Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Zuid Afrika

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Mikk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic, Starboard, NP, Hot Sails Maui

Re: Zuid Afrika

Bericht door Mikk » ma aug 15, 2016 5:52 pm

Vraagje over big bay, hoe is dit voor de beginnende waver? Ik ben van plan om dec-jan te gaan.

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou/Loft JP/Gun

Bericht door Tyto Alba » ma aug 15, 2016 6:44 pm

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » ma aug 15, 2016 10:40 pm

Voor de beginnende wavesurfer lijkt zuid Afrika ( op langebaan na) me niet echt geschikt. Hier nog een filmpje van big bay. Zoals je ziet af en toe best hoge golven voor een beginnend wave surfer......

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » di aug 16, 2016 8:01 am

LIgt eraan wat het niveau van de beginnende waver is...
Heb zelf ooit twee maandjes kaapstad mogen doen, als beginnende waver maar gevorderde windsurfer vond ik het top. Vaar in Nederland vooral op het IJsselmeer, maar kwam goed genoeg uit de voeten in ZuidAfrika.
BigBay vond ik wel moeilijker dan bijvoorbeeld Sunset/Blouberg strand, maar in reality vaar je daar, waar op dat moment de wind het beste is. Ik denk niet dat je vanuit Nederland kan gaan plannen om in BigBay of op Sunset of Melkbosch, of ... te gaan varen. Je gaat daar zien waar de beste condities zijn, en kan zo op 1 dag op twee of drie spots uitkomen....

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou/Loft JP/Gun

Bericht door Tyto Alba » di aug 16, 2016 9:31 am

ronaldstout1 schreef:Voor de beginnende wavesurfer lijkt zuid Afrika ( op langebaan na) me niet echt geschikt. Hier nog een filmpje van big bay. Zoals je ziet af en toe best hoge golven voor een beginnend wave surfer......

En in Langebaan zijn geen golven

Edit: Toen ik in Langebaan was was er geen golf te bekennen. Wel veeel wind
Laatst gewijzigd door Tyto Alba op di aug 16, 2016 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di aug 16, 2016 9:39 am

Als je in nederland op zee kan varen, kun je het rond kaapstad ook op de meeste dagen, als je de kaappunt en Haakgat ff buiten beschouwing laat.
Als het hoog en lomp is, tja dat zijn leermomentjes, of mooie dagen om ff wat anders te gaan doen.
Tyto, ik heb een dag daar gewindsurft met erg mooie lange schouderhoge golven op Langebaan en heb 2x daar lekker gesupt op zowel de left als de right daar....
Ik denk dat er best vaak golven lopen, maar het ligt een stukje buiten de gebruikelijke route waardoor het volgens mij wat minder bekend is.

Mikk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mikk » di aug 16, 2016 5:10 pm

Thanks all! Het is duidelijk voor mij. Gewoon proberen en met te veel swell kan ik uitwijken naar lange baai of die plas bij sunset beach. Heb nog een half jaar om me voor te bereiden:-).

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » di aug 16, 2016 6:49 pm

Ja Jeroen, kan zijn maar als je helemaal naar langebaan rijdt, dan ben je ook dicht bij paternoster, en dan is de keuze niet moeilijk :wink:

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » wo aug 17, 2016 9:00 am

Ik ben het min om meer wel eens met Jeroen, als je in Nederland redelijk kunt varen op zee is SA te doen. Luister een beetje naar de adviezen van de wellicht wat ervarenere SA-gangers, die ook vaak op de spots te vinden zijn. Mocht het wat te heftig worden stop dan en rij naar een wat rustigere plek of wacht een paar uurtjes. Alle spots kunnen mooie condities geven maar dit jaar heb ik het lekkerst op Melkbos gevaren en de laatste dag (vlak voor vertrek) waanzinnige omstandigheden gehad op Sun Set. Terwijl het jaar daarvoor weer Paternoster voor mij de absolute de winnaar was. Daarbij is het ook afhankelijk welke periode je er zit... zo was de club die twee weken eerder was gegaan, helemaal gebroken door de: "elke dag harde wind omstandigheden". terwijl wij twee weken later relaxed hebben gevaren.

Zelf ben ik helemaal verkikkerd geworden op SA, buiten het suppen en windsurfen om is het een overheerlijk verblijf aldaar. Er is zo veel te doen en te bekijken daarbij heb ik ook nog niet alle spots gedaan. Redenen genoeg om wederom te gaan!
Mocht je nog wat documentatie willen hebben stuur maar even een PB-tje met email adres dan stuur ik je een bonte verzameling van oude artikelen over SA door. Tip denk goed na over welke gear je meeneemt en KLM doet tegenwoordig zeer moeilijk over pakketten meer dan 23 kg :( . Het koste mij in ieder geval een flinke duit meer.

Have fun aldaar....https://www.youtube.com/watch?v=M0pgRZ9fsfk

Mikk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mikk » wo aug 17, 2016 9:43 am

Thanks! Materiaal verhuur is ook in orde daar?

We gaan een maand waarvan ik 4 dagen wil gaan surfen en de rest het land ontdekken dus eigen materiaal meenemen lijkt me niet echt efficient...

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » wo aug 17, 2016 11:48 am

Verhuur.... :problem:

Nou eerlijk gezegd..volgens mij niet heel erg goed... op Big Bay zat vorig jaar iets maar blij werd je daar niet van en op Table View / Blouberg http://www.cabrinha.co.za Voor zover ik gehoord heb krijg je bij sommige 1 board, 2 zeilen, 1 mast, 1 mastvoet en 1 giek mee... waarna je kan maar surfen waar je wilt.

Op Rietvlei (Slalom) is er volgens mij een club en Langebaan kan je volgens mij huren bij het cape sport center maar zeker weten doe ik dat niet want ik huur nooit.

Andere spots liggen een beetje in the middle of something en daar zijn alleen bavianen en/of struisvogels te vinden..wat op zich ook weer hele spectaculaire taferelen kan veroorzaken... Doe de deuren en ramen van je auto dus heeuuul goed dicht en wees voorzichtig met alles wat al op voedsel lijkt...

Mikk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mikk » wo aug 17, 2016 5:12 pm

Cabrinha ziet er prima uit (als je even door die kite meuk heen kijkt :P )! Ook voor langebaan heb ik een zaak gevonden: http://www.capesports.co.za

Moet dus wel goed komen.

Wel vreemd, voor een van 's werelds betere surfspots had ik toch meer aanbod verwacht!

melkbossurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: long ocean custom, NP combat
Contacteer:

Bericht door melkbossurfer » wo aug 17, 2016 8:57 pm

als een melkbos local sluit ik me bij retep aan
surfpakken kan je wel huren maar trapeze weet ik eigenlijk niet

Plaats reactie