Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Egypte] Dahab

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie

Welk hotel vind jij het meest geschikt?

Coralia Hotel
7
22%
Hilton
6
19%
Swiss Inn
12
38%
Dahabaya
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

zusvan
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP real world wave 69, JP freestyle wave 79, NP Saber 5.7 en 5.3, Simmer 3.7 en Gaastra Manic 4.5

Dahab ; gaan !

Bericht door zusvan » wo aug 16, 2006 5:18 pm

Voor de duidelijkheid :Ik ben nog nooit in Alacati geweest maar Dahab kan ik je zeker aanraden. Een waar surfparadijsje. Surfen met uitzicht op de bergen in de woestijn... Blijft apart !
Wij hebben onze spullen gehuurd bij Mistral (on-line bij http://www.club-mistral.com) Goed + veel materiaal, goede organisatie & leuke mensen. In het luxe Coralia zit je zeker goed. Het ziet er allemaal heel mooi en netjes uit.
Zou alleen de windstatistieken nog ff checken van beide spots in die periode.

O ja, minpunt is misschien de kans op een aanslag (ik zou het er wel voor over hebben). Je kent het verhaal dat statistisch gezien de kans op, erg klein is....Bovendien heb je erin Turkije ook last van, toch ?

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » wo aug 16, 2006 6:46 pm

Ik ben 2 keer (sept 1999 + sept 2000) in coralia geweest, met niet-surfende (wel duikende) vriendin, en kan het alleen maar aanbevelen.

Alacati is alleen in het meltemi-seizoen windzeker. Dat is in oktober afgelopen. De windkansen in Dahab zijn veel groter. Daarnaast: temperatuur van water en lucht een stuk aangenamer. En ten slotte: veel beter weer (meer zonuren). Simpele keus, lijkt me zo....

Pouskintje
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Pouskintje » do jan 11, 2007 9:32 pm

lorchsurfer schreef:Drinken van water (tandenpoetsen met flessenwater!), eten van ijs, ijsblokjes in drankjes, eten wat niet goed is schoongemaakt (bijna alles dus...)
Als je alleen in de hotels eet gaat het wel aardig, maar verdenk alles wat je zo op straat koopt....
daarom kocht ik flessen water voor m'n tanden te poetsen, at ik geen groenten en dronk ik niks met ijsblokjes.
En ik ben gespaard gebleven van de miserie!

Ik heb het er super naar m'n zin gehad en ik wil er terug naar toe.
Ik ben met de herfstvakantie gegaan en toen had ik niet veel wind. Smorgens een beetje, smiddags viel alles stil.
Maar heb ook super wind gehad :)!

Er ik super veel keuze uit de merken van planken.
Eigen plank meesleuren vind ik overbodig. Bijna iedereen had er in nov. het laatste nieuwe materiaal voor 2007 al!

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » ma jan 22, 2007 10:19 am

Ben net terug van 12 dagen Dahab.

Wij zaten in de Coralia Club. Wat mij betreft de beste plek in de baai. Onze kamer was nog geen 30 meter van het strand en van het surfcentrum van Harry Nas. De hele reeks JP en F2 boards en NP zeilen. In tegenstelling tot wat ik eerder gelezen had was er ook slalom materiaal aanwezig. Grootste zeil is een 8.5 V8. Heb zelf 220 euro betaald voor 12 dagen materiaal. Normaal is dit voor 7 dagen. Voor meer vragen stel ze maar.

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » vr mei 18, 2007 10:43 pm

zal deze weer uit het stof halen
ik ga ook van de zomer in agustus weg
met het meisje
dus ik beetje varen zij een beetje paardrijden
wat wil je nog meer
jeroen wat zijn de tips van dit jaar?

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft w/ Ezzy

Bericht door Julian » za mei 19, 2007 1:47 am

Altijd nieuwsgierig naar nieuwe locaties.

Wat zou het meest low-budget verblijf incl. ticket daar kosten? Wat kost het om je eigen spullen mee te nemen?

Alvast bedankt.

