Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Turkije] Alacati

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Giant
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard/Neilpryde - http://haroldspierenburg.nl
Contacteer:

[Turkije] Alacati

Bericht door Giant » ma feb 11, 2008 2:48 pm

We willen graag op een leuke windsurfvakantie.

We hebben gezocht naar een voor ons leuke locatie en iets goedkoper dan vorig jaar El Yaque en zijn uitgekomen in Alacati - Turkije.

We hebben twee hotels waar we niet uit kunnen kiezen.

1. Hotel Beach Resort - Erg luxe 5 sterren hotel maar ook wel erg duur.
2. Herman Pension - 3 Sterren hotel maar wel een stuk voordeliger.

Kan iemand mij meer vertellen over deze hotels. We willen graag materiaal huren bij ASPC.

Hotel Beach resort zegt mij dat ASPC bij hun voor de deur ligt terwijl een ander toch wel 10 minuten lopen noemt.
Herman Pension is voor de één 500 meter lopen en voor de ander 20 minuten berg opwaarts.

Niet dat we nou lui zijn ingesteld maar op mijn vakantie wil ik toch mogelijk even naar de hotelkamer als ik bijvoorbeeld een paar foto's wil maken van de surfaktie en daarna de camera even terug wil brengen.
20 Minuten lopen is 40 heen en terug. Dat vind ik geen doen. Maar ligt Beach Resort nu eigenlijk wel zo dichtbij?
Of valt het mee met Herman en ligt het dichterbij??

Iemand een idee waar het ligt als ik met Google Earth kijk. Het adres kan ik er nl. niet mee vinden en weet niet waar ik nu moet zoeken.

Wie kan er hier meer over vertellen??? :)

Groeneveld
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: SB + Gun zeilen

Re: Alacati - Pension Herman

Bericht door Groeneveld » ma feb 11, 2008 2:56 pm

Met google met in onhandig.

ASPC ligt 10min. van het hotel af en 15 min. van Pension Herman. Het voordeel van pension Herman is dat je niet door de stof hoeft te lopen, op weg naar het hotel ligt (of lag) zand/stof en dat waaide op. Het nadeel is dat er inderdaad een 'pukkeltje' te overwinnen valt.

Verder, het hotel vond ik 3 jaar geleden een DRAMA!! Toen vond ik het geen * waard. Toen heette het echter nog Suzer hotel.

Giant
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Giant » ma feb 11, 2008 3:52 pm

Groeneveld schreef:Met google met in onhandig.

ASPC ligt 10min. van het hotel af en 15 min. van Pension Herman. Het voordeel van pension Herman is dat je niet door de stof hoeft te lopen, op weg naar het hotel ligt (of lag) zand/stof en dat waaide op. Het nadeel is dat er inderdaad een 'pukkeltje' te overwinnen valt.

Verder, het hotel vond ik 3 jaar geleden een DRAMA!! Toen vond ik het geen * waard. Toen heette het echter nog Suzer hotel.
Er is ook nog een hotel naast het Suzer hotel met de naam Beach Resort http://www.alacati.com. (niet te verwarren met het hotel wat door ASPC in aanbouw is.... http://www.alacati.de )

Over het Suzer hotel zijn inderdaad meer mensen absoluut niet over te spreken. Wordt momenteel ook niet als mogelijke optie aangeboden op Happysport.

Maar als Herman Pension over de harde weg is te bereiken is dan is datinderdaad al wat anders dan over een mul zandpad met 35 graden :) .

Surfer-Vincent
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Board: JP RWW 74 Sails: Ezzy Panther Elite 3.7/4.2/4/7/5.3

Bericht door Surfer-Vincent » ma feb 11, 2008 7:44 pm

Het Suzer Hotel is een absolute afrader!! Vorig jaar geboekt voor 2 weken in juli. We werden 36 uur voor vertrek gebeld door het reisbureau dat het hotel er ons had uitgekicked, omdat er waarschijnlijk belangrijke gasten kwamen. Het reisbureau en holland international konden niks voor ons doen, behalve een reis aanbieden met andere bestemming. Dit hebben we geweigerd, omdat we perse naar Alacati wilden om te windsurfen. Gelukkig die zomer wel veel in Nederland kunnen surfen..

-marcel-
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Boards: RRD Wavecult 85, FSW 100, X-Fire 114 ltr / JP Supersport PRO 136
Contacteer:

Bericht door -marcel- » za feb 16, 2008 6:20 pm

Zelf ben ik 3 jaar geleden in Suzer geweest en was daarover zeeeer tevreden, het ligt op loop afstand van de surfverhuur. Jammer dat er nu zoveel negatieve reacties komen, is er buiten Herman dan geen alternatief?

