Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Egypte] Dahab

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie

Welk hotel vind jij het meest geschikt?

Coralia Hotel
7
22%
Hilton
6
19%
Swiss Inn
12
38%
Dahabaya
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

Geert
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic Falcons/FreeWaves North Ice Loft Racing Blades
Contacteer:

Dahab

Bericht door Geert » wo sep 08, 2004 2:37 pm

Mijn vader wil er misschien naar toe.
Hij surft veel slalom/freeride tot 6 bft. Daarboven trekt hij het niet meer. Hij is wel bloedfanatiek! Het zal voor mijn ouders hun eerste tripje met vliegtuig, buiten Europa zijn.

Is Dahab iets voor ze....?

Joost M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Maui Project 8,4"/ Fanatic Goya FW95 / Gaastra Manic-Poison-Echo

Re: Dahab

Bericht door Joost M » do sep 30, 2004 10:08 pm

Geert schreef:Mijn vader wil er misschien naar toe.
Hij surft veel slalom/freeride tot 6 bft. Daarboven trekt hij het niet meer. Hij is wel bloedfanatiek! Het zal voor mijn ouders hun eerste tripje met vliegtuig, buiten Europa zijn.

Is Dahab iets voor ze....?

Bedoel je tot of tot en met 6 Bft? Tis namelijk wel een wezenlijk verschil, statistisch gezien heb je enorm vaak een 5/6. De slalom- en freeridecondities zijn er -voor zover ik dat kan zeggen- zeer goed. Je vaart de 'kleine surfbaai' uit en vervolgens kom je in de zone met zeer constante wind, parralel langs een landtongachtig iets knallen met erug vlak water. Laat je er wel goed voorlichten mbt het koraal! :x :wink: :(

Taan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Skate112ltd, Freewave86, Witchwave70, Hotsails liquid7.0 Fire6.0 Smack5.3, Gun WaveMC 4.7, 4.0

Bericht door Taan » do okt 07, 2004 12:26 pm

Ik ben afgelopen Mei naar Dahab op Huwelijksreis geweest. Voornamelijk aan het duiken geweest, maar natuurlijk ook een paar dagen gesurfd.

Wij zaten in de baai bij Novotel, Hilton, Suiss in. Dat is wel veel duurder dan in het stadje, maar in het stadje is het wel erg armoedig allemaal. Bij het stadje kan je ook prima surfen maar er is volgens mij geen verhuur. Dr waren daar wel een paar locals aan de gang.
TheRitchieman schreef:Je hebt de mogelijkheid om daar terplaatste een verzekering af te sluiten. Je betaalt daarvoor 40 euro voor twee weken. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit als je wat sloopt en je hebt geen verzekering. Ik denk dat je dan flink moet betalen. Dus als ik jou was zou ik die verzekering zeker doen, want ik heb redelijk wat schades voorbij zien komen. Je hebt inderdaad gelijk het is 285 Euro voor de materiaal huur. Je hebt toch hoop ik al wel gereserveerd he?
Valt mee hoor. Ik was niet verzekerd en sloopte een zeil. Was een beetje knullig gevallen en in mijn zeil terecht gekomen dus scheur erin. Deden ze niet moeilijk over.
:roll: Heb natuurlijk wel gezegd dat het vanzelf gebeurde :roll:
Als je niet reserveerd is er ook keus zat hoor. Moet je natuurlijk niet zeuren over een litertje meer of minder.
Waar ze wel moeilijk over deden is dat ik een beginnersboard had gehuurd om mijn vrouw en een Kennis een beetje de beginselen te leren. Dat mocht niet anders zou de instructeur zonder werk komen te zitten.
:lol: :lol:

Schoentjes zijn aan te raden. Ik gebruik ze ook liever niet. Maar mijn voeten lagen al snel open door koraal direct voor het strand.
Een shorty o.i.d. heb je nodig tegen het verbranden.

Ze claimen trouwens een Wavespot, maar stel je daar niet te veel van voor. Gewoon windgolven van opzij dus

Je kan op een soort jurytoren perfect foto's maken want je kan met hoog water om die torens heen gijpen.