Eddie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP FSW 91,JP Freeride carve 117 2003. NP Diablo 6.9, NP Combat RAF 5.4
Contacteer:

[Egypte] Dahab / welk hotel te kiezen?

Bericht door Eddie » ma mei 21, 2007 11:44 pm

Hoewel dit topic over de spot Dahab al lang loopt, benut ik deze toch graag om een gerichte vraag te stellen ten aanzien van de accomodatie.

Ik ben in het verleden al eerder in Dahab geweest (Coralia hotel, spullen bij Harry Nass 1) en ben van plan om met mijn niet surfende vriendin en mijn dochtertje van 1 jaar die ook niet surft, nog een keer terug te gaan.

Over het algemeen worden Coralia, Swiss inn (thomas cook), Hilton (isropa) en Dahabaya (Isropa) aangeboden.

Vraag voor de poll nu is: welke accomodatie adviseer jij mij nu?

Aspecten waarop bijv op gelet kan worden zijn: kindvriendelijkheid, ruimte op strand, kwaliteit eten, ruimte in kamer (voor campingbedje), kwaliteit inrichting, ligging tov verhuur/ vaarroute, aantal Russen etc.

Ik neem aan dat er inmiddels al aardig wat Dahab experts moeten zijn. 8)

mooncrap
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Thommen Maui Project Large 101L, F2 Thommen Powerglide II, Supernova 6,5 - Grind 5,8 - Aerial 4,7

Re: [Egypte] Dahab / welk hotel te kiezen?

Bericht door mooncrap » di mei 22, 2007 12:17 am

Of in plaats van Dahab ga naar Hurgada (continent) en boek bij resort Jasmine (de goedkoopste), Aladin of Ali Baba. 3 aangrenzende resorts waarover je kunt eten drinken en animaties kan bezoeken met hetzalfde polsbandje.
Uitstapjes mogelijk naar Luxor, Quad safari,
snorkelen voor de deur of de woestijn in met een jeep.
Maaaaar vooral verhuur van de allernieuwste JP en F2 boards bij Tommy Friedl!
http://www.tommy-friedl.de/eng/surfcenter_e.htm

Fijne vakantie

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Finish

Bericht door TheoB » di mei 22, 2007 9:07 am

Goeie vraag Eddie alleen heb ik al geboekt voor 12 t/m 23 juni in dahabeya als ik terug kom zal ik wel iets posten!

Hurghada in Alladin geweest vorig jaar mei is inderdaad ook leuk maar heb niet veel wind gehad.

Groeneveld
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: SB + Gun zeilen

Bericht door Groeneveld » di mei 22, 2007 12:32 pm

SWISS INN!!

Swiss is echt een goed hotel, ZONDER RUSSEN, zoals in andere hotels

Swiss ligt tussen een aantal surfscholen in maar heeft er geen op het terein, maar je loopt er zo heen, een minuutje beide richtingen uit.

kindvriendelijkheid: kan ik niets over zeggen, maar het is wel veilig
ruimte op strand: het heeft de meest centrale ligging, je kunt goed uit de wind en zon zitten en je kunt een aardig stukje lopen voordat militairen je vragen om te keren.
kwaliteit eten: Echt top!! Nog nergens zo goed gegeten!!
ruimte in kamer (voor campingbedje) de kamer die wij hadden was niet al te groot maar een campingbedje past er wel in
vaarroute, je moet de baai uitvaren, dat is het fijnst, dat is een kwestie van een beetje downwind varen en opkruisen, de surfscholen hebben allen wel een goede ligging wat dat betreft

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » ma mei 28, 2007 4:26 pm

Niet twijfelen, Swiss Inn kiezen!

Mijn bezoek aan Dahab in december 2006 was echt 100% geslaagd, mede door dit prima hotel. Wij hadden een ruime drie persoons kamer aan het zwembad. Eten was prima. Fijne bar aan het strand. Vriendelijk personeel. Beschaafde gasten, veel Duitsers natuurlijk.

