Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Kaapverdische Eilanden]

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: [Kaapverdische Eilanden]

Bericht door Down the line » zo feb 19, 2017 12:52 pm

Als er swell is een redelijke wavespot bij Angulo en bij geen swell een goede freeride spot

Ik denk dat het voor korte duur is dat dit gewicht nog goedgekeurd gaat worden. Schiphol heeft arbo voorwaarde dat ze niet meer als 32 kilo mogen tillen en dit wordt steeds strenger gecontroleerd

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » ma feb 20, 2017 9:16 pm

Dus je slalomspul meenemen heeft geen zin Down the Line?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di feb 21, 2017 11:26 am

Gezien de omstandigheden niet echt. Waar water vlak is zit je min of meer in de luwte van de gebouwen en wat vlagerig en kom je met freerace zeil wat beter doorheen en achteraan waar wind doorkomt heb je best wel deining. Chop en golfslag. En dan soms dagen met wat swell dat je hier zelfs kan golfrijden. Wat ook niet relaxt varen is met een full race zeil

Dus in mijn beleving werkt een type zeil met 2 cambers zoals Naish Boxer SL of Indy beter. Maar zou dat dan wel in een maat rond de 7.0 doen voor lichtweer dagen

Mijn IS 107 deed het goed maar freerace of freeride board doet het misschien wel béter. Heb ook even op zware uitvoering Shark 120 gevaren waarbij voetbanden naar binnen en zelfs achteraan 1 voetband. Maar dit voer wel stuk relaxter. Maar met lichtere uitvoering en voetbanden naar buiten zit je denk ik helemaal goed

Je ziet daar ook heel weinig full race zeilen en full slalom boards. 95 % vaart met wave/freeride zeilen en freeride of freewave boards

Voor mij was een 7.0 Boxer SL , 5.7 + 5.0 force kwa zeilen goed geweest

Kwa boards type freeride of freerace rond 110 a 120 lliter of mijn Isonic 107

Daarnaast als je weet dat er goede swell komt een freewave board rond de 95 liter. Komt swell minimaal of niet een Freestyle rond de 100 liter die doen het ook nog goed op wat kleinere golfjes :D

Nu had ik in mijn beleving de 6.2 wave en 7.1 full race wat onnodig meegenomen met daarbij extra sdm mast en een wijde giek. Wat hoop gesleep was en wat gedoe bij Tranavia 8) wat achteraf niet echt nodig was

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » di feb 21, 2017 12:27 pm

Ik zit er aan te denken om in september naar Sal (Santa Maria) te gaan. Gezien de plaatjes die google laat zien lijkt het mij best een spot met hoge golven maar aan de andere kant wordt er ook geadverteerd met freestyle en zelfs speedmogelijkheden. Ook wordt er aangegeven dat zelfs beginners er daar goed uit de voeten kunnen...

Een (klein) golfje is niet erg vind ik.. maar op een wave spot zit ik niet te wachten...

Mijn zooi meeslepen is ook niet echt iets waar ik naar uitkijk dus dat wordt dan huren (zo dicht mogelijk bij slalom / freerace).

Heb jij tips voor goede verhuurcentre's?

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » di feb 21, 2017 2:30 pm

Ben vorig jaar bij Angulo geweest in mei, was de enige verhuurder dus .....
Niet veel keuze toen (genoeg boards weinig zeiltjes), prima free-ride spot, let op je kan nergens staan , maakt mij niet uit want het water is warm.

Kreeg wel te horen dat het meestal eind april al einde (toeristen) seizoen is maar ivm het gezeik elders in de wereld leek het seizoen wat verlengt te worden, hoe dat in September is...

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di feb 21, 2017 2:54 pm

Kwa wind lijkt het mij geen goede periode. Is dan ook erg warm mede door haast geen wind.

Beste periode is december/januari tot en met april ongeveer. Misschien nog mei kwa wind.

Daarna tot november erg warm en weinig wind. Beste windmaand schijnt Februari te zijn

Niek Huisman
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: ANGULO-GUN-pieterbijlwindsurfi
Surf spul: Angulo Magnum & Gun Sails GSR

Bericht door Niek Huisman » di feb 21, 2017 6:51 pm

Hoe is de wind daar? Windguru voorspeld nu bv 16-18 knopen?

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » di feb 21, 2017 6:53 pm

+1

Beste maanden zijn Januari en Februari.

Ik ben er ook al 2x in begin December geweest en 1x in maart. Telkens een pak minder wind. Nooit kleiner dan 7.5 gesurft. Je kan geluk hebben natuurlijk.

Juni - September kan je beter vermijden. Dat weet ik van locals. Te warm, enorm veel vliegen en bijna geen wind.

Kijk maar na in het Windguru archief.

Josh Angulo vertelde me vorig jaar dat er al een paar jaar na mekaar in November heel wat dagen met uitzonderlijk veel wind waren. Maar ja, normaal is dat ook niet.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » di feb 21, 2017 7:00 pm

16-18 knopen is niet goed voor in februari.

