Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

El Tur of Dahab

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
zuidwest9
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Twin 79l en 86l / Skate 100l uit 2010, Ezzy Panthers III 3.7/4.2/4.7, Elite 5.3
Contacteer:

El Tur of Dahab

Bericht door zuidwest9 » wo apr 04, 2007 4:38 pm

Aloha,

in september hoop ik samen met een vriend naar egypte te gaan om puur te freestylen (vlak water). We twijfelen nog of we naar Dahab of El tur gaan.
We willen zo goedkoop mogelijk dus :
- Camping / heel goedkoop appartement
- Geen auto huren dus op loop afstand van het water
- Vliegen via LTU en eigen spullen mee.

Hoorde zelf dat El tur mooier was maar dat ik niet zo bekend. Voor Dahab heb ik de volgende site gevonden:
http://www.windsurfing-dahab.com waar veel campings op staan, maar mijn vraag is of deze campings dicht bij de freetylespot liggen (op loopafstand)

Voor el Tur vind ik alleen de site:
http://www.el-turwindsurfing.com waar alleen een link zie voor een hotel ( duur).
Weet iemand een goedkoop verblijf in El Tur dicht bij het water??

Welke spots is beter voor freestyle?

See you on the water,

Arnold
Laatst gewijzigd door zuidwest9 op do apr 05, 2007 9:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » wo apr 04, 2007 7:12 pm

Voor vlak water moet je echt in Dahab City wezen en niet in Masbat. Dahab City ligt aan de baai waar het water echt super vlak is, bij Masbat zit je gelijk aan de zee en krijg je snel al wat meer deining.

Ponch
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Twintip, F2 MP 8'2''

Bericht door Ponch » do apr 05, 2007 11:06 am

In Dahab zijn die goedkope camps gevestigd in Masbat en niet in de buurt van de laguna, daar zitten alleen de grote hotelketens. Om van Masbat naar de laguna te komen kun je makkelijk een 'taxi' nemen, kost je nog geen 50 cent en je bent er zo.

Zelf zat in het seven heaven hotel, kamer met drie bedden, badkamer en ventilator was nog geen 3 euro per nacht. Een nadeel is dat je de surfspullen dan wel moet stallen bij een van de surfcenters aan de laguna en dat kan vrij prijzig zijn. Maar met een kamertje in Masbat zit je wel in het meest levendige gedeelte van de omgeving.

Ben nog nooit in El Tur geweest maar voor Freestyle is Dahab ideaal.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » do apr 05, 2007 12:35 pm

Niet op z'n goedkoopst, wel super: Coralia Club in Dahab. Zie ook http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=13835973 . Area 1 en 2 lenen zich prima voor freestyle.

8)

Plaats reactie