Het hotel is redelijk kleinschalig en overzichtelijk. Kindvriendelijkheid kan ik niet over oordelen. Er liep wel steeds een aardige kinderjuf rond. Ze beheerde een mini-speeltuintje. Het zwembad is wat klein voor een hotel van dit kaliber. Swiss Inn is ideaal als je een Fanatic huurt bij Planet Windsurfing. Als je JP wilt varen (bij Nass) moet je een stukje lopen. De beheerders van de Fanatic surfschool vertelden me dat het naastgelegen Hilton niet beter was. Eten hetzelfde, alleen veel duurder. De lui van Fanatic waren vriendelijk maar als je geen Duitser bent wordt je er geen grote vrienden mee :-)

Uit de baai richting de speedstrip varen vond ik als herintreder best lastig. De wind is schuin aflandig. De wind bij het hotel is bovendien een windkrachtje of twee minder dan op 'de strip'. Ik denk dat het vertrek vanaf Harry Nass het makkelijkst is.

Een goed alternatief is hotel Grand Seas in Hurghada. Kwalitatief nog iets beter dan Swiss Inn. Hier zag ik veel ouders met kinderen. De transfer is met 15 minuten een stuk korter dan die van Dahab. Het hotel heeft een eigen 'filiaal' van de verderop gelegen school van Tommy Friedl. De hoofdvestiging en het bijgelegen hotel vond ik helemaal niks (Russische toestanden) maar het kleine filiaal bij Grand Seas is hardstikke relaxt en klantvriendelijk. De surfcondities in Hurghada zijn niet zo goed als in Dahab. Meer golven en een lange aanloop met zandbanken en koraal.

Hotel Grand Seas in Dahab, dat zou de ideale combinatie zijn!

Ponch
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Twintip, F2 MP 8'2''

Bericht door Ponch » wo mei 30, 2007 1:54 pm

Dahab is zeker een locatie die mogelijkheden biedt voor de low-budget reizigers. Ben net een weekje terug.

Ticket met Thomas Cook Airlines vanaf Brussel 290 euro, en verblijf in BishBishi, een 'garden village' midden in Masbat nog geen 5 euro per nacht.

Als je 's avonds de restaurantjes van masbat bezoekt ben je nog geen 10 euro per uitgebreide maaltijd kwijt. Van Masbat naar de Laguna ga je gewoon met de 'taxi' iedereen neemt je mee voor nog geen 70 cent.

Het grote nadeel van het meenemen van je eigen materiaal is dat je het moet zien te stallen bij een van de surfcenters aan de laguna en die vragen hier aardig wat voor, denk hierbij aan ongeveer 40 euro per week.
Het meenemen van je materiaal in het vliegtuig zal niet ver boven de 50 euro uitkomen.

Kijk ook eens op http://www.windhut.com site van een aantal surfers die in Dahab wonen en werken of dat in het verleden hebben gedaan.

cornebrenkman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle 100, FreesyleWave 85, Neilpryde Search 5.8 Combat 5.2 & 4.7 & 4.0

Bericht door cornebrenkman » di jun 12, 2007 11:20 am

ik ga 7-21 augustus naar naar dahab toe. heb ticket geboek bij arkefly. (439 euro) niet het goedkoopste, maar wel het enigste dat ik nog kon vinden vanaf amsterdam. LTU was wel iets goedkoper maar scheelde maar 25 euro. dit ben je ook wel weer kwijt wanneer je naar dusseldorf moet rijden. aangezien ik 15 min van schiphol vandaan woon.
mocht iemand nog info hebben zie ik dat natuurlijk graag.
ik moet nog een verblijfplaats boeken. denk dat ik Bishbishi Garden Village ga boeken. http://www.bishbishi.com maar als mensen een ander leuk hotel of iets weten hoor ik het graag. moet wel een goedkoop hotel zijn

