Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Egypte] Hurghada

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: [Egypte] Hurghada

Bericht door Armand M4M » za jul 07, 2012 11:48 pm

Ben benieuwd :) ... morgen maar ff een mailtje sturen naar Tommy om te vragen hoe dat precies zit met dat event en of ik er wellicht op moet inschrijven als ik mee wil doen. Zou jammer zijn als er hele grote groepen met speciaal arrangement al het materiaal hebben gereserveerd ... ach, beetje rondhangen op een strandbedje daar, mooie plaatjes schieten van de surfers, chillen aan de bar kan ik ook wel mee leven :) . De GoPro gaat ook mee, misschien dat Tommy nog een amateur fotograaf/filmer kan gebruiken :D :lol:

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 12:13 am

Geen idee of je van te voren moet reserveren voor die splasch meuk. Lijkt mij sterk dat al het spul al vergeven is, hij heeft aardig wat staan maar met zo'n groep is het wel druk. Dat chillen aan de bar......kan je wel vergeten, zo gezellig is het er niet haha
Maak je wat mooie filmpjes en post je ze hier? :D :D

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve // NP V6 7.0 // NP H2 8.2

Bericht door breakaway » zo jul 08, 2012 8:15 am

Duikbril gaat zeker mee. Ga er ook heen om te duiken! :)
Dolfijnen leven die wel in de vrije natuur of zitten die wel in een "kooi"? want anders skip ik dat sowieso.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » zo jul 08, 2012 10:32 am

:D jep, filmpjes maak ik, maar pas als ik weer thuis :D . Laptop gaat mee om wat meer opslagruimte te hebben. De gezelligheid maken we zelf wel :lol: :D . Druk met zo'n groep? Weet niet of je wel eens op Horst bent geweest op een zomerzondag met mooi weer en een leuk windje? ... dan kan je over de boards naar Zeewolde lopen :wink: :lol: .. dus tja, druk? Denk dat dat wel meevalt :wink:
Laatst gewijzigd door Armand M4M op zo jul 08, 2012 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 12:37 pm

breakaway schreef:Duikbril gaat zeker mee. Ga er ook heen om te duiken! :)
Dolfijnen leven die wel in de vrije natuur of zitten die wel in een "kooi"? want anders skip ik dat sowieso.
Het heet Dolphin house (net ff opgezocht). Je gaat met de boot gewoon de open zee op, bij een rif zwemmen ze gewoon in het wild in zee rond, meestal hebben ze een groep van zeker 8 wilde dolfijntjes. Ze zitten niet een kooi ofzo. Gewoon in de vrije natuur/zee

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 12:43 pm

Armand M4M schreef::D jep, filmpjes maak ik, maar pas als ik weer thuis :D . Laptop gaat mee wat meer opslagruimte te hebben. De gezelligheid maken we zelf wel :lol: :D . Druk met zo'n groep? Weet niet of je wel eens op Horst bent geweest op een zomerzondag met mooi weer en een leuk windje? ... dan kan je over de boards naar Zeewolde lopen :wink: :lol: .. dus tja, druk? Denk dat dat wel meevalt :wink:
Ik rij wel eens langs horst met de vrachtwagen, en is ook wel druk ja. (zelf nog nooit wezen surfen daar) Geen idee hoe druk het is met de splash cup, ik mailde hun over een aantal zaken en kreeg een mail terug(dagen later) dat het daar rete druk was i.v.m die splach cup.
Wij waren net 1 of 2 weken later daar en toen was het niet druk.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » zo jul 08, 2012 1:11 pm

martijn van wees schreef:
breakaway schreef:Duikbril gaat zeker mee. Ga er ook heen om te duiken! :)
Het heet Dolphin house (net ff opgezocht). Je gaat met de boot gewoon de open zee op, bij een rif zwemmen ze gewoon in het wild in zee rond, meestal hebben ze een groep van zeker 8 wilde dolfijntjes. Ze zitten niet een kooi ofzo. Gewoon in de vrije natuur/zee
Okay cool. In dat geval lijkt het me zeker cool. Ooit eens eerder mee gezommen (Nieuw Zeeland) en dat was geweldig.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 2:44 pm

