Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Kaapverdische Eilanden]

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: [Kaapverdische Eilanden]

Bericht door WsurfMarc » za nov 11, 2017 10:52 am

Hoi John,

Hou me op de hoogte van de bebouwingen op de landtong als je terugkomt in maart.
Als dat echt te erg wordt dan is het over & out bij de Angulo club en dat zou HEEL jammer zijn.

Ik heb ook wilde geruchten opgevangen over Josh die daar weg zou gaan ? Misschien net omwille van die bebouwingen ?
Is er iemand die daar iets meer over weet ?

Verder even een opmerking over Sao Vicente. Het is een fantastische locatie wat wind betreft. Enorm hard, typisch 4.x zeiltjes in de topmaanden.
MAAR, let wel op met de shore break. Niet voor beginners. Alhoewel dat de reclame filmpjes beweren dat er bijna geen shore break is, kan ik je verzekeren dat er regelmatig serieuze klappers langskomen, vergelijkbaar met die in Sal langs de kant van de Riu. WESTKANT = SWELLKANT. Laat je helpen bij het in- en uitgaan van het water want je riskeert niet enkel schade aan je materiaal maar ook aan je eigen persoon.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » vr dec 22, 2017 3:56 pm

Kom ik zeker op terug als ik ben geweest. Verwacht dat het nog te doen is met de bebouwing. Maar neem geen puur racezeil mee gezien de vlagerigheid bij uitvaren, daarom een freerace 7.0 boxer SL of als windvoorspellingen echt slecht zijn een speciaal lichtweerzeil de V8 helium 7.5

Maar verwacht met 5.7 tot 7.0 te varen in combi met 70 cm breed slalomboarden en een wave/freestyle rond de 100 liter gezien begin maart er niet veel minder wind is als februari als ik windstatistieken zie

Winter erop wil ik Sao Vicente proberen. Want na 6 maal Sal en steeds meer bebouwing op landtongen van Santa Maria wil ik wat anders proberen

Verder heb ik goede wave en shore break ervaring na diverse wave vakanties in Kaapstad, Nieuw Zeeland en Australië . Dus dat komt wel goed

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma dec 25, 2017 6:21 am

Als ik satellietbeelden bekijk lijkt het mee te vallen met de bebouwing rond Angulo

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo feb 14, 2018 12:44 pm

Down the line schreef:
ma dec 25, 2017 6:21 am
Als ik satellietbeelden bekijk lijkt het mee te vallen met de bebouwing rond Angulo
de satellietbeelden komen goed overeen met de werkelijkheid. ik kom net terug van Sal, en de +/- eerste 100m heb je last van luwte cq vlagen, daarna is het goed te doen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo feb 14, 2018 3:10 pm

Dus beetje zelfde als vorig jaar. Zat je ook in de hoek van Angulo met opstappen??

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo feb 14, 2018 4:51 pm

Jep. Ik had gehuurd bij Ion, en stapte op bij Angulo. Wel jammer van die losliggende keien waarover je het water in moet.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo feb 14, 2018 8:28 pm

Ben die stenen na iets van 6 keer wel gewent. Maar schoentjes is wel een must hier. Als je wat lager opstapt gaat het wat makkelijker viel mij op , bij Angulo voor vaak druk en meer stenen vond ik zelf. In het midden van de baai heb je zandgrond en kan je zonder schoentjes varen maar is wind stuk minder stabiel

Hoe was de wind verder. Welke maten zeilen en boards heb je gevaren.

