Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Egypte] Dahab

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie

Welk hotel vind jij het meest geschikt?

Coralia Hotel
7
22%
Hilton
6
19%
Swiss Inn
12
38%
Dahabaya
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

-marcel-
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Boards: RRD Wavecult 85, FSW 100, X-Fire 114 ltr / JP Supersport PRO 136
Contacteer:

Bericht door -marcel- » di dec 18, 2007 8:39 pm

Huug schreef:
[T] Jerk schreef:... Ik zie dus nog steeds niet heel veel problemen.
Nou, veel plezier dan, ik zie mezelf meer als tevreden huurder, maar ieder diertje zijn pleziertje ;-)
Veel plezier toch maar
Hier sluit ik mij dan ook maar bij aan, veel plezier.

Misschien ga ik wel te netjes om met mijn surfspullen, het risico dat er iets kapot gaat is mij te groot en een 75% cabon mastje kost ook maar €450 in de uitverkoop.

eppie22
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door eppie22 » di jan 08, 2008 2:16 pm

Dit Topic maar eens nieuw leven inblazen. Ik ben misschien van plan om naar dit paradijsje te gaan, maar is het een goed idee om dat met je niet surfende vriendin te doen? We zijn van plan om in het Hilton te gaan verblijven, heeft iemand hier ervaring mee? Graag antwoord

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » di jan 08, 2008 4:00 pm

Ik ben met niet surfende vriendin en baby geweest. om te relaxen is het perfect. maar verwacht geen swingende disco's en bars.
Surfen is er heerlijk. vanaf een uurtje of negen 's morgens tot ongeveer een uur of een 's middags. daarna is de wind vaak in een keer uit.....

Giant
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard/Neilpryde - http://haroldspierenburg.nl
Contacteer:

Re:

Bericht door Giant » ma feb 11, 2008 4:12 pm

chinook01 schreef:Ik ben met niet surfende vriendin en baby geweest. om te relaxen is het perfect. maar verwacht geen swingende disco's en bars.
Surfen is er heerlijk. vanaf een uurtje of negen 's morgens tot ongeveer een uur of een 's middags. daarna is de wind vaak in een keer uit.....
Is dat echt vaak dat er in de middag niet meer kan worden gevaren?? Of ligt dat aan de maand dat je er naartoe gaat?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: [Egypte] Dahab

Bericht door Jeroensurf » ma feb 11, 2008 4:16 pm

Daar ben ik ook benieuwd naar...wij gaan namelijk met een 4 weken daar naartoe zodat mn vriendin kan leren surfen.

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door NED 321 » ma feb 11, 2008 5:52 pm

Giant schreef:Is dat echt vaak dat er in de middag niet meer kan worden gevaren?? Of ligt dat aan de maand dat je er naartoe gaat?
Er zijn 2 wind-patronen in Dahab: over het jaar, en over de dag.

Jaarlijks patroon
De wind in Dahab heeft een jaarlijkse piek in de periode augustus-september. En de jaarlijkse dip eind januari.
Van september tot januari wordt het steeds een beetje minder. En van januari tot augustus steeds een beetje beter.

Dagelijks patroon
De wind waait altijd van 0900 tot 1330. In die periode is de sterkte constant.
Tussen zonsopgang en 0800 waait het ook wel. En ergens tussen 0815 en 0845 gaat ineens de schakelaar om.

Het KAN na 1330 wel waaien. Maar dat gebeurt lang niet altijd.
In de mindere maanden (november-maart) eigenlijk nooit.

Als de wind om 1400 nog staat, dan blaast het door tot het avondeten.
Da's meestal ook het teken dat je een goede wind periode te pakken hebt. Dan waait het een heel aantal dagen van de planeten.

De laatste keer dat ik er was (1 week) had ik op de minste dag 25 knopen met vlagen 30. Maar meestal was het 28 knopen met vlagen 33-35. En 5 van de 7 dagen ook 's middags wind.

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » ma feb 11, 2008 7:39 pm

Er is zeker een windpatroon zoals hierboven staat beschreven maar het is minder regelmatig dan de meesten denken. Kijk maar eens op de Club Mistral site, daar vind je van dag tot dag de statistieken. In 2006 was ik er in de week van 5 december. Ik had toen 5 van de 7 dagen goede wind. Negen december afgelopen jaar was ik er weer en toen kon ik elke dag goed surfen met minimaal windkracht 4/5. Waarvan 3 dagen met prima condities tot zonsondergang. Het is ook een kwestie van geluk hebben.

Qua hotels; de kwaliteit van Swiss Inn en Hilton is volgens de locals gelijk. Hilton oogt sjieker. Ik was twee keer zeer tevreden met de Swiss Inn. Huren deed ik het eerste jaar bij Planet Windsurfing (Fanatic/North) en vorig jaar december bij Harry Nass (JP/NP). Die laatste vond ik beter/vriendelijker/attenter.

