Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Egypte] Dahab

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie

Welk hotel vind jij het meest geschikt?

Coralia Hotel
7
22%
Hilton
6
19%
Swiss Inn
12
38%
Dahabaya
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

wleenders
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Screamer 103 - Naish Redline 6.5 - NS 5.0

Re: [Egypte] Dahab

Bericht door wleenders » di sep 29, 2009 4:21 pm

Aloha vakantieman,

Eind november ben ik van plan naar Egypte te gaan voor een beetje surfen, snorkelen, duiken en natuurlijk sight seeing! Ideaal komt het neer op 9-10 dagen Egypte verkennen en daarna ongeveer 5-6 dagen lekker sporten, van de zon genieten, en uitrusten. Hoeft niet heel luxe te zijn, low budget is beter.

Het liefst verken ik Cairo, een stukje Nijl en de omgeving bij Luxor (koningsvallei). Ook wil ik ergens kunnen surfen waar ook gesnorkeld kan worden. Nu is Hurghada een plaats die hier uitkomst kan bieden, maar dat lijkt me iets te toeristisch… Dahab en El Tur zijn ook een goede optie, iets rustiger!

Ik heb al gezocht naar vluchten, georganiseerde reizen, en meer van dat soort zaken. Er is veel, en de verschillen zijn vrij groot qua prijs, vrijheid, luxe.

Hoe hebben jullie de trips geregeld? Welke reisorganisatie is bevallen?
Is het een optie om zelf losse vluchten te boeken en ter plekke excursies etc. te kopen?

Ik zit zelf te denken aan heen:

Amsterdam – Luxor – van daar rustig naar Cairo, en dan richting Dahab/ El Tur – via Cairo/ Sharm el Sheik naar Amsterdam.

Amsterdam – Cairo – Van daar rustig naar Luxor, en dan richting Hurghada – hier vandaan terug naar Amsterdam.

Tips zijn meer dan welkom!

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » do okt 01, 2009 8:25 pm

Als je toch in de buurt van hurgadah zit en dat te druk vind, ga dan naar safaga(scheelt een vlucht naar sharm el sheik voor dahab). Perfect om te duiken(zelf 4X) en te surfen en minder druk dan hurgadah.
Spullen huren kan bij club mistral
http://www.club-mistral.com/en/destinat ... 11/genInfo

Hotel shamssafaga ben ik een paar keer geweest, surfcenter zit daar bij het hotel, naast de duikschool.

Succes

quantum4
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135 ltr - Tushingham zeilen

Bericht door quantum4 » do nov 05, 2009 6:33 pm

Ondertussen vlucht geboekt, rechtstreeks bij Transavia, 340 euro pp (10 dagen), overnachting en pick-up van het vliegveld (Sharm el Sheikh) bij Bishbishi Garden Village georganiseerd en boards gereserveerd bij Harry Nass, nog een weekje en dan zien of alles gaat zoals het gepland is. Zowel Harry Nass als Bishbishi reageerden direkt en vriendelijk. Meer info volgt, eerst nog wat nachtjes slapen en dan vakantie :)

wleenders
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Screamer 103 - Naish Redline 6.5 - NS 5.0

Bericht door wleenders » do nov 12, 2009 3:59 pm

Aloha,

Ik vertrek zaterdag met mijn vriendin naar Hurghada voor 15 dagen. Het plan is om een week te surfen en te snorkelen en de andere week lekker rond te trekken en mooie dingen te zien!Een update met surf-ervaringen volgt!

S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard & Severne Rigs
Contacteer:

Bericht door S.Albarda » ma nov 16, 2009 12:06 pm

quantum4 schreef:Ondertussen vlucht geboekt, rechtstreeks bij Transavia, 340 euro pp (10 dagen), overnachting en pick-up van het vliegveld (Sharm el Sheikh) bij Bishbishi Garden Village georganiseerd en boards gereserveerd bij Harry Nass, nog een weekje en dan zien of alles gaat zoals het gepland is. Zowel Harry Nass als Bishbishi reageerden direkt en vriendelijk. Meer info volgt, eerst nog wat nachtjes slapen en dan vakantie :)
Enjoy!