Hier een klein stukje film van de tocht en wat je er kan zien. Is wel een héél klein beetje film. Ik keek mijn ogen uit en ging zelfs dieper dan de cameraman die mee was. Een aantal mensen vroegen mij om foto's te maken van de mooie vissen die best wel diep zaten ( ong 6-8mtr), ze konden zelf niet zo diep. :D :D
Ik vraag me af of ik de dvd die ik heb niet hier kan posten, weet niet hoe ik dat moet uploaden ofzo. Daarop kan je zien hoe lang en hoe diep ik ondewater zit.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » zo jul 22, 2012 11:02 am

Inmiddels alweer bijna een week thuis, maar zoals beloofd mijn bevindingen in Hurghada.

Al met al een heerlijke week gehad. Helaas viel de wind behoorlijk tegen. 2 uurtjes gevaren met een 8.2, maar de wind was net niet voldoende :x . De rest van de week was de wind helemaal niets met zelfs 3 bijna windstille dagen. Zonde, maar gelukkig voldoende andere dingen te doen.

Duiken en het nachtleven maakten de vakantie 8)
Het was wel aso warm met iedere dag rond de 40 graden. Te veel van het goede voor mij, maar bij, in en onder water was het prima te doen.

Jasmin Village was okee. Door omstandigheden kwamen we in dit all inclusive resort terecht en voor een week was het voor ons nog net vol te houden. Na twee dagen heb je die vreetschuur en het eten wel gezien eigenlijk. En ook de mensen wel, maar de Russische dames maakten veel goed :lol:
Verder wel een net resort met relaxt zwembad, strand e.d. Het personeel is wel echt slecht trouwens. Oh en de taxiritten zijn een belevenis op zich. Nog een rip-off meegemaakt ook.

Voor een surfvakantie zou ik hier niet snel weer naartoe gaan, tenzij de windzekerheid een stuk beter is.
Gelukkig kon ik bij thuiskomst woensdag gelijk het water weer op in NL :9~

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 22, 2012 8:28 pm

Told you!!!! :lol: :lol: Maar ach, het was weer een belevenis om daar eens geweest te zijn. Héél misschien (over een jaartje of 20) komen we weer es kijken in egypte.
Nog ziek geweest van t eten? :lol:
Jammer dat je niet lekker kon surfen daar, het surf centrum is echt wel goed voor de bakker maar de wind moet je net treffen...

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » zo jul 22, 2012 8:32 pm

Ja ja hahaha. Maar inderdaad leuke belevenis. Het surfen had nog een mooie extra geweest, maar helaas.
Surfcentrum zelf is inderdaad prima.

Maag was de laatste 2 dagen wel een beetje rommelig trouwens dus zelfs dat klopte. Of dat nou door het eten kwam of toch de hoeveelheid bier iedere nacht icm het regelmatig vroeg op moeten staan voor het duiken..dat weet ik niet :+

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 22, 2012 8:42 pm

Ik ben niet zo'n drinker dus elke dag aan de fris,en toch nog ziek geweest (nouja ziek) het komt echt door het eten daar.
Toe wij er waren spraken we veel NL mensen op de excursie's en allemaal aan de shit... Het eten is echt bar en boos daar. Maar t is wel een keer leuk om eens in egypte geweest te zijn. :D
Dat dan weer wel :lol:

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » ma jul 30, 2012 9:02 pm

Nog leuke foto's en filmpjes gemaakt trouwens?

