Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Zuid Afrika] februari 2011

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Zuid Afrika] februari 2011

Bericht door Rnm » do okt 28, 2010 8:48 pm

Joehoeeee!! Geboekt van 3 februari tot 4 maart!!!
Ik had eerst met klm gebelt en de surfspullen meenemen kwam daar voor ons op 1200 euro!! Inderdaad 200 euro per pakket enkele reis en 100 euro extra boven de 23 kg. Voor 2 pakketen van 30 kg is dat 600 euro, en aangezien wij de spullen graag ook weer in Nederland willen gebruiken komt het met de terugreis op 1200 euro!!! Tja, dat is toch wel een beetje aan de dure kant...

Nu heb ik geboekt met Air berlin (joepie)! Helaas konden we met air berlin niet meer op Dusseldorf airport opstappen omdat op de terugreis in het stuk van Munchen naar Dusseldorf het bagageruim al volgeboekt was met surfspullen!!! (tjee, dat zet je wel aan het denken... Wie gaan er allemaal wel niet...). Gelukkig was de man aan de telefoon zo vriendelijk om uit te zoeken hoe we wel mee konden. Nu stappen we op in Keulen. Iets verder rijden, maar dan zit ik daarna wel lekker in Afrika!

Ik heb er al helemaal zin in!! En ben dan ook al druk bezig met de verdere planning voor eventuele windloze dagen.
- Wie weet toevallig welke parken er in de buurt mooi zijn om te bezoeken. Ik wil graag "wilde" dieren zien, maar het Krugerpark is zo ver weg. Nu hoorde ik dat er ook dichterbij mooie parken (met 2 a 3 uur rijden?) zijn. Een ander groot voordeel is dat je dan geen malaria tabletten hoeft te slikken (dit is alleen nodig als je afreist naar het krugerpark?)
- Als het Krugerpark toch echt een aanrader is, of een privepark daar in de buurt, weet iemand dan hoe ik daar naar toe eventueel een vlucht kan regelen (ik heb op de site van het vliegveld gekeken, maar dat lukt me niet helemaal).
- Wie heeft een website van een goedkope en betrouwbare autoverhuur (uit ervaring) in de buurt van sunset beach?

Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rnm » wo nov 17, 2010 10:20 pm

Ik vroeg me af welke spullen ik mee zal nemen naar Afrika? Nu kan ik in oudere verhalen wel het een en ander terug lezen, maar er staat nergens echt duidelijk de gehele combinatie bij zoals zeilmaat, boardvolume en gewicht. Moet ik bijvoorbeeld een boardje meenemen waarmee ik naar buiten kan dobberen en dan op de golven terug? Of heb ik alleen een licht boardje nodig? Moet ik kleine zeilen meenemen of juist middelmaten. Ik ben erg benieuwd naar de mensen die er al geweest zijn waar zij mee gevaren hebben en wat hun gewicht is, dan kan ik een beetje inschatten wat ik mee zal nemen.

Moet ik mijn winterpak meenemen? Op de video zie ik mensen met winterpak, maar ook met short arm?

grubby
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: NP/Goya

Bericht door grubby » ma nov 29, 2010 9:40 am

Heb de gok genomen en ticket Turkish Airlines geboekt... 24 jan - 19 feb. Hoor tegenstrijdige verhalen over meenemen surfspullen. Hier en daar lees ik dat mensen hebben moeten betalen, maar zelf zeggen ze (gelukkig zwart op wit...) dat je 1 windsurfset tot 32kg mee mag nemen naast je gewone bagage.

Voor de rest wordt het de good old surfhouse en een autotje bij Hire a Car. Overigens Sheree regelt natuurlijk je auto en onderkomen tegen een leuk prijsje. Rand staat overigens wel erg klote nu. Voor de mensen die van plan zijn spulletjes daar te kopen, vergelijk eerst even met prijzen hiero.

Cya there,

Maart

windsurferdy
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: H-540
Surf spul: RRD twintip 100, Witchcraft 83, Simmer Blacktip - 3.7 4.2 4.7 5.3
Contacteer:

Bericht door windsurferdy » ma nov 29, 2010 7:23 pm

Mijn tickets zijn ook al geregeld. Samen met Nico.

