Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Egypte] Hurghada

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

[Egypte] Hurgada

Bericht door Down the line » za jun 12, 2004 8:21 pm

wie heeft ervaring met de prijzen van surfmateriaal in Hurghada Egypte? jij?

is het zinvol om voor ongeveer 5 dagen zelf (110 euro transport kosten) surfspullen mee te nemen, of daar te plekken te huren?

wat heb je voor materiaal nodig daar?

ook schoentjes?

thanks john

-marcel-
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Boards: RRD Wavecult 85, FSW 100, X-Fire 114 ltr / JP Supersport PRO 136
Contacteer:

Bericht door -marcel- » za jun 12, 2004 9:05 pm

Ik heb al op diverse plaatsen geweest en heb altijd materiaal gehuurd, eigen spullen meenemen is bijna niet te doen en ontzettend duur.

Materiaal huren is ook duur, maar als je dan gebruik kunt maken van een surfpool (zelf board en zeil kiezen en grote waar jij mee wilt varen) is erg fijn. Je hoeft dus geen auto te huren op het vliegveld om je spullen mee te nemen, je eigen materiaal gaat niet kapot en je hoeft zelf geen zeilen op te tuigen.

Weet je zeker dat de transport kosten maar °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬110 is, en hoeveel materiaal kun je hiervoor meenemen 1 plank en 1 zeil, dan zal je altijd zien dat je de verkeerde maat meeneemt.

Het is wel aanteraden materiaal van te voren te boeken om te voorkomen dat er op de spot geen materiaal voorhanden is omdat alles al is verhuurd.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

huren dus!

Bericht door 76-er » zo jun 13, 2004 8:18 am

Marcel heeft gelijk.

Meenemen is duur, je neemt altijd het verkeerde mee, 't is veel gesleep, etc. etc..

Boek idd een weekje surfpool. Dan ben je verzekerd van spullen uit 2004, maximale inwisselbaarheid (erg leuk!), en meteen een beetje aanspraak met medesurfers. Als je Duits tenminste een beetje redelijk is. :wink:

Probeer Happy, Sun and Fun, Viva of Surf-Action. Happy heeft ook een Nederlandse vestiging.

Al met al kost het een paar centen, maar die vind ik het dubbel en dwars waard. Boek voor vertrek, en als je voor de hele week huurt, valt de prijs per dag best wel mee.

Suc6!

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

[Egypte] iemand nog info kwa windsurfen in Hurgada

Bericht door Down the line » za jun 19, 2004 8:13 pm

ga de 24e voor 8 dagen erheen
iemand info over windsurfen,huren,prijsen,weer,wind,bezienswaardigheden,duiken,prijsen
en het eten,water

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » zo jun 20, 2004 2:35 am

Enige wat ik kan herinneren is dat je er beter water in pakken kunt regelen, dan dat je het uit de kraan probeert te drinken...

Maar daar ben ik ook nog niet helemaal zeker van

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » zo jun 20, 2004 8:28 am

Hmmm...dus je boekt eerst een reis en dan ga je je afvragen of er wel wat te zien is ? :wink:

Wat dacht je van ff googlen :

http://www.planetwindsurf.com/destinati ... rghada.htm
http://www.tommy-friedl.de/
http://www.hurghada.com/
http://hurghada.startkabel.nl/

Dit zijn een paar links uit een hele serie.

Het water is idd niet drinkbaar( of je moet huisdiertjes willen gaan houden in je darmen... :+ ).
De temperaturen in de zomermaanden kunnen flink oplopen, 35-40 graden is geen uitzondering. Je zit tenslotte in de woestijn(het is woestijnklimaat).

Ik hoop dat je bruikbare info kunt halen uit de links.

Veel plezier en goede reis !

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » zo jun 20, 2004 9:54 pm

Hurghade ligt nergens, dwz dagreizen van elke bezienswaardigheid. Snorkel excursies zijn er wel maar dan is het wel op. Surfverhuurstations zijn er ook volop zelfs geloof ik. Die stations heben geen Egyptenaren als klant en zijn qua prijsstelling erg europees/amerikaans gericht. Niet zuiver goedkoop dus.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo jun 20, 2004 10:31 pm

Als je een beetje oud Egypte wilt zien. Probeer een trip naar Luxor te regelen. En zie de Tempel van Luxor, Karnak (vooral de sound and light show is geweldig) en de andere dingen.