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » wo feb 13, 2008 1:40 pm

Je moet met de wind inderdaad wat geluk hebben. ik heb een aantal dagen(2 dacht ik) gehad dat het door bleef waaien. de rest van de dagen ging de wind toch echt uit in de middag. En als ik zeg uit dan bedoel ik uit...2bft hooguit.
Gellukkig waait het dan 's morgens wel en goed ook, kunnen de armen en de handen weer herstellen in de middag.

[T] Jerk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP, Simmer Icon, Fiberspar, MauiSails
Contacteer:

Bericht door [T] Jerk » do feb 14, 2008 3:14 pm

Gelukkig is surfen niet het enige wat je daar kunt(H) Je kan er ook geweldig snorkelen of de woestijn bezichtigen. Wij gaan eind 21 juni naar het Coralia Hotel. Dit ligt naast het Hilton en heeft een veel groter opgezet privestrand.
Wie weet trouwens wat de mogelijkheden zijn wat betreft huren van auto's of motors/scooters?

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » do feb 14, 2008 7:29 pm

[T] Jerk schreef:Wie weet trouwens wat de mogelijkheden zijn wat betreft huren van auto's of motors/scooters?
Mijn broer is in december drie uur met een quad op pad geweest. Ze geven de motoren niet zomaar mee, er gaat altijd een gids mee. Dat bleek ook nodig want op de grintwegen langs de kust lagen een aantal checkpoints waar je met gebaren en wat Engelse woorden niet doorheen komt. De quads waren niet echt duur, ik meen 45 Euro voor de hele trip. Gewoon gevraagd bij de balie van het hotel.

Een auto huren? Waar zou je naar toe willen rijden? Er is alleen maar woestijn. En de taxi's zijn spotgoedkoop. Voor een iets langere trip kun je prima deals maken. Voor 15 Euro pp hadden we een hele dag een taxi beschikbaar die ons overal naar toe bracht. Goedkoper moet ook kunnen als je beter kan onderhandelen dan mij.

[T] Jerk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP, Simmer Icon, Fiberspar, MauiSails
Contacteer:

Bericht door [T] Jerk » do mar 27, 2008 4:58 pm

Vrouwen, schrijft u snel in grote getale in :D

Happy Sport Ladies Week: 24 juni - 1 juli.

Samen met Mara-sports.nl organiseren we dit jaar weer een dames-windsurfweek, deze keer in Dahab Egypte. Samen met het Coralia hotel met halfpension, en inclusief surfen bij Club Vassiliki. Iemand van Mara-sports gaat mee voor de gezelligheid en begeleiding.

Mara Sports heeft weer een nieuwe reis samen met Happy Sport geregeld! Vorig jaar was dit een enorm succes, dus we hopen dit jaar weer een gezellige boel vrouwen samen op het water te krijgen in Dahab;) Samen lekker trucjes oefenen, in het warme water vallen en weer doorgaan. Na uren oefenen even lekker op het strand uitrusten in het zonnetje. Met natuurlijk een lekker windje wat over je heen blaast, want die kunnen we niet missen!!

Een van ons, Mara of Marianne zal meegaan om samen met jullie te genieten van het windsurfen. Wij vinden het heel erg leuk om samen met een groep vrouwen te genieten, lol te hebben en te sporten. Vandaar dat wij zoveel mogelijk vrouwen bij elkaar zoeken. Wij hebben zelf geen zin in de organisatorische zaken, dus die laten we aan Happy Sports over. Zij regelen alles omtrent de reis. Het enige wat wij doen is zoveel mogelijk dames bij elkaar zoeken om de gezelligheid en de sportstimulans zo groot en hoog mogelijk te maken! Je windsurfniveau maakt niets uit, je krijgt les op je eigen niveau! Dus nog nooit gewindsurft? Geen probleem. Ben je juist al een tijdje bezig en wil je wel weer eens wat nieuws leren? Een extra boost geven aan de sport? Dan zal deze reis ook uitstekend zijn om je hier in te ontwikkelen. Lessen op je eigen niveau en andere dames die precies hetzelfde zoeken! Wie weet misschien leuk om alleen, met vriendinnen of samen zussen, moeders, dochters te gaan.

Hieronder staat alle benodigde informatie over de reis.

Dus hou je ervan om niet alleen maar te bakken op het strand, maar ook actief bezig te zijn. Lees het door en geef je op!

Wij hopen tot op het water!

Groeten Mara & Marianne

Dus een superrelaxt weekje met de dames onder elkaar! Zet het vast in je agenda.

Prijs: 925 euro per persoon inclusief materiaal en instructie en extra's.

