Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Mauritius] Secret spot

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
JorisRood
Deur-surfer
Deur-surfer

[Mauritius] Secret spot

Bericht door JorisRood » do okt 08, 2009 8:18 pm

Weet er iemand nog een secret spot op Mauritius?
Ik zelf denk er eentje gevonden te hebben in de baai vlak voor Le Morne.. Af en toe komt de wind daar wel door en staat er perfect vlak water.. Binnekort een keertje snorkelen om te kijken of de onderwater condities ook geschikt zijn hiervoor.. Maar ben benieuwd of er mensen zijn die van zulke spots al wat af wetn?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Secret spot Mauritius

Bericht door Jeroensurf » vr okt 09, 2009 12:03 am

Ik weet dat in de baai li van Le morne (als je met je gezicht naar LeMorne staat dus rug naar zee) er gesurft en gekite kan worden.
De wind is er alleen heel erg zwak en het is alleen met van 1 uur voor hoog tot 1 uur na hoog te varen ivm ondieptes.
Als je naar Manawa kijkt (dus naar zee) heb je li ook een baai, daar kun je prima varen en is het redelijk vlak.
Ik heb met een 35cm freeridefin daar de hele baai meerdere malen doorgecruist als er te weinig golven waren.
Enige om op te letten is dat vissers daar nog wel eens wat netten uitgooien en er echt nul zicht op je is....

tip bij heftige golven: golfsurfen/bodyboarden voor het vervallen hotel bijTamarin.
Loopt hij dan is het een briljante golf. Ik heb daar op mijn bodyboard echt veel in de barrel gezeten.

zucht...ik wil er weer heeeeeeeen ;( ;( ;(

JorisRood
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door JorisRood » vr okt 09, 2009 6:14 am

bedoel je met de baai LI van Le Morne de baai bij dat toeristenoord? daar staat amper wind ja.. en ziet er redelijk ondiep uit dus denk dat je dat bedoeld.. Ik bedoel eigelijk nog een baai verder terug dus als je bij La Gaullette de bergen inrijdt (from the top of my head) maarja dit zal ik zelf wel een x met een snorkel gaan verkennen

Die baai bij Manawa is dat kitebeach? want daar werd ik de vorige x nogal gek aangekeken toen ik een kiter afdropte en ik me auto vol had liggen met windsurfspullen.. het is er wel heerlijk vlak maar schijnt redelijk ondiep te zijn.
Ben beetje op zoek naar een wat vlakkere spot aangezien ik met freestyle me tricks outside doe en daar is het nogal choppy.. wel een goede training natuurlijk maar wil wel weer eens op een spiegel staan..

Ja de golfsurfspot voor Tamarin heb ik vaker gehoord.. is dit zeg maar als je op het Tamarin strand staat helemaal op de hoek aan de rechterkant voor je? Want ik dacht dat je daar wel heen kon met de auto en dan helemaal doorlopen vanuit Flic en Flac. Maar denk dat je het moet lopen vanaf Tamarin,, of zijn hier nog snellere manieren voor?

