Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Israel]

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Attackie
Deur-surfer
Deur-surfer

[Israel]

Bericht door Attackie » ma jan 15, 2007 12:04 pm

Wie heeft er ervaring met windsurfen in Israel. Ben op zoek naar een leuke windsurfspot in Israel waar ook spullen worden verhuurd.

Eilat is natuurlijk een bekend vakantieoord, dus misschien dat daar mensen ervaring mee hebben, maar ben ook nieuwsgierig naar een plek nabij Haifa of Tel Aviv.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma jan 15, 2007 12:50 pm

Mijn Eilat-ervaring is twintig jaar oud. Toen zat er in elk geval °ƒÂ©°ƒÂ©n station, nl. vlak voor ons tentje :-) Dat was best wel leuk spul (voor 1987 natuurlijk).
Op het meer van Tiberias heb ik ook nog wat antieks kunnen huren.
In Tel Aviv en Haifa heb ik niets aangetroffen maar ook niet echt iets gezocht. Wij waren er in maart dan is de Middellands zee nog niet zo heel aantrekkelijk.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » ma jan 15, 2007 4:07 pm

Ik heb in 1983 gewerkt op een camping in Ein Gev en die ligt recht tegenover Tiberias aan de Kenerit, ofwel het meer van Galilea, ofwel het meer van Teberias, ofwel het meer waar volgens de bijbel de apostelen visten en de zoon himself over het water liep zonder wakeboard :lol: .

Ik heb daar prima kunnen surfen op het materiaal dat daar toen te huur was, sterker nog, ik heb het zelf verhuurd als werkende beachdude. Het materiaal was toen gelijk aan het materiaal dat ik in Nederland had ( voor de kenners: Mystere Shuttle, Bic Show, Mistral Take Off waren toen zon ongeveer de standaard). Er stak meestal om een uur of 1-2 een aardig briesje op (zo°¢€â„¢n 15-20 knopen) en die hield aan tot een uur of 6, als ik het mij tenminste goed herinner.

Haifa (waar Ben vorig jaar zo°¢€â„¢n mooie overwinning heeft gehaald) moet ook een prima spot zijn. Eilat vond ik zelf niet zo bijzonder, maar dat kan ook aan de windloze dagen hebben gelegen en aan de Mistral Kailua die ik daar toen kon huren°¢€Â¦.

8)

Frans van E
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard, Neil Pryde, Select

Bericht door Frans van E » ma jan 15, 2007 5:13 pm

Tel Aviv Marina.

Ik huur daar zelf altijd als ik in Israel ben (ca 4 keer per jaar) :-)

Attackie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Attackie » di jan 16, 2007 8:46 pm

Hi Frans,

Weet je toevallig of `Tel Aviv Marina` een website heeft? En hoe is het materiaal daar?

Capo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: iSonic 101| RRD FSW 94 | Superfreak 4.5 5.3 6.3 | GPS 6.6 8.0 | CAAS | Hotrods | Select & MFC
Contacteer:

Re: [Israel]

Bericht door Capo » di mei 25, 2010 12:28 pm

ja hoor, ik raad je wel eerst een fles vodka op te drinken, anders kun je de website waarschijnlijk niet helemaal goed lezen :) http://www.yamitysb.co.il/

Bogus
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard - F2 - AHD - Gun XR/XS - Nautix - MFC
Contacteer:

Bericht door Bogus » di mei 25, 2010 1:11 pm

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » di mei 25, 2010 4:45 pm

In Eilat zit Surf House (http://www.surfhouse.co.il/). Maar Eilat is qua wind geen Dahab. Ik heb er de laatste twee keer windstille weken gehad.

Dat het op het meer van Teberias lekker kan waaien werd 2000 jaar geleden al in een dik boek beschreven...

Het Israëlisch Toeristenbureau heeft nu toevallig een dagbladencampagne met prominent een redelijk recente foto van windsurfers met wavesets voor de kust van Tel Aviv.

medano
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: alles verkocht geen tijd meer

Bericht door medano » wo mei 26, 2010 10:35 am

volgens mij heeft the pwa er ook wel eens een wave wedstrijd gehouden

Marcel van Kalken
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Lorch boards, Loft Blades, C3 Venom

Bericht door Marcel van Kalken » wo mei 26, 2010 12:37 pm

In Tel Aviv zit vlak onder het Hilton een surfshop waar je behoorlijke spullen kunt krijgen. Ook suppen is er erg populair. Mooie spot.

Plaats reactie