Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Egypte] Hurghada

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Re: [Egypte] Hurghada

Bericht door martijn van wees » zo jun 12, 2011 11:22 pm

Ik wilde eens surfen bij een duitse surf verhuur in spanje, die man vroeg of ik een licencie had, zoniet moest je voor 65€ een cursus doen en kreeg je een licentie en kon je bij alle duitse verhuurders surfen. Ben toen gaan zoeken naar een ander surfcenter en daar was het geen probleem. kon zo het water op...niks geen licentie nodig.

soulsurfer1803
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Supersport 127/X-cite ride 120/SuperX96, NP V8 8.0,V6 6.5,Expression 5.7,NPR 4.7/gave surftrailer

Bericht door soulsurfer1803 » ma jun 13, 2011 8:14 am

Je hoeft bij geen enkel ProCenter een VDWS of ander diploma te hebben. Alleen aantonen dat je de basisprincipes (waterstart, gijpen/overstag) kent. Inderdaad bij een aantal andere surfstations kunnen ze er om vragen. In 2004 heb ik zo'n VDWS papiertje gehaald en het is wel grappig om van die stempels te verzamelen :-)

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » di jun 14, 2011 10:22 pm

Dit was ook geen pro center maar een surf verhuur dat bij e.o.a hotel hoorde. Ik hoop dat er wind staat als wij er zijn, ik ga het wel meemaken, heb er veel zin in :D :D

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » vr sep 23, 2011 10:19 pm

Van 7-9-11 tot 17-9-11 in Hurgada geweest (Aladdin beach resort) Als 1e is dit een totaal niet aan te raden hotel voor europeanen. Het zit vol russen en alles is daar op afgestemd, personeel,eten, service enz. Het schijnt het oudste hotel/resort te zijn van hurgada. Het zijn 3 resorts naast elkaar, Alibaba-Aladdin-Jasmin alle van de zelfde eigenaar. In Alibaba zitten de meest engelse gasten en heeft het grootste en mooiste zwembad. Aladdin is voor de russen en duitsers. Het eten is echt niks en je bent na 3 dagen echt aan de diaree. De vele mensen die wij gesproken hebben zeggen allemaal dat het bagger is op een enkeling na. in Jasmin zitten gemengde gasten, Je kan smorgens voor 7uur reserveren om in 1 van de 3 resorts te gaan eten. Bij Jasmin village zit het Pro center van Tommy Friedl. Ze hebben alleen nieuw materiaal van Neilpryde en JP. Net als bij pro center Rene Eglie in Fuertefentura hebben ze elk jaar het nieuwste spul staan.
Ik heb bij Tommy een jp all ride met een NP The fly 6.1 gehuurd voor 2uur. Ik was incl. verzekering(15€) 60€ kwijt.
Je moet wel even een formuliertje invullen, daarna krijg je een base mee. Je mag alle boards en zeilen pakken die je wilt.
Er is wel een nadeel en dat zijn de vele koraal riffen die er liggen. Van de zon af zie je ze wel liggen maar tegen de zon in varend zie je ze bijna niet.(zitten 25 tot 50cm diep) Hou er ook rekening mee dat als je vol gas de zee op knalt je ook weer terug moet. Van de zee af gezien is alles grauw en 1 kleur, een aanknopingspunt heb je dus niet of zeer slecht.(ik was zo ver weg en was dus ook ff de weg kwijt). Achter het resort staan 2 grote antenne masten, hou die in de gaten en je staat zo weer voor Friedl's hut.
Het pro centrum is zeer ruim en ze hebben alle boards van JP en zeilen van NP. Er is een rescue team die je in de gaten houd en je komt halen als er wat is.
Het is wel aan te raden om je eigen trapeze mee te nemen!! Trapeze touwtjes zitten op alle gieken. Je kan daar gewoon in je lykra en boardshort surfen, het water is rond de 28gr. De voetbanden staan afgesteld op blote voeten,toch zijn schoentjes wel aan te raden omdat er bij de kant veel steentjes liggen en als je bij een rif valt kan je je lelijk open halen. (ik heb 2 man gezien met open wonden en 2 dagen later een hele dikke voet) T is maar een idee.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » za sep 24, 2011 1:01 pm

Rene Egli is geen Pro-Center meer ;)
http://www.procenter.org/

Verder is het altijd wel aan te raden dingen als schoentjes, trapeze en eigen touwtjes mee te nemen.
Neem liever niet het risico van een geblesseerde voet of rug...