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

huren van race materiaal in Dahab

Bericht door Down the line » do aug 23, 2007 9:14 pm

ik ga in september voor een week naar Dahab
ik denk dat ik voor een week materiaal ga huren
mijn vraag is of je daar ook echt race matriaal kan huren
zoals de falcon,stealth,Isonic,rs6 etc

wie is ook dit jaar in dahab geweest en heeft dit testmateriaal zien liggen

weet iemand ook misschien wat dit gaat kosten om te huren

denk dat ik het 5 dagen zal huren
en niet meer als 3 uur per dag

alvast bedankt

john

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » do aug 23, 2007 10:31 pm

Stijn en ik zijn in maart naar Dahab geweest en hebben onze spullen bij Harry Nass gehuurd. Toen was de V8 2006 z'n snelste zeil, maar een maand later kreeg hij een hele lading RS slaloms '07 binnen. De meeste JP's slalom pro heeft hij liggen, dus voldoende slalom/rave materiaal zou ik zo zeggen. Wij betaalden 220 euro voor 10 dagen onbeperkt gebruik.

8)

Flying Dutchman
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: M 47, vd Berg speed 55, I-Sonic107, Magnum135, EVO IV 5.8, EVOII 6.2, VAPOR 7.1/7.9/8.6, Sonntag
Contacteer:

race met Harry!

Bericht door Flying Dutchman » do aug 23, 2007 10:35 pm

Harry Nass moet je zijn.

Wij (joost en ik) zijn in maart geweest en waren net te vroeg voor de komst van de RS-6 sen. Gelukkig voor ons had hij wel een setje V8-ten en JP slalom pro's waarmee wij ons goed vermaakt hebben.

Bij Harry kun je ook gewoon een board reserveren. Dus bijv de JP SL Pro :9~ Afhankelijk van de wind kies je daar dan 's ochtends een zeilmaat bij.

De RS-6 heeft hij als het goed is van 6.2 en groter.

Voor de zekerheid zou ik even checken bij hem..

http://www.harry-nass.com/de/

ps niet de goedkoopste maar wel de enige met echt snel spul

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » vr aug 24, 2007 4:36 pm

Welke periode ben je in Dahab? ik ben er 15 september

Bobbert
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s 107 Pocket wave 95 Mauisails legend 4.2 4.7 5.3 5.7 Global 6.2
Contacteer:

[Egypte] Dahab

Bericht door Bobbert » ma nov 19, 2007 11:03 pm

He

Ik wil graag met mijn vriendin naar Dahab.
Mijn vriendin kan net surfen messchien nog een les.
Ik huur mijn spullen bij club mistral. Maar wat ik jullie wil vragen is,
Kunnen jullie mij helpen aan een accomodatie voor 15 dagen.
En wat betreft het eten, wat jullie me aanraden all incl/half pension/logies.
En bij wie moet ik boeken. Ik boek niet via happy want daar betaal ik teveel. Graag zo goedkoop mogelijk voor een uitstekende vakantie. Ik ga met vriendin dus accomodatie is belangrijk! Moet schoon zijn en goed slaapbaar zijn.

Alvast bedankt,

Robbert

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Re: zomer 2008 Dahab

Bericht door Lemster Joost » di nov 20, 2007 11:47 am

Bobbert schreef:He

Ik wil graag met mijn vriendin naar Dahab.
Mijn vriendin kan net surfen messchien nog een les.
Ik huur mijn spullen bij club mistral. Maar wat ik jullie wil vragen is,
Kunnen jullie mij helpen aan een accomodatie voor 15 dagen.
En wat betreft het eten, wat jullie me aanraden all incl/half pension/logies.
En bij wie moet ik boeken. Ik boek niet via happy want daar betaal ik teveel. Graag zo goedkoop mogelijk voor een uitstekende vakantie. Ik ga met vriendin dus accomodatie is belangrijk! Moet schoon zijn en goed slaapbaar zijn.