Wel fijn dat windstabiliteit door die enkele bebouwing er dus waarschijnlijk niet minder op geworden is. Ik heb er zin in begin maart. Volgend jaar wil ik Sao Vicente proberen

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo feb 14, 2018 11:55 pm

de door windfinder voorspelde windkracht was 21 a 22 kts tot 25 kts in vlagen. op die dagen voer ik met 4.7m/5.0m. 1 dag was 25 kts voorspeld en toen heb ik met 4.2m gevaren.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do feb 15, 2018 10:03 am

Dat is wel heel veel wind voor daar. Zelf nooit kleiner als 5.0 daar gevaren . Ik zal voorspellingen in de gaten houden. Vaak kloppen die wel met de werkelijkheid en zelfs vaak een paar knoopjes meer

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » do feb 15, 2018 12:46 pm

Down the line schreef:
do feb 15, 2018 10:03 am
Dat is wel heel veel wind voor daar. Zelf nooit kleiner als 5.0 daar gevaren .
Let wel, ik ging daar voor het golfrijden, niet voor freeride of slalom. maar inderdaad, we waren geweldig in ons nopjes met de wind :D Volgend jaar weer, en dan gaat mijn 94Liter Haka mee :D

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do feb 15, 2018 11:37 pm

De 5.0 is ook een wavezeil. Toen ook leuk kunnen golfrijden met freewave 96. Hopelijk dit jaar weer

Ivanana
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ivanana » do feb 22, 2018 4:30 pm

Ik ging vorig jaar naar Sal op moet zeggen dat het eiland en de weersomstandigheden daar geweldig zijn tijdens de wintermaanden. Het water was altijd tussen de 22 en 24 graden, de wind was precies goed en de vliegtijd is niet te lang. De kosten zijn ook goed.
Als het weer niet geweldig is om te surfen, is Sal ook een geweldige plek om te ontspannen. De inwoners zijn super vriendelijk en het eten is heerlijk. Daarnaast is het ook geweldig voor vrouwen, omdat de misdaad op de Kaapverdië erg laag is en vrouwen daar ook iets waard zijn. Als vrouw kun je 's nachts zonder problemen buiten blijven.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » vr feb 23, 2018 9:45 pm

Ivanana schreef:
do feb 22, 2018 4:30 pm
Ik ging vorig jaar naar Sal op moet zeggen dat het eiland en de weersomstandigheden daar geweldig zijn tijdens de wintermaanden. Het water was altijd tussen de 22 en 24 graden, de wind was precies goed en de vliegtijd is niet te lang. De kosten zijn ook goed.
Als het weer niet geweldig is om te surfen, is Sal ook een geweldige plek om te ontspannen. De inwoners zijn super vriendelijk en het eten is heerlijk. Daarnaast is het ook geweldig voor vrouwen, omdat de misdaad op de Kaapverdië erg laag is en vrouwen daar ook iets waard zijn. Als vrouw kun je 's nachts zonder problemen buiten blijven.
Advertorial alarm!
Maar fact check:
1) je loopt er niet leeg op de kosten van eten en drinken, bier is veruit het goedkoopst, vooral als je het per halve liter koopt... Maar 8 euro voor een liter vino tinto de la casa is ook geen fortuin. Wij aten voor 30-35 euro per persoon per dag. 3x, inclusief de wijn ;-)
2) Als de wind wegvalt is Sal een heel kaal eiland. We hebben gesnorkeld, gewandeld met haaien en toen was het voor ons wel op... Al kun je ook (e-)mountainbikes huren of quad tochten maken (als je van fijnstof houdt).
3) De mensen zijn inderdaad vriendelijk, ab-so-luut. Toch namen we na zonsondergang een taxi om in ons appartement te komen. Maar onze reisgenoten liepen wel.
4) in 11 dagen Sal heb ik 6 dagen goed gepowered gevaren en nog een dag gedobberd. Van die 6 dagen waren er 4 dat ik mijn handen vol had aan mijn kleinste zeil, de 4.2. De wind had toen 70 dagen aangestaan maar nu was-ie toch op. Je kan er goed varen, heel goed zelfs. Maar dan moet het wel waaien.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za feb 24, 2018 9:09 am

Huug schreef:
Ivanana schreef:
do feb 22, 2018 4:30 pm
Advertorial alarm!
Je kan er goed varen, heel goed zelfs. Maar dan moet het wel waaien.
die zet ik op een tegeltje, huug