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo sep 25, 2011 8:18 pm

Ow, sinds waneer is ie pro af dan? hij heeft nog steeds het nieuwste van t nieuwste zo te zien. Ben er in 2006 voor het laatst geweest dus hoe het daar nu gaat weet ik niet.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve // NP V6 7.0 // NP H2 8.2

Bericht door breakaway » vr jul 06, 2012 3:12 pm

Hoe was de wind er Martijn? Want er waait een thermische wind geloof ik he? (dus van windfinder kun je verder weinig informatie halen..) klopt dat?

Ik zit er volgende week (Jasmin resort) en hoop er toch zeker even te kunnen varen!

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » vr jul 06, 2012 4:17 pm

Ben ook van plan naar Egypte te gaan en Jasmin staat op mn lijstje :-)

Omdat ik niet alleen voor het surfen ga maar ook lekker op het strand en/of zwembad wil vertoeven met mn meissie:

- kamers netjes?
- mooi zandstrand (geen kiezels) en genoeg ligbedden?
- buffet eten goed?
- 's avonds nog leuke entertainment / muziek?
- all-in ook op het strand met een barretje?
- russen? :-?
- gaan er wellicht nog forumleden eind aug / begin sept? :-)

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » vr jul 06, 2012 5:34 pm

Ik heb samen met een maatje dit heel goedkoop kunnen boeken en voor ons spelen al deze zaken eigenlijk geen rol, maar ik ga het even goed voor je bekijken ;)

Ik ga meer voor de party, het duiken, de wind, okay ook de zon en natuurlijk de russische dames ;)

Ik laat het je weten zodra ik terug ben Armand! (ben er van 10 t/m 17 juli)

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » vr jul 06, 2012 5:58 pm

Thx :) ... maar ik ga vanavond de knoop doorhakken en boeken 8) :wink:

Veel plezier!

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » vr jul 06, 2012 7:00 pm

Oooh haha, ok. Laat nog maar even weten. Ik post hier als ik terug ben sowieso nog wel even de bevindingen :)

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » vr jul 06, 2012 11:08 pm

Geboekt, 12 dagen Jasmin Village Hurghada :D :D :D ... eerdaags ergens ff een heuptrapeze scoren :)

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » za jul 07, 2012 6:09 pm

Nice! Ik vertrek dinsdag 8)

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » za jul 07, 2012 10:44 pm

breakaway schreef:Hoe was de wind er Martijn? Want er waait een thermische wind geloof ik he? (dus van windfinder kun je verder weinig informatie halen..) klopt dat?

Ik zit er volgende week (Jasmin resort) en hoop er toch zeker even te kunnen varen!
Die dagen dat wij er waren kon ik 1 dag surfen met een 6.1 op 106ltr. Zo veel wind was er niet.
Let wel op die 2 rif bankjes onder water. Je ziet ze niet zo heel goed vanaf de plank.
En onthou héél goed waar je gestart bent, op de terugweg is de kant allemaal 1 kleur en je weet nauwlijks waar je heen moet. (hou die 2 antenne masten in de gaten die achter het resort staan, daar tussenin moet je wezen)

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » za jul 07, 2012 11:07 pm

Armand M4M schreef:Ben ook van plan naar Egypte te gaan en Jasmin staat op mn lijstje :-)

