Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Sao Vicente. Cabo Verde. Kaapverdische eilanden

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Sao Vicente. Cabo Verde. Kaapverdische eilanden

Bericht door Down the line » ma jun 13, 2016 4:24 pm

Even gescheiden van Sal, Santa Maria voor wat meer duidelijkheid

Wie heeft nuttige info over deze spot. Zoals betaalbaar verblijf, vervoer, tickets, pakketreizen, stalling, windsurfverhuur , windinfo , etc.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Re: Sao Vicente. Cabo Verde. Kaapverdische eilanden

Bericht door Down the line » ma nov 13, 2017 1:45 pm

Hoe heet de plek waar je wil verblijven vlak bij de surfspot??

Ben aan het kijken voor februari/maart 2019

Transavia en tui vliegen erheen rond de 400 euro. Maar waar moet je verblijven. Ik probeer los te boeken. Verblijf via booking.com. moeet ik da mandelo hebben

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » ma nov 13, 2017 7:31 pm

ik zie vooral vlak water. is er iemand die ervaring heeft met een meer golfrijspot?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma nov 13, 2017 10:06 pm

Kwa golven kijk naar Boa Vista of Punta Preta op Sal die kan je hier vinden onder spots in Afrika en de info zal je daar vinden

Iemand nog wat info over Sao Vicente ook al duurt het nog even dat ik die kant op ga!!

Vooral verblijfplaats info, stalling en transport van en naar vliegveld ??

Tui vliegt erheen. Surfspullen meenemen is dus niet duur.
Verblijf is via booking.com te regelen mits je geen totaal pakket willen en weet waar je het beste kan verblijven??

Wat is beste plek om te verblijven??

Is het nodig om spullen te stallen of is het op loopafstand met surfspullen vanaf verblijf eventueel met karretje

Is het te regelen dat surfspullen opgehaald kunnen worden vanaf vliegveld. Denk aan pick up wat op Sal wel goed te regelen is

Hoe zijn de surfomstandigheden in de maanden december tot maart, swell en wind ??

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » ma dec 18, 2017 9:44 pm

Wij waren in Foya Branca. Wel iets duurder. Zeer goed hotel en vlak aan het strand gelegen. Ook vlak aan de surfclub, ik herinner me niet meer de naam. Ik denk dat wij daar 3 jaar geleden met Transavia vanuit Schiphol zijn geweest. In de terugweg een tussenstop op Sal.
De luchthaven ligt vlak bij de spot. Als je bent geland zie je ze surfen vanuit het vliegtuig.

Wind is veel krachtiger dan in Sal. Typisch met 4.5 - 4.7 gevaren daar. Januari en Februari de beste maanden. December en Maart iets minder maar ook goed naar 't schijnt.

Beware of the shore break !

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr dec 22, 2017 8:36 am

Kwa wind waar moet ik dan aan denken in februari voor speed/slalom materiaal, 7.1 met 66 cm breed of 6.3 met 62 cm breed

Dus verblijfplek is vlak bij vliegveld en surfspot en surfclub geld dat ook voor de meeste verblijfplekken

Had je eigen spullen mee of had je gehuurd.

Heb je vervoer nodig van vliegveld naar surfspot als je zelf surfspullen meeneemt

Is stalling nodig in surfclub of is het verblijf zo dicht bij de surfspot dat je het daar kan stallen zo mogelijk.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » vr dec 22, 2017 9:52 am

Wij hadden hier gehuurd:

http://www.kapverdensurf.com/en

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr dec 22, 2017 2:24 pm

Thankx Marc. Ik wil eigen spullen meenemen gezien de kosten om mee te nemen minimaal zijn bij transavia en tui en ik toch liefst met eigen spullen vaar gezien ervaring in verleden.

Maar welke maat slalom zeil(en) en slalom board(s) heb je daar gemiddeld nodig ?? Misschien kan je me daarmee helpen gezien jij er geweest bent of misschien een ander

Klopt het dat je vanaf aankomsthal naar verblijf in dorpje Sao Pedro en surfspot kan lopen. Het lijkt namelijk heel dichtbij allemaal. Anders zal ik wat moeten regelen als ik los boek en zelf surfspullen meeneem

Kan je vanaf dorpje Sao Pedro ook daar bij strand het water op om te surfen of zit je dan in de luwte en is opstapplek echt bij hotel Foya Blanca. Zie dat dit wel een stukje van dorpje Soa Pedro ligt

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » za dec 23, 2017 3:22 pm

Tja, slalom heb ik er zelf niet gevaren. Constant op FSW materiaal gestaan bijna altijd met 4.7.
Vergelijk de condities een beetje zoals op Karpathos, een tikkeltje minder hard.
Voor slalom zijn 5.6, 6.4 en 7.0 goede maten. Dichter bij het strand ligt het echt wel vlak.
Verder op zee wordt het wel serieus choppy.