Naast watersport (lees duiken en surfen) is er echt weinig te beleven daar, maar wat zoek je verder nog in een vakantie? :-? :P

robert1970
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wave Warrior 257, Brunotti, JP Freestyle/Wave 86, NP 4.5, combat 5,Simmer 4.0, Arrow Craze 5.7 Ltd

[Egypte] Dahab...eind mei

Bericht door robert1970 » vr feb 18, 2005 11:23 am

Wie is er wel eens in Dahab geweest in Egypte, bij de Rode Zee? Schijnt 300 dagen per jaar tussen windkracht 4 en 7 te waaien....met een lagune voor beginners, een speedstrip, en buiten de baai swells t/m een meter of drie!! :D Echt een bedouienen plaats, schitterend om te duiken...twee surfcenters met JP en NeilPryde-spullen...Ik ben van plan om rond de 21ste mei te gaan....Zijn er toevallig nog mensen die rond die tijd gaan? Altijd gezellig......

Shaka Robert

check: http://www.harry-nass.com

Bas-sie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: AHD/ Fanatic/ northsails
Contacteer:

Bericht door Bas-sie » vr feb 18, 2005 4:37 pm

Ik weet dat TheRitchieman vorig jaar in egypte heeft gesurft, alle dagen super veel wind gehad, was een super mooie stek.

of het deze surfspot is dat jij bedoelt weet ik niet zeker, je kunt hem even een PB sturen..

robert1970
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wave Warrior 257, Brunotti, JP Freestyle/Wave 86, NP 4.5, combat 5,Simmer 4.0, Arrow Craze 5.7 Ltd

Bericht door robert1970 » vr feb 18, 2005 5:40 pm

Heb gereageerd op de forum. Leek er alleen op dat ie nog moet gaan deze zomer, niet dat ie al geweest was.

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » vr feb 18, 2005 5:49 pm

Ik ben er twee keer geweest, 1999 en 2000, allebei in september

Ik weet niet hoe het nu is, maar toen was het echt fenomenaal
-iedere dag wind, en hard ook
-glashelder water van centerparcs-temperatuur
-13 uur zon per dag
-relaxed sfeertje
-het leven daar kost echt 3 keer niks

september 2000 was qua wind echt niet normaal meer
1 week daar geweest
iedere dag was de wind 28-30 knopen, met vlagen 33-35

de temperatuur is hoog, maar de luchtvochtigheid extreem laag (woestijnlucht) waardoor het prima te doen is

voor niet-surfende partners (zoals bij mij) - qua snorkelen en duiken ook 1 van de mooiste locaties ter wereld

Joost M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Joost M » vr feb 18, 2005 5:55 pm

Ik was er in augustus 2004; 1e week matige wind (t/m 13.00 varen met 6.0 en groter) en tweede week constant dikke 5 bft met een paar dagen een dikke 6. Heb er helaas nooit kleiner dan 5.0 gevaren, maar het was al met al supergaaf! Haha toen ik er was en na enkele dagen matige wind te hebben gehad, constateerde ik dat het in Nederland compleet losging!!!!!!!!!! :-?

Hier vind je overigens veel meer en ook op Oom Koen z'n site (url staat wel ergens in het topic)

Have fun!

robert1970
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door robert1970 » vr feb 18, 2005 9:43 pm

Thanx voor het verslag van OomKoen....uitgebreid. Ik moet er nu even over nadenken of ik °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n week in mei ga, of twee in september. Maar ik denk zeker dat het in Mei ook van de planeten waait......
Weten jullie of het ook iets is voor een kind van 3..(ze kan nog net niet surfen :lol: ).

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo feb 20, 2005 11:08 am

Ik ben er dus ook geweest. Als het waaide, waaide het goed. Jammer genoeg niet iedere dag wind gehad. Maar ja, met 6 weken kan dat gebeuren... :wink:
robert1970 schreef:Thanx voor het verslag van OomKoen....uitgebreid.
Dankje

Volgens mij hebben de hotels ook wel een zwembad waar je kind een beetje vertroetelen kan.

k!M
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: norht, north, north, north, bic
Contacteer:

Bericht door k!M » zo feb 20, 2005 2:29 pm

gister was nog een stukje over dahab op yorin travel (het reisprogramma van yorin) op hun site staat ook info http://www.yorintravel.nl
ze lieten ook de windsurfers zien daar! harde wind!

