Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Egypte] Dahab

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie

Welk hotel vind jij het meest geschikt?

Coralia Hotel
7
22%
Hilton
6
19%
Swiss Inn
12
38%
Dahabaya
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

driesdr
Deur-surfer
Deur-surfer

Re:

Bericht door driesdr » wo mar 10, 2010 7:07 pm

Stefan. schreef:Niet twijfelen, Swiss Inn kiezen!

Mijn bezoek aan Dahab in december 2006 was echt 100% geslaagd, mede door dit prima hotel. Wij hadden een ruime drie persoons kamer aan het zwembad. Eten was prima. Fijne bar aan het strand. Vriendelijk personeel. Beschaafde gasten, veel Duitsers natuurlijk.

Het hotel is redelijk kleinschalig en overzichtelijk. Kindvriendelijkheid kan ik niet over oordelen. Er liep wel steeds een aardige kinderjuf rond. Ze beheerde een mini-speeltuintje. Het zwembad is wat klein voor een hotel van dit kaliber. Swiss Inn is ideaal als je een Fanatic huurt bij Planet Windsurfing. Als je JP wilt varen (bij Nass) moet je een stukje lopen. De beheerders van de Fanatic surfschool vertelden me dat het naastgelegen Hilton niet beter was. Eten hetzelfde, alleen veel duurder. De lui van Fanatic waren vriendelijk maar als je geen Duitser bent wordt je er geen grote vrienden mee :-)

Uit de baai richting de speedstrip varen vond ik als herintreder best lastig. De wind is schuin aflandig. De wind bij het hotel is bovendien een windkrachtje of twee minder dan op 'de strip'. Ik denk dat het vertrek vanaf Harry Nass het makkelijkst is.

Een goed alternatief is hotel Grand Seas in Hurghada. Kwalitatief nog iets beter dan Swiss Inn. Hier zag ik veel ouders met kinderen. De transfer is met 15 minuten een stuk korter dan die van Dahab. Het hotel heeft een eigen 'filiaal' van de verderop gelegen school van Tommy Friedl. De hoofdvestiging en het bijgelegen hotel vond ik helemaal niks (Russische toestanden) maar het kleine filiaal bij Grand Seas is hardstikke relaxt en klantvriendelijk. De surfcondities in Hurghada zijn niet zo goed als in Dahab. Meer golven en een lange aanloop met zandbanken en koraal.

Hotel Grand Seas in Dahab, dat zou de ideale combinatie zijn!
Ik was net in december ('09)nog in Hurghada en huurde jp spullen aan het center van het Grand Seas hotel
het was wel lekker surfen maar idd dat koraal rif ligt wel in de weg.. moest toch redelijd ver surfen voor goede wind, te ver soms :wink:

Daarom dat Dahab mij beter zal bevallen 3 windsurf 'zones' en vooral meer wind!
Ik hoor en lees alleen maar positieve verhalen!

Komt goed binnen 2 weken 8)

driesdr
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Egypte] Dahab

Bericht door driesdr » wo mar 10, 2010 7:08 pm

Jeroen D schreef:
driesdr schreef:heb net geboekt 8) vertrek 22maart voor 10dagen naar Coralia club Dahab :D
Goede keuze, ik heb me daar prima vermaakt. Zat in de kamer het dichtst bij het surfcentrum vandaan. Hele relaxte gasten daar.
Thx! Kijk er naar uit 8)

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » wo mar 10, 2010 8:08 pm

Kun je vanuit de Lagoon een beetje makkelijk naar buiten surfen? En dan bedoel ik echt naar buiten, de grote Rode Zee op.. Dat is toch veel mooie van Dahab, die diep donker blauwe zee, deining van een paar meter. (Niet dat vlakke water waarbij je denkt, ik loopt straks vast met m'n vin, terwijl je er niet eens kunt staan zo helder. En als je er wel kunt staan een legio aan zee-egels hebt liggen. Ai..)

Ik geef mijzelf een kleine kans dat ik Aymen vind. Ben al een heel stuk verder met zoeken, maar nog niets veel positiefs te melden. :(

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » wo mar 10, 2010 8:35 pm

oomKoen.nl schreef:Kun je vanuit de Lagoon een beetje makkelijk naar buiten surfen?
Ja, dat kan. In principe kun je in twee lange rakken in de deining staan. Bij het rif liggen twee boeien die de doorgang aangeven. Toch zag ik dat heel weinig surfers doen. Wie gaat op één van de beste vlakwater spots nu juist de golven opzoeken? Bovendien ben je er volledig uit het zicht van de surfscholen en de rescue. Bij Fanatic mocht je alleen met twee man zo ver naar buiten. In Hurghada heb je die deining direct voor je deur.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » wo mar 10, 2010 8:53 pm

Stefan. schreef:
oomKoen.nl schreef:Kun je vanuit de Lagoon een beetje makkelijk naar buiten surfen?
Wie gaat op één van de beste vlakwater spots nu juist de golven opzoeken? In Hurghada heb je die deining direct voor je deur.
Snif..