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za feb 24, 2018 5:44 pm

Ik vertrek zaterdag. Ziet er goed uit wat ik kwa voorspelling nu kan vinden. Windje 4 a 5 met vlagen van 5 a 6 en zover ik kan zien niet echt hoge swell bij Angulo kant

Heb 2 surfpaketten besteld van 32 kilo bij Tui. Neem mee kwa boards de Shark 120, Isonic 107 en wat oudere freestyle tabeau 103 die het met wat golfjes ook nog goed doet. Kwa zeilen Indy 7.0 , boxer sl 7.0 en force 5.7. Daarnaast 3 maal 430 rdm en 2 gieken. Bij mekaar net onder de 64 kilo totaal inclusief beschermings materiaal

Maar het is nog ver weg dus kan het zonodig aanpassen tot vrijdag als wind en/of swell voorspelling veranderd

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » za feb 24, 2018 8:49 pm

dat wordt genieten daar :D
maar waarom 2 zeilen van 7m?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo feb 25, 2018 9:56 am

Is normaal het meest gebruikte zeil. Dus kunnen we beide varen. Zag net dat er toch wat meer wind lijkt te komen, dus mocht dit blijven staan dan nemen we wat anders mee

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma feb 26, 2018 9:41 am

Down the line schreef:
zo feb 25, 2018 9:56 am
Is normaal het meest gebruikte zeil. Dus kunnen we beide varen.
De wijze kiest een partner die een maatje groter/kleiner vaart dan hijzelf ;-)

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » ma feb 26, 2018 10:02 am

Down the line schreef:
za feb 24, 2018 5:44 pm
Heb 2 surfpaketten besteld van 32 kilo bij Tui. Neem mee kwa boards de Shark 120, Isonic 107 en wat oudere freestyle tabeau 103 die het met wat golfjes ook nog goed doet. Kwa zeilen Indy 7.0 , boxer sl 7.0 en force 5.7. Daarnaast 3 maal 430 rdm en 2 gieken. Bij mekaar net onder de 64 kilo totaal inclusief beschermings materiaal
Wel opletten, het werkt bij TUI per pakket/boardbag. Dus je zou met je spullen twee pakketten moeten kunnen maken die elk 32 kilo wegen. Een boardbag van meer dan 32 kilo mag sowieso niet ivm wetgeving voor personeel (te veel tillen).

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » ma feb 26, 2018 6:25 pm

Down the line schreef:
zo feb 25, 2018 9:56 am
Is normaal het meest gebruikte zeil. Dus kunnen we beide varen. Zag net dat er toch wat meer wind lijkt te komen, dus mocht dit blijven staan dan nemen we wat anders mee
ah er is sprake van 'we' :)

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma feb 26, 2018 7:54 pm

Dat klopt. Want anders neem je inderdaad geen 2 paketten mee en 2 maal een 7.0

Wind ziet er best wel wisselend uit voor volgende week , van 4 tot 6 volgens guru wat ik nu kan zien en daarnaast ook wel wat golfslag/swell/deining van richting de 1.5 meter

https://magicseaweed.com/Santa-Maria-Surf-Report/2366/

Grote kans dat het Shark 120 met 100 liter freestyle/freewave board wordt en stuk of 4 zeilen als voorspelling.vooral kwa deining zo blijven staan. Vorig jaar voer de Shark ook fijner als het pure slalomboard met veel golfslag/swell/deining. Veel relaxter met wat golfslag en sterk genoeg voor wat airtime en fun 8) :P

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr mar 02, 2018 10:49 am

2 pakketten klaar. Gezien de wind en swell voorspelling kwa boards freeride Shark 120 met wat oudere taboau freestyle 100 liter, kwa zeilen 5.3 tot 7.0 met 3 masten en 3 gieken. Precies 2 pakketten van 32 kilo. Ik heb er zin in

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di mar 06, 2018 9:38 pm

Heerlijk hier. Heel relaxt. Windluwte bij Angulo is zelfde als vorig jaar. Eerste 100 meter half planerend en soms wat dobberent eruit en daarna volle bak. Gevaren van 5.7 tot 7.0 tot nu toe. Minder swell als verwacht. Dus had achteraf meer aan Isonic gehad als freestyleboard tot nu toe. Maar de Shark vaart super hier.

