Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Egypte] Hurghada

Deel je ervaringen met alle spots in Afrika met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Re: [Egypte] Hurghada

Bericht door martijn van wees » zo sep 16, 2012 1:35 pm

Gaaf filmpje hoor. Had ook de Allride gepakt met Firefly 6.1, ging als de brandweer. Kwa surfen is het daar top...

breakaway
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve // NP V6 7.0 // NP H2 8.2

Bericht door breakaway » ma sep 17, 2012 9:10 am

Mooi zo Armand! Ja, het is er best oké dus :)
Misschien ga ik ook nog eens, maar dan wel in een iets meer windzekere maand..

Goed filmpje!

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Mijn eigen portemonaie
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » di okt 07, 2014 5:20 pm

Zag dat over deze locatie al een tijd niet meer gepost was.
Volgende week zit ik er een weekje, en zal een update geven.
Egypte is op dit moment erg goedkoop, vlucht met hotel all inclusief ben je rond de 600 euro kwijt in de vakantie periodes, ga/kan je daar buiten dan zit je er zelfs al voor onder de 400 euro!!!

Ikzelf zit aan de schoolvakanties vast, en ga dus in mijn herfstvakantie.
Wij zochten (mijn vrouw surft ook) een wind zekere stek, ook warm, en kwamen na het lezen van het een en ander uit op Hurghada.
De Europese spots werd afgeraden omdat de thermiek winden zo aan het eind van de zomer/begin herfst niet meer waaien. (denk aan Turkije, Griekenland. Spanje)

Nu heb ik na het boeken de webcam van Tommy Friedl in de gaten gehouden en ook Windfinder, maar ben bang dat het gaat tegen vallen. De wind komt de laatste tijd bijna niet boven de 10 knopen uit. Terwijl er op Windfinder eerst stond dat je in oktober zo'n 65% kans op windkracht 4 of meer had........
Als ik terug ben zal ik mijn verhaal hier posten.
Het is er in ieder geval lekker warm, en je kan er natuurlijk ook mooi snorkelen.....

cetanya
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door cetanya » di okt 07, 2014 5:48 pm

Ik ben benieuwd naar je surf ervaringen in Hurghada, want wij willen eind oktober
ook nog een weekje weg naar een plek waar we nog lekker kunnen surfen.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » ma okt 20, 2014 7:22 pm

Hier mijn verslag zoals belooft over Hurghada.
Ik was er van zaterdag 11 tot en met zaterdag 18 oktober 2014
Resort: Jasmin Vilage. Surfverhuur Tommy Friedl.
De voorspellingen van de wind verwachting (van Windfinder) was niet super goed, dus ik was zeer benieuwd wat ik zou gaan aantreffen.
Maar: om te beginnen met een cijfer, onze vakantie was super top: een 10

We hebben geluk gehad met de wind, konden alle dagen surfen, kleinste zeil wat we gebruikt hebben was een 6.5, grootste een 10.
Op de aankomstdag konden mijn vrouw en ik al met een 7.2 het water op, met een 124 liter JP Super Sport.
En voor de windvoorspelling moet je niet bij Windfinder zijn, lokaal schijnt er toch meer wind te staan dan Windfinder doorgeeft.

De accommodatie.
Jasmin Vilage is geen top locatie, het is een behoorlijk oud resort, veel Russen zitten er,vaak behoorlijk dik, en best wel zo hier en daar achterstallig onderhoud. Ook het eten vond ik niet super, alles smaakte het zelfde. Maar goed de crisis, het IS gevaar heeft er toe geleid dat er vanuit het west europa gedeelte veel minder toeristen naar toe gaan, en de leegte wordt geloof ik aardig door Russen ingevuld.
Bij de surfverhuur hadden ze het over een 60% minder verhuur al 4 jaar lang.......
Ik kan mij voorstellen dat de prijzen die tegenwoordig behoorlijk laag zijn, er voor gezorgd hebben dat de kwaliteit wat achteruit gegaan is. (als je niet aan schoolvakanties vast zit kan je voor rond de 400 euro hier naartoe vliegen en all inclusief. Te boeken via met Corendon)
Vliegtijd is trouwens zo'n 5 uur.