misschien kun je nog nuttige info vinden op: http://www.dahabwindsurfing.com

sander24
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: f2 m2a,fan bee 289, npv8,np7.0,np4.5,enzv

Re: [Egypte] Dahab

Bericht door sander24 » za mar 12, 2005 2:33 pm

:P :P :P :P 5 april ook naar Dahab.... :D :D vet ramme daar onder perfecte omstandigheden.... :P :P :P 500eutjes..alleen :( moet nog een 4meter massie hebben.. dussssssss..... slodewikus@hotmail.com

Joost M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Joost M » zo mei 22, 2005 1:36 pm

Haha ik snap Uploadhut.com ook gewoon! GRUWELIJK.
Wel een sfeervolle foto van mn broertje (left) en ik (right) in Dahab.

http://uploadhut.com/download/image.php ... 113644.jpg

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma sep 19, 2005 6:33 pm

Ik ga weer naar Dahab.... 8) 8) 8)
Ik moest er gewoon nog een keer naartoe.
Deze keer ga ik niet zolang. Maar acht daagjes. Van 27 september tot en met 4 oktober. Waar ik overnacht weet ik pas als ik daar ben. Hopelijk weer het 7Heaven Hotel.

En mijn verslag komt natuurlijk weer op mijn website te staan.

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Lorch, KA, AHD
Contacteer:

Bericht door lorchsurfer » ma sep 19, 2005 9:57 pm

Ik ben er 2x keer geweest, surfen is er perfect! (m'n avator foto is in Dahab genomen). Veel schik gehad, wel iets meenemen tegen de schijterij (maar dat hadden andere forumleden ook al vastgesteld)!
Als no-wind alternatief ook zeker zelf snorkelspullen meenemen, hier kopen is net zo duur als daar 1x huren!
De 2e keer was het er wel een heel stuk drukker op het water. Van het voorjaar in El Tur geweest. Daar is in het geheel niets te doen, behalve surfen! Ook is er een echte wavespot. Zie deze thread: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... ght=el+tur

[quote="wsiksma"]Veel schik gehad, wel iets meenemen tegen de schijterij (maar dat hadden andere forumleden ook al vastgesteld)![/quote] Is dat zo erg dan daaro, komt dat door 't water ofzo?

Bericht door [quote="wsiksma"]Veel schik gehad, wel iets meenemen tegen de schijterij (maar dat hadden andere forumleden ook al vastgesteld)![/quote] Is dat zo erg dan daaro, komt dat door 't water ofzo? » di sep 20, 2005 11:48 am

wsiksma schreef:Veel schik gehad, wel iets meenemen tegen de schijterij (maar dat hadden andere forumleden ook al vastgesteld)!
Is dat zo erg dan daaro, komt dat door 't water ofzo?

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door lorchsurfer » di sep 20, 2005 12:01 pm

Drinken van water (tandenpoetsen met flessenwater!), eten van ijs, ijsblokjes in drankjes, eten wat niet goed is schoongemaakt (bijna alles dus...)
Als je alleen in de hotels eet gaat het wel aardig, maar verdenk alles wat je zo op straat koopt....

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » vr nov 25, 2005 2:01 pm

Ben al bijna weer twee maanden terug. Maar ik moest jullie nog even mijn foto's laten zien. Ze staan op mijn site http://www.oomkoen.nl.

Overigens was het weer een top week. Lekker weer, veel wind, nog meer zon. Geweldig gewoon.

Pikey
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP FSW86/254 (+ MFC Freewave 25), Zone 4.0, Aerial 5.0 , Flow 0 X 6.0

Bericht door Pikey » di feb 07, 2006 11:37 am

Dan zal ik deze keer er maar weer over beginnen.
Ik heb gisteren reisje geboekt naar Dahab. :9~
Ik ga van 9 -27 mei. Ik merk alleen wel (aan de prijzen) dat het steeds toeristischer wordt.
Het goedkoopste vluchtje, dat ik dus ook heb geboekt, is nu 400 nog wat euri. ;(
Ik ga mijn spulletjes huren bij Harry Nass, en zij vertelden mij dat het nu al druk was voor die periode.