En tja wat let je? ik zit hier nog wel effe! 25 januari terug ticket

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » vr okt 09, 2009 8:08 am

JorOpMauritius schreef:bedoel je met de baai LI van Le Morne de baai bij dat toeristenoord? daar staat amper wind ja.. en ziet er redelijk ondiep uit dus denk dat je dat bedoeld.. Ik bedoel eigelijk nog een baai verder terug dus als je bij La Gaullette de bergen inrijdt (from the top of my head) maarja dit zal ik zelf wel een x met een snorkel gaan verkennen
Bij dat dure toeristending met golfbaan kan het zomers nog steeds leuk waaien.
Wat dat betreft zit je een beetje in verkeerde tijd van het jaar daar.
JorOpMauritius schreef: Die baai bij Manawa is dat kitebeach? want daar werd ik de vorige x nogal gek aangekeken toen ik een kiter afdropte en ik me auto vol had liggen met windsurfspullen.. het is er wel heerlijk vlak maar schijnt redelijk ondiep te zijn.
Ben beetje op zoek naar een wat vlakkere spot aangezien ik met freestyle me tricks outside doe en daar is het nogal choppy.. wel een goede training natuurlijk maar wil wel weer eens op een spiegel staan..
Er zitten wel ondiepe stukken tussen bij dat kite gebeuren, maar als je met redelijk hoog water vaart kon ik er altijd wel ongeschonden doorheen. Dan moet dat met zo,n freestylefinnetje ook wel lukken. Wel schoentjes aandoen!
Wat Hartman wel eens deed was met laagwater voor One-Eye gaan pielen.
Het rif blokt dan vrijwel alles en dat creert een redelijk vlak stuk voor sliden en andere ingewikkelde dingen.
Maar goed...als je dan toch in DTL heaven zit, moet je niet ff je freestyleboard in de wilgen hangen en gewoon gaan golfrijden op Manawa en als je het een beetje snapt je spullen gaan slopen op One Eye???
JorOpMauritius schreef: Ja de golfsurfspot voor Tamarin heb ik vaker gehoord.. is dit zeg maar als je op het Tamarin strand staat helemaal op de hoek aan de rechterkant voor je? Want ik dacht dat je daar wel heen kon met de auto en dan helemaal doorlopen vanuit Flic en Flac. Maar denk dat je het moet lopen vanaf Tamarin,, of zijn hier nog snellere manieren voor?
Tussen het surfzaakje en de flappentap door loopt een straatje naar het strand.
Daar liggen een paar meter vd kant ook wat bootjes in het water.
250m daarachter zit je op het meest rechtste stukje van de break, zwem dan zeg maar tegen de golfloop richting in. Pak een bak en enjoy :9~
Het werkt volgens mij wel alleen als het te hoog word voor One Eye. Als het te veel close-outs daar worden, dan is Tamarin epic.

Waarom niet nu die kant op: iets met dat mijn werkgever verwacht dat ik daar ook wel eens ben als tegenprestatie voor hert salaris dat ze elke maand storten, en ik heb dit jaar al wat vakantie gehad (in januari 1 maand Jeri, mei, weekje NL en nu net terug van 3 weken SUPen in Bretagne).

En tja wat let je? ik zit hier nog wel effe! 25 januari terug ticket[/quote]

JorisRood
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door JorisRood » vr okt 09, 2009 4:01 pm

Hahaha net terug van een lekkere dag op het water dus effe geen zin om alles te quoten..
maar tja wat freestyle in een wave paradise.. ik wist ten eerste niet dat de golven hier allemaal zo chil liepen en het ook voor beginners goed vertoeven is.. en aangezien ik alleen een freestyle boardje heb in NL was deze keuze ook makkelijk.. Af en toe leen ik wel een plankje van een aantal gasten en dan ben ik ook me weg in de golven aan het vinden dus deze kans gebruik ik gelukkig ook wel!

Maar over vlak voor one eye varen dat klopt ook wel over het algemeen ben ik altijd het verst downwind van alle lagune vaarders omdat het daar wat vlakker is.. helaas nog steeds niet vlak zoals ik het graag zie maar beter dan wat meer upwind iig..

Maarja ik zit hier nu al vanaf half augustus ofzo en de komende tijd blijft het hier nog wel okay dus mag niet klagen.. hoop gewoon dat ik in december ene beetje geluk heb met de wind.. vorig jaar waaide het hier in November iig nog 3 weken dus dat zit wel goed denk ik..

O okay je bedoelt zeg maar als je op het strand staat de linkerkant.. tja ik ben hier begonnen met golfsurfen en gewoon in de baai begonnen maar dat gaat eigelijk wel goed en aantal keer op Le Morne in inner reef tegen one eye aan gesurft en gaat steeds beter dus zal binnekort eens die kant eruit peddelen.. ik weet waar je bedoelt dus dat is wel makkelijk!