Alvast bedankt,

Robbert
Er zitten vier hotels op een rijtje : Dahabya, Hilton, Coralia en Swiss Inn. Slechte hotels zitten er niet tussen. Ik ben naar Coralia geweest (de goedkoopste van de 4) en zou daar zo naar terug gaan. Daar hadden we halfpension en dat is perfect. Desgewenst smeer je bij het ontbijt al je lunch en heb je die gratis in de pocket. Je kan ook voor 5 euro een pizza, pasta of broodjeslunch nemen, dus dat kost je de kop niet. Met halfpension heb je dus eigenlijk vol-pension, met uitzondering van de warme lunch. De bedden en kamers zijn er schoon en prima ingericht. Wat mij betreft een prima prijs/kwalitietverhouding dus.

8)

chinook01
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Isonic 107,Manata59, gaastra GTX 6.0 , Warp 5.0, gaastra vapor 6.7 en 7,6

Bericht door chinook01 » di nov 20, 2007 3:11 pm

Ik heb ik Dahabya gezeten. Prima te doen. neem gewoon all inclusive. Heb niet veel goeds gehoord over restaurants. veder is het "centrum" een stukje weg. Zit je in een resort kan je daar dus lekker blijven. Om te leren is dahab wel ok. wel aflandige wind, maar ze pikken je met bootjes ook zo weer op...... Ik weet niet wat het gunstigste hotel is tov club mistral. ik heb gehuurt by harry nass, lekker makkelijk vanuit dahabya.
Ik was er in September met vriendin en baby. Weet wel dat er naast het surfen niet veel te beleven is. Verwacht geen mega uitgaans leven met leuke barretjes en restaurantjes.
In september kwam de wind meestal om 0900 op zetten en duurde meestal tot een uurtje of 1300. kracht tussen de 4 en de 7 toen. Wind is soms erg plots uit. laat maar weten als je meer wilt weten.
http://www.harry-nass.com
http://www.clubvass.com/club%5Fdahab/
Succes

exocet103
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: exocet compact carve 103

Bericht door exocet103 » wo nov 21, 2007 8:19 am

Afgelopen zomer in het Swiss Inn gezeten.
Dit is echt een superhotel met mooie kamers. Goed eten en zeer gastvrij en een super service van het personeel.

Wij zaten All inclusive. Maar gingen regelmatig lunchen bij de poolrestaurant. Kreeg je dan wat korting over.

Windsurfen is goed geregeld, veel stations, veel diverse spots.
Boek wel je board van te voren ivm met drukte.

Wil je echt goedkoop dan zul je naar Dahab (het dorp)zelf moeten.
Kosten 5 tot 10 euro per nacht voor een kamer (lees hok )

Bobbert
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s 107 Pocket wave 95 Mauisails legend 4.2 4.7 5.3 5.7 Global 6.2
Contacteer:

reisorganisatie

Bericht door Bobbert » wo nov 21, 2007 6:22 pm

Bij welke reisorganisatie moet ik de vlucht en het hotel boeken?

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » wo nov 21, 2007 7:21 pm

Over een paar dagen vertrek ik voor de tweede keer naar de Swiss Inn. De vorige keer was perfect. Ik waardeer het hotel op drie sterren en niet op vier zoals in veel gidsen staat. Dat doet niets af aan de vriendelijkheid van het personeel en het prima eten. Geen Russen, alleen Duitsers, Skandinaviërs en een enkel Nederlands gezin.

Ik huurde vorige keer bij Fanatic/Surfplanet naast het hotel. Daar vertelden ze me dat de hotels elkaar weinig ontlopen maar dat Swiss Inn de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Hilton is alleen maar 'de naam' zeiden ze.

Dit jaar huur ik bij Harry Nass vanwege JP en omdat ze bij Fanatic alleen hartelijk zijn als je net als hun een Duitser bent...

Boeken deed ik beide keren bij lekkeropreis.nl omdat die het goedkoopst was.

Heeft er nog iemand een goeie tip voor een uitstapje rond Dahab?

chinook01
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door chinook01 » wo nov 21, 2007 7:46 pm

Wij hadden geboekt bij happy sport.
Is ons goed bevallen.