Wel een kanttekening. De dochter van Harry Nass die her en der de stations "beheert" vond ik arrogant, niet servicegericht en vervelend. De jongens die de zeilen en boards beheren surfen zelf niet, maar zijn Egyptische locals. Wat er dus gebeurt, is dat als je hen vraagt wat er optimaal is voor die dag, je een antwoord krijgt wat hen de minste moeite kost. Dwz, dingen die al zijn opgetuigd. Vragen om een kleinere/grotere vin zorgt voor irritatie, en veel Arabisch geneuzel. Dat is serieus jammer, want het kan anders.

ASPC in Alacati, Turkije is vrijwel identiek, maar daar rennen enthousiaste jongetjes zich een ongeluk om het jou naar je zin te maken. En als je iets verneukt of laat liggen, laten ze je dit ook weten, ook al zijn ze elf jaar oud. En als ze je surfmateriaal even "verplaatsen" gooien ze er nog snel een helitack tegenaan.

Met de achteloosheid van een achtjarig jochie die de hele zomer niks anders doet.

*jaloers*

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » di nov 24, 2009 1:32 pm

Zoooooo herkenbaar.
Vraag je advies voor een zeilmaat, dan is het altijd wat ze toevallig hebben liggen.
Er was toen ik er vorig jaar was een gast die me normaal hielp(omdat we over voetjebal konden praten) de rest was waardeloos. Ben vaak in egypte geweest(duiken) en overal dezelfde mentaliteit.
Stap je uit een taxi, vragen ze meteenof je een taxi nodig hebt...
Maar waar het omgaat is het surfen, en dat is natuurlijk geweldig. Wind en mooi blauw water. En daar ga je voor.

quantum4
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135 ltr - Tushingham zeilen

Bericht door quantum4 » wo dec 30, 2009 11:55 am

Zo, op de valreep nog even een reisverslag.

Het vliegen:
Vliegen met Transavia was niet echt fijn, stoelen staan erg dicht op elkaar en je krijgt niets (eetbaars) aangeboden, wel is het zo dat de stewardessen om het kwartier met zo'n mal karretje het gangpad versperren, zodat je echt nergens heen kunt. Maar goed, 340 euris om op de plaats van bestemming te komen is meer dan ok. Eenmaal aangekomen in Sharm el Sheikh stond er een mannetje te wachten met mijn naam op een bord. Hij had een gigantische bus (11 personen) bij zich, waar we toch echt met z'n 2-en in mochten :) Prijs is 30 euro, wel van te voren geregeld via Bishbishi.

Het verblijf etc.:
Eenmaal in Mazbat (dit is het oude gedeelte, Dahab is waar de surfcentres en hotels zijn) aangekomen, snel ingecheckt, kamers bekeken, nix bijzonders, maar goed genoeg om relaxed te slapen. Vervolgens wat geld gepind (dit lukt niet altijd, dus wel handig om wat cash bij je te hebben voor het geval dat...) en opzoek naar een restaurantje. Voor diegenen die nog nooit in Egypte zijn geweest, dit is echt lachen, langs de kust zijn onwijs veel restaurantjes, en voor elke toko staat een mannetje die je naar binnen probeert te praten, en geloof me, ze zijn er vreselijk handig in. Na enkele missers (Meya, Meya en enkele restaurantjes waar ik de naam niet van kan herinneren) kwamen we meestal in de buurt van ons hostel uit. Mazbat is zeg maar in 2-en verdeeld, het gedeelte voor de brug en na de brug, waarbij het deel na de brug zo ontzettend toeristisch is dat je er beter weg kunt blijven, of gewoon stoicijns door moet lopen als je er toevallig bent. Wij maakten er gewoonte van om na het surfen een biertje te drinken bij Funny Mummy en vervolgens daar te eten, of bij 1 van de aangrenzende restaurantjes, omdat het daar vrij relaxed is. Het Italiaanse restaurant van Paola is een aanrader, en ik heb me laten vertellen dat het Thaise restaurant vlak voor de brug ook er goed is. Tot zover de innerlijke mens.