Tja, dat heb je in Dahab (Masbat) ook, een vette deining voor de deur.
(Zit trouwens wel echt te snakken om terug te gaan naar mijn verliefde land.. :) )

driesdr
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door driesdr » do apr 08, 2010 2:45 pm

Hi dudes, effe een leuke 10 daagse gehad in Dahab!!
Heb de beste keuze gemaakt betreft het hotel, de Corralia dus het hotel heeft het grootste zandstrand van alle hotels id baai. En dat is er wel aan te merken alles super rustig op 'ons' strand terwijl dit voor de naburige hotels helemaal niet zo was.

Had men spullen in storrage gezet bij Harry Nass dat direct op nog geen 50m van onze bungalow gevestigd was. Super relaxt dus!

De wind was in de baai super vlagerig dus heb bijna altijd uit de baai wezen surfen. Is ook minder druk!
In 2 lange rakken stond ik in de swell vd rode zee super cool maar toch tricky 8) had voor de zekerheid een walkie-talkie rond men nek hangen, gevraagd en beschikbaar in het center, voor als er daar achteraan op zee iets mis liep.
Want indien je daar stukken hebt tusen een deining van 1.5 a 2m merken ze daar niet direct op.

Toch een dag of 6kunnen surfen. Waarvan nog 2 na een schouder luxatie.. :roll:
Het weer staat sinds October beetje op z'n kop vertelden ze. Veel te warm en de wind deed het niet zo goed als normaal.

Al bij al een goede spot alleen 'toen' geen constante wind en iets te weinig golfjes...

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » do apr 08, 2010 4:00 pm

driesdr schreef:Hi dudes, effe een leuke 10 daagse gehad in Dahab!!
Ach shit. Had ik je mooi om hulp kunnen vragen.

Ik ben iets verder naar de zoektocht naar Aymen. Maar tegelijkertijd ook weer niet. Ik weet dat hij zijn spullen stalt in het Negm Paradise Camp. Echter sprak ik ook iemand via dahab.nl en die vertelde me dat Aymen al een tijdje niet meer in Dahab te zien was en dat zelfs het Negm Paradise Camp niet meer bestaat. Vind het wel erg jammer, want dit is juist allemaal zo lekker dichtbij.

Ga het nu waarschijnlijk ook maar via Harry Nass regelen. Het enige wat me overhaald is dat ze meerdere camps hebben, en je vanuit één rak de open zee op kunt. Dan maar een vette prijs voor surf spul. Heb de website ActionSurf ook bekeken, maar daar vind ik zelfs geen huur prijzen. Zat mistral er ook niet..

driesdr
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door driesdr » do apr 08, 2010 8:43 pm

oomKoen.nl schreef:
driesdr schreef:Hi dudes, effe een leuke 10 daagse gehad in Dahab!!
Ach shit. Had ik je mooi om hulp kunnen vragen.
ah hoe bedoel je?? ja net te laat...

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » do apr 08, 2010 9:56 pm

oomKoen.nl schreef:Zat mistral er ook niet..
Jazeker. Mistral via Club Mistral. Zit bij het Hilton Hotel. Fanatic via Planet Windsurfing bij het Swiss Inn. Verder is er nog een Club Vass, Ibi & Friends en wat Russische scholen.

Achter het laatste hotel in de baai in de richting van het nieuwe Meridien hotel zat de laatste keer een eenvoudige surfclub met wat ouder materiaal. Ik dacht dat dat Ibi was maar die vraagt ook 190 voor een week dus... Je kunt de gok wagen en ter plekke een deal proberen te sluiten.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo mei 02, 2010 11:37 am

Dahab nummer 4 is een feit.
Afgelopen zaterdag m'n vlucht geboekt. De rest regel ik ter plekke wel weer. Hoewel, ik weet toch al waar ik wil gaan slapen. Zit er van 17juli tot en met 31juli. Lekker warm, maar ook wind-zeker.

Wordt weer een mooie vakantie. Met hopelijk goede gps tijden en m'n eerste natte film.

