Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Thailand] - Koh samui - pattaya - Phuket

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
marcof
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Ahd fury 109 Neilpryde core 4.4

[Thailand] - Koh samui - pattaya - Phuket

Bericht door marcof » vr nov 24, 2006 7:55 pm

Hey,

Is iemand naar 1 van deze spots geweest.
Ik ga 13 december naar thailand en moet nu echt gaan kijken waar ik naartoe wil.

Greetzz... marcof

marcof
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door marcof » do dec 07, 2006 6:58 pm

Hey,

Het is nog maar 6 dagen dan is het zover
en daarom heb ik nu een site gemaakt

http:\\marcof.waarbenjij.nu dus niet .nl

Greetzzz... marcof

en laat ff een berichtje achter :p

Marlies
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: Exocet SL Slalom, Gaastra GTX en de spulletjes van Podjur48
Contacteer:

Bericht door Marlies » do dec 07, 2006 7:28 pm

heb ik 2003 meegedaan aan de asian-ladies-cup Formula Experience. Met de 9,8 ging het prima. Om vet te funnen, is Pattaya niet zo geschikt

marcof
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door marcof » do dec 07, 2006 7:34 pm

Onze vakantie gaat als volgt:

We komen aan we gaan gelijk naar pattaya voor die dag dat we aan komen dan gaan we voor 4 dagen naar famillie want me moeder is thais en dan gaan we voor 3 weken naar koh samui en dan weer naar huis :P
zo ff snel samen gevat

Greetzzz... marcof

marcof.waarbenjij.nu

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma jan 29, 2007 7:23 pm

Hoe was het surfen in Thailand? En waar heb je precies gesurft?

Wij hebben (paar vrienden en ik) ook de gedachte om naar Thailand te gaan. Het wordt dan waarschijnlijk Phuket.

Ik ben van plan om alleen een vlucht te boeken. Hoorde dat er genoeg strand hutjes zijn die je voor enkele euri per nacht kunt huren. Willen daar lekker relaxt vakantie vieren. Beetje zonnen, zwemmen. Feestje vieren. Waarschijnlijk nog een trip door de jungle en als er gesurft kan worden, dan dat natuurlijk ook even.

(Mocht er trouwens iemand nog een Lonely Planet van Thailand over hebben... :lol: Het liefst de 11de editie.)

driesdr
Deur-surfer
Deur-surfer

Re:

Bericht door driesdr » wo mar 17, 2010 10:05 pm

oomKoen.nl schreef:Hoe was het surfen in Thailand? En waar heb je precies gesurft?

Wij hebben (paar vrienden en ik) ook de gedachte om naar Thailand te gaan. Het wordt dan waarschijnlijk Phuket.

Ik ben van plan om alleen een vlucht te boeken. Hoorde dat er genoeg strand hutjes zijn die je voor enkele euri per nacht kunt huren. Willen daar lekker relaxt vakantie vieren. Beetje zonnen, zwemmen. Feestje vieren. Waarschijnlijk nog een trip door de jungle en als er gesurft kan worden, dan dat natuurlijk ook even.

(Mocht er trouwens iemand nog een Lonely Planet van Thailand over hebben... :lol: Het liefst de 11de editie.)

hey oomkoen,
heb je daar in Phuket ergens kunnen surfen??
sommige hotels vermelden windsurfen in hun activiteitenlijstje...

grtz

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door oomKoen.nl » do mar 18, 2010 8:58 am

driesdr schreef:
oomKoen.nl schreef:Wij hebben (paar vrienden en ik) ook de gedachte om naar Thailand te gaan. Het wordt dan waarschijnlijk Phuket.
hey oomkoen,
heb je daar in Phuket ergens kunnen surfen??
sommige hotels vermelden windsurfen in hun activiteitenlijstje...
Toevallig.
Die trip naar Thailand is niet doorgegaan. Maar afgelopen jaar ben ik dan toch nog 4 dagen in Thailand geweest. Echter heb ik toen alleen Bankok gezien en da's nie echt surfbaar. En die dikke rivier door Bankok zou ik ook niet proberen.. Bah!

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 62 tot 84 liter - 3.3 tot 5.3
Contacteer:

Re: [Thailand] - Koh samui - pattaya - Phuket

Bericht door danielh » za mar 27, 2010 10:49 am

ik heb afgelopen jaar vier maanden in thailand gezeten en heb het hele land (en omliggende) aardig goed kunnen verkennen. Ik kan je meteen al vertellen dat je als windsurfer daar stevig zult gaan afkicken, want wind komt daar bar weinig door, om dan over golven nog maar te zwijgen. branding hoger dan een meter heb ik er niet gezien..

uiteraard vermelden hotels windsurfen in hun activiteitenlijstjes.. maar dat is meer gericht op de doorsnee hotelgast die nog niet eerder een giek in zn handen gehad heeft. die kunnen dus prima een beetje klooien met windkracht twee..

heb in de vier maanden daar slechts één dag kunnen surfen op koh phangan (het zuster-eiland van samui), notabene op een formula-pannekoek met wavezeil die ik van een local een dagje mocht lenen voor 5 euro.

let wel dat ik ook veel in binnenlanden geweest ben, en wellicht nog een paar mogelijke vaardaagjes gemist heb. bovendien is de enige plek waar ik niet geweest ben het (voor mij te toeristische) zuiden (phuket). heb me laten vertellen dat de swell aldaar, aan de kant van de indische oceaan, een stukje beter kan zijn, en je zelfs kan golfsurfen af en toe op phi phi (jeweetwel, met die rotsen) en omstreken.

vermijd overigens pattaya. ben er één dag geweest toen ik in bangkok woonde (2,5 uur met de bus), om te controleren of het echt zo erg was als de verhalen vertelden (zien is geloven toch?), en nee, het is niet zo erg.. het is VEEL ERGER. wat een vieze, vieze, diep trieste plaats. je hebt volledige straten vol hoerententen. overal lopen miniscule thaise meisjes te koop te lopen, om over de ladyboys nog maar te zwijgen. Overal zie je vieze schaamteloze dikbuikige toeristen met één of meerdere veel te jonge kindertjes waarvan je hoopt dat het zn kids zijn, maar waarvan je erger vreest.
Bovendien is het zeewater er tering ranzig.. gewoon vermijden die plaats dus (tenzij je fan bent van ladyboys, minderjarigen en ongetwijfel geslachtsziekten)

ik hoop dat ik je niet teveel ontmoedigt heb, maar voor een windsurfvakantie kan je beter een andere locatie zoeken. los daarvan heeft zuid-oost Azië de mooiste plekken die ik ooit gezien heb in mijn (prille) bestaan.
enjoy! :)

drewes
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Thailand] - Koh samui - pattaya - Phuket

Bericht door drewes » do mar 22, 2012 5:22 pm

Afgelopen jaar ben ik op surfvakantie geweest naar Thailand. Daarna heb ik het land bekeken. Ik kan iedereen aanraden om binnenlandse vluchten te nemen. Die zijn goed te betalen. Vanuit Nederland kon ik vliegen naar bangkok met Wereldtickets.nl. Best een goede optie want ik had nog geld over voor hostels.

Plaats reactie