Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Bali spots en verhuur

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
lekker windje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bali spots en verhuur

Bericht door lekker windje » di sep 08, 2015 10:13 am

Hallo, ik ben benieuwd naar goede windsurfspots, verhuurmogelijkheden en windcondities op Bali (Indonesie) Ik ga eind september voor 3 weken. :D

Wolffje
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Manta 74, Fanatic Falcon 80, North Sails Warp 5.0 / 5.8 / 6.8 / 7.8

Re: Bali spots en verhuur

Bericht door Wolffje » di sep 08, 2015 1:13 pm

Ik ben een paar jaar geleden op Bali geweest, heb er nauwelijks een zuchtje wind gevoeld. Je kunt er wel heel erg goed golfsurfen. Een board kun je goedkoop huren als je dit niet op het strand doet, maar ergens in een surfshop een goede deal maakt voor meerdere dagen.

Ulrik
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB AtomIQ 120 '14, Tabou 3S 96 '12 en 3S 116' 15, Zeilen North (4.2-8.4)

Bericht door Ulrik » di sep 08, 2015 7:54 pm

Ik ben vorig jaar in Sanur geweest, maar niet met surfen als doel. Er meestal weinig wind

Er is wel verhuur, op zeker 2 plekken, onder andere vrij ver aan de zuidkant van Sanur, maar stel je er niet te veel van voor, vrij oud spul. Maar goed dat is ook wel logisch omdat er niet veel wind is.

Als je gaat om te windsurfen, dan zou ik niet naar Bali gaan. Golfsurfen is er wel echt leuk, maar dan moet je niet in Sanur zijn maar aan de (zuid)west kant, wij vonden Jimbaran daar wel leuk voor.

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » di sep 08, 2015 10:05 pm

Met een plank van het hotel heb ik een paar jaar geleden de baai bij Sanur verkend. Best leuk voor een middag maar te weinig wind om te planeren. Sanur is wel een mooie spot om te leren surfen.

Ronduit geweldigde freeride condities zag ik in noord-west Bali in de baai bij het Nationaal Park. Veel wind, vlak water, witte stranden met palmen. Helaas was daar toen niets te huur. Ik zie online dat kiters de plek inmiddels hebben ontdekt (menjangan kite beach). Misschien is er nu iets te huur. Anders kun je gaan duiken bij Menjangan Island.

lekker windje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door lekker windje » wo sep 09, 2015 8:27 pm

Bedankt voor de tips ! windsurfen is niet het doel van de reis maar zou wel heeeel lekker zijn om ergens te doen. Golfsurfen is inderdaad een leuk alternatief en ga ik zeker proberen. Menjangan ziet er top uit, een bezoekje zeker waard denk ik. Hoop dat ze daar nu iets verhuren al is het maar een oud barrel (dat wel hard kan gaan natuurlijk :lol: )

peterkempen
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door peterkempen » vr sep 18, 2015 4:45 am

Rip Curl School of Surf - Sanur

http://goo.gl/maps/ZgGGb

Is een van de twee plekken in Sanur waar je surfspullen kan huren. Best oke plankjes en wel oke zeiltjes voor verhuur. Alles is altijd gerigged dus mooie shape hebben de zeiltjes niet. Ik voer steeds met een 6.8, 7.2 of 8.5. Wel veel moeite met de wind en getijden. Bij laag water is voor het rif namelijk te weinig water. Ook bij hoogwater heb ik met mn vin nog een steen geraakt. De andere windsurfschool zag ik wel voorbij het rif gaan op een plek waar ook boten sanur verlaten. De kosten waren 400.000 Rp per uur of 1.000.000 per 3 uur.

De wind was in begin september ook matig net aan 4 bft/ 17 knopen. Ook zijn er veel kiters maar heb daar geen last van gehad.

peterkempen
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door peterkempen » vr sep 18, 2015 4:50 am

http://goo.gl/maps/P6Pws

De andere windsurf verhuur. Daar heb ik de mensen niet van gesproken maar hadden wel veel meer planken en zeilen staan dan bij de Ripcurl school. Zeker de moeite waard om daar eens rond te vragen. Ook verhuurden ze daar zeilbootjes, catamaran, subs en surfplanken. Alles zag er netjes uit.

mathijs_assen
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door mathijs_assen » wo dec 06, 2017 4:35 pm

lekker windje schreef:
wo sep 09, 2015 8:27 pm
Bedankt voor de tips ! windsurfen is niet het doel van de reis maar zou wel heeeel lekker zijn om ergens te doen. Golfsurfen is inderdaad een leuk alternatief en ga ik zeker proberen. Menjangan ziet er top uit, een bezoekje zeker waard denk ik. Hoop dat ze daar nu iets verhuren al is het maar een oud barrel (dat wel hard kan gaan natuurlijk :lol: )
Hoe is het je uiteindelijk bevallen op Bali? Ik ga in januari voor 3 weken naar Bali en mocht de mogelijkheid zich voor doen graag ook even proberen om te windsurfen :)

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Meneerklaag » do dec 07, 2017 11:05 am

Hi! Ik ben afgelopen zomer voor een tijdje geweest. Ik heb wel veel kiters gezien bij cangu.
golfsurfen daar in tegen kan je bijna op elk strand doen. 40 a 50k is een board huren. In uluwatu is het iets duurder.

Plaats reactie