse voet in de lucht en bij de landing voet op het board geklapt. Anders had ik nog 2 weken kunnen surfen.
We reisden 's nachts met de auto, want dan kan je overdag surfen. Uiteindelijk heb ik 18 van de 20 dagen op het water gestaan. Een zeer effectieve trip dus :)

Al met al waren de eerste 3 weken super mooi met veel wind (voor de maand juli in Europa).

danieq
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door danieq » vr sep 03, 2010 2:23 pm

Voor mij zijn Essaouira en surfen een supermatch. En het is een superplek, niet alleen om te surfen maar ook om te verblijven. Relaxte mensen, lekker eten en de mensen zijn niet zo opdringerig als in Marrakech. Frans spreken en verstaan, ookal is het minimaal is wel handig ja.
Koffie, als je zo over Marokkanen praat is het misschien een idee om niet naar Marokko te gaan?
Laatst gewijzigd door danieq op ma sep 13, 2010 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » vr sep 03, 2010 3:46 pm

danieq schreef:... Koffie, als je zo over Marokkanen praat is het misschien een idee om niet naar Marokko te gaan?
Lekker to-the-point, een reactie op een post uit 2002 :z :z :z :z :z :z

danieq
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door danieq » ma sep 06, 2010 9:23 am

Lol, ik zag het nu ook. Ja, dat krijg je dus als je nieuw bent en dingen leest waar je op wilt reageren, dan vergeet je wel eens naar de datum te kijken. Ik dan. :D Ik zit in een internetcafé, dan zit je toch minder ontspannen.
Nouja ik heb het in ieder geval gezegd.
Ben benieuwd of Koffie inmiddels al in Essaouira geweest is! :D

Dr Bertus
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Dr Bertus » vr jan 28, 2011 9:09 am

Clinic in Sidi of Moulay?

In april of mei wil ik een week wave surfen met coaching want ik wil beter surfen op de Noordzee.
Nu heb je in Marokko, de fanatic cursus in Moulay en een 'learnival' in Sidi. Wie heeft ervaringen daarmee en wat raden jullie aan Sidi of Moulay?

Ik neem aan dat de coaching bij beiden wel goed is, dus het gaat me vooral om surfspot, de windzekerheid in mei of april, het station/de huurboards en of het hotel/pension goed is en kan je er een fietsen (mountainbike huren bv of SUPpen) als het niet waait.

Swell
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Flikka Quad 80 & Goya Guru's

Bericht door Swell » ma apr 04, 2011 6:22 pm

iemand nog een adresje voor goedkoop vervoer? :D

Ben op zoek naar een station of busje achtig iets, waar mn surf gear in past. 8)

Verhuur maatschappijen hebben enkel schappelijke prijzen voor auto's van het type vw polo, c3, kia, etc. :(

renetje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door renetje » wo nov 16, 2011 2:21 pm

Hoi,

Begin april 2012 ben ik in Marrakesh, vanuit hier wil ik enkele dagen naar Essaouira gaan om te windsurfen. Mijn vraag is, is het de moeite om voor enkele dagen hier heen te gaan om wat spullen te huren? En hoe zijn de windcondities?

Anders dan ga ik Marroko verder verkennen...

Herman Dailybits
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: B-58
Surf spul: Ray 125, AHD SL1 95 & SL1 80 - NP RSS
Contacteer:

Bericht door Herman Dailybits » wo nov 16, 2011 2:31 pm

renetje schreef:Hoi,

Begin april 2012 ben ik in Marrakesh, vanuit hier wil ik enkele dagen naar Essaouira gaan om te windsurfen. Mijn vraag is, is het de moeite om voor enkele dagen hier heen te gaan om wat spullen te huren? En hoe zijn de windcondities?

Anders dan ga ik Marroko verder verkennen...

Je kan eenvoudig de bus nemen richting Essaouira en daar aan de baai heb je verhuurmogelijkheid. Enkele jaren geleden voor 1 dag op en af gegaan met de bus vanuit Marrakech (neem wel de "duurdere" luxe bus).

watermonster
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85cm is nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » wo nov 16, 2011 3:53 pm

Dit lijkt me ook nog steeds te gek......Dakhla.......wel een eindje rijden.
http://www.dakhla-attitude.ma/presentation_en02.php
http://www.flickr.com/photos/dakhlafestival

roelsoep
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door roelsoep » wo apr 11, 2012 12:37 pm

Ha!

over een paar weken ben ik in Rabat en heb daar een dag vrij om te surfen. Weet iemand of daar in de buurt materiaal te huren is?

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » di mei 06, 2014 7:34 pm

Wij gaan met een flink koppel naar Moulay, laatste week juni eerste week juli. Zit wat te twijfel welke zeilen ik mee neem.
5,3/4,7/4,2 waarbij de 5,3 dan op niet de ideale mast wordt gevaren zodat ik met een 400 meter afkan.
Of 4,7/ 4,2/ 3,7, vaar op 80 liter trifin en weeg rond de 74 kg.

5 jaar geleden heb ik eind juli/aug mn 5,6 een half uur gebruikt en woog toen iets meer. Rest met 5,0/4,4/ 4.0 gevaren
Wat zijn jullie bevindingen en ideeen.

j0nas
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: www.kasail.com
Surf spul: www.boarderzone.nl www.kasail.com

Bericht door j0nas » wo mei 07, 2014 8:17 am

De 4,7/ 4,2/ 3,7 zou ik als ik jou was mee nemen.
of net voor dat je weg gaat even kijken wat windguru te zeggen heeft. :D

Plaats reactie