Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Zuid Afrika] februari 2011

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

[Zuid Afrika] februari 2011

Bericht door Rnm » di jul 20, 2010 9:42 pm

Ik ben op zoek naar een goede (wave) winterspot waar ik ong. 4 weken heen kan gaan in februari. Nu is mijn oog gevallen op zuid Afrika. Toen ik mij een beetje aan het inlezen was leek het mij alleen erg druk op het water. Klopt dit? Weet iemand misschien nog een andere leuke (wave) winterspot voor deze periode (mag ook vroeger of later maar wel ong. 4 weken)? Zijn er mensen in zuid afrika geweest die ik een paar vragen kan stellen?

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 62 tot 84 liter - 3.3 tot 5.3
Contacteer:

Re: Zuid afrika februari 2011

Bericht door danielh » wo jul 28, 2010 11:05 am

ik denk dat hier genoeg mensen op het forum zijn die je alle zuid afrika vragen kunnen beantwoorden.

Ik ga waarschijnlijk januari ook naar Kaapstad, wordt mijn eerste keer. Ik heb gehoord dat er wel veel surfers zijn, maar ook ongelofelijk veel spots, dus dat het qua drukte op het water eigenlijk altijd enorm meevalt. wel moet je voor alle spots rijden, dus een autootje is een must!

Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rnm » ma aug 02, 2010 9:08 pm

Ik ben idd van plan een auto te huren. Ik vraag me af of ik dit het beste van te voren kan regelen vanuit nederland of daar ter plekke. Hoe lang blijf jij dan als je vanf januari gaat? Volgens mij heb ik jou vorig jaar net misgelopen op Mauritius (ha ha) klopt dat?

Swell
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Flikka Quad 80 & Goya Guru's

Bericht door Swell » za aug 14, 2010 10:27 am

Zit te denken om rond de periode van 18 dec tot en met 8 jan te gaan. Twee weken naar voor of naar achter kan ook. nog meer mensen die rond deze periode gaan en eventueel transport en accomodatie willen delen?

jameston
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jameston » ma okt 11, 2010 11:19 am

Ticket geboekt. Dusseldorf - Kaapstad 23 januari heen, 18 februari terug

melkbossurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: long ocean custom, NP combat
Contacteer:

Bericht door melkbossurfer » ma okt 11, 2010 4:37 pm

Ik zou vanuit nederland een auto regelen, er zijn in die periode veel windsurfers en kiters die allemaal een goedkope auto willen. Er is een firma die ouwe kevers verhuurt dat zou ik niet doen ik heb er weinig goeds over gehoord.

De zuid-afrikaanse bouwvak is van midden december t/m eerste week januari het dan overal erg druk , je moet er van houden.

Er zijn in deze periode altijd veel nederlanders het wordt zeker weer gezellig op het water.
Vandaag hadden we hoge swell van 6 meter, on shore wind en maar 15"C, het was me te koud om het te proberen.
Komende dagen south-easter dan kunnen we weer los.
groeten uit melkbos

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 62 tot 84 liter - 3.3 tot 5.3
Contacteer:

Bericht door danielh » ma okt 11, 2010 5:33 pm

melkbossurfer schreef: ...en maar 15"C...
Ik zou niet meer gaan, je wordt er alleen maar een verwend mietje van :9

windsurferdy
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: H-540
Surf spul: RRD twintip 100, Witchcraft 83, Simmer Blacktip - 3.7 4.2 4.7 5.3
Contacteer:

Bericht door windsurferdy » ma okt 11, 2010 7:56 pm

Zit er ook aan te denken! Vanaf ergens in januari en dan toch zeker voor enkele weken want ik wil toch wat van me jaartje vrij genieten!

Hoe is het voor freestyle? Zeker geen problemen met golven maar er zal voor mij toch eigenlijk ook wat freestylewater in de buurt moeten zijn!

jameston
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jameston » di okt 12, 2010 9:32 am

Freestyle kan je doen in de lagune van Langebaan of op het Rietvlaai meer.

Genoeg verschillende spots in een omtrek van 100 km.

Auto regelen vanuit Nederland. Goedkoopste wat ik heb gevonden is iets van 340 euro voor een maand

melkbossurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door melkbossurfer » di okt 12, 2010 11:55 am

yep freestyle op de Rietvlei ligt naast sunset beach (google earth)
je moet wel entree betalen of als denkt dat je vaak gaat lid worden van de milnerton aquaric club (MAC)

Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rnm » wo okt 13, 2010 9:49 pm

Ik heb er al helemaal zin in!! ik moet alles nog regelen maar ben begonnen met het zoeken naar (natuurlijk) goedkope tickets. Dit voor de eerste week februari t/m eerste week maart. Nu las ik in het item van vorig jaar dat iedereen zo goedkoop naar kaapstad vloog. Nou, ik kan die tickets niet vinden hoor (of waren die bedragen voor een enkeltje?). Ik heb al gekeken voor tickets bij KLM, airberline (LTU), cheapticket (ik vond het niet zo cheap) e.d. Met welke maatschappij vliegen jullie? en als je over moet stappen moet je dan in een ander vliegtuig af komen er gewoon mensen bij (ivm de surfspullen)? Stel dat je in de nacht aankomt op kaapstad, is dat een beetje te doen? kan ik dan alles nog vinden en is het er een beetje veilig?

jameston
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jameston » do okt 14, 2010 8:09 am