En tja maand in Jeri is ook niet klagen dus ja dan snap ik dat je het bij verlangen moet houden..

Volgens mij heb ik jou een x gesproken bij het station Amsterdam Lelylaan toen ik met een vriend meeging om een CAAS mast op te halen die jij van een ander ZW6 team voor hem afleverde.. kan dat kloppen of ben je dat in de tijd alweer vergeten?

Anyways bedankt voor de tips en ik zal zeker nog wel een x Manawa verkenenn!

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: www.sudwestsurf.nl
Surf spul: Puls Boards, Attitude Sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » vr okt 09, 2009 8:17 pm

JorOpMauritius schreef:Maar over vlak voor one eye varen dat klopt ook wel over het algemeen ben ik altijd het verst downwind van alle lagune vaarders omdat het daar wat vlakker is.. helaas nog steeds niet vlak zoals ik het graag zie
je zit een van de beter wavespots van deze aardkloot en dan ben je opzoek naar vlak water :-? koop een wave board en ga de golven in!! Juist op baby rif kan je erg goed leren en is het vrij makkelijk!

Volgens mij heb je in Blue bay redelijk vlak water.

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 62 tot 84 liter - 3.3 tot 5.3
Contacteer:

Bericht door danielh » vr okt 16, 2009 10:29 am

hij mag mijn board af en toe wel lenen 8)
maar floris wat is het baby rif? manawa? :oops:
ik ga morgen maar weer eens verder op verkenning uit, kijken waar ik wel en niet het rif over kan enzo.. hopen dat ik dit keer mn vin heel hou :D
spreek je!

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: www.sudwestsurf.nl
Surf spul: Puls Boards, Attitude Sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » vr okt 16, 2009 4:29 pm

doan schreef:hij mag mijn board af en toe wel lenen 8)
maar floris wat is het baby rif? manawa? :oops:
ik ga morgen maar weer eens verder op verkenning uit, kijken waar ik wel en niet het rif over kan enzo.. hopen dat ik dit keer mn vin heel hou :D
spreek je!
Baby rif is waar jij met je vin op het rif knalt :P waar je uit vaart zeg maar over het rif heen. Ja je moet echt ff goed kijken waar je uitvaart, paar meter links of rechts en je zit zo vast op het rif. en dat is geen pretje, helemaal niet als je alleen met je zwembroek vaart :wink: Als er beetje swell staat en hte is hoogwater dan kan je er wel leuke golven hebben! Alleen moet je het rif goed in de gaten houden, want kan ook zo droogvallen, dan moet je dus ff op de golf blijven :wink:

Succes!! (mijn vin was ook wel 5 tot 10cm kleiner geworden toen)

Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rnm » ma okt 19, 2009 7:20 pm

Een poosje geleden was er een website waar verschillende windsurfspots op stonden voor Mauritius. (mauritiusurf.com). Daar had ik zelf de verschillende spots afgehaald. Nu ik echter voor jou ging kijken was de website door een andere provider ingebruik (auto's of zo). Nu weet ik wel dat als je bij windguru kijkt je dezelfde spots als op die website kunt vinden. Je weet wel: windguru, afrika, mauritius en dan kun je kiezen uit ong. 20 spots ofzo. Misschien is het wat om daar een keer te kijken. Ik heb toen ik ging wel een uitdraai van die website gemaakt en ik heb dan ook een overzicht van alle windsurfspots (er werden ook kite en surf spots aangegeven) mbt omstandigheden, dus wil je iets weten over 1 van deze spots laat het me dan even weten (mss kun je de website alsnog vinden?)

KingMichael
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Mauritius] Secret spot

Bericht door KingMichael » vr mar 07, 2014 10:17 pm

Hey guys,

Ik ga vanaf Augustus 2014-Augustus 2015 naar Mauritius.
Waarschijnlijk in Flic en Flac wonen, maar ik ben benieuwd wat voor gear ik het beste mee kan nemen.
Als ik voor zo'n €1200,- een set wil kopen, board, 3 zeilen, mast, giek.. gewoon complete!