Kan iemand mij vertellen op wat voor kosten ik nog meer moet rekenen?
Ik heb de vliegreis en surfspullen al. Slapen kon voor een paar euro per nacht, ik ga toch om te surfen. Iemand nog handige tips voor slaapplaatsen of mee te nemen kleine spulletjes?
Let me know... :)

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door lorchsurfer » di feb 07, 2006 11:45 am

Pikey schreef:Iemand nog handige tips voor slaapplaatsen of mee te nemen kleine spulletjes?
Let me know... :)
Hotel Ganet Sinai is niet duur
Verder iets tegen de schijterij meenemen...

smurfster
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: gaastra, starboard, arrows, neilpryde

Dahab

Bericht door smurfster » wo feb 08, 2006 9:32 pm

ga van 29-4 tm 6 mei naar deze super spot :lol:

PS ; hoe groot de verleiding ook is, raak alleen gekookt water of bronwater aan... Het drinkwater (en alles wat ermee bereid wordt) is daar echt niet te vertrouwen.... :r Plaatje zegt genoeg. Spreek uit ervaring.

En een lycra shirt met lange mouwen, is ook wel handig met surfen.
Vorig jaar erg verbrand, met als gevolg een half jaar duo-penotti armen.
Verder een meer dan geweldige vakantie gehad. Aardige mensen, super wind...

groeten,

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma feb 13, 2006 11:10 am

Pikey schreef:Pikey schreef me persoonlijk een paar vragen toe. Ik denk dat de antwoorden ook wel interessant zijn voor de rest.
Hoe zit dat met dat visum?
Ik neem aan dat je op Sharm el Sheikh land. Een visum kun je zo op dit vliegveld regelen. Waarschijnlijk kun je de meute gewoon achterna lopen, want iedereen zal een visum moeten hebben.
Je betaald er ongeveer °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬11 of $15 voor en het visum is 4 weken geldig. De kun je overigens gewoon met euro's, dollars of Egyptische ponden betalen.
Ook nog weten hoe je kunt verlengen?

Kun je in Dahab gewoon pinnen?
In Dahab kun je gewoon pinnen, met je pinpas. Er komen dan netjes Egyptische ponden uit de automaat. Ik heb echter meegemaakt dat een bank geen Meastro en Mastercard accepteerde. In zo'n geval is er nog een andere bank iets buiten Dahab, deze had geen problemen met Meastro. Ik weet zo alleen de naam van die bank niet meer.

Betalen met euri's gaat dat ook?
Je kunt gewoon met euro's betalen, maar dat zou ik niet doen. Egyptische ponden is net zo gemakkelijk. En je hoeft ook niet steeds de koers om te rekenen.

Waar kan je lekker eten?
Op de terrasjes in Dahab. Ik vind dat je op elk terrasje wel lekker kunt eten. En het is ook helemaal niet duur.

En heb je zelf nog handige tips of iets dergelijks?
Ja, vooral genieten daar in Dahab.
Kraanwater is niet te drinken. Hiervoor kun je flessen bronwater kopen die maar een paar cent kosten. En het is nog eens super gekoeld ook.
Wees niet bang om aan de schijt te raken. En neem lekker een vette milkshake als jij daar zin in hebt. Ik heb daar beide keren ook last van de dunne gehad. Maar gewoon onder controle hoor, dus ik ging naar de wc wanneer ik wou. Oja en wel veel drinken dan.
En neem een hoge factor zonnebrand creme mee. Zelfs in december fikt de zon er aardig in. In mei zal dat helemaal hard gaan.

happy
Deur-surfer
Deur-surfer

egypte

Bericht door happy » di jun 06, 2006 5:05 pm

Voor alle liefhebbers hier een kei gave website. http://www.ibiandfriends.com
Ik woon zelf in Egypte en het is hier ontzettend gaaf om te surfen en te kiten.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

[Egypte] Dahab / Coralia Club eind oktober

Bericht door Lemster Joost » do jul 20, 2006 9:31 am

Eind oktober / begin november willen mijn vriendin en ik een weekje naar de zon. M°¢€â„¢n vriendin is geen surfer, maar is al gauw tevreden met een rustig stand en een lekker boekje :lol: . Zelf ben ik niet zo°¢€â„¢n strandganger, niet zo°¢€â„¢n zwemmer, niet zo°¢€â„¢n boekenwurm die een stuk of wat boeken verslind tijdens z°¢€â„¢n vakantie, maar wel een surfer en dus op zoek naar een windzekere spot die aan de volgende voorwaarden voldoet:

°¢€Â¢ redelijk windzeker (meer dan >15 knopen)
°¢€Â¢ hotel op loopafstand van het strand
°¢€Â¢ redelijk low-budget

Opties waar ik zelf aan zit te denken zijn:

°¢€Â¢ Coralia Club Dahab (Egypte)
°¢€Â¢ Alicate (Turkije)

Wie heeft er goede tips en/of ervaringen?