Het surfen:
we hadden geboekt bij Harry Nass, Centre 1, dit zit aan de top van de baai, en heeft dus geen buren (behalve dan misschien de kitesurfers, maar die zitten in een aparte baai, waar ze niet uit mogen). Voorzien van JP boards en Neil Pryde zeilen waardoor hij waarschijnlijk de beste kwaliteit heeft in Dahab qua surfmateriaal. De hele baai is overigens bezaaid met windsurfcentres, we hebben enkele ok uitziende plekken gezien, maar het nadeel is daar dat je overal tussenin zit. Bij ons surfcentre waren de eerste dagen flink wat Russen, die geen boe of bah tegen je zeggen, maar goed, we kwamen ook niet voor de Russen. Het voelt erg anoniem, veel mensen, je bent een nummer, maar daartegenover staat wel, dat als je een 5.6 zeil ipv een 5.7 zeil wilt hebben, dit gewoon mogelijk is :)

In de baai is het flink druk, voordeel is dat je er aan de surfcentre kant kunt staan, dus voor nog niet zo gevorderde surfers ideaal. Echter, als je een beetje wilt varen, dan moet je achter de baai gaan surfen, je krijgt hiervoor een walkie talkie mee voor noodgevallen die je in om je nek hangt (goed geregeld) en dan is het pret hebben. Van de 10 dagen die we er waren hebben we 6 dagen boven de 20 knopen gehad, 2 dagen was het 7.5 meter weer, en 2 dagen snorkelweer. Het wegvaren en terugkomen uit de baai is lastig, want de wind is strak aflandig, meestal ging ik voor de wind de baai uit, en terug moet je flink opkruisen om terug te komen. Met de boards die wij hadden (Super Sport 109) ging dat niet altijd even gemakkelijk. Het leuke is wel dat je de boards naar believen kunt wisselen (in overleg met het surfcentre uiteraard), dus als het ene board je niet bevalt, dan kun je een ander uitproberen of zelfs houden voor de rest van je verblijf. Let er goed op dat je krijgt wat je vraagt, lange trapezelijnen is bij Egyptenaren niet altijd lang, dus check je materiaal goed voordat je op pad gaat, dit voorkomt een hoop frustratie. Het klopt wat er gezegd is, de boys zijn niet altijd even enthousiast om je te helpen, maar goed, als je gewoon vriendelijk tegen ze bent, dan valt dat allemaal wel mee. Overigens, ook nog even met Harry Nass zelf gesproken, het is een zakenman, maar hij gaat wel voor kwaliteit en koopt elk jaar nieuwe gear.

Voor de kunstenmakende surfers is er de zg. babybaai, je moet hiervoor achter de baai zijn, dan flink opkruisen en dan op het eind vind je een plek met erg vlak en knalblauw water en legio jonge gasten die daar flaka's etc. uitvoeren. Als je zelf een keer geen zin hebt om te surfen, dan kun je erheen lopen, je komt dan op de punt uit, waar ze op zo'n 5 meter afstand de meest geweldige trucks uithalen (videocamera mee). Nog even over het lopen, een goeie truck is het om kleine surfschoentjes mee te nemen en bijvoorbeeld in je pak te steken, uiteindelijk moet je toch het laatste stukje lopen om bij het surfcentre te komen, en daar ligt veel scherp koraal. Voor de rest deden mijn Crocs het werk bij de wandelingen.