3 *** Is toch ook wel erg weinig voor een hotel in Turkijen en de familie die mee gaat wil toch ook een mooi zwembad en een luxe kamer. Ik kan mij wel herinneren dat er veel werd gebouwd, zijn deze verblijven dan nog niet af?

ewald_nl
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door ewald_nl » za feb 16, 2008 7:23 pm

Wij hebben Cesme als uitvalsbasis genomen. Daar is genoeg goede en betaalbare accomodatie te vinden. Met de dolmus naar Alicate is geen enkel probleem en duurt een krap half uurtje. Cesme is trouwens s avonds ook nog eens erg gezellig, met leuke restaurantjes.

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Lorch, KA, AHD
Contacteer:

Re: [Turkije] Alacati

Bericht door lorchsurfer » zo feb 17, 2008 10:38 am

Ik ben in het begin ook twee weken in Cesme geweest (toen het Suzer hotel nog in aanbouw was). Je kon toen bij het hotel zelf surfen of dagelijks met de (overvolle) dolmus naar Alacati (waar de wind wat sterker is).
Qua loopafstand hotel/surfstation is evt. ook Teos een alternatief. Van huisje naar spot is daar goed te lopen, je surfniveau moet alleen wat hoger zijn dan in Alacati: er is een nauwe kom (hoge rotsen en rots strand) waar je in één slag uit moet varen.

Giant
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Giant » vr mar 07, 2008 9:17 am

Ben benieuwd wat de vakantie gaat bieden. We hebben in elk geval geboekt voor begin juni in pension Herman :D

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » ma mei 25, 2009 10:36 am

Even kicke, ik ga hier volgende week het water onveilig maken (dit ter waarschuwing :D )

Mijn vraag: wat is het beste center?

Ik zoek free-ride / slalom spullen, hotel waar ik zit is het suzer.

Bedankt vast

Giant
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Giant » ma mei 25, 2009 11:08 am

Windsurfclub ASPC heeft veel mooi spul en is erg gunstig wat betreft de ligging.
NP, Gaastra zeilen en JP en Tabou boards.
Je mag ook testen wat je wilt.
Reken er niet teveel op dat ze je spullen aanpakken.

Club Mistral is ietsjes verder slepen met je spullen.

Suzer is overigens super, doe ze de groeten :D

S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard & Severne Rigs
Contacteer:

Bericht door S.Albarda » do jul 09, 2009 11:52 am

Heyhey,

ik ga Augustus 2 weken. Heb gehuurd bij ASPC, en heb een aantal vragen.

1) Ik lees iets over koude stromingen in het water; moeten wij shortys meenemen in de zomer?
2) Mijn vriendin leert net windsurfen, terwijl ik daar ga freestylen. We gaan dus allebei veel vallen. Moeten we schoentjes meenemen?

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » do jul 09, 2009 4:37 pm

Ook wij gaan twee weken in augustus. Ook gehuurd bij ASPC. En ook mijn vriendin leert net windsurfen.

Club Mistral adviseert voor Alacati een shorty in de zomer. Aan de sta-kant liggen keien, aan de overkant zeesterren. Ik neem daarom lichte zomerschoentjes mee.

Ik kijk vooral uit naar de PWA Slalom tijdens de vakantie.

S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door S.Albarda » vr jul 10, 2009 9:41 am

Stefan. schreef:Ook wij gaan twee weken in augustus. Ook gehuurd bij ASPC. En ook mijn vriendin leert net windsurfen.

Club Mistral adviseert voor Alacati een shorty in de zomer. Aan de sta-kant liggen keien, aan de overkant zeesterren. Ik neem daarom lichte zomerschoentjes mee.

Ik kijk vooral uit naar de PWA Slalom tijdens de vakantie.
Mjah....

Heb het advies ook gelezen, MAARRRRR... ik heb de clubgasten van Club Mistral in El Yaque ook meerdere malen in vol ornaat (serieus, wat IS dat?!) het water op zien gaan, terwijl wij gewoon in boardshorts gingen, met rond de middag een lycra tegen de zon. Ik denk dus dat het iets Frans is...

Ik zou het graag van iemand willen horen die er daadwerkelijk geweest is in Augustus.