8)
Laatst gewijzigd door Lemster Joost op za jul 22, 2006 9:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » za jul 22, 2006 9:49 pm

Het wordt waarschijnlijk de laatste week van oktober en tot nu toe lijkt Dahab (Egypte) de beste opties te hebben.

Niemand ervaringen met de Coralia Club?

8)

F2MP
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door F2MP » za jul 22, 2006 11:04 pm

Je kan voor goed advies bij Lorchsurfer terecht. Ik heb het deze week meerdere malen met hem over zijn buitenlandse surftrips gehad. Hij was heel erg te spreken over El Tur :)

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » zo jul 23, 2006 10:56 pm

Is Coralia Club een van de drie of vier hotels op rij naast het Hilton? Zo ja dan ben ik daar geweest en kan het je zeker aan raden. Ook de mevrouw die s middags langs kwam "now it's time to learn the arabic lesson".
Het eten is top, de bungalow's en kamers prima, de waterpijp lekker en het surfen is zuuuper. Je schijnt er ook te kunnen duiken...
Saudi Arabie is vlak bij, voor je gevoel kan je d'r zo heen roeien.

Ik was er de week voor kerst en dan zakt zo rond vieren de zon achter de bergen terwijl je nog op je plank staat. Erg vreemd om mee te maken.

Spullen kan je huren, goed spul. Naar mijn mening niet duur. En je krijgt een radio mee zodat ze je kunnen ophalen wanneer je pecht onderweg hebt gekregen.

Veel plezier!

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » zo jul 23, 2006 11:12 pm

Volgens m'n vriendin zijn we idd in de Coralia Club geweest. Aanrader dus!

tillebeest
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: Fanetic Falcon 120, JP freestyle 100 F2 Guerilla 76 Arrow Irokee 3.6 NP Core 4.4, Natural 7.0

Bericht door tillebeest » di aug 15, 2006 6:55 pm

Club Coralia is echt super!! Heb je net de rit door de Sinai achter de rug gaan de hekken open en kom je in een soort oase, groene grasveldjes en bloemenperken volop in bloei.
En t surf centrum van Harry Nass is ook super, erg aardige lui.
De huisjes waar je in verblijf zijn erg knus en compleet. Gewoon wastafel, douche en toilet er wordt iedere dag netjes schoon gemaakt.
S'avonds word er voor entertainment gezorgt.
Wel vreemd maar aan het strand staat een tafeltennis tafel?? Het waait ook wel is niet dan, dus. Met meer wind kan je ook gaan vollyen met Mohammet.
Andere hotels zijn vast ook goed maar, minder gezellig!
Broodjes eten bij de buren is wel een aanrader.

Fijne vakantie alvast.

zusvan
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP real world wave 69, JP freestyle wave 79, NP Saber 5.7 en 5.3, Simmer 3.7 en Gaastra Manic 4.5

Dahab ; gaan !

Bericht door zusvan » wo aug 16, 2006 5:18 pm

Voor de duidelijkheid :Ik ben nog nooit in Alacati geweest maar Dahab kan ik je zeker aanraden. Een waar surfparadijsje. Surfen met uitzicht op de bergen in de woestijn... Blijft apart !
Wij hebben onze spullen gehuurd bij Mistral (on-line bij http://www.club-mistral.com) Goed + veel materiaal, goede organisatie & leuke mensen. In het luxe Coralia zit je zeker goed. Het ziet er allemaal heel mooi en netjes uit.
Zou alleen de windstatistieken nog ff checken van beide spots in die periode.

O ja, minpunt is misschien de kans op een aanslag (ik zou het er wel voor over hebben). Je kent het verhaal dat statistisch gezien de kans op, erg klein is....Bovendien heb je erin Turkije ook last van, toch ?

Plaats reactie