Omdat ik niet alleen voor het surfen ga maar ook lekker op het strand en/of zwembad wil vertoeven met mn meissie:
- kamers netjes?
Geen idee, wij zaten in aladdin.
- mooi zandstrand (geen kiezels) en genoeg ligbedden?
Nouja mooi, er liggen wel aardig wat kiezels maar daar heb je weinig last van. Ligbedden genoeg.
- buffet eten goed?
Eten gaat daar nergens over, binnen 3 dagen is iedereen aan de shit daar. Om de hoek zit een apotheek waar je iets kan halen tegen de dunne meuk.... Er zit in dat nieuwe winkel centrum een MC Donald's. Das beter te eten dan wat je in dat resort krijgt.
- 's avonds nog leuke entertainment / muziek?
NEE!! er is wel iets entertainment maar als het er is weet je niet waar het is. er word niks aangegeven ofzo. Er lopen van die russische mutsen te bleren dat er iets is. Maar of je ze verstaat is 2. Overdag is er iets voor kinderen bij het zwembad maar van die k*t muziek uit afthanze speakers word je niet vrolijk van.
- all-in ook op het strand met een barretje?
Yep. Bij de italiën bar kan je het beste eten, voor goed eten betaal je een fooi maar ik vind dat bespottelijk omdat je all in zit (inclusief de race kak)
- russen? :-?
JA VEEL!!!!!! Weinig of geen last van gehad maar het barst er wel van.
- gaan er wellicht nog forumleden eind aug / begin sept? :-)
Ik kom daar nooit never meer. Om te surfen is het daar super geregeld (bij tommy friedl dan) maar dat hele resort is bagger. (ik zal je detais besparen)
Meestal ben ik niet zeikerig over resorts of wat ook, maar dit was echt eens en nooooooit meer!!!
We wilden na 4 dagen al naar huis, (dat hebben we nog nooit zo erg gehad)
We waren niet de enige die dat vonden, hele rije mensen stonden aan de balie te klagen over het eten en dat ze het absurt vonden om te betalen voor goed voer.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » za jul 07, 2012 11:09 pm

Armand M4M schreef:Geboekt, 12 dagen Jasmin Village Hurghada :D :D :D ... eerdaags ergens ff een heuptrapeze scoren :)
Kan je daar kopen in het winkeltje bij de surf verhuur. Gewoon de zelfde merken als in NL maar dan goedkoper. Scheeld 20 a 30eurie

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » za jul 07, 2012 11:31 pm

Thx voor de info. Geboekt bij Jasmin, paar weken terug ook nog een Duitser op Horst over gesproken en die was er goed over te spreken. Op internet zoveel verschillende berichten, de 1 vond het prima en goed, de ander vond het bagger ... ach, we gaan het meemaken. Heb in ieder geval enorm zin om lekker van de zon en het strand te gaan genieten, dat staat bij mij op nr.1 8) :) , eten, ben erg makkelijk en zeker geen grote eter, dus zal vast wel wat lekkers tussen zitten en anders misschien een keer voor de afwisseling om de hoek of in de stad kijken, no problem :)

Neem mn zittrapeze mee, bevalt dat niet, koop ik hem daar in de shop, goeie tip, dank! :)

Als ik de website van Tommy Friedl bekijk, val ik precies in de boter met een leuk event/wedstrijd voor de gasten:

http://www.tommy-friedl.de/splashcup.htm

hm, misschien (gratis? :wink: ) 2013 testmateriaal van JP en NP :-?

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » za jul 07, 2012 11:52 pm

Dan hoop ik voor je dat je uberhaupt iets kan huren in die tijd dat dat splash spul er is. (is meestal de drukste tijd bij friedl) grote groepen met speciaal arragement.
Voor zon en zee zit je daar echt perfect.
Eten en drinken is gratis. Goed eten en drinken betaal je bij!! :-?
Tja die duitsers zijn dat slechte eten wel gewent, dus die klagen niet (is net als thuis) :lol:
owja NEEM GEEN TAXI!!!!!!!!!! je word door iedereen gewaarschuwd. je zal t zien, een rijbewijs krijgen ze daar letterlijk bij een pakkie boter. En als het donker is rijden ze ZONDER LICHT!!!!!! of soms 1 stads licht. Ze naaien je waar je bij staat, komen geen afspraken na. Wij hebben geen taxi genomen op aanraden van de reis leiding maar heb mensen gehoord die het wel deden (wil je niet weten...................echt niet)
2013 spul komt pas eind van het seizoen, je heb kans dat ie 1 of 2 zeilen al heeft. Dat wij er waren (in 2011) had ie 1 2012 hellcat hangen.
Check de recenties van zoover ook even. (al heb je al geboekt)
Hoop dat jij er wel wat van vind, en dat je een top vakantie hebt.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » za jul 07, 2012 11:56 pm