[T] Jerk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP, Simmer Icon, Fiberspar, MauiSails
Contacteer:

Bericht door [T] Jerk » di dec 18, 2007 9:05 am

Ik zie hier dat bijna iedereen die naar dahab is geweest, daar zijn spullen heeft gehuurd. Nu zijn wij ook van plan te gaan in de zomer en even het 1 en ander opgezocht. Het schijnt dat bij transavia oid het maar 60 euro kost voor een surfset.(enkel, dus 120 in totaal) Dit is dan toch een stuk goedkoper dan huren? Bovendien vaar je dan op je eigen materiaal.
Nu vroeg ik me toch af waarom bijna iedereen dan huurt?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di dec 18, 2007 9:34 am

[T] Jerk schreef:Nu vroeg ik me toch af waarom bijna iedereen dan huurt?
Voor Dahab in het bijzonder weet ik het niet zo, maar in het algemeen huur je om bijvoorbeeld de lastige transfers van en naar de vliegvelden te vermijden. Zeker op je bestemming ben je dan aan de honden overgeleverd en ook NL is geen taxitariefshemel. Huren scheelt dus dus in elk geval gedoe. Vervolgens moet je 's avonds je setje ook nog ergens kwijt. De verhuurder is wel bereid om die voor je te stallen tegen een best wel schappelijk tarief.
De voordelen van je eigen setje zijn overduidelijk, als de omstandigheden geschikt zijn voor het setje dat je mee hebt gebracht. In de verhuur kun je doorgaans het ideale setje voor de omstandigheden kiezen.
Kortom: zelf meenemen kan, maar vergis je niet in de omvang van het voordeel en onderschat het gedoe niet.

chinook01
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door chinook01 » di dec 18, 2007 10:46 am

Zelf meenemen lijkt mij ook niet handig. al is het alleen al met de transfer vliegveld dahab.
Op de spot heb ik verschillende windsnelheden mee gemaakt. je begint met een 6.9 en een uur later heb je vier keer een ander zeil gepakt en vaar je op een 4.0 en een board met 30 liter verschil in volume. snap je. om optimaal gebruik te maken van de omstandig heden zal je dus heel wat spullen mee moeten nemen.

-marcel-
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Boards: RRD Wavecult 85, FSW 100, X-Fire 105 / Firerace 122
Contacteer:

Bericht door -marcel- » di dec 18, 2007 11:20 am

[T] Jerk schreef:Nu vroeg ik me toch af waarom bijna iedereen dan huurt?
Even logisch nadenken, wat mag je standaard meenemen?

25 kg ruimbagage en 10 kg handbagage.

Ik heb een halve aanhanger met surfmateriaal:
3 board
7 zeilen
4 masten
4 gieken
vinnentas met toebehoor
trapeze

Als ik dit wil meenemen:

Moet ik op schiphol 2 parkeerplaatsen huren!
Hoe krijg je de spullen naar de vertrekhal?
Wat zijn de kosten?
Hoe krijg ik deze spullen op locatiel?
Waar laat ik savonds mijn surfspullen?

Nee, dan is huren toch stukken makkelijker. Maar de vakantie is inderdaad al duur genoeg en dan moet je ook nog eens veel geld betalen als je wilt gaan surfen.

Luxe probleem!!!! 8) 8)

[T] Jerk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP, Simmer Icon, Fiberspar, MauiSails
Contacteer:

Bericht door [T] Jerk » di dec 18, 2007 12:25 pm

Wij hebben de luxe dat we naar het vliegveld worden gebracht. Bovendien is die ruimbagage voor je kleding etc. voor 60 euro kan je een surfplank + zeilen ook nog meenemen als het maar 1 geheel is...Een taxi van sharm el sheik naar dahab kost je ongeveer 25 euro. Ik zie dus nog steeds niet heel veel problemen.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di dec 18, 2007 1:39 pm

[T] Jerk schreef:... Ik zie dus nog steeds niet heel veel problemen.
Nou, veel plezier dan, ik zie mezelf meer als tevreden huurder, maar ieder diertje zijn pleziertje ;-)
Veel plezier toch maar

Plaats reactie