Er zullen vast wel dure aanbieders zijn die een gehele trip verzorgen.
Maar ben je avonturier. Koop dan zelf een buskaartje, zoek overnachting plaats in Luxor (is er genoeg) en huur daar een fiets... 8)

Yeti
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Van Den Berg, Tabou, North Sails

[Egypte] Hurghada

Bericht door Yeti » za sep 11, 2004 8:55 am

Misschien niet de beste spot in Egypte (zelfs de eigenaar van Fun-system Windsurfverhuur vond Dahab beter), maar als je er zoals ik door de lage prijzen van dit moment verzeild raakt, kun je toch hele mooie surfdagen hebben.

Windsurfen is in Hurghada niet zo populair als duiken of snorkelen. Het kostte dan ook veel moeite om een goed surfstation te vinden. In totaal heb ik 3 verschillende stations uitgeprobeerd:

[North Wind, Hilton Plaza] Om de zee op de komen, moet je hier een baai uitvaren die aan weerskanten is beschut door betonnen golfbrekers. De vlagerige wind veroorzaakt door de brekers en verdwaalde snorkelaars maken het enigzins lastig om uit de baai te komen. Eenmaal op zee, stond de wind perfect en was het leuk spelen. Jammer alleen dat de eigenaar niets had verteld over het rif dat na een kilometer uit de kust ineens opdoemt. Het scheelde weinig of ik was er bovenop geklapt.
Materiaal is hier redelijk goed. De (zeer gladde) boards waren van F2 en Fanatic, zeilen van North Sails.

[Hookipa Surf, Coral Beach] Dit surfstation ligt in de meest verre uithoek van Hurghada die je maar kunt vinden. De omstandigheden en het materiaal waren verschrikkelijk beroerd, maar omdat we zo'n eind hadden moeten afleggen om er te komen, toch maar het water op gegaan. Het station heeft in totaal 8 planken en een stuk of 7 zeilen. Alles zat onder de scheuren en deuken en na het eerste rakje varen zag ik er zelf net zo uit als het materiaal.
Om namelijk een beetje goede wind te hebben, moest je over een grote hoeveelheid koraal heen lopen(!). Dit is voor het koraal niet goed, maar ook niet voor voeten, benen en andere ledematen. Het surfen was dan ook geen succes en na een klein uurtje zijn we snel weer weggegaan.

[Fun System, Magawish] Na 2 wat mindere ervaringen, had ik het surfen eigenlijk al uit mijn hoofd gezet. Het vinden van dit surfstation was dan ook een prettige verrassing.
De wind staat hier mooi sideshore en nergens koraal te bekennen. Zo'n 2 kilometer uit de kust is er een zandeilandje, waarachter het water heerlijk vlak is. Verder naar buiten stan er golven van een halve tot een hele meter.
Het station zelf is gericht op kite- en windsurf. Nou ben ik niet bepaald een voorstander van surfen met een vliegertje, maar hier hadden ze de kiters verdeeld in 2 groepen. De mensen die het echt niet konden werden °ƒâ€š°‚´s ochtends met een bootje naar een andere locatie gebracht. En de kiters die aan de kant gaan voor windsurfers mochten voor het surfstation varen.
Het materiaal was o.a van Naish, JP en F2, zeilen van Neil Pryde. Alles was in ruime mate voorhanden, ook omdat er maar een stuk of 6 windsurfers waren.

[Hurghada, aanvullend] Zoals al verteld is windsurfen niet echt populair hier. De locale bevolking, reisleiders en taxichauffeurs weten over het algemeen niets van windsurfen (wat het is of waar het kan). Als je besluit om er naar toe te gaan, zoek dan van tevoren het adres op van een goed surfstation. Alle surfstations (hurghada telt er 5, geloof ik) liggen op het terrein van een hotel of resort, waardoor je vanaf de weg niet zo maar kunt zien of er gesurfd kan worden.

