Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Egypte] El Tur

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Re: [Egypte] El Tur

Bericht door Jeroen1970 » vr jul 06, 2012 8:47 am

Hoe was/ is het???

marksports
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door marksports » ma jul 09, 2012 6:23 pm

marksports schreef: 2e week september
dus nog ff wachte 1970

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Simmer & F2 '13

Bericht door Larsdegroot » vr jul 20, 2012 11:26 pm

28 augustus gaan we die kant op :).

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Larsdegroot » ma sep 10, 2012 8:20 pm

Inmiddels terug, was fantastisch. Hier is de video van onze reis :

Voor vragen, stuur maar een PM :D

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » ma sep 10, 2012 9:58 pm

Vertel vertel..
De diverse spots. Onshoren side shore, kan je down wind golfrijden.
Wind zekerheid enz enz

Martijn K.
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP Wave, Fanatic FW, Gunsails Steel (4.5, 5.3) & Transwave (6.1)

Bericht door Martijn K. » di sep 11, 2012 5:19 pm

Nice. ziet er goed uit...

Is het in deze omgeving ook een beetje de moeite waard om de toerist uit te hangen, aangezien ik anders mijn vriendin echt never de nooit niet mee krijg -.-

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Larsdegroot » wo sep 12, 2012 5:39 pm

De spot zelf, je stapt recht achter het hotel op. Je kunt je spul naast je huisje plaatsen en opzetten op het grasveld. Vervolgens loop je zo naar het water toe. Hoe verder je in de baai surft hoe hoger de golven worden. Wij hadden 2 dagen 4.7 wind en de golven waren achter in de baai masthoog. In principe konden we 7 van de 7 dagen surfen. Meestal 5.3 en dus ook 4.7. jumpen over rechts :) super! oja Habibi Beach is bij serieuze wind geen beginners spot. Gevaarlijk ook weer niet want in de baai is geen gevaarlijk rif.
Ook is er in de omgeving genoeg te doen om jezelf een week te vermaken. http://www.bedawi.com is van een Nederlandse vrouw die wij daar hebben leren kennen. Ze organiseren uitstapjes naar bijvoorbeeld Ras Mohammed National Park (fantastisch om te duiken/snorkelen), Het Santa Catarina klooster, woestijnsafari.. en nog veel meer..
El Tur is echt nog zoals Egypte is, compleet anders dan bijvoorbeeld Hurghada of Dahab. Je wordt hier totaal niet lastig gevallen en de locals lachen vrolijk naar je en zijn erg vriendelijk.

Hier een paar fotos :
http://members.home.nl/famdegroot/eltur/CSC_1140.jpg
http://members.home.nl/famdegroot/eltur ... 093035.jpg
http://members.home.nl/famdegroot/eltur/CSC_1236.jpg
http://members.home.nl/famdegroot/eltur/DSC_0311.jpg
http://members.home.nl/famdegroot/eltur/DSC_0798-2.jpg
Laatst gewijzigd door Larsdegroot op vr jan 04, 2013 10:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » vr sep 14, 2012 8:49 pm

Zo klinkt als een goed verhaal..
Hoe zit het met de pointbreak in de baai. ?? Daarnaast zie ik op je film vooral side on condities. Goed voor jumpen maar down the line actie zie ik niet. Maar je schrijft dat het wel kan.
Vertel een s wat meer daarover.. Ben erg nieuwsgierig.

Grt jeroen

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Larsdegroot » zo sep 16, 2012 1:52 pm

Pointbreak in de baai niet geweest.. :) . We hadden mooie condities voor de deur dus hadden geen zin om elders te water te gaan. Wel wezen kijken in de baai maar leek mij niet ideaal daar. Beetje Dahab verhaal. Allemaal gebouwtjes voor de wind. Vooral verderop in de baai heb je mooie lange golven. Omdat ik hierin nog veel moet leren zie je dit niet veel terug op mijn foto's.
Uiteraard wel wat zitten kloten op de kleintjes, daar vermaakte ik me al prima mee, zie foto 8)

http://tinypic.com/view.php?pic=2rf7jev&s=6
Laatst gewijzigd door Larsdegroot op wo sep 19, 2012 8:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

marksports
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door marksports » ma sep 17, 2012 12:14 pm

leuk verslag lars. ben ook net terug

-bedankt voor je panorama en de caravan kampioen (kreeg ik vd receptie bij aankomst)
-1 dag met 5.3 , de rest met 4.2 (75 kilo)
-windhaven heeft een goede kok
-wind van rechts van 09:00-13:00
-golven --ik zou t geen down the line noemen -- eerder doen een heel korte line - vrij snel zit je vlak bij het rif waar het maar 50 cm diep is
-zelf bier/ alcohol/ een waterpijp kopen in sharm el sheik- in el Tur niet te krijgen
-zoals bekend is dit een puur surfen spot. een enkel uitstapje met natalie (dochter vd eigenaar) daargelaten
-zelf materiaal meenemen. voorlopig geen materiaal te huur (mistral zou komen maar heeft afgehaakt) ze zijn op zoek naar iemand die een verhuurcetrum will opzetten aldaar .....gaat lars dit doen :) ?

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Jeroen1970 » di sep 18, 2012 6:39 pm

Nou duidelijk verhaal .. Blijft staan op mn lijstje als spot to do :D

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Larsdegroot » wo sep 19, 2012 8:23 pm

Uiteraard hebben we het niet over Kaapstad of Maui golven. Maar iedereen begrijpt dat dit de rode zee is, althans een aftakking van de rode zee, namelijk het Suez kanaal. 4.2 wind Mark?? jij was er tijdens de clinic een week later? hoorde van Natalie dat er tot op de dag van vandaag nog niet weer zulke waves waren geweest. Wij hebben 4.7 als kleinste gebruikt. Ik heb ook totaal geen last van het rif gehad, volgens mij was het helemaal achterin de baai nog voldoende diep. Heb je nog een frontloop kunnen leren van Ant ?
Ook naast het surfen is er zeker voldoende te doen in de omgeving. De Sinaii is een erg bijzonder gebied. Een dag snorkelen bij Ras Mohammed national park is zeer aan te raden. http://www.bedawi.com/ is van een nederlander. Zij kent El Tur als geen ander. Hier kun je terecht voor allemaal uitstapjes. 80% van de opbrengst hiervan wordt in hun project "the farm" gestoken, vlak buiten El Tur.
Wij hadden die tijdschriften inderdaad achter gelaten, haha.
Laatst gewijzigd door Larsdegroot op za sep 22, 2012 12:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

marksports
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door marksports » do sep 20, 2012 10:02 am

ja ik was er same met wat luitjes vh UK boards team -2013 materiaal test - ant baker kwam niet opdagen-
de frontloops gaan sinds afgelopen zomer op lanazarote steeds beter- eindelijk na landing in waterstart positie - alleen de voetjes glippen nog wel eens uit de banden

met 75 kilo ging het prima met 4.2 - en een 100 liter board - hoorde ook dat toen jij er was de golven hoger waren. toen wij er waren , was het dus een stuk lager en dus moest je iets dichter op het rif varen voor de wat betere / hollere golven. achterin waren het meer heuvels en niet 'springbaar' ;) iedereen vd groep spoelde wel s aan op het rif.

success met business, heb je n mailtje gestuurd

Plaats reactie