Vervoer:
Overal rijden taxi's, de Egyptenaren betalen een belachelijk laag bedrag, wij betaalden meestal 10 pond (1.20 euro) om van het oude gedeelte naar het nieuwe gedeelte te komen (zorg wel dat je vooraf de prijs zegt). Voor de rest is het lachen in de taxi's, er wordt hash aangeboden, je zit op de laadbak, er reist een geit mee, etc.

De winkeltjes:
s'Avonds kun je besluiten om Mazbat in te gaan, het is 1 straatje met aan weerszijden veel shops (die overigens alemaal dezelfde rommel verkopen), ook hier geldt, ze zijn vreselijk handig om je hun shopje in te lokken en je iets te verkopen zonder dat je dat wilt, echter, het blijft een mooie ervaring, en afdingen is in sommige gevallen een ontzettend leuke bezigheid. Vraag een beetje rond bij Egyptenaren die je kent voordat je iets koopt, dat werkt meestal wel.

De hotels:
Weinig van gezien, het hotel direkt naast het Harry Nass surfcentre leek het meest interessant, alles is laagbouw (2-hoog) en ik vermoed dat het weinig voor elkaar onderdoet.

Conclusie:
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom ik geen enkele (windsurfende) Nederlander heb gezien in de 10 dagen die we er waren, het is een perfekte en goedkope windsurfspot. Volgend jaar gaan we zeker weer, het hostel was prima (5 euro per nacht), de wind is goed, het materiaal uitstekend, het eten is dik in orde en de Egyptenaren, tja, die blijven Egyptenaren :)

Mocht je van plan zijn om naar Dahab te gaan en je wilt meer informatie, dan kun je me altijd een PM sturen. Ik hoop dat je wat hebt aan dit reisverslag.

Goed 2010 met veel wind !

Ameland
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD firewave 92ltd RRD firewave 102 ltd Kona mini tanker TT Kona11.5 TT Ezzy elite 4.2 4.7 5.3 5.7
Contacteer:

Bericht door Ameland » wo dec 30, 2009 2:04 pm

Ben jij eigenlijk wel buiten de baai geweest,dus door de opening in het rif de golf van aqaba in.
Dat is het hoogtepunt van dahab wat surfen betreft voor mij. Mooie deining van een meter of 2 a 3 waar je heel relaxt op kan springen en zelfs een beetje golfrijden.
Ik zat jaren geleden al weer bij hotel Helnan,weet niet eens of het nog bestaat maar je kon wel in 1 rak van het strand door het rif de golf van aqaba in(zonder hoogte lopen).

tho_vis
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wijk, IJmuiden, Zvoort, Scheef. Ezzy, Quatro, Flikka.

Bericht door tho_vis » wo jan 13, 2010 9:50 pm

Is er ook iemand die in het Meridian heeft gezeten? Ben benieuwd of het de hoge prijs waard is. En is het verhuurcentrum plus spot daar bevallen?

Was van plan half to eind april die kant op de gaan om de freestyle kunsten wat bij de schaven!

Joe
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Joe » ma jan 18, 2010 7:09 pm

Hey allemaal,

Ik heb zojuist een week Swiss Inn geboekt voor juni.
Wat ik me afvroeg.
Zijn er mensen die ervaring hebben of tips over surfles?
Mijn vrouw vaart inmiddels en aantal jaartjes.
In plane, beachstart, overstag, trapeze lukt ook. Maar ze hikt nu tegen het voetbandvaren aan icm met trapeze.
Dit leek ons een mooie week om daar eens een paar lesjes voor te nemen. Misschien helpt het.
We hebben nog geen keuze gemaakt tussen de surfverhuurcentra.