Yeti
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Van Den Berg, Tabou, North Sails

Bericht door Yeti » wo dec 26, 2007 9:53 pm

Ik ben een jaar of 3 geleden in Hurghada geweest.

http://forums.windsurfing.nl/viewtopic. ... highlight=

Ik was er naartoe gegaan met het idee om eens een keer een dagje daar te varen, en had dus niet echt vantevoren gekeken waar er surfstations waren. Het vinden van een redelijke surfverhuur bleek erg lastig, omdat de mensen daar zelf nauwelijks iets wisten over windsurfen en de surfstations vaak verbonden zijn aan een bepaald resort, zodat je ze vanaf de weg niet echt makkelijk vind.

Vantevoren ff informeren (google), is dus geen slecht idee.

ik heb uiteindelijk een dag of 5 gevaren in Hurghada. De wind was over het algemeen een 4 Bf en het witte zandstrand en het helblauwe water maakte de ellende van het vinden van een surfstation helemaal goed.[/url]

ewald_nl
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door ewald_nl » do dec 27, 2007 11:26 am

ik ben ook in Hurghada geweest en heb daar twee centra gevonden. Bij het Hilton hotel zat een verhuurcentrum en een stuk verder naar het Zuiden zat ook een mooi en groot centrum bij een hotel en bungalow complex. Al ben ik vergeten bij welk hotel dat was.

Er zijn dus wel mogelijkheden, maar je moet even zoeken.

Wel lekker gevaren daar!

Tip: zou zeker naar het dal van de Koningen gaan, met de graftombes van Ramses en gelijken. Erg mooi en indrukwekkend.

Kleinejan
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Amsterdam

Re: [Egypte] Hurghada

Bericht door Kleinejan » ma jun 28, 2010 12:10 pm

Wil je een goed station met goed materiaal check even Tommy Friedl. Ze hebben meerdere stations, waarvan de grootste op Jasmin Resort zit. Station heeft goed materiaal en alles staat voor het grijpen.
Het is een prima spot voor een combi van Kite en Windsurfen. Onze groep had namelijk windsurfers en kiters. Meestal is het strand 10 Km verderop, zodat je elkaar niet ziet tot aan het diner. Hier is een apparte baai waar je kan kiten. Windsurfen zit er pal naast. Je hebt totaal geen last van die irritante touwen en vliegers :)

Check even waar het koraal zit, dan heb je daar geen last van midden op het water.
Jasmin is een all-inclusive hotel/resort. Niet de eerste keus maar je zit de gehele dag op het water dus dat maakt dan ook niet zoveel uit. Eten is prima en personeel onbeschoft :)
Qua temperatuur valt er niet zoveel te zeggen. De zee is 30 graden en de lucht 40. Weersvoorspellingen zijn totaal onbetrouwbaar (windguru/windfinder). Op dagen dat er geen wind was voorspeld stond er 20Kts en andersom ook :) Check gewoon ff de webcam van Tommy Friedl.

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » ma jun 28, 2010 9:22 pm

De Tommy Friedl satellietvestiging 300 meter verderop in combinatie met het prima viersterrenhotel Grand Seas is ook een aanrader. Marginaal duurder maar veel kleinschaliger en luxer.

Kleinejan
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kleinejan » di jun 29, 2010 11:01 am

inderdaad, daar heb je ook geen all-inclusive en is iedereen wel aardig :) Echter is het materiaal niet van zo'n beste kwaliteit. Je kan prima boards over laten komen van het andere station, maar zeilen is weer wat anders.
Je kan met de boot naar het andere station worden gebracht. De opstap bij Grand seas is wel een beetje ruk. Je loopt een blauwe helling van 4 meter af met je board en zeil, onhandig. De lagune heeft bij eb wel een beetje last van erg laag water. Een freestyle vin gaat net als je maar niet in het water dondert. Voor Kiters is het van belang dat ze goed hun kite kunnen lanceren binnen een marge van 4 meter.