Het is inderdaad allemaal vlak bij mekaar en op wandelafstand. Luchthaven, dorpje, hotel, windsurfclub.
Let op, er is 's avonds niet zo veel te beleven.

Beste opstapplaats is zowiezo bij de club Surf-Tribe aan hotel Foya Branca.

Het dorpje zorgt inderdaad voor een kleine luwte. Niet onoverkomelijk maar de luwte is er wel.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za dec 23, 2017 6:32 pm

Thanks Marc

Nog even over wind en de surf omstandigheden

Naar Karpathos met normale omstandigheden voor daar neem ik meestal falcon 89 en speed 50 mee en alleen een 6.3 die ik zelf daar zelfs nog redelijk goed kan gebruiken als er 3.2/3.5 wavezeiltjes het water op gaan daar. Maar zoals je aangaf staat op Karpathos net wat meer wind

Als ik het dus goed begrijp zou 7.1 en 6.3 voldoende moeten zijn voor mij kwa zeilen

Nu voor boardkeuze

Zijn het echt speedomstandigheden, dus is het vol ruim of toch meer half ruim waardoor je voor vol ruim speed de chop in moet

Heeft een speedboard als W53/50 zin hier of is gezien de vlagerige wind een type board als de Falcon 89 het kleinste board wat je hier zal gebruiken in combi met type isonic 97 als wind wat minder is met de 7.1 ??

Ik ben 80 kilo en heb voor de 6.3 en/of 7.1 keuze uit de speed 50 , W53 , Falcon 89 , Isonic 90 en Isonic 97

Kwa afstanden zou ik dus van aankomsthal naar dorpje en surfspot kunnen lopen. Heb je enig idee hoever dat lopen is. Want dan weet ik of ik wel of geen vervoer moet regelen voor mij en mijn surfpakket bij aankomst en vertrek.

Alvast bedankt

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » zo dec 24, 2017 11:09 am

John,

Devils Bay is nog beduidend harder.
Dus als jij daar nog een 6.3 neemt wanneer anderen op 3.2 wave stuff staan, moet je zeker ook groter meenemen voor Sao Vicente.

Ik heb veel 5.x en 6.x slalom zeiltjes gezien In Sao Pedro.
Dat in combinatie met +/- 90L slalom boards. Zeker geen echte speedboards zoals jou W53/50.

Het zijn volgens mij daar niet de ECHTE speed condities. Niet ruim genoeg.
De speed runs vertrekken van achter het dorpje en dan richting Foya Branca / surfclub. Andersom ga je ruim onmiddellijk de chop in.
Je hebt ook geen grote afstand om op te bouwen, dwz iets meer dan 1000m.

Je zou vanaf de aankomsthal kunnen lopen (500 - 1000m) maar ik zou transport regelen. Het kost bijna niets. Je zal ook direct bij aankomst de wind stevig voelen waaien. Alles goed vasthouden !

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo dec 24, 2017 11:39 am

Bedankt voor de info.

Zoals ik al dacht en schreef kwa zeil 7.1 en 6.3

Zou je kwa boards 1 of 2 boards meenemen in februari. Bij 1 board denk ik met mijn 80 kilo aan 62 breed board (isonic 90) en bij 2 boards aan 59 en 66 cm breed (falcon 89 en isonic 97)

Als ik in zomer ga boeken zal ik vragen hoe dat zit met vervoer naar en vanaf vliegveld met surfpakket

Bedankt nogmaals voor je info

Dirk_H
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Dirk_H » zo dec 24, 2017 10:18 pm

Hey John,

Ik ben vorig jaar (2016) in maart een weekje naar Sao Vicente geweest, een zeer mooie en windzekere spot.
(Slechts :wink: ) 5 dagen op 7 gesurft, omdat ik mijn vrouwtje beloofd had om het eiland en het zeer mooie nabijgelegen eiland (Santo Antao) te bezoeken. Zeker ook een aanrader!