Meneer Angulo is er ook, maar nog niet op water gezien. Andere locale slalompiloten wel. Leuk om samen mee te varen. Heel relaxt. Nu hopen op beetje meer swell om met freestyle board lekker te springen en wie weet een golfje te rippen :lol: 8) :wink:

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do mar 08, 2018 11:26 am

Wat verder opvalt is dat er nu nog maar 2 surfstations zitten bij punta Lembje. Angulo zelf en ION er schuin achter. De gene die vorig jaar aan andere kant echt naast Angulo zat (fanatic/north) is een duikschool geworden. En in ver verleden zat er ook 1 naast ION (verhuurde JP en pryde) maar die is al een jaar of 4 weg.

Lijkt erop dat windsurfverhuur steeds minder wordt of dat komt door bebouwing of dat mensen liever gaan kiten op kite beach geen idee. Wel zie je steeds meer kite en sup verhuur

Angulo laat nu ook een groot gebouw bouwen. Misschien als appartementverhuur maar dat wordt hier ook overal aangeboden. Bijna alles staat te koop in dat straatje of wordt verhuurt

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma mar 12, 2018 12:38 pm

Ben weer terug. Super tijd gehad. Elke dag kunnen surfen en super relaxt. Gezellig stadje.

Twijvel nu een beetje of Sao Vicente volgend jaar wel handig is want zo gezellig stadje als Santa Maria waar je je goed kan vermaken zal daar waarschijnlijk niet zijn in combi met surfspot vlak voor je deur

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » vr jul 20, 2018 2:14 pm

Dit draadje al heeeeel lang gevolgd en veel gelezen. Beetje rond geplozen op internet en het volgende:

Wensen: kind vriendelijk ( 3x onder 3.5 jaar) Luxe ( oppas, kinderbadje etc) EN dicht bij spots ( sessie voor ontbijt of tijdens siësta van aanhang)

Materiaal: Eigen Sup en windsurf wave met 4.3 4.9 en 5.5

Periode: Januari en dan 2.5 a 3 weken

Wil minstens 1x op Punta Preta gevaren / gesupt hebben maar voor elke dag sessie mag het iets tammer ;-)

Kijk nu naar HOTEL - ODJO D´AGUA wat bijna in het water ligt, portoantigo hotel of http://www.hoteldunasdesal.com

OF moet ik toch voor het kindervriendelijke resort gaan zoals TUI SENSIMAR Cabo Verde Resort & Spa in het NW v het eiland?

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren!

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo aug 01, 2018 8:38 pm

Pb

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do aug 02, 2018 10:24 am

Als je buiten grote vakantie gaat is los boeken wel wat goedkoper. Transfer kan je dan via verblijf regelen

Persoonlijk zou ik op een eiland als deze echt niet langer als 2 weken gaan. Is niet zo heel veel te doen
Laatst gewijzigd door Down the line op do aug 02, 2018 12:09 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do aug 02, 2018 10:27 am

Gote kans dat ik ook weer een weekje of 10 dagen in Maart ga. Relaxt eiland , leuk plaatsje Santa Maria, relaxt verblijf en vlak bij Angulo en toch wel alles bij mekaar stuk goedkoper als Sao Vicente ook als je het los boekt. Vliegticket en verblijf is daar een stuk duurder

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » do aug 02, 2018 1:13 pm

Down the line schreef:
do aug 02, 2018 10:27 am
Gote kans dat ik ook weer een weekje of 10 dagen in Maart ga. Relaxt eiland , leuk plaatsje Santa Maria, relaxt verblijf en vlak bij Angulo en toch wel alles bij mekaar stuk goedkoper als Sao Vicente ook als je het los boekt. Vliegticket en verblijf is daar een stuk duurder
bij wie zat je daar? en gewoon via airbnb geregeld?

Plaats reactie