CasWSCBB
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door CasWSCBB » za jan 01, 2011 11:39 pm

ik heb nu bij oad geboekt en ik ben €40,00 euro heen en € 40,00 euro terug kwijt,
en dit houd in een complete set met 2 zeilen 2 masten en 1 board,
weet iemand of je er ook schoentjes nodig hebt?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » zo jan 02, 2011 2:55 pm

CasWSCBB schreef:ik heb nu bij oad geboekt en ik ben €40,00 euro heen en € 40,00 euro terug kwijt,
en dit houd in een complete set met 2 zeilen 2 masten en 1 board,
weet iemand of je er ook schoentjes nodig hebt?
Hmmm, da's alweer lang geleden sinds ik daar was, volgens mij was het niet heel-heel-heel hard nodig, maar beter mee dan °³m verlegen zeg ik altijd maar. Je kan ze ook op de kant laten ;-)

Kleinejan
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kleinejan » ma jan 24, 2011 1:44 pm

Er is wel wat koraal plus zeeégels. Maar zelfs de Kiters doen geen schoentjes aan. Mocht je toch worden gestoken door een egel. Ga dan naar Ahmed (barman bij tommy friedl) binnen 5 min ben je van je pijn af.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » za jun 11, 2011 1:19 am

Wij gaan 7 september naar aladin beach resort, das 200mtr naast Tommy's surf center. is er ook bekend of je daar gewoon kan surfen of moet je weer zo'n licence hebben zoals bij veel duitse surf vehuurders??

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » za jun 11, 2011 9:48 pm

Heeft mij nog nooit niemand nergens nie naar gevraagd ook Tommie naast alladin niet (jaar of 4 terug , dus oude ervaring)

Kleinejan
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kleinejan » zo jun 12, 2011 4:13 pm

martijn van wees schreef:Wij gaan 7 september naar aladin beach resort, das 200mtr naast Tommy's surf center. is er ook bekend of je daar gewoon kan surfen of moet je weer zo'n licence hebben zoals bij veel duitse surf vehuurders??
Het zijn 3 resorts bij elkaar van 1 eigenaar, dus maakt niet uit. als je kan surfen hoef je echt geen vdws diploma te hebben. Dat is allemaal commercie, kunnen ze nog geld verdienen. :) bij alle stations waar ik heb gesurft is me nog nooit gevraagd naar een diploma. Voor kiten is het een ander verhaal.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » zo jun 12, 2011 11:22 pm

Ik wilde eens surfen bij een duitse surf verhuur in spanje, die man vroeg of ik een licencie had, zoniet moest je voor 65€ een cursus doen en kreeg je een licentie en kon je bij alle duitse verhuurders surfen. Ben toen gaan zoeken naar een ander surfcenter en daar was het geen probleem. kon zo het water op...niks geen licentie nodig.

soulsurfer1803
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Supersport 127/X-cite ride 120/SuperX96, NP V8 8.0,V6 6.5,Expression 5.7,NPR 4.7/gave surftrailer

Bericht door soulsurfer1803 » ma jun 13, 2011 8:14 am

Je hoeft bij geen enkel ProCenter een VDWS of ander diploma te hebben. Alleen aantonen dat je de basisprincipes (waterstart, gijpen/overstag) kent. Inderdaad bij een aantal andere surfstations kunnen ze er om vragen. In 2004 heb ik zo'n VDWS papiertje gehaald en het is wel grappig om van die stempels te verzamelen :-)

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » di jun 14, 2011 10:22 pm

Dit was ook geen pro center maar een surf verhuur dat bij e.o.a hotel hoorde. Ik hoop dat er wind staat als wij er zijn, ik ga het wel meemaken, heb er veel zin in :D :D