Ook bij Tommy was niet alles 2014 materiaal, of al nieuwer.
Meeste spullen waren uit 2013 of ouder. Gieken van voor 2010 werden nog gebruikt en eventueel opgelapt. Boards waren van JP, Supersport voor de Hightech afdeling in combinatie met Hornet's van Neil Pryde.
Helaas waren er maar 2 8,2 zeilen en 2 7,2 zeilen, absoluut de favoriete zeilen van de surfers die er waren.
Dus vaak moest je dan naar het goedkopere Freeride gaan, en had je keuze uit: Helcat zeilen of daaronder, iig zonder cambers.
Van de 10 H2 racing (2013) was er maar 1, maar niet iedereen wilde daar mee surfen.
Toch was dit een leuk zeil op de Super Light wind van JP.
(als formula gebruiker een prima alternatief)
Bij het surf centrum was er een hele relaxte sfeer, en ook Birte was super behulpzaam en aardig (de vrouw van Tommy)

Lucht temperatuur was steeds rond de 30 graden, water iets van 26 graden, kort om heerlijk warm en enorm helder. Je keek zo onder het surfen naar het coraal.
Super was dat.
Verder een heerlijk warm strand met zacht zand. (dat wel overal tussen de surfspullen ging zitten.)
handschoenen zijn aan te raden, want het water is behoorlijk zout, dus je handen gaan er snel aan.
Je surft meestal langs de kust, de wind komt wel voornamelijk uit het noorden, maar de kustlijn steekt hier wat uit naar het westen toe. Daardoor zit je niet snel ver op zee, maar vaar je langs de kust.
Iets ten noorden van het surfcentrum zitten de kiters, die kiten in de kom die je daar hebt, en omdat het daar heel ondiep is kom je als surfer niet snel tussen de kiters in. Geen probleem dus van elkaar.

Kort om als je de prijs van de vlucht en het all inclusief gedeelte afzet voor wat je krijgt, dan is het behoorlijk goed, surfspullen zijn goed, kost wel veel (Hitech kost 340 euro inclusief verzekering is best een stevige prijs)
Heerlijk warm water, redelijk betrouwbare wind

Wij hebben ons uitstekend verrmaakt, en komen er zeker nog eens terug.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » ma okt 20, 2014 9:02 pm

Wij hebben een tijd geleden in Titanic gezeten. Op zich erg netjes maar eten was daar ook tja smakeloos? Het zag er goed uit was goed gaar alleen smakeloos.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » zo mar 15, 2015 8:33 am

Nog eventjes een update over Hurghada,
ben er van 20 februari tot 1 maart weer een weekje geweest, en heb super genoten.
Bij Tommy was het een slechte winter geweest, weinig klanten. Was daar behoorlijk rustig, maar toen wij er waren was het gezellig (niet druk) vol bij hem. Birte haalde nieuwe planken en zeilen voor ons uit de verpakking (we hadden Hightech gehuurd)
Van de 7 dagen 3 dagen met perfecte wind, vooral 28 februari was super. (was ook mijn verjaardag :)
Hele dag gevaren met een 5.3 zeil op een gloednieuwe JP super sport 100 liter.