Thanks,

Joe

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » ma jan 18, 2010 8:57 pm

In Dahab heb ik drie keer bij het Fanatic/Planet Windsurfing en één keer bij Harry Nass gehuurd. Het Fanatic centrum is bij het hotel dus dat is lekker comfortabel. Tijdens het laatste bezoek een jaar geleden heeft mijn vriendin een vierdaagse beginnerscursus gedaan. Die heb ik bewust bij het Fanatic centrum geboekt. Ik had bij eerdere bezoeken gezien hoe de vrouw van de eigenaar Dieter er les gaf en dat zag er goed uit. Ik wilde mijn knappe vriendin niet op pad sturen met één van de bronstige surfmacho's die ik bij veel andere surfscholen had gezien :) Wie je krijgt als leraar hangt ook af van de taal waarin je les in wilt krijgen (Duits of Engels).

Nadeel van het Fanatic centrum is dat je start in de luwte halverwege de baai. Bij het hoofdcentrum van Harry Nass start je direct vol in de wind in het ondiepe deel van de baai. Daar moet je vanuit Fanatic eerst naar toe surfen. Vanuit het Swiss Inn is het best wel ver lopen naar Harry Nass.

Het weekje les beviel prima. Het aanpassen van de lesuren, wat extra hulp buiten de lessen, het was allemaal geen probleem. Uiteindelijk is de kwaliteit van de lessen ook afhankelijk van of het een beetje klikt met de leraar(es) en de condities.

Als de prijs doorslaggevend is kun je ook besluiten ter plekke te shoppen en de verschillende surfscholen langs te gaan.

Veel plezier in Dahab!

http://www.planetwindsurfing.com/
http://www.planetwindsurfing.com/pdf/Pl ... r2009a.pdf

maarten81
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door maarten81 » zo jan 24, 2010 2:50 pm

Ik ben net terug van 10 dagen dahab. Ik was met vrouw en kind, dus moest er voor die twee ook wat te doen zijn. We zijn naar de Swiss Inn geweest, goed en mooi hotel. Goed eten, kindvriendelijk en een redelijk goede ligging. All inclusive is het overwegen waard, de drankjes in het hotel zijn namelijk erg duur. Andere mogelijkheid is om even de stad in te lopen voor inkopen.

Binnen 200 meter zijn er volgens mij vier windsurf centra, harry nass, planet windsurf, surf more en nog één bij het iberhotel dahabeya. Ik heb voor een advanced beginner course gekozen bij harry nass, 150 euro voor 5x twee uur incl materiaal. Harry Nass heeft nu 4 centra in de baai van dahab. Vervoer van het ene naar het andere centrum gaat met bootjes, echt goed geregeld. Goede sfeer en veel keus aan materiaal.

Ik had samen met een Duitse man les van een hele goede Poolse instructeur. Hij legde alles goed uit en deed het goed voor. Omdat er weinig wind was hebben we veel free style gedaan, wat ik echt top vond.

Verder is dahab erg veel veranderd sinds de laatste keer dat ik er was (10 jaar geleden). Het is nu gewoon een toeristische plek met veel hotels, souvenir winkels en restaurants. De relaxte sfeer is er nog wel, maar het is wel een stuk drukker.

Behalve windsurfen zijn we ook twee dagen in de woestijn geweest. Is ook super, maar je moet goed rondvragen en zoeken naar een goede gids. De onze is niet zo goed bevallen, maar het is toch een belevenis.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » wo feb 03, 2010 5:35 pm

Wie gaat er binnenkort naar Dahab???

Ik weet het even niet meer. Ben de voor mij bekende surfverhuur centrum kwijt.
Deze zomer wil ik weer naar Dahab. Ik zit sowieso weer in de Masbat en bij een andere camp (ook in de Masbat) huurde ik de surfgear. Echter de website die deze vent heeft, geeft een reclame site aan. Stom dat ik ben heb ik geen email of naam van die camp.

Ik ben zelfs al op zoek naar filmpjes van youtube die me een beetje boulevard weergeven. Ik ga binnekort eens wat bekende camps mailen of ze me verder kunnen helpen. Hebben jullie toevallig films op de boulevard gemaakt zodat ik hopelijk een camp naam kan vinden.