Decodes
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Decodes » ma mei 24, 2010 9:10 am

Als je het graag iets minder bevolkt hebt maar toch zo windrijk als Dahab dan is Soma bay zeker ook
een alternatief in Egypte.
Hier alvast een filmpje:

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo jul 18, 2010 4:26 pm

oomKoen.nl schreef:Ik ben iets verder naar de zoektocht naar Aymen. Maar tegelijkertijd ook weer niet. Ik weet dat hij zijn spullen stalt in het Negm Paradise Camp. Echter sprak ik ook iemand via dahab.nl en die vertelde me dat Aymen al een tijdje niet meer in Dahab te zien was en dat zelfs het Negm Paradise Camp niet meer bestaat. Vind het wel erg jammer, want dit is juist allemaal zo lekker dichtbij.
Nu ik in Dahab zit, kan ik het mooi zelf uitzoeken.
Eén en ander is er goed veranderd. Heel toevallig kende de chauffeur die me naar Dahab bracht Aymen. Heb al meermalen langs de plek gelopen waar hij normaal zat. Maar geen Negm Paradise Camp meer te zien. Zal morgen nog eens wat local vragen wat er gebeurd is.

Verder is alles goed hier. Oja, ik heb mijn surfspul nu bij Ibi & Friends gehuurd. Erg relaxte lui en maken veel foto's :)
Mijn verhaal overigens live te volgens op http://www.oomkoen.nl.

Joke_name
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Pocketwave84 Tabou 3S106, Superfreak-6,3-5,3-4,5 HSM Crossfire 7,1
Contacteer:

Bericht door Joke_name » zo sep 05, 2010 6:28 pm

Dahab is echt een top plaats om te varen.

Ik typ dit vanaf het bishbishi hotel.

Dit zit in het midden van Mashbat. Het strand is ongeveer 10 minuten met de auto rijden. Als je het goed doet heb je een taxi voor 10 Egypische pond= 1,40.

Het is een super cheap hotel. Voor 11,50 euro per persoon op basis van 2 personen heb je een kamer met airco, internet en koelkast en natuurlijk elke ochtend een lekker ontbijt.

Zelf eten we elke avond in Funny's Mummy's restaurant aan de andere kant van de straat aan het strand.
super chill restaurant om te eten en voor een goede prijs.
Ben zelf ongeveer 50 Egyptische Ponden per avond kwijt dat is: 5,60.
Als je er vaak komt eten vergeet dan niet korting te vragen.

Ik heb zelf mijn materiaal gehuurd bij Club Dahab (club Vass).
Club Vass is onderdeel van TUI reisorganisatie.
Super chillen mensen om van te huren en ze hebben genoeg materiaal voor iedereen.
Als je in het hoogseizoen gaat vergeet dan niet van te voren te reserveren.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma sep 06, 2010 7:29 am

oomKoen.nl schreef:
oomKoen.nl schreef:Ik ben iets verder naar de zoektocht naar Aymen. Maar tegelijkertijd ook weer niet. Ik weet dat hij zijn spullen stalt in het Negm Paradise Camp. Echter sprak ik ook iemand via dahab.nl en die vertelde me dat Aymen al een tijdje niet meer in Dahab te zien was en dat zelfs het Negm Paradise Camp niet meer bestaat. Vind het wel erg jammer, want dit is juist allemaal zo lekker dichtbij.
Nu ik in Dahab zit, kan ik het mooi zelf uitzoeken.
Eén en ander is er goed veranderd. Heel toevallig kende de chauffeur die me naar Dahab bracht Aymen. Heb al meermalen langs de plek gelopen waar hij normaal zat. Maar geen Negm Paradise Camp meer te zien. Zal morgen nog eens wat local vragen wat er gebeurd is.
Ik zal toch het resultaat nog even melden.
Aymen surft niet meer. Ik geloof het niet helemaal, hoe kun je daar nu mee stoppen. Maar hij is te druk met zijn gezinnetje. Verhuur doet hij in ieder geval niet meer. Heb hem helaas niet meer ontmoet toen ik zelf ook in Dahab zat, maar nog wel via een andere vriend telefonisch gesproken. Hij zat in Ca°¯ro.

@Joke_naam: Goeie keus om in de Masbat te zitten. Kijk je uit met de Long Island Ice Tea bij de Rush? Ik kreeg ze helaas in halve liters. :o

Joke_name
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Pocketwave84 Tabou 3S106, Superfreak-6,3-5,3-4,5 HSM Crossfire 7,1
Contacteer:

Bericht door Joke_name » ma sep 06, 2010 6:44 pm

Ik eet eigenlijk elke avond bij Funny''s Mummy's. super chill en lekker milkshake enzovoort.

