Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Egypte] ras sudr / moon beach retreat

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
StrawberrySweet
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: bic techno 273, arrows aerial 4.7, neilrpyde nr 6.2, neilpryde SuperSonic 5.4

[Egypte] ras sudr / moon beach retreat

Bericht door StrawberrySweet » di jul 28, 2009 2:24 pm

Heeft iemand ervaring met spots in de richting van ras sudr?

er is een hotel met o.a. starboard materiaal dat een paar keer in de UK boards heeft gestaan (2006, geloof ik), maar heeft iemand recentere ervaringen? de combi met yoga is voor de vermoeide surf lichamen en niet-surfende reisgenoten erg aantrekkelijk

http://www.moonbeachretreat.com/resort/moonbeach.htm#

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Re: [egypte] ras sudr / moon beach retreat

Bericht door NED 321 » di jul 28, 2009 3:17 pm

kijk eens op het reis subforum van boards:
http://www.boards.co.uk/forum/forum_topics.asp?FID=2

StrawberrySweet
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: bic techno 273, arrows aerial 4.7, neilrpyde nr 6.2, neilpryde SuperSonic 5.4

Bericht door StrawberrySweet » di jul 28, 2009 5:27 pm

bedankt NED 321

heb ik net eens uitgebreid zitten bekijken (in een vlaag van werk-ontwijkend-gedrag...), maar de threads zijn aardig verouderd met veel afgedwaal over diarree.

Dus nogmaals: zijn er hier surfers die er onlangs nog zijn geweest? was het eten echt zo slecht als sommige posts op het boards.co.uk forum doen geloven? de (oudere) reviews lopen nogal uiteen, van super enthousiaste verhalen tot alleen maar geklaag...

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » di jul 28, 2009 6:09 pm

Hoi,

Hier komen vooral Engelsen, en af-en-toe wat Duitsers en Fransen.
Op de Duitse en Franse forums (ik heb even snel voor je gekeken) wordt je niets wijzer.
Duitsers gaan vooral naar Dahab, hurghadaHen Safaga. Net zoals er in Vassiliki vooral veel engelsen komen.
Ze gaan allemaal braaf naar dezelfde plek waar hun landgenoten ook al naartoe gaan ;)

Wat ik ervan weet (van lezen, ben er nooit geweest):
-Veel ruimte op het water
-In the middle of nowhere, als je een paar windloze dagen hebt verveel je je rot
-Weinig hotel keuze, dus geen concurrentie -> kwaliteit varieert heel sterk, kan vaak echt beroerd zijn -> ze worden niet scherp gehouden want er is toch geen alternatief
-Wind vergelijkbaar met Hurghada (dus minder dan Dahab)
-Ver weg van alle excursies (als je dat interesseert) en flinke transfer tijden

Oftewel: als het alleen om surfen gaat (onderkomen en niet-surf dingen dus niet) dan kan het goed zijn. Maar owee als je een windloze periode treft.

Als je niet-surfende reisgenoten hebt, zou ik een andere bestemming zoeken aan de rode zee.
Yoga kan je volgens mij overal wel doen

Zelf ben ik in 1999 en 2000 in Dahab geweest. Dat was echt geweldig, maar dat was ook voordat Boris & co de zaak annexeerden.
Dus of het nu nog leuk is, weet ik niet.

Gr Menno

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » di jul 28, 2009 11:18 pm

Safaga schijnt ook leuk te zijn.

Wat wil de rest van het gezelschap?

Ras Sudr ,Safaga en El Tur is denk ik enkel leuk voor windsurfers en mensen die een boekje willen lezen in de zon op het strand zoals mijn vrouw :P (ik ben een gelukkig mens)

Wil je meer dan moet je zorgen dat je een heel fijn resort hebt of de nodige leuke excursies boeken natuurlijk.

Wat extra plezier betreft moet je dus naar Hurghada en al in mindere mate Dahab ben ik beide geweest vond Dahab het leukst/ fijnste varen verder niet veel te doen daar, hoewel als je van duiken houd.

Mijn twee centen...

PS laat hier weten wat je besloten hebt en waarom en vooral post je ervaringen hier , hebben we allemaal wat aan.

Plaats reactie