Ik kon ze ook niet vinden. Ik vlieg met air berlin van Dusseldorf naar Munchen en dan door naar Kaapstad. In Munchen stap je in een ander toestel van Air Berlin, je surfspullen worden van het ene naar het andere toestel vervoerd, wordt voor je gedaan. Voordeel van KLM is dat je rechtstreeks naar Kaapstad vliegt vanaf Schiphol maar je kan niet veel windsurfspul meenenem anders had ik dat wel gedaan

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » do okt 14, 2010 9:16 am

Als je goed leest op de KLM site mag je 23kg gratis meenemen. Dit kan je koffer zijn maar ook windsurfspullen.
Neem je nog eens 23kg mee betaal je dit jaar 55euro, 100 euro wanneer dit 32kg is. Vorig jaar was dit 80 euro of 160 euro. Hiernaast dan nog 12kg handbagage, nou dan moet je toch redelijk wat mee kunnen nemen!

Echter als je ze belt krijg je tegenstrijdige dingen te horen. Achter sportuitrusting staat 200 euro op de site, wanneer het een derde bagage item is. Iemand die belde kreeg te horen dat het daarom 200 euro kostte.
Aangezien er meer op de site staat zelf nog 2 keer gebeld. De eerste keer bevestigden ze het 55 euro / 100 euro verhaal. De tweede keer dat ik belde zou het nog steeds 80 euro kosten.

Ergens lekker verwarrend dus, maar zolang het geen 200 euro vind ik het best en dat is het volgens mij niet.

Swell
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Swell » vr okt 15, 2010 8:17 am

Vlieg met KLM van 3 dec tot en met 24 dec ivm korte reisduur van 12h :D . De medewerkers van de helpdesk moeten inderdaad altijd adviseren dat het 200 euro kost. De medewerker die ik sprak gaf aan dat het in de praktijk anders kon zijn, maar dat het beleid is dat ze altijd adviseren dat het je 200 euro voor een enkele reis kost. Ik vlieg normaal altijd met alleen handbagage en een windsurfpakket a 25-30kg dus nu maar weer hopen dat ik weer wat geluk heb...... :(

Wat ook nog kan bij KLM is dat je van te voren je overbagage aanmeldt. In dat geval krijg je in iedergeval 20% korting.

ps. goedkoopste ticket wat ik was tegengekomen was rond de 550 bij britisch airways (reisduur 15h), je kunt dan wel geen surfgear meenemen langer dan 1,90m.

jameston
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jameston » vr okt 15, 2010 10:18 am

Zijn er nog meer mensen die die kant opgaan van 23 januari t/m 18 februari en een appartement en auto willen delen? Wordt het een stuk goekoper van.

melkbossurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door melkbossurfer » za okt 16, 2010 11:33 am

Als je de eerste keer deze kant opkomt we rijden hier links , het is even wennen.Als je s'nachts aankomt het is dan rustiger op de weg maar wees een beetje voorbereid wat er allemaal op de weg rijd met en zonder verlichting, fietst en vooral loopt.
Maak een kaartje m.b.v. google maps, kaapstad en omgeving staat er nu met plaatjes in dus kun je meteen de surfspots checken dan krijg je een beeld wat te verwachten.

Voor de wind kijk ik veel naar www.cape-town.at/webcam is de webcam bij de rietvlei met aktuele wind en je kunt zien of ze al aan het varen zijn

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » za okt 16, 2010 3:02 pm

Met een KLM vlucht die aankomt midden in de nacht vond ik het persoonlijk wel relaxed om opgehaald te worden. Wat Melkbossurfer zegt, met je vermoeide kop is het zeker helemaal even wennen.

Zelf gebruikte ik het volgende.

Voor de actuele wind:
http://www.blowfeed.co.za/
http://windreport.co.za/

Cams:
http://www.endlesssummerbeachhouse.co.za/live-webcam/
http://www.kapstadt.de/reiseinformation ... nd-webcam/

melkbossurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door melkbossurfer » za okt 16, 2010 4:20 pm

met een beetje rond kijken bedoelde ik eigenlijk checken met google street view

Swell
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Swell » zo okt 17, 2010 1:06 pm

Links rijden altijd leuk net zoals in WA en Mauritius :D . Idd. ook mijn puntje van zorg om in een onbekende omgeving 's nachts te gaan rijden. Was van plan een tomtom kaart aan te schaffen of zijn er nog mensen hier van wie ik een kopietje kan krijgen (werkt beter dan printjes van google earth :) ) ?

zuidwest9
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Twin 79l en 86l / Skate 100l uit 2010, Ezzy Panthers III 3.7/4.2/4.7, Elite 5.3
Contacteer:

Re: [Zuid Afrika] februari 2011

Bericht door zuidwest9 » wo okt 27, 2010 5:57 am

Aloha,

ik ben erbij van 10 feb - 3 maart. Wat betreft KLM mag je inderdaad 23kg gratis, maar dit mag dan niet langer zijn dan 150cm *(uit m'n hoofd) als je de voorwaarde goed leest. Nagevraagd bij iemand die er werkt en er is niet onder die 200 euro per enkeltje uit te komen met windsurfsurfspullen.
Zelf heb ik geboekt via LTU, kom je 6 uur 's ochtends aan, auto ophalen en erna ff pitten en het water op.

See you on the water,

Arnold

Plaats reactie