30 januari en dan geheel februari :D

30 kg surfspul mee voor 59 euro. Dat wordt 68 liter board, 3.7, 4.1 en 4.7 + twee mastjes + giek. freestyleboard gaat denk ik net niet bij passen.. maar eenmaal daar weet ik niet of ik die dan nog mis ;) Hier zal ik t maar mee moeten doen.

Huisje met zwembad enz ook geregeld!!

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » ma nov 29, 2010 9:44 pm

Je moet echt opletten inderdaad. Voordat je boekt, check met Air Berlin of er ruimte is voor je spullen.
En meteen een plekje voor je set reserveren als je je ticket geboekt hebt.

Soms bizar hoeveel surfzooi er uit dat vliegtuig komt van Surf Air Berlin. :)

windsurferdy
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door windsurferdy » ma nov 29, 2010 10:06 pm

JA dat boeken met surfspul heeft ons heel wat euros belkosten gekost. Meerdere malen om beschikbaarheid gevraagd en na boeking bleek het toch niet meer beschikbaar te zijn (soms 10 minuten later). Erg vervelend allemaal maar uiteindelijk toch gelukt op een iets andere datum en vliegveld.

TheMain
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Wave & Freestyle
Contacteer:

Bericht door TheMain » za dec 04, 2010 3:13 pm

Hey even een vraagje over het windsurfen in de omgeving van kaapstad:
Ik was benieuw hoe laat je gemiddeld op het water staat, zodat je de betere omstandigheden pakt? Is het bijvoorbeeld dat je bij sunset/big bay vanaf uurtje of 15:00 echt kan varen of is het bijvoorbeeld de hele dag en kan je dan zelf bepalen hoe laat je naar het water gaat ? Wel interessant om te weten, want er zijn ook nog genoeg andere dingen te doen en te zien SA!

Over ongeveer een maandje ga ik :-)

melkbossurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: long ocean custom, NP combat
Contacteer:

Bericht door melkbossurfer » za dec 04, 2010 4:12 pm

ontbijten op sunset
lunch naar big bay
tot de zon ondergaat in melkbos

grubby
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door grubby » za dec 04, 2010 4:21 pm

of na Melkbos een Sunset op Sunset... :D

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » do dec 16, 2010 10:40 am

ben er zelf van 20 januari tot 20 februari
was naar duitsland rijden en doodmoe in kaapstad aankomen een beetje zat
dus vlieg nu met Turkisch airways vanaf schiphol
Heb een grote oude mercedes gehuurd voor een maand ,past alles in of op

zou kwa zeilmaten 4.0 tot 5.0 meenemen
board om naar buiten te dobberen kan fijn zijn
wind is als hij echt ZO is ook wat vlagerig,zeker als hij dan niet zo hard is

zou geen echt winterpak meenemen
maar 3/4 mm met lange arm is wel fijn
zeker als je er af en toe wordt gespoeld
was 1 maal pak vergeten meete nemen,toen met short en lycra geprobeerd,is echt niet te doen :lol:

wind begint bij sunset en neemt dan dusdanig toe dat je op gegeven moment verder van tafelberg een spot gaat zoeken waar de wind nog niet zo idioot hard is
vaak eindig je bij melkbos
mocht het hier echt hard waaaien ,kan je zelfs nog meer naar het noorden rijden (ijzelfontijn)

maand februari is vaak niet zo erg druk

TheMain
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Wave & Freestyle
Contacteer:

Bericht door TheMain » vr dec 17, 2010 11:56 am

Thnx!

Ik had in principe al een Vw City geregeld, maar gaat uiteindelijk niet door :( . Weet iemand nog een adres waar ik goedkoop een autootje kan huren en wat ik al vanuit Nederland kan boeken!? Ik weet dat het een beetje lastminute is, maaer wellicht weten jullie nog wat!

Bedankt alvast!

jameston
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jameston » vr dec 17, 2010 5:51 pm

probeer het eens via capetownguru. FF googelen. Misschien dat Sheree wat voor je kan regelen.