Andere dagen dat er geen wind was:-snorkelen, is prachtig daar, of SUPPEND naar het rif en dan snorkelen.
1 dag was de zee zo glad, als je naar het rif ging leek het wel alsof je door een glasplaat naar het leven onder je keek.
-heerlijk genieten van de warmte, want de kou was ik wel eventjes zat

Kort om: met de wind moet je geluk hebben, maar Hurghada vind ik zeker een surf betrouwbare plek.
Bijlagen
Hurgada 28-02-2015 (3)_208225.jpg
Superdag tijdens mijn verjaardag #benblijman

Reinier
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka custom Quad 80 HCTE & HotSailsMaui QU4D 5.0/4.5/3.9/3.5
Contacteer:

Bericht door Reinier » zo mar 15, 2015 8:32 pm

Wij gaan al jaren naar Hurghada, zomers met de kinderen (augustus) en december met 2. Vaste plek zijn de Azur accommodaties, mn belair/arabia/arabella. Alles een volle 9 als waardering ook het eten!
Surfen doe ik nauwelijks daar, aangezien ik een waver ben en dat ontbreekt in Hurghada :-?
Als het boven de 20 kts waait (zomers bijna nooit, december zeker wel) huur ik jp/np setje voor een bump en jump sesj.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » ma mar 16, 2015 1:14 pm

Ha leuk te lezen Reinier, ken de accommodatie niet die je beschrijft.
Kom ook niet echt buiten het resort, daar is een weekje wat te weinig voor. Kan nog wel een tip geven voor het eten, kan natuurlijk meevallen, maar de laatste keer hadden we wat van onze favoriete kruiden meegenomen, en dat bij het eten scheelde behoorlijk.
Verder heeft Jasmin Village maar 3 sterren, en dat is natuurlijk ook niet voor niets zo.....

Reinier
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka custom Quad 80 HCTE & HotSailsMaui QU4D 5.0/4.5/3.9/3.5
Contacteer:

Bericht door Reinier » ma mar 16, 2015 8:07 pm

Arbee schreef:Ha leuk te lezen Reinier, ken de accommodatie niet die je beschrijft.
Kom ook niet echt buiten het resort, daar is een weekje wat te weinig voor. Kan nog wel een tip geven voor het eten, kan natuurlijk meevallen, maar de laatste keer hadden we wat van onze favoriete kruiden meegenomen, en dat bij het eten scheelde behoorlijk.
Verder heeft Jasmin Village maar 3 sterren, en dat is natuurlijk ook niet voor niets zo.....
Eten in de Azur keten is, zeker voor Egyptische normen, fantastisch. Dagelijks afwisseling, warm/heet en vers. Belair is wat kleiner en gemoedelijker, samen met Arabella en Arabia wat massaler. kijk maar eens; http://www.azur.travel/

cetanya
Deur-surfer
Deur-surfer

surfen in Hurghada (Egypte)

Bericht door cetanya » vr apr 03, 2015 8:48 am

DSC00162.JPG
Wil je met lekker warm weer op zee surfen, op goed materiaal, en niet teveel geld kwijt zijn.....Tommy Frieddl, Hurghada is the place to be!

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » za apr 04, 2015 10:25 pm

Helemaal mee eens Cetanya

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » do mei 07, 2015 3:19 pm

Vervelend nieuws over Hughada, tommy Freidl stopt met zijn station bij Jasmijn Village. Na 27 jaar kwam hij niet tot een overeenstemming met Jasmijn Village. Weet niet of iemand anders dit gaat overnemen, maar er gaat helaas een leuke locatie verdwijnen......:-(

cetanya
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door cetanya » do mei 07, 2015 6:35 pm

Niet leuk om te lezen!
Had er graag nog een keer willen surfen!
Kaart kan ik dus ook wel weggooien......jammer....
Nu moeten we naar Marsa Alam!

Edu Juta
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Edu Juta » do mei 07, 2015 6:58 pm

Echt jammer, stond voor mij nog open voor komend kerst vakantie want dit was een leuke surf plaats.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » ma mei 11, 2015 8:15 am

Het surf/kit centrum bij Grand Sea blijft wel bestaan, maar voor surfen is dat een slechtere plaats. Dus idd, we moeten naar Marsa Alam gaan. Schijnt daar ook heel mooi te zijn, alleen het prijskaartje zal anders uitvallen.. :(

Plaats reactie