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic skate 98 TE-fanatic allwave 72l- 4.7 manic HD - 5.7 expression 08np

Bericht door joep1234 » za dec 25, 2010 4:53 pm

Ik ben van plan met een vriend 2 weken naar Dahab op vakantie te gaan, dan gaat die vriend weer terug. Dan is het de bedoeling dat ik daar 1,5 a 2 maanden surf instructeur word.
Dus ik probeer wat info in te winnen.

Weet een van jullie of er een station is met een Nederlandse manager of eigenaar?
Heeft er misschien iemand zelf gewerkt bij een surfcenter? Welk center is het beste om bij te werken, bv waar is de sfeer relaxd?

is Dahab een veilig gebied?is er niemand beroofd/bestolen ofzo? Ik kan me namelijk voor stelen dat je daarvoor moet oppassen.

en heeft er iemand een goedkoop adres voor een appartementje wat ik ong 2 maanden zou kunnen huren?

Hoe is het uitgaansleven in dahab? ik verwacht hier niet veel van maar er moet vast wel iets te doen zijn.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo dec 26, 2010 9:18 pm

joep1234 schreef:Ik ben van plan om in 1,5 a 2 maanden surf instructeur word. Dus ik probeer wat info in te winnen.

Weet een van jullie of er een station is met een Nederlandse manager of eigenaar? Heeft er misschien iemand zelf gewerkt bij een surfcenter? Welk center is het beste om bij te werken, bv waar is de sfeer relaxd?

is Dahab een veilig gebied?is er niemand beroofd/bestolen ofzo? Ik kan me namelijk voor stelen dat je daarvoor moet oppassen.

en heeft er iemand een goedkoop adres voor een appartementje wat ik ong 2 maanden zou kunnen huren?

Hoe is het uitgaansleven in dahab? ik verwacht hier niet veel van maar er moet vast wel iets te doen zijn.
Qua info kun je heel veel uit dit topic halen. Lees het wat vluchtig door en je weet gelijk waar je goedkoop en in een hotel kunt overnachten. Plus even googlen op 'egypte dahab'.

Managers, Nederlands ken ik niet. Veel zit er ook niet. Althans, binnen de tien centra houd het wel op. Dus ik zou gewoon bij elk station gaan vragen of ze °¼berhaupt hulp kunnen gebruiken en daarna pas je keuze te gaan maken.

Dahab is veilig. Mensen zijn daar relaxt. Het is er absoluut niet zo crowded als Sharm el Sheikh of Hurgada dat je eerder voor de valse toerist moet uitkijken dan de locals.

Overnachten. Ik zeg Masbat. Dan zit je in hartje Dahab. Het zit er serieus vol van de camps. Plekken waar je voor minder dan vijf euro per nacht kunt slapen in een hutje. (Een hutje met bed en raam is het simpelste, douche deel je dan. Net als een camping.) Een heel goed adres is de 7Heaven Hotel. Dat zijn vrienden van mij. Weet niet hoe laat je land? Als dat vroeg is, zou ik ter plekke in de middag wat rond gaan lopen en vragen.

Uitgaan, er zijn wel bars, maar verwacht het niet zo populair als in de NL.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar. Maar als je lichte twijfel hebt. Bedenk dan goed. Dahab is een relaxte plaats waar je heel simpel op de bonnefooi heen kunt gaan om een goede slaap plek te regelen. De rest volgt daarna allemaal wel..

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo dec 26, 2010 9:23 pm

Hoe lang staat die poll al in dit topic?
Jammer dat ik er als topic starter geen enkele beheer op heb.. Dat het dus ook niet mijn vraag is!
Ook jammer dat er qua mijn keuze, helemaal geen hotel tussen zou staan. :|

Daarbij komt, een goede voornemen voor 2011 om alle info te verzamelen in mijn start topic.

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic skate 98 TE-fanatic allwave 72l- 4.7 manic HD - 5.7 expression 08np

Bericht door joep1234 » do feb 03, 2011 4:20 pm

zou je nu korting krijgen bij de centers om toch nog wat klanten te trekken? :lol:

windsurferMARC
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 boards & NeilPryde sails & Select fins

Bericht door windsurferMARC » do feb 03, 2011 4:55 pm

het is er nu ook erg omstuimig... :oops:

Plaats reactie