Wat is inbegrepen.
Vlucht v.a. Amsterdam naar Sharm el Sheik
Transfers van Sharm el Sheik naar Dahab en retour
Hotel Coralia Club, op basis van halfpension. Het is een net 4 sterrenhotel. Je deelt met 2 personen een kamer. (eenpersoonskamers tegen een meerprijs).

Activiteiten:
-1 week gebruik van surfmateriaal 2008 bij Club Dahab (Engelse club)
Inclusief 5 dagen 2,5 uur les per dag in groepsverband, op je eigen niveau.
-welkomstdrankjes (eerste drankje gratis)
-Cocktail night (eerste drankje gratis)
-Masbat Night (de stad in), inclusief diner.
-Camel Night (inclusief in de prijs!), met diner in de woestijn bij de Bedouinen
-BBQ night (inclusief in de prijs)

Mogelijke toeslagen:
--Eenpersoonskamer: toeslag 200 euro.

Overige wensen?
Laat het ons weten en we kijken wat we kunnen doen.

Bij minimaal 8 deelneemsters gaat de reis door, en de inschrijving sluit 24 april. (en vol = vol, max 15 personen)

Wil je mee, stuur dan onderstaande formulier naar ons toe, dat geeft aan dat je interesse hebt, we zullen dan contact met je opnemen en je een complete offerte toesturen ter akkoord. Dan pas is het een boeking, niet eerder.

nilizzz
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard flare 88, hotsails fire 4,7 & 5,8

Bericht door nilizzz » do mei 01, 2008 9:30 pm

weten ze al of de reis doorgaat?

laten tjerk en ik er nou toevallig ook in hetzelfde hotel in dezelfde week zitten :P ( wat vervelend toch al die dames) :roll:

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: zomer 2008 Dahab

Bericht door Down the line » vr mei 30, 2008 6:47 pm

Hallo

Ga morgen voor 10 dagen naar Dahab.

- We hebben alleen een ticket
- We willen het graag low budget houden
- Neem alleen lycra,trapeze en GPS mee,kwa windsurfspullen

Wie heeft er advies over het visum(groot of klein :-? ),transport naar dahab, goedkoop verblijf in Dahab en surfmateriaal verhuur?

voor wat surfverhuur betreft
We dachten zelf daar als het elke dag waait , dagelijks een uur te surfen dus totaal iets van 10 uur.

Bestaat er zoiets als een strippenkaart is voor 10 uur om surfspullen te huren ?

Ik zelf wil race/slalom/speed materiaal huren.. :(

wie kan ons helpen

alvast bedankt

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo jun 01, 2008 6:18 pm

het is hier super

1,50 euro p.p. per nacht in Dahab zelf voor een kamer met ze tweeen

surfspul huren is vanaf 125 euro voor een week
dan heb je nieuwste fanatic ,north , maar geen race spullen

heb ook mountainbike gehuurd om in ochtend van en naar surfstation te fietsen voor 10 euro per week

nu maar hopen dat het hier vlak genoeg is om te speedsurfen

ga morgenochtend proberen

twijvel of het zin heeft om echt racemateriaal te huren
tot mijn verbazing zie ik er niemand mee varen

wie kan mij zeggen of het zin heeft om hier met gps te gaan varen
vraag me af of het water hier vlak genoeg is als het doorwaait
Misschien heb je dan meer aan freeride/wave board met camberloos zeil en lekker relaxt te springen en te gijpen

later John

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » zo jun 01, 2008 9:43 pm

Hi John,

Je zal met name op vlak water varen, tenzij je naar het rif gaat richting onze Saudische vrienden, daar zal je wat golven (swell) tegenkomen. Lekker gps-je meenemen dus!

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma jun 02, 2008 6:26 pm

is hier echt niet vlak
zeker niet als er zoveel mensen op het water zijn
en run is te kort om snelheid te maken
wind is daar ook behoorlijk vlagerig
en het is veel te druk en te gevaarlijk om hier boven de 60 te gaan varen,geloof me
ze spocken op het vlakke gedeelte alle kanten op
en de helft kan niet gijpen,en gaan alle kanten op
dus echt race materiaal heeft echt geen zin,ook te gevaarlijk in de spits als het echt doorwaait
was dan ook dik 100 euro meer kwijt geweest

zit nu naast harry nash
daar was geen leuke sweer bij harry splash
beetje arrogant en absoluut niet relaxt

dus nu bij "" ibi and friends""

super relaxt

zittten wel veel russen
maar heel relaxt

betaal 125 euro voor 7 uit 9 dagen,normaal 150,maar is nu laagseizoen
tussendoor 2 dagen leuke dingen gaan kijken
weet iemand wat leuks

hebben alle 2008 fanatic boards (skate,new-,allwave,eagle,hawk,freewave) en north zeilen
geen warp en ram v8, maar wel 75 % masten en silver north gieken
vaar veel met daytone 6.6 en 6.0 en een zachte SX106 met gps erin,die het niet doet