Deze gast vaart in shorts terwijl er veel lycra te zien is in zijn video (Juli):

En in deze video (Juli):

... ook weer veel lycra.

Ik neem mijn schoentjes wel mee. Ben niet zo'n koukleum; dus laat de shorty thuis, en wellicht gaan we wél even shoppen voor een vrouwenshorty. Ik kan me voorstellen dat zij vaker en langer in het water gaat liggen :-)

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » ma jul 13, 2009 4:44 pm

Dit overzicht vond ik via Google. Augustus is dus de enige lycra-only maand.

Afbeelding

S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door S.Albarda » wo jul 15, 2009 9:13 am

Thx dude!!!

Lycra it is.

bel101
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bel101 » wo apr 07, 2010 1:28 pm

Surfer-Vincent schreef:Het Suzer Hotel is een absolute afrader!! Vorig jaar geboekt voor 2 weken in juli. We werden 36 uur voor vertrek gebeld door het reisbureau dat het hotel er ons had uitgekicked, omdat er waarschijnlijk belangrijke gasten kwamen. Het reisbureau en holland international konden niks voor ons doen, behalve een reis aanbieden met andere bestemming. Dit hebben we geweigerd, omdat we perse naar Alacati wilden om te windsurfen. Gelukkig die zomer wel veel in Nederland kunnen surfen..

ik ben er deze vakantie geweest, suzer sun dreams hotel, het is veel verbetert, er zijn werken geweest, er is een nieuw zwembad, nu is het echt een cool hotel, ik vind trouwens zelf dat het hotel niet zo belangrijk is, als je maar kan surfen, de surfclub is the place to be, niet het hotel, als er maar wind is wat in alacati altijd wel is(:

bel101
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bel101 » wo apr 07, 2010 1:32 pm

S.Albarda schreef:Heyhey,

ik ga Augustus 2 weken. Heb gehuurd bij ASPC, en heb een aantal vragen.

1) Ik lees iets over koude stromingen in het water; moeten wij shortys meenemen in de zomer?
2) Mijn vriendin leert net windsurfen, terwijl ik daar ga freestylen. We gaan dus allebei veel vallen. Moeten we schoentjes meenemen?
ik ben in augustus ook geweest, ik verbleef in suzer

soulsurfer1803
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Supersport 127/X-cite ride 120/SuperX96, NP V8 8.0,V6 6.5,Expression 5.7,NPR 4.7/gave surftrailer

Bericht door soulsurfer1803 » do apr 15, 2010 8:42 am

Wij gaan dit jaar van 30 april tot en met 7 mei naar Alacati. We verblijven in Suzer Sundreams en spullen huren we bij ASPC.
Nog meer forummers die toevallig dan gaan?

Uiteraard volgt verslag erna.

Aloha! 8)

Rem75
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Kode 74l,Tabou 3s 87l, SB Futura 133, Severne Blade 4.5, 5, 5.5, 6, North Daytona 7, 8.4

Bericht door Rem75 » ma jul 19, 2010 8:23 pm

Wij willen in juli/ augustus naar alacati toe en ik denk dat we gaan huren bij ASPC.... zijn daar vlak in de buurt appartementen te huur? We hebben een kleine dus we zitten liever niet in een hotel, maar wel graag dicht bij strand en surfcenter...

enne..is het qua temperatuur een beetje te doen met een baby?

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Stefan. » ma jul 19, 2010 9:55 pm

Shaka en Herman zijn typische appartementen voor windsurfers. Zie de info en filmpjes op http://www.surfreisen.de.

ASPC was niet helemaal mijn ding. Niet altijd even vriendelijk, massaal, veel jonger personeel spreekt geen Engels, Duits of Frans, een enorme afstand naar het water lopen met je set (met 6 Bft) en respectloze omgang met met het materiaal. Ik zou nu voor Club Mistral kiezen of de surfclub ver weg van de drukte aan de overkant en vooraan in de baai. Die heeft cleane wind en is in augustus niet overbevolkt. Je kunt daar alleen met de auto komen. Op afstand zag dat er goed uit.

De temperatuur is goed te doen, zeker met de wind overdag. Neem een shorty mee. Augustus is erg druk, zowel in het dorp als op het water. En met de PWA er bij (9 tot 14-8) is het echt krap. Alacati is een hotspot voor welgestelden uit Istanbul, het is dus wel iets duurder dan gemiddeld in Turkije.

Ik moet nog kiezen tussen Alacati of Gokceada voor dit jaar. Dus misschien tot ziens.

Plaats reactie