Met materiaal van het surfcenter gesurft, meestal freerace (1x 4.7, 2x 5.7, 1x 6.5, 1x 7.5) maar wanneer de kosten niet te hoog zijn, zou ik zeker eigen materiaal meenemen, want freerace materiaal was er echt maar minimaal aanwezig (toen). Mijn postings zijn trouwens te vinden op GP3S.

De rest heeft Marc reeds prima omschreven.

Verblijven doe je zonder twijfel best in Foya Branca, of je je materiaal daar op de kamer kan meepakken..... dat zal minder geapprecieerd worden, denk ik.
Hotel ligt op zo'n 2 km van de luchthaven. Makkelijk te doen....zonder bagage. Met surfquiver zou ik toch een busje of pick-up achtige taxi aanspreken. Of wel vervoer afspreken met de surfclub, want waarschijnlijk zal je daar toch je materiaal moeten stallen.
Met een 6.3 en 7.0 op een 90 liter kom je al heel ver, maar ik zou net voor je vertrek de weerberichten toch checken. Wie weet heb je juist een week met alleen 7BF :razz:
Door het plaatselijke venturi effect mag je wel steeds enkele knopen bijtellen bij de voorspellingen van (bv) Windfinder.

Het is zeker een minder speedgerichte spot dan Devils bay op Karpathos (ben ik ook al geweest), maar wel iets groter en veelzijdiger.

Voor niet-surfers valt er op Sao Vicente eigenlijk vrij weinig te beleven. (buiten de sterk aanbevolen trip naar Santo Antao, natuurlijk, zeker als je ook een avontuurlijke hiking tocht in adembenemende landschappen kan apprecieren)

Dirk_H
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Dirk_H » zo dec 24, 2017 11:51 pm

Door per toeval op dit topic te komen, heb ik er na bijna 2 jaar eindelijk werk van gemaakt om mijn video op vimeo te krijgen :razz:

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma dec 25, 2017 11:53 am

Mooie beelden. Ziet er vlak uit. Denk dat ik falcon 89 en isonic 97 meeneem met 6.3 en 7.1

Dirk_H
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Dirk_H » ma dec 25, 2017 12:22 pm

Met die combinaties overspan je zeker het grootste windbereik.

Wat de shore-break betreft: die kan begin van de winter serieus uit de hoek komen.
Algemene regel (werd me verteld): hoe later op het windseizoen, hoe minder shore-break.

Toen ik er was (rond 10 maart) viel het best mee (hoogte meestal zoals in het filmpje).
Wat groter en zwaarder zijn (zoals ik :wink: ) helpt zeker ook wel om er door te stappen met je materiaal.
Er waren toen een paar vrouwen die best wel goed konden surfen, maar vrij klein van gestalte.
Die maakten gebruik van de "shore-break" service door de locals van de surfclub. En gelijk hadden ze.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma dec 25, 2017 2:36 pm

Thanks dat denk ik ook. 7.1 en 6.3 lijken voor mij daar de juiste maten.

Kwa boards, 70 cm lijkt mij daar te breed en 53 cm te smal voor daar. Dus ga bij normale omstandigheden er tussen in zitten met 59 en 66 cm breedt en mocht het totaal teveel gewicht zijn (surfpakket mag 32 kilo zijn) dan alleen de 62 cm breed

Maak definitiefe keuze vlak voor vertrek bij laatste check van de windsites. In Sal klopte deze ook meestal wel

Kwa verblijf is er ook wel wat te vinden in dorpje zelf

Kwa afstand dacht ik dat het iets van 500 meter was, dan is het lopen wel te doen. Maar 2 km ga ik wel wat regelen

Weet iemand misschien wat het los stallen van surfmateriaal gaat kosten bij surfclub voor het hotel. Kan er niks over vinden namelijk

Ik denk dat ik dan ook voor eind februari/begin maart ga gezien mijn partner ook mee gaat en minder/minimaal beachbreak ervaring heeft :crazy: :z en komt kwa datum ook beter uit na de wintersport eind januari

Bedankt voor alle info

Benieuwd wat voor snelheden daar te halen zijn

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do dec 28, 2017 2:24 pm

Als je voor 2 man los ticket en verblijf in appartement in dorpje Sao Pedro boekt ben je voor week rond de 500 de man kwijt. Met surfspullen etc nog geen 600

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr feb 09, 2018 1:35 pm

Nog forumleden die dit jaar deze kant opgaan en hun ervaringen hier willen delen

Plaats reactie