Laat ik het zo vragen, wie kent Aymen ook mijn zijn surfgear in de Masbat?

Marcel van Kalken
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Lorch boards, Loft Blades, C3 Venom

Bericht door Marcel van Kalken » wo feb 03, 2010 6:20 pm

In Dahab zit Nass volgens mij. Heeft er meerdere locaties.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » do feb 04, 2010 9:15 am

muk schreef:In Dahab zit Nass volgens mij. Heeft er meerdere locaties.
Het is geen Harry Nass. En geen van de andere commerciële toko's aan de Lagoon. Die wil ik eigenlijk ook vermijden. Ik surf veel liever in de Masbat en dan gelijk de grote Rode Zee op.

S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard & Severne Rigs
Contacteer:

Bericht door S.Albarda » do feb 04, 2010 11:48 am

oomKoen.nl schreef:
muk schreef:In Dahab zit Nass volgens mij. Heeft er meerdere locaties.
Het is geen Harry Nass. En geen van de andere commerciële toko's aan de Lagoon. Die wil ik eigenlijk ook vermijden. Ik surf veel liever in de Masbat en dan gelijk de grote Rode Zee op.
Die "toko" waar jij gaat huren is net zo commercieel als alle anders surfstations. En vanaf Masbat de zee insteken is niet altijd een genoegen... Er zit nog een afgelegen club als je vanaf Dahab de kustlijn volgt naar Sham El Sheijk. Na ongeveer 2 km ben je daar, en kun je zonder te k&^%%#( in de lagune meteen doorsteken naar de Rode zee.

Happy Life Village heet het daar, maar ik werd er allesbehalve happy van. Stelletje duikhippies!

En het is ook "commerciëel". Als je die stichting hebt gevonden die boardjes verhuurt laat je het weten, deal?

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » do feb 04, 2010 12:20 pm

S.Albarda schreef:Die "toko" waar jij gaat huren is net zo commercieel als alle anders surfstations. En vanaf Masbat de zee insteken is niet altijd een genoegen...
Als je die stichting hebt gevonden die boardjes verhuurt laat je het weten, deal?
Niet het nieuwste materiaal. Ik vaar net zo graag op ouwe meuk dat goedkoper is maar wel goed, dan het nieuwste 2011 zeiltje.. Ik heb toen gevaren op een oude Axxis 262. Het blijven lekkere boardjes. En ik kreeg zijn twee zeilen tot m'n beschikking die van hemzelf waren. Zelf na een keertje slopen (door per ongeluk inhaken tijdens een gijp) had ik een paar dagen later zijn zeiltje weer in handen die hijzelf gefixt heeft. (Hij maakte er zelf geen problemen over.) Betalen voor dagen dat je surft en niet een week arrangement waarbij iedere dag een betaalde dag is, ook al surf je niet.

Neu, dat noem ik niet commercieel.

En surfen vanuit de Masbat gaat prima. Bij Lighthouse in het water. Een paar metertjes zwemmen tot je voldoende goede wind hebt en een waterstart kunt maken en surfen maar.

Maar als ik Aymen gevonden heb, laat ik het weten.

driesdr
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door driesdr » di mar 09, 2010 8:10 pm

heb net geboekt 8) vertrek 22maart voor 10dagen naar Coralia club Dahab :D

Markus Bouman
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Markus Bouman » di mar 09, 2010 10:48 pm

Hallo,
Vanaf half maart tot half april zit ik in Dahab.Ik vroeg me af of iemand weet of er tijdens deze periode meer (wedstrijd)jongens zitten. (om eventueel samen wat te trainen).
Greetzz

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » wo mar 10, 2010 9:55 am

driesdr schreef:heb net geboekt 8) vertrek 22maart voor 10dagen naar Coralia club Dahab :D
Goede keuze, ik heb me daar prima vermaakt. Zat in de kamer het dichtst bij het surfcentrum vandaan. Hele relaxte gasten daar.

Plaats reactie