Wat raden jullie aan voor de waves op Mauritius?

surfz
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door surfz » za mar 08, 2014 7:53 pm

Ik zou kiezen voor 4.7 en 5.4 en een snel waveboard groot genoeg om terug te kunnen dobberen mocht de wind wegvallen. In de golf versnelt de wind flink, power in je zeil heb je dus alleen nodig om terug te komen en naar buiten te varen / dobberen. Enjoy 8)

KingMichael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door KingMichael » zo mar 09, 2014 5:37 pm

Dank:D
Ik ben 1.85m en 77KG, dus ik zit te denken aan zo'n 90 liter quatro of dubble fin. Of raad je toch iets anders aan?
Die zeiltjes lijken me top inderdaad:D

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » zo mar 09, 2014 7:22 pm

Een 85l board volstaat.
Een twin is leuk, maar een goede singlefin werkt er ook nog prima, zolang je maar een waveboard hebt en geen FSW.
Als je een beetje oplet kun je je 5.4/4.3 en 4.7 op 1 4m mast varen. neem wel een RDM, want SDM,s gaan daar als lucifer houtjes.
tip: als je portemonee het trekt, koop ook een sup, op de buitenriffen kun je daarmee geweldige golven pakken en ben je niet zoals veel surfers afhankelijk van een boot.
Los van dat: stinkend jaloers, Mauyritius vond ik altijd super.

surfz
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door surfz » zo mar 09, 2014 9:01 pm

One Eye is supersnel dus je hebt een snel (smal) waveboard nodig. Ik zou persoonlijk liever iets meer dan te weinig volume pakken. Dat scheelt je bij het aanplaneren en helpt je om snel weer naar buiten te komen.
Voor Chameau en Little Reef is een waveboard met wat bredere tail perfect. Hier kun je prima met 80L varen, als het fout gaat spoel je --met wat geluk-- de lagoon in. Manawa is een ander verhaal. Dit is erg ver weg, MRU wordt als een ansichtkaart als je er vaart en buiten het rif onder je zit echt heeeeel diep donkerblauw water en toen ik er was rook het er ook vaak naar vis.. Verdere details zal ik je maar besparen. 8) Met genoeg volume kun je hier wel echt super relaxed varen op een vrij langzame hele hoge cleane golf en weet je dat je altijd wel terug kan dobberen als het moet.
Iemand die ik ken van jou gewicht (78kg) vaarde met Goya banzais 3.9, 4.3 en 4.6, het meest met een Quatro 90L.
Een SUP is een heel goed idee van Jeroen voor als er geen wind is!!

KingMichael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door KingMichael » ma mar 10, 2014 5:05 pm

Surfz en Jeroensurf heel veel dank!!
Ga ik ff opzoek naar dat materiaal, en een SUP wilde ik al kopen inderdaad:D
Echt heel erg excited!

Als ik meer vragen oid heb dan laat ik het weten, en anders stuur ik wel een berichtje als ik daar ben;)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma mar 10, 2014 7:14 pm

:)
Veel plezier daar en doe de groeten aan One Eye van me, dat blijft een van de mooiste golven waar ik ooit gesurft heb (en ik heb ook nergens zoveel materiaal gesloopt en flappen huid+bloed achtergelaten :lol: :lol: )

KingMichael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door KingMichael » ma jul 14, 2014 7:47 am

Gasten, gister voor het eerst bij Le Morne gesurfd, geniaal!!
Ik heb alleen wel één probleempje, ze slaan daar geen materiaal op, want ik heb natuurlijk m'n eigen setje gekocht.
Tevens is een auto huren voor mij te duur, iemand hier ervaring mee?

Of iemand een creatieve oplossing?

Ik ga nu met de bus van Flic en Flac, en dan het laatste stukje liftend naar Le Morne, misschien oplsaan in La Gaullete bij iemand die het dan mee kan nemen met de auto?

Plaats reactie