Thanks voor alle info Martijn. Dit gaat spannend worden volgens mij hahaha. Inderdaad ook heel veel verschillende verhalen gelezen. Achja. we zien wel :)

Woensdag lig ik in ieder geval op het strand in het het zwembad of zit onder of op het water :P

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 12:08 am

Nog een tippie. Neem als je hebt een duikbril met snorkel en vinnen mee. Het koraal en vissen daar is waanzinnig mooi en neem een weggooi onderwater cameratje mee ,wel hier in NL kopen! daar in egypte verkopen ze kleur maar zijn achteraf zwartwit. En probeer de dolfijnen tuin te boeken bij je reisleider. Dan ga je met de boot naar een gigantisch mooi stuk koraal ong. 5km uit de kust, je kan daar met dolfijntjes zwemmen. Echt prachtig (daarvoor wil ik nog wel een keer terug komen) :D :D
Ik heb de dvd van die hele boot tocht en zwemmen met dolfijntjes ook gekocht, koste wel wat maar man o man wat was dat super om te doen.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » zo jul 08, 2012 12:48 am

Ben benieuwd :) ... morgen maar ff een mailtje sturen naar Tommy om te vragen hoe dat precies zit met dat event en of ik er wellicht op moet inschrijven als ik mee wil doen. Zou jammer zijn als er hele grote groepen met speciaal arrangement al het materiaal hebben gereserveerd ... ach, beetje rondhangen op een strandbedje daar, mooie plaatjes schieten van de surfers, chillen aan de bar kan ik ook wel mee leven :) . De GoPro gaat ook mee, misschien dat Tommy nog een amateur fotograaf/filmer kan gebruiken :D :lol:

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 1:13 am

Geen idee of je van te voren moet reserveren voor die splasch meuk. Lijkt mij sterk dat al het spul al vergeven is, hij heeft aardig wat staan maar met zo'n groep is het wel druk. Dat chillen aan de bar......kan je wel vergeten, zo gezellig is het er niet haha
Maak je wat mooie filmpjes en post je ze hier? :D :D

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » zo jul 08, 2012 9:15 am

Duikbril gaat zeker mee. Ga er ook heen om te duiken! :)
Dolfijnen leven die wel in de vrije natuur of zitten die wel in een "kooi"? want anders skip ik dat sowieso.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » zo jul 08, 2012 11:32 am

:D jep, filmpjes maak ik, maar pas als ik weer thuis :D . Laptop gaat mee om wat meer opslagruimte te hebben. De gezelligheid maken we zelf wel :lol: :D . Druk met zo'n groep? Weet niet of je wel eens op Horst bent geweest op een zomerzondag met mooi weer en een leuk windje? ... dan kan je over de boards naar Zeewolde lopen :wink: :lol: .. dus tja, druk? Denk dat dat wel meevalt :wink:
Laatst gewijzigd door Armand M4M op zo jul 08, 2012 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 1:37 pm

breakaway schreef:Duikbril gaat zeker mee. Ga er ook heen om te duiken! :)
Dolfijnen leven die wel in de vrije natuur of zitten die wel in een "kooi"? want anders skip ik dat sowieso.
Het heet Dolphin house (net ff opgezocht). Je gaat met de boot gewoon de open zee op, bij een rif zwemmen ze gewoon in het wild in zee rond, meestal hebben ze een groep van zeker 8 wilde dolfijntjes. Ze zitten niet een kooi ofzo. Gewoon in de vrije natuur/zee