Normaal mag je nu 20-25 knopen verwachten. Ook niet veel meer.
De getallen van windguru moet je nemen zoals ze zijn. Er valt quasi niets bij te tellen van thermiek.
Bij de Angulo club heb je dicht langs de landtong wel een kleine windversnelling.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo feb 22, 2017 10:39 am

Ik moet zeggen dat wind toen ik er was wel iets meer was als wat windguru voorspelde. Denk paar knoopjes meer

Ik heb zelfs 2 dagen met 5.0 wave zeil gevaren. En 2 dagen waar wind te weinig leek volgens guru toch 1 dag goed kunnen varen met 7.0 en andere dag had ook net aan gekund maar was lastig uitkomen gezien er goede swell stond en toen maar gaan suppen

Niek Huisman
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Niek Huisman » wo feb 22, 2017 10:03 pm

Okej bedankt!

Dus bij voorspelling van 20knopen 7.1 6.3 en 105 slalom zou goed zijn?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do feb 23, 2017 4:56 pm

Als er geen swell is zeker en je vind wat deinig en chop wel fijn

Niek Huisman
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Niek Huisman » wo mar 01, 2017 10:32 am

Ik vertrek zaterdag, heb er zin in:)
Hoop dat de wind goed komt

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do mar 02, 2017 7:01 pm

Veel plezier. Laat even weten hoe het is of was

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo mar 15, 2017 1:53 pm

Niek. Ben je al terug. Zo ja, laat even weten hoe je het vond

Niek Huisman
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Niek Huisman » vr mar 17, 2017 9:26 am

Ik ben inmiddels weer terug.

Ik zat vlakbij ponta preta, de wavespot van Sal. Ik ben ook daar maar gewoon gaan surfen omdat de baai van Santa Maria toch weer een paar km weg is. Er staat ook naast ponta preta meestal een stevige branding waardoor het niet echt een spot voor beginners is, afhankelijk van de swell die er staat uiteraard. Gisteren had ik een dag waarop het vrij vlak was. De wind is op deze locatie normaal gesproken side shore, de wind is best constant. Eenmaal op het water blijft de swell natuurlijk lopen en staat deze dan haaks op de vaarrichting. Ik ben een keer vanaf mijn locatie naar Santa Maria gevaren, is te doen maar is best een behoorlijk stuk en bij materiaalpech heb je echt pech... qua condities is Santa Maria makkelijker en leuker varen omdat er daar meer windsurfers zijn.

Qua wind had ik het niet heel best getroffen. Redelijk wat gevaren maar bijna elke keer net aan planeren met m'n 7.1, groter had ik niet mee helaas. Uiteraard staat er stevig meer wind voorspeld vanaf het moment dat ik weg ging..

Voorspellingen van windguru geven een aardig beeld wat je kan verwachten maar vertrouw er niet volledig op want heb dagen kunnen varen waar er nauwelijks iets voorspeld werd.
Qua zon had ik niks te klagen, op twee dagen na elke dag stralend weer gehad. Temperatuur is top, watertemperatuur rond 23-24 graden, alleen een zwembroek of anders een shorty mee voldoet.

Het mooiste tijdens het varen in je zwembroek hier zijn toch wel de vliegende vissen die je om je heen hebt, fantastisch gezicht en er waren er op sommige dagen echt veel, zeker als je flink stuk van de kust af was. Ook grote schildpadden gezien vlak naast mn board.

Qua eiland zelf is het idd maar een dorre boel. Leuk om een dag rond te trekken maar dan heb je het wel gezien. Het lijkt alsof de hele bevolking je rommel en souvenirs wil verkopen;)

Ik zal later nog wat foto's en filmpjes laten zien

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za mar 18, 2017 2:32 pm

Had jij nog last daar met surfen van de bouw van de hotels onder andere op de landtong

Niek Huisman
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Niek Huisman » zo mar 19, 2017 12:27 am

Kon er planerend langs varen maar was wel vlagerig daar. Maar ben er verder ook niet echt in de buurt geweest

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di mar 21, 2017 10:00 am

Dat zelfde had ik aan andere kant bij Angulo om weg te komen. Nu hopen dat er weinig begebouwd gaat worden anders is het een beetje over

Uismanius
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Uismanius » ma jul 17, 2017 8:57 am

Ik ben in Januari in Santa maria geweest. Heb het zelfde meegemaakt als Down the line. Ben daarna ook gaan kitesurfen. Vond t niet echt relaxed vanaf Angulo. Het wordt inderdaad ook helemaal volgebouwd, zeker met resorts. Stadje is voor de rest vrij relaxed!!

Om even de andere kant van meer dan 32 kilo bagage meenemen te geven: Ik werk in de bagagekelder van Schiphol voor KLM als Consultant. Odd-size bagage moet meer getilt worden vanwege meestal de vorm/grootte. Voor hoeveel werk in het afhandelen van deze bagage gaat, hoef je vrij weinig geld te betalen.

Plaats reactie