Turkish airways vanaf schiphol!? dan ben je 24 uur onderweg met twee tussenlandingen. Laat mij maar gewoon vanaf Dusseldorf gaan met Air Berlin

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za dec 18, 2010 11:58 am

Het iets van 18 uur met Turkish Airways (net mijn ticket bekeken), maar je moet zoals bij iedere boeking wel letten op de juiste overstaptijden!!! (tenzij vliegen je hobby is dan kan je er natuurlijk 23 of 32 uur overdoen...)

met Air Berlin heb je ook nog 3 uur reistijd met auto en dik 13 uur vliegtijd
dus maakt echt niet zoveel uit
of je moet vlak bij duitsland wonen
en je zal winterbanden moeten aanschaffen

grubby
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door grubby » ma jan 03, 2011 11:44 am

Zit te twijfelen om spulletjes in ZA te kopen of in Nederland. Garantie is voor mij van ondergeschikt belang, maar zit even met die Rand die op dit moment behoorlijk hoog staat tov de Euro. Paar jaar terug was het veel interessanter om in ZA te kopen en heb dat dan ook gedaan. Nu is, ondanks de 14% die je terug kunt vangen, het misschien interessanter om in Nederland te kopen.

Iemand een idee wat bijvoorbeeld een NP Fly 2 2011 4.5 op dit moment in ZA kost? Wanneer ik een beeld heb van de prijs dan kan ik een besluit nemen...

Alvast dank!

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma jan 17, 2011 3:57 pm

grubby schreef:Heb de gok genomen en ticket Turkish Airlines geboekt... 24 jan - 19 feb. Hoor tegenstrijdige verhalen over meenemen surfspullen. Hier en daar lees ik dat mensen hebben moeten betalen, maar zelf zeggen ze (gelukkig zwart op wit...) dat je 1 windsurfset tot 32kg mee mag nemen naast je gewone bagage.
Hey ik kan dat zwart op wit niet vinden?!?!
Wat ik to dusverre gehoord heb over de maatschappij is goed en die paar uurtjes extra vliegen ten op zichtte van KLM verdien je snel terug met x 200 euro.

Dus ik wil die gok ook wel nemen.

By the way. Waarschijnlijk kun je hier betere deals maken voor je spullen. Vond het er vorig jaar zeker niet goedkoper en in het seizoen deals maken zijn ze niet zo van. Wilde je bijvoorbeeld overjarige spullen dan was er her en der nog wel wat leuks mogelijk. Dit jaar is ook de rand duurder...

grubby
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door grubby » ma jan 17, 2011 4:47 pm

Tidalwave schreef:
Dus ik wil die gok ook wel nemen.

By the way. Waarschijnlijk kun je hier betere deals maken voor je spullen. Vond het er vorig jaar zeker niet goedkoper en in het seizoen deals maken zijn ze niet zo van. Wilde je bijvoorbeeld overjarige spullen dan was er her en der nog wel wat leuks mogelijk. Dit jaar is ook de rand duurder...
Thanks Kris :)

Voetje heel gehouden op Indo trip? Pics zien er vet uit!
Vorig jaar trouwens nog een stukkie staal in mijn voet laten plaatsen in Netcare Blaauwberg Hospital haha...

gr. Maarten

Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rnm » di feb 01, 2011 10:17 pm

O o, het schiet nu toch echt op!! Lichte paniek aanval bij het inpakken. Ik kan toch maar 4 zeilen meenemen ipv 5! Wat nu? Ik ben 66 kilo welke zeilen zal ik mee nemen en welke laat ik dan thuis?
3.7, 4.1, 4.5, 5.0, 5.4
Wie heeft er een goed idee?
En als het goed is zitten er al een hoop mensen daar. Dus mijn grote vraag.... HOE IS HET DAAR!!!

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » wo feb 02, 2011 9:41 am

De kleinste vier dan. Ik heb met mijn 80+ kg, in 1 maand slechts een paar keer mijn 5.3 gebruikt. Ik heb genoeg lol gehad met 4.0, 4.6 en 5.3.

(Maar ja, aan de andere kant is het ook wel lekker op die "mindere" dagen op blauwberg nog wel te kunnen planeren met je 5+)

windsurferdy
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door windsurferdy » wo feb 02, 2011 10:07 am

ikke zit er nu voor de 3e dag. Met mijn 68 kg is 3.7 4.1 4.7 goed. Smiddags vaar ik toch alleen 3.7 of misschien 4.1. In de ochtend wel 4.7 dan.

Plaats reactie