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » vr sep 23, 2011 10:19 pm

Van 7-9-11 tot 17-9-11 in Hurgada geweest (Aladdin beach resort) Als 1e is dit een totaal niet aan te raden hotel voor europeanen. Het zit vol russen en alles is daar op afgestemd, personeel,eten, service enz. Het schijnt het oudste hotel/resort te zijn van hurgada. Het zijn 3 resorts naast elkaar, Alibaba-Aladdin-Jasmin alle van de zelfde eigenaar. In Alibaba zitten de meest engelse gasten en heeft het grootste en mooiste zwembad. Aladdin is voor de russen en duitsers. Het eten is echt niks en je bent na 3 dagen echt aan de diaree. De vele mensen die wij gesproken hebben zeggen allemaal dat het bagger is op een enkeling na. in Jasmin zitten gemengde gasten, Je kan smorgens voor 7uur reserveren om in 1 van de 3 resorts te gaan eten. Bij Jasmin village zit het Pro center van Tommy Friedl. Ze hebben alleen nieuw materiaal van Neilpryde en JP. Net als bij pro center Rene Eglie in Fuertefentura hebben ze elk jaar het nieuwste spul staan.
Ik heb bij Tommy een jp all ride met een NP The fly 6.1 gehuurd voor 2uur. Ik was incl. verzekering(15€) 60€ kwijt.
Je moet wel even een formuliertje invullen, daarna krijg je een base mee. Je mag alle boards en zeilen pakken die je wilt.
Er is wel een nadeel en dat zijn de vele koraal riffen die er liggen. Van de zon af zie je ze wel liggen maar tegen de zon in varend zie je ze bijna niet.(zitten 25 tot 50cm diep) Hou er ook rekening mee dat als je vol gas de zee op knalt je ook weer terug moet. Van de zee af gezien is alles grauw en 1 kleur, een aanknopingspunt heb je dus niet of zeer slecht.(ik was zo ver weg en was dus ook ff de weg kwijt). Achter het resort staan 2 grote antenne masten, hou die in de gaten en je staat zo weer voor Friedl's hut.
Het pro centrum is zeer ruim en ze hebben alle boards van JP en zeilen van NP. Er is een rescue team die je in de gaten houd en je komt halen als er wat is.
Het is wel aan te raden om je eigen trapeze mee te nemen!! Trapeze touwtjes zitten op alle gieken. Je kan daar gewoon in je lykra en boardshort surfen, het water is rond de 28gr. De voetbanden staan afgesteld op blote voeten,toch zijn schoentjes wel aan te raden omdat er bij de kant veel steentjes liggen en als je bij een rif valt kan je je lelijk open halen. (ik heb 2 man gezien met open wonden en 2 dagen later een hele dikke voet) T is maar een idee.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » za sep 24, 2011 1:01 pm

Rene Egli is geen Pro-Center meer ;)
http://www.procenter.org/

Verder is het altijd wel aan te raden dingen als schoentjes, trapeze en eigen touwtjes mee te nemen.
Neem liever niet het risico van een geblesseerde voet of rug...

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo sep 25, 2011 8:18 pm

Ow, sinds waneer is ie pro af dan? hij heeft nog steeds het nieuwste van t nieuwste zo te zien. Ben er in 2006 voor het laatst geweest dus hoe het daar nu gaat weet ik niet.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve // NP V6 7.0 // NP H2 8.2

Bericht door breakaway » vr jul 06, 2012 3:12 pm

Hoe was de wind er Martijn? Want er waait een thermische wind geloof ik he? (dus van windfinder kun je verder weinig informatie halen..) klopt dat?

Ik zit er volgende week (Jasmin resort) en hoop er toch zeker even te kunnen varen!

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » vr jul 06, 2012 4:17 pm

Ben ook van plan naar Egypte te gaan en Jasmin staat op mn lijstje :-)

Omdat ik niet alleen voor het surfen ga maar ook lekker op het strand en/of zwembad wil vertoeven met mn meissie:

- kamers netjes?
- mooi zandstrand (geen kiezels) en genoeg ligbedden?
- buffet eten goed?
- 's avonds nog leuke entertainment / muziek?
- all-in ook op het strand met een barretje?
- russen? :-?
- gaan er wellicht nog forumleden eind aug / begin sept? :-)

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve // NP V6 7.0 // NP H2 8.2

Bericht door breakaway » vr jul 06, 2012 5:34 pm

Ik heb samen met een maatje dit heel goedkoop kunnen boeken en voor ons spelen al deze zaken eigenlijk geen rol, maar ik ga het even goed voor je bekijken ;)

Ik ga meer voor de party, het duiken, de wind, okay ook de zon en natuurlijk de russische dames ;)

Ik laat het je weten zodra ik terug ben Armand! (ben er van 10 t/m 17 juli)

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » vr jul 06, 2012 5:58 pm

Thx :) ... maar ik ga vanavond de knoop doorhakken en boeken 8) :wink:

Veel plezier!

Plaats reactie