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » ma jul 30, 2012 9:37 pm

martijn van wees schreef:Nog leuke foto's en filmpjes gemaakt trouwens?
Ja, absoluut, maar niet van het windsurfen :wink:

offtopic: Vandaag daarentegen wel mooie filmpjes gemaakt bij de Westeinder plassen. Daar had je gewoon moeten komen Martijn. Was echt volle bak wind daar! :9~

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » ma jul 30, 2012 10:07 pm

Ja zat er achteraf wel aan te denken. Rond 14.00u trok ie ff aan, had mooi met de 6.0 of 6.7 op 107ltr kunnen varen. Moet er maar weer eens gaan kijken, de laatste keer dat ik er was keken ze je gewoon weg als je daar nieuw bent. Ik hou het surfmaatje wel in de gaten. Wel ff gezellig met meerdere forumers te surfen :D

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » ma jul 30, 2012 10:10 pm

Aan de shit komt waarschijnlijk niet van het eten maar van te koud water drinken.
Iedereen drinkt daar gekoeld water ( denk graadje of 6/8) en dat terwijl het buiten dik 30 plus is. Die kouwe klotsen water op je maag zorgt dat je maag en darmen van slag raken.. Ben er drie keer geweest en hoorde dit de derde keer van een arts die er ook was. Dus gestopt met gekoeld water en gewoon lauw water.. Na een dag nergens last meer van.
2 jaar geleden 3 weken marokko waar het ook mega warm is. Geen gekoeld water gedronken..Geen diaree gehad oid .

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » ma jul 30, 2012 10:31 pm

Zit wat in. Maar ik denk niet dat het alleen aan koud water lag. In andere warme landen met 30+ drinken we ook gewoon koud water uit een fles en hebben nergens last van. Overigens ook vreemd dat bijna iedereen op dat resort waar wij zaten en daar buiten de mensen ook serieus aan de shit waren.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » di jul 31, 2012 1:35 pm

Ok als iedereen het heeft hebben ze bv sla oid gewassen in kraan water.. Of ijsblokjes van kraan water...Tja dat moet je daar niet doen...dat is shit :lol:

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

Bericht door Tomk » di jul 31, 2012 9:18 pm

tig keer naar hurghada geweest. niets mis met eten.
idd niet doen wat jeroen zegt en geen fruitsapjes welke niet zijn geperst waar je bij staat
fruit alleen als je zelf de schil eraf kan halen of je er bij staat terwijl ze dat doen.
ijs sowieso niet doen (ook gewoon ijs) (hoe jammer ook)
ons immuunsysteem is gewoon slecht dus bij minste geringste geven die darmen het op

dan kom je makkelijk zonder ellende de week, 10 dagen of zelfs 14 door.

zelfs op die boten voor snorkelen/duiken gaat t eigenlijk altijd goed.

t is natuurlijk wel mogelijk dat een van die egyptische kok er wat 'afwijkende' normen (voor ons begrip) dan op na houdt.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » vr sep 07, 2012 9:36 pm

Heerlijke vakantie gehad in Hughada bij Jasmine Village en het surfcenter van Tommy Friedl.

Vond het resort prima in orde! Zelfs het eten vond ik, na alle berichtgeving hier en mijn ervaring in Tunesie en Turkije, verrassend echt goed met ruim voldoende keus! Geen last van dunne of andere ellende. Niet teveel koude drankjes (op wat lekkere pils na :wink: ). Mooi en schoon resort (Aladin en Alibaba ook), nette (wel wat verouderd) schone kamer met prima werkende airco, fijne ligbedden op het strand en bij het zwembad.

Qua wind, altijd thermische wind vanuit Noord gehad en was gemiddeld 4bft over de 12 dagen dat ik geweest ben, prima voor 6,7 tot 8,2 (afhankelijk van je gewicht :wink: ). Heb 3 dgn 5 tot 6bft gehad :)

Qua weer, alleen maar zon, geen enkel wolkje gezien, 38gr overdag (meteen om 8u al) en 's avonds een graadje of 30. Oftewel, hele dag in zwembroek of korte broek/T-shirt en slippers :) :D

Volgend jaar gaan we zeker weer, vonden het top!

Nog een filmpje en wat foto's met de Gopro gemaakt, zie blog:

http://maximumwindsurfing.blogspot.nl/2 ... egypt.html

Plaats reactie