Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Egypte] El Gouna

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Mauwd
Windsurfbabe
Windsurfbabe

[Egypte] Ervaring met surfen in El Gouna?

Bericht door Mauwd » zo jul 02, 2006 1:26 pm

Ik ga eind juli op vakantie naar El Gouna aan de Rode Zee in Egypte.
Heeft iemand hier ooit gevaren? Zo ja, hoe zijn de condities daar?
Voor wat betreft het materiaal, ik kan helaas niet mijn eigen spullen meenemen dus ik moet ze daar gaan huren. Is er een shop/surfschool aan te raden die goed materiaal verhuurd?

Alvast bedankt!

TheRitchieman
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Cv-1 90, Tabou Rocket 105, 7,2 en NP Combat 4,7 en 5,3

Bericht door TheRitchieman » zo jul 02, 2006 4:38 pm

Mauwd,

Op de onderstaande link tref je wat meer informatie.

http://www.happysport.nl/elgouna.htm

Volgens mij wordt er in El Gouna alleen gekited.

Misschien dat je anders even kan bellen met Mark van Happysport. Dit kan je heus wel vertellen of het mogelijk is ergens in de buurt te surfen.

Mauwd
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Mauwd » zo jul 02, 2006 5:14 pm

Oke, dank je wel voor de link! Ik zal even contact opnemen met die man van Happysport.
Inderdaad geen goede locatie... te ondiep :(
Dan maar even op zoek naar een locatie daar in de buurt die w°ƒÂ©l surfbaar is voor windsurfers.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » wo jul 12, 2006 10:08 am

Ben 2 maanden terug in Hurgada geweest, Hotel Aladdin, Jasmin en Ali baba een resort met Tommy Friedl pro center.

TOP gaan er zeker terug, Aladdin zaten wij, je kunt overal eten en drinken, ( all inclusive ) vriendelijke mensen en het eten was goed.

Tommy Friedl zit bij Jasmin 5 minuten lopen vanaf Aladdin, je hoeft alleen maar je shorty of lycra en een trapeze mee te nemen. Materiaal F2 en JP met NP zeilen. Alles in top conditie. Ik had een week gehuurd, in die week ben ik een dag naar Luxor geweest en een keer met Dolphin snorkel en duiktrips weg geweest, dus over 9 dagen kunnen varen, met wind van een 2 tot goede 7 bfrt. Kijk maar bij 30 april tot 11 mei. :D

http://www.tommy-friedl.de/picoftheday. ... 29&count=1

Mauwd
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Mauwd » za jul 15, 2006 8:44 am

Ah tof!
Gelukkig ligt Hurghada maar 30 km ten noorden van El Gouna, dus op zich valt dat wel te overbruggen.
Hopelijk krijg ik mijn vader zo ver dat hij een keer daar naartoe wil gaan! Zou erg tof zijn! :D :D
Joshua, bedankt voor je reactie en de foto's, heb ontzettend veel zin om erheen te gaan!

PeterVanDijk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard iSonic, Severne Code Red, Drake fin's, HPL booms, Severne masts
Contacteer:

Bericht door PeterVanDijk » za jul 15, 2006 7:54 pm

Ik ben vorig jaar in begin mei in El Gouna geweest.
Heb een keer wat spul gehuurd ten noorden (aan de rand) van El Gouna.
Is de locatie van de Happy Sport link. Ze hebben daar niet echt hoogstaande spullen. Er wordt inderdaad dan ook voornamelijk gekited. Ik weet niet meer precies wat de huur kostte, maar vond het redelijk aan de prijs. Zeker t.o.v. de kwaliteit.
Qua diepte. Het eerste stuk de Rode Zee in is redelijk ondiep. Eerst z°¢€â„¢n 50m lopen, daarna nog een dikke 100 meter Horst-diepte en dan gewoon diep diep. De wind kwam haaks van links. Eerste stuk is nog redelijk vlak, daarna leuke chop. Ik ben er 13 dagen geweest en het heeft er z°¢€â„¢n 8 dagen windkracht 4-5, en soms 6 gestaan.

Al met al, lekker surf weer daaro. Maar als je wat nieuwer spul wilt is Hurgada denk ik wel een betere optie.

Loes
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: severne blade 4.7, arrows 5.8, neil pryde 4.0, starboard kode, RD M mast, skinny giek

[Egypte] El Gouna

Bericht door Loes » ma aug 17, 2009 1:06 pm

Tijdens de kerstvakantie willen we naar Epypte gaan,
mijn broer die kitesurft en ik windsurf. Is het daar een beetje
mooi om te windsurfen of is het echt een kitespot?

Kleinejan
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Amsterdam

Re: [EGYPTE] El Gouna

Bericht door Kleinejan » ma jun 28, 2010 12:00 pm

El Gouna is een echte Kite spot. Het is een afgezet gebied met alleen hotels, compleet met een Checkpoint aan het begin. VDWS geeft hier haar kite instructeurs opleiding. Voor Surfen moet je naar Hurghada (Tommy Friedl)

Plaats reactie