maar vermaak me prima met SX106 ,skate,hawk en eagle
en duke(veel power),ice en daytona

zie alleen totaal geen andere camber zeilen

echt geen 1

toch raar als je weet hoeveel mensen hier aan het surfen zijn

gps meegenomen,kwam niet verder als 54 km/h

alleen maar freestylers en type hellgate ,excess zeilen

als er achteraan golven staan,ga ik wel de andere boards(all,new,free wave) proberen

later John
Laatst gewijzigd door Down the line op di jun 03, 2008 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di jun 03, 2008 10:44 am

voor info over verhuurcentrum http://www.ibiandfriends.com" onclick="window.open(this.href);return false;

gratis thee
relaxtruimte
gratis internet (als je voor minimaal een week huurt)
relaxt op lichtbedden in zon en schaduw liggen
relaxtroom met surffilms (tv en groot scherm)
uitkijk toren
ophaal service
je kan je lycra,trapeze,etc gewoon gratis stallen
gratis kluis
klimmuur
nette toiletten en douche
kleedruimte
je materiaal wordt opgeruimd en opgetuigd

2008/2007 hyfly,fanatic en voor mij de Sx 106 :P en 2008 north zeilen (van ice tot daytona)
juni,juli,augustes is de prijs voor 1 week 125 euro
normaal 150
kreeg 7 uit 9 dagen :P
dus kan 2 dagen wat anders doen tussendoor :wink:

nu ook een actie ergens anders in egypte voor 110
zie duitse surf

voor 10 dagen is 160,-
en voor 2 weken 230 euro

had beloofd een goed woordje te doen :)

ze zitten helemaal in de hoek,naast harry splash
dus niet voor de lagoon

dus de reis hoeft totaal niet duur te zijn

ticket 180 euro,incl.tax
taxie naar Dahab 20 euro
10 euro de man
verblijf 1.50 a 2 euro per nacht
huur surfmateriaal 125 euro
mountainbike huren rond de 10 euro per week
uit eten,rond de 4 euro,incl. drinken
(american)ontbijt rond de 2 euro met thee

maar je kan het net zo duur maken als je wil

waait hier bijna elke dag
piek is van 11.00 tot 13.00

vandaag 57 km/h met 118 liter hyfly freeride board en 6.6
sx 106 wordt gemaakt

Joke_name
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Pocketwave84 Tabou 3S106, Superfreak-6,3-5,3-4,5 HSM Crossfire 7,1
Contacteer:

Bericht door Joke_name » do jul 31, 2008 10:38 pm

Gaat er nog iemand binnenkort naar Dahab.

Ik zelf zit er van aanstaande Zaterdag 2 augustus tot 16 augustus.

Gehuurd bij Club Vass en zit in het Hotel Ganet Sinai.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Danny091283
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: North Sails Cross (Harnas)

Bericht door Danny091283 » wo mei 20, 2009 9:55 am

Ik ben al een klein beetje aan het in lezen voor de windsurf vakantie van volgend jaar.
Dit jaar nog naar kos en dan leren water starten en echt goed voetbanden leren varen en dan volgend jaar misschien Egypte.
Nu is het alleen zo dat ik niet al te veel vrienden heb en alleen wil gaan, alleen ben ik bang om geen aanspraak te hebben en nogal een eenzame vakantie te hebben. Vooral met het uit eten gaan is het erg prettig als je met een groepje samen bent.

Weet iemand hoe het is in Dahab voor singels? Valt er ook genoeg te doen zodat je snel aanspraak hebt en snel eens wordt meegevraagd uit eten enzow.
Of zijn er hier misschien groepsreizen naartoe waardoor je direct al aanspraak hebt?

quantum4
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135 ltr - Tushingham zeilen

Dahab in November

Bericht door quantum4 » ma aug 10, 2009 8:00 pm

Ik wil met een maatje van me naar Dahab in November, ben er 12 jaar geleden geweest en vond het geweldig.
Heb echter wel begrepen dat het flink is veranderd.
Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met Bishbishi Garden Village - hier willen we overnachten
- hoe is het bij Harry Nass, en ik doel dan vooral op sfeer, vriendelijkheid etc.
- hoe is het met de wind in November, anyone ?

En ja, ik heb de search funktie gebruikt, maar kwam veelal wat oudere berichten over Dahab tegen, vandaar dit nieuwe topic :)
We zouden het op prijs stellen als iemand die recentelijk naar Dahab is geweest het een en ander aan info zou kunnen opkrabbelen - thnx !

Hopenlijk ben ik in die week niet te moe om het een en ander op papier te zetten, zodat er ook een enigszins leesbaar reisverslag uit voort kan komen,
met uiteraard info voor de volgende Dahab gangers.

Plaats reactie