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 1:43 pm

Armand M4M schreef::D jep, filmpjes maak ik, maar pas als ik weer thuis :D . Laptop gaat mee wat meer opslagruimte te hebben. De gezelligheid maken we zelf wel :lol: :D . Druk met zo'n groep? Weet niet of je wel eens op Horst bent geweest op een zomerzondag met mooi weer en een leuk windje? ... dan kan je over de boards naar Zeewolde lopen :wink: :lol: .. dus tja, druk? Denk dat dat wel meevalt :wink:
Ik rij wel eens langs horst met de vrachtwagen, en is ook wel druk ja. (zelf nog nooit wezen surfen daar) Geen idee hoe druk het is met de splash cup, ik mailde hun over een aantal zaken en kreeg een mail terug(dagen later) dat het daar rete druk was i.v.m die splach cup.
Wij waren net 1 of 2 weken later daar en toen was het niet druk.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » zo jul 08, 2012 2:11 pm

martijn van wees schreef:
breakaway schreef:Duikbril gaat zeker mee. Ga er ook heen om te duiken! :)
Het heet Dolphin house (net ff opgezocht). Je gaat met de boot gewoon de open zee op, bij een rif zwemmen ze gewoon in het wild in zee rond, meestal hebben ze een groep van zeker 8 wilde dolfijntjes. Ze zitten niet een kooi ofzo. Gewoon in de vrije natuur/zee
Okay cool. In dat geval lijkt het me zeker cool. Ooit eens eerder mee gezommen (Nieuw Zeeland) en dat was geweldig.

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 08, 2012 3:44 pm

Hier een klein stukje film van de tocht en wat je er kan zien. Is wel een héél klein beetje film. Ik keek mijn ogen uit en ging zelfs dieper dan de cameraman die mee was. Een aantal mensen vroegen mij om foto's te maken van de mooie vissen die best wel diep zaten ( ong 6-8mtr), ze konden zelf niet zo diep. :D :D
Ik vraag me af of ik de dvd die ik heb niet hier kan posten, weet niet hoe ik dat moet uploaden ofzo. Daarop kan je zien hoe lang en hoe diep ik ondewater zit.

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door breakaway » zo jul 22, 2012 12:02 pm

Inmiddels alweer bijna een week thuis, maar zoals beloofd mijn bevindingen in Hurghada.

Al met al een heerlijke week gehad. Helaas viel de wind behoorlijk tegen. 2 uurtjes gevaren met een 8.2, maar de wind was net niet voldoende :x . De rest van de week was de wind helemaal niets met zelfs 3 bijna windstille dagen. Zonde, maar gelukkig voldoende andere dingen te doen.

Duiken en het nachtleven maakten de vakantie 8)
Het was wel aso warm met iedere dag rond de 40 graden. Te veel van het goede voor mij, maar bij, in en onder water was het prima te doen.

Jasmin Village was okee. Door omstandigheden kwamen we in dit all inclusive resort terecht en voor een week was het voor ons nog net vol te houden. Na twee dagen heb je die vreetschuur en het eten wel gezien eigenlijk. En ook de mensen wel, maar de Russische dames maakten veel goed :lol:
Verder wel een net resort met relaxt zwembad, strand e.d. Het personeel is wel echt slecht trouwens. Oh en de taxiritten zijn een belevenis op zich. Nog een rip-off meegemaakt ook.

Voor een surfvakantie zou ik hier niet snel weer naartoe gaan, tenzij de windzekerheid een stuk beter is.
Gelukkig kon ik bij thuiskomst woensdag gelijk het water weer op in NL :9~

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door martijn van wees » zo jul 22, 2012 9:28 pm

Told you!!!! :lol: :lol: Maar ach, het was weer een belevenis om daar eens geweest te zijn. Héél misschien (over een jaartje of 20) komen we weer es kijken in egypte.
Nog ziek geweest van t eten? :lol:
Jammer dat je niet lekker kon surfen daar, het surf centrum is echt wel goed voor de bakker maar de